O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
3

Τα έργα του ATH 1281 στον δρόμο είναι πολύ χαρακτηριστικά: ανθρώπινες φιγούρες-καρικατούρες, που μοιάζουν με προβληματισμένους αρχαίους φιλοσόφους σε αραλίκι, αφαιρετικές, με έντονο το στοιχείο του χιούμορ, πάντα ασπρόμαυρες και σε περιοχές που ξεφεύγουν σιγά-σιγά από την παρακμή: από πινακίδες σε κεντρικές λεωφόρους μέχρι πόρτες γκαράζ, ρολά μαγαζιών και τοίχους στον Κεραμεικό και τον Βοτανικό. Ο ATH 1281 παίζει με τα σύμβολα και τις ιστορικές ημερομηνίες και οι εικαστικές δημιουργίες του δεν περιορίζονται στον δρόμο.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter

Κάνω συχνά ασκήσεις χαλάρωσης, βλέπω πολλές ταινίες και γενικά ζω επικίνδυνα.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Πώς προέκυψε το ATH 1281;

Είχα κάνει ορισμένα γραφικά για μια δουλειά, τα οποία αποτελούνταν από διάφορες φράσεις και, μεταξύ άλλων, έγραψα κι αυτό. Μου φάνηκε αστείο και το κράτησα.

Πες μου μερικά πράγματα για σένα.

Κάνω συχνά ασκήσεις χαλάρωσης, βλέπω πολλές ταινίες και γενικά ζω επικίνδυνα.

Ασχολείσαι από μικρός με τη ζωγραφική;

Όταν ήμουν μικρός είχα πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθώ. Μπάλα, φυσοκάλαμο, κόμιξ, ηλεκτρονικά κ.ο.κ.

Υπάρχει κάποιος  Έλληνας ή ξένος καλλιτέχνης που θαυμάζεις;

Θαυμάζω τον KAWS – έβγαλε 2,4 εκατομμύρια δολάρια από τις μεταξοτυπίες του online, σε χρόνο dt. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μία φωτογραφία τους από μακριά.

Πώς θα χαρακτήριζες αυτά που φτιάχνεις;

Παλαιότερα είχα πολύ έντονο το στοιχείο του κειμένου, που αλληλεπιδρούσε με το σχέδιο. Ακόμα υπάρχει αυτό, αλλά, καθώς το σχέδιο εξελίσσεται, κάνει προσπάθειες αυτονομίας. Η «εικαστική γλώσσα» που χρησιμοποιώ τώρα άρχισε το 2010. Χρησιμοποιεί έναν χαρακτήρα ο οποίος παίρνει διάφορες μορφές για να ανταποκριθεί σε ερεθίσματα. Είναι μονίμως υπό εξέλιξη, καθώς του προστίθενται συνεχώς νέα στοιχεία.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Είναι ο ίδιος γκροτέσκος χαρακτήρας σε όλα τα σχέδια;

Ο ίδιος είναι. Και γενικά είναι χαλαρός τύπος. Απλώς, μερικές φορές το περιβάλλον του δεν συμβαδίζει με αυτά που εκείνος θεωρεί δεδομένα και κάπου εκεί του προκαλείται μία σύγχυση που δεν μπορεί να εκφράσει με λόγια. Αυτή ήταν τουλάχιστον η αφορμή γι' αυτή την κατεύθυνση που έχει πάρει τελευταία.

Με τι άλλο ασχολείσαι γενικά;

Με τα φυτά μου και το Ίντερνετ.

Θαυμάζω τον KAWS – έβγαλε 2,4 εκατομμύρια δολάρια από τις μεταξοτυπίες του online, σε χρόνο dt. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μία φωτογραφία τους από μακριά.

Πότε άρχισες να ζωγραφίζεις στους δρόμους;

Ελάχιστα πριν από το '99-2000. Όταν μερικοί πήγαιναν στα rave, εμείς φορέσαμε τα φαρδιά μας, προμηθευτήκαμε τα απαραίτητα και κάναμε το χειρότερο γκράφιτι που είχε δει ποτέ κανένας μας.

Ποιο ήταν το πρώτο που έκανες;

Είχα πάρει τον Πάρη να πάμε σινεμά στα Village. Ζήτησα από τη μητέρα μου να μας πάει και με το που μας άφησε τον ενημέρωσα πως δεν θα βλέπαμε ταινία. Έτσι, κάναμε το ιστορικό CISE, που είχε μείνει μέχρι και πριν από λίγο καιρό.

Ζωγραφίζεις ακόμα στον δρόμο;

Μια βόλτα είναι πάντα καλύτερη από το να μένεις μέσα. Εκτός αυτού, όταν έχεις λίγο χρόνο γίνεσαι πιο γρήγορος, μαθαίνεις να ζωγραφίζεις σε μεγάλη κλίμακα και να χρησιμοποιείς τα λάθη σου. Επίσης, σε βοηθάει να αποδομείς αυτό που κάνεις, έτσι ώστε κάθε φορά να το συνθέτεις ανάλογα με τον χρόνο και την τοποθεσία που διαθέτεις.

Τι σε εμπνέει γι' αυτά που κάνεις;

Με ενδιαφέρει να κάνω κριτική που να είναι ανοιχτή σε ερμηνείες σε σχέση με αυτά που παρατηρώ. Πρόσφατα γεγονότα, συζητήσεις, απορίες, ταινίες, βιβλία, παντού μπορείς να βρεις κάτι που να ταιριάζει στη δουλειά σου. Και λίγη έρευνα, βέβαια, δεν έκανε ποτέ κακό σε κανέναν.

Υπάρχει ιδανικό σημείο στην πόλη για να ζωγραφίσεις;

Δεν υπάρχει ιδανικό σημείο. Το σχέδιο, η διάθεση και ο χρόνος που έχεις, σε συνδυασμό με την τοποθεσία, παράγουν κάθε φορά διαφορετικό αποτέλεσμα. Με λίγα λόγια, μπορείς να πας στο σημείο που θεωρείς το καλύτερο και να τα σκατώσεις ή να σε έχει προλάβει άλλος.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Τι άποψη έχεις για την ελληνική σκηνή του street art και του γκράφιτι;

Και οι δύο σκηνές είναι ενεργές και ο κόσμος παίρνει πρωτοβουλίες. Προσωπικά, θα ήθελα να δω περισσότερες εκθέσεις και αυτο-εκδόσεις από όλους.

Τι σε εκνευρίζει στην Αθήνα;

Όλα έχουν να κάνουν με τον κόσμο που μένει εδώ και δημιουργεί. Ενώ υπάρχει όρεξη και ανάγκη να γίνουν καινούργια πράγματα, υπάρχει μια έλλειψη ευθύνης και προσανατολισμού. Από την άλλη, είναι ωραίο να ζεις σε μια πόλη με χαμηλά ενοίκια, ήλιο και, σε γενικές γραμμές, ευχάριστο κόσμο.

Πού μπορεί κάποιος να βρει τη δουλειά σου; Πουλάς έργα σου;

Το ath1281.tumblr.com είναι ένα μπλογκ που διατηρώ και ανανεώνεται, ανάλογα με το τι κάνω κατά καιρούς. Στο shop.ath1281.com ανεβάζω σχέδια, μεταξοτυπίες και zine προς πώληση. Επίσης, από τον καινούργιο χρόνο μπορείτε να περιμένετε μία έκθεση και διάφορα άλλα.

Μπορεί η τέχνη να σε κάνει καλύτερο άνθρωπο;

Σίγουρα η τέχνη δεν έχει καμία σχέση με αυτό.

Ποιο είναι το μεγαλύτερό σου όφελος από αυτά που κάνεις;

Το να βλέπεις την εξέλιξή σου και να μοιράζεσαι αυτό που σκέφτεσαι είναι ικανοποιητικό για μένα.

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στον κόσμο, τι θα ήταν αυτό;

Θα έδινα λεφτά σε όλους!

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Εικαστικά
3

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σημαντικές εικαστικές εκθέσεις - Χειμώνας 2025

Εικαστικά / 10 νέες εικαστικές εκθέσεις για το επόμενο τρίμηνο

Καθώς το επόμενο διάστημα αποτελεί μεταβατική περίοδο εν αναμονή σημαντικών εκθέσεων που θα δούμε την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των επόμενων εβδομάδων, στις οποίες κυριαρχεί η ελληνική εικαστική σκηνή, με σημαντικούς ζωγράφους και γλύπτες, ενώ επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη η περίφημη σειρά χαρακτικών του Γκόγια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM