Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ

Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ Facebook Twitter
Άτιτλο, ξύλινη κατασκευή
0

Πες μου λίγα πράγματα που θα ήθελες να ξέρουμε για σένα.

Συστήνομαι ως Γιώργος, αλλά μετά από λίγο καιρό όλοι με φωνάζουν Τσε. Μου αρέσει το κίτρινο χρώμα, η κεραμική, τα χορτοφαγικά φαγητά και όταν με ρωτάνε τι δουλειά κάνω, λέω πως είμαι εικαστικός, γιατί αμφιταλαντεύομαι ανάμεσα στη ζωγραφική, στην κεραμική και στις εγκαταστάσεις, οπότε αποφάσισα να τα χρησιμοποιώ όλα στη δουλειά μου, χωρίς ενοχές.

— Ποιο είναι το αγαπημένο σου σημείο στην Αθήνα;

Τον τελευταίο καιρό, λόγω της έκθεσής μου στον Πειραιά, μου αρέσει η Δραπετσώνα, γιατί μου θυμίζει τη γειτονιά που μεγάλωσα στα Κάτω Πατήσια.

— Περίγραψέ μου το δωμάτιο του Πύργου της Βαβέλ από την τελευταία σου έκθεση.

Στην έκθεση με τίτλο «Building A Babel Tower» παρουσιάζεται η κεντρική εγκατάσταση ενός «φανταστικού δωματίου» του Πύργου της Βαβέλ. Η εγκατάσταση αποτελείται από διάφορα γλυπτικά στοιχεία που παραπέμπουν στον Πύργο της Βαβέλ ως συμβολισμό μιας ψυχικής κατάστασης και όχι ως αρχιτεκτόνημα. Ένας σωρός από μαύρους κύβους-συντρίμμια που αναφέρονται στην εγκατάλειψη, το βιβλίο ως σύμβολο γνώσης, το ελάφι ως σύμβολο ευγένειας και πνευματικής ανάπτυξης και μια ημιτελής κατασκευή, μια μακέτα του Πύργου της Βαβέλ αλά Bruegel.

Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ Facebook Twitter
Άτιτλο, μελάνι σε χαρτί, 70x50cm

— Γιατί επέλεξες την τεχνική του origami;

Στα φωτογραφικά μου κολάζ, αρχειακές φωτογραφίες από το περιοδικό «National Geographic» συνδυάζονται και διπλώνονται με την γιαπωνέζικη τεχνική του origami δημιουργώντας μια νέα ανάγνωση του θέματος. Η ίδια η διαδικασία του διπλώματος του χαρτιού (είτε αυτό γίνεται στην πραγματικότητα είτε αποδίδεται ζωγραφικά) παραπέμπει σε μια πολλαπλότητα στοιχείων και σχέσεων. Σύμφωνα με τον Deleuze, το πολλαπλό δεν είναι µόνο αυτό που έχει πολλά µέρη αλλά και αυτό που πτυχώνεται µε πολλούς τρόπους. Ωστόσο τα έργα που προκύπτουν από το δίπλωμα του χαρτιού, μέσω της διαδικασίας του origami (δίπλωμα, πτύχωση, ξεδίπλωμα, ανάπτυγμα, επαναδίπλωμα) δημιουργούν ένα αποτέλεσμα δυνάμει εξελισσόμενο, ανοιχτό σε απρόοπτες συσχετίσεις και πολλές ερμηνείες που απομακρύνονται από την αρχική πρόθεση του φωτογράφου αντίστοιχα.

Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ Facebook Twitter
Aπό τη σειρά Mature Topography, τεχνική origami, 29x19cm, 2012
Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ Facebook Twitter
Aπό τη σειρά Mature Topography, τεχνική origami, 29x19cm, 2012

— Τι αποτέλεσε έμπνευση για τη συγκεκριμένη έκθεση;

Η πραγματικότητα είναι κοινωνικά κατασκευασμένη και η ανθρώπινη γνώση για τον κόσμο περιορίζεται στις προσωπικές εμπειρίες. Τα γεγονότα είναι γεγονότα ανάλογα με το τι αντιλαμβανόμαστε προσωπικά, επομένως είναι αδύνατο να αγγίξουμε την αντικειμενική γνώση επειδή δεν μπορούμε ποτέ να δούμε την πλήρη εικόνα των πραγμάτων.

— Αν έπρεπε να επιλέξεις ένα σάουντρακ γι’ αυτή την έκθεση, ποιο θα ήταν;

Το «Days of Speed» του Paul Weller και το νέο άλμπουμ της Björk, «Utopia».

Info: H έκθεση «Building a Babel Tower» θα παρουσιάζεται μέχρι τις 21/4 στην ΔΛ Gallery (Μεσολογγίου 55). Ωράριο λειτουργίας: Τετ. & Σάβ. 11:00-15:00, Πέμ. 11:00-18:00, Παρ. 14:00-20:00

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ