Ένα μεγάλο μέρος των παιδικών της χρόνων η Νεοϋορκέζα Miya Ando τα πέρασε σε ένα βουδιστικό ναό της Ιαπωνίας αλλά και στις παράκτιες περιοχές της Βόρειας Καλιφόρνια. Οι ρίζες της απλώνονται στην Ιαπωνία, την Αμερική και την Ρωσία. Στην τέχνη της το φως παίζει σημαντικό ρόλο και μέσα από τις δημιουργίες της αντανακλά την συνέχιση μιας παράδοσης, αυτής της κατασκευής Ιαπωνικών σπαθιών. Τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν πάνω της όταν δημιούργησε το γλυπτό «Since 9/11» στο Λονδίνο αφιερωμένο στο τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου στην καρδιά της Νέας Υόρκης. Καθώς προετοιμάζει πυρετωδώς δυο καινούριες εκθέσεις στην Αμερική ξέκλεψε λίγο χρόνο για να μιλήσει στο LIFO.gr
— Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;
Δεν ξέρω εάν έχω μια πολύ έντονη ανάμνηση από την παιδική μου ηλικία, αυτό που γνωρίζω είναι ότι η μνήμη από την παιδική μου ηλικία είναι συνδεδεμένη με έντονες μυρωδιές.
— Γιατί έγινες καλλιτέχνης;
Διότι αναγκάστηκα να φτιάχνω πράγματα
Ήμουν στο San Francisco και η μέρα αυτή άλλαξε την αντίληψη μου για τον κόσμο. Πέρασα 4 χρόνια δημιουργώντας δυο γλυπτά για την 9/11 από ατσάλι που πήρα από το The World Trade Center. Ξόδεψα αρκετό χρόνο σκεφτόμενη την ημέρα και το γεγονός.
—Πιστεύεις ότι οι καλλιτέχνες έχουν κάποια υποχρέωση στην κοινωνία;
Το να εκφράσουμε αλήθειες όπως τις βλέπουμε
— Που ήσουν την 9/11 και πως αυτή άλλαξε την ζωή σου;
Ήμουν στο San Francisco και η μέρα αυτή άλλαξε την αντίληψη μου για τον κόσμο. Πέρασα 4 χρόνια δημιουργώντας δυο γλυπτά (Το ένα είναι μια μόνιμη εγκατάσταση μπροστά από το Aquatic Centre της Zaha Hadid στο Elizabeth Olympic Park του Λονδίνου και το άλλο μια μόνιμη εγκατάσταση μπροστά από πυροσβεστικό σταθμό στην Καλιφόρνια) για την 9/11 από ατσάλι που πήρα από το The World Trade Center. Ξόδεψα αρκετό χρόνο σκεφτόμενη την ημέρα και το γεγονός
— Πες μας κάποια πράγματα σχετικά με το έργο σου «Since 9/11» που βρίσκεται στο Λονδίνο;
Μου ανατέθηκε να δημιουργήσω ένα γλυπτό μνήμης από ατσάλι από τα συντρίμμια του The World Trade Center. Το έργο το οποίο επέλεξα να κάνω περιλαμβάνει δοκούς από ατσάλι ύψους 28 πόδια και ένα μεγάλο πιάτο. Η ιδέα ήταν να γυαλίσω το σκουριασμένο χάλυβα μετατρέποντας τον τελικά σε έναν καθρέφτη, δημιουργώντας μια επιφάνεια από γυαλί το φως θα έπεφτε σε αυτόν(όπως συμβαίνει με τον καθρέφτη που τον τοποθετείς προς τον ουρανό) και θα χανόταν μέσα του ενώ την ίδια στιγμή θα επέστρεφε η αντανάκλαση του φωτός στον κόσμο.
— Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες;
1.
Shelter Serra
2.
Lee Ufan
3.
Elizabeth Turk
4.
Kohei Nawa
5.
Agnes Martin
— Πώς το οικογενειακό σου background επηρέασε την τέχνη σου;
Η οικογένεια μου με εισήγαγε στον Βουδιστικό τρόπο σκέψης και αυτό νομίζω είναι η μεγαλύτερη μου επιρροή
— Διάβασες ποτέ ένα βιβλίο που σου άλλαξε την ζωή;
The Lotus Sutra
— Ποιος είναι ο ιδανικός θεατής της δουλειάς σου;
Όλους τους θεωρώ το ίδιο
— Ποιο είναι το πιο περίεργο πράγμα που έχεις δει να συμβαίνει σε γκαλερί ή μουσείο;
Κάποιος να βγάζει selfie μπροστά από ένα έργο τέχνης
— Πες μας λίγα πράγματα για τα μελλοντικά σου σχέδια και για το προτζεκτ που δουλεύεις τώρα
Δουλεύω πάνω σε δυο σόλο εκθέσεις που θα γίνουν στο Los Angeles και το Seattle
— Σκέψου τον εαυτό σου ως ταξιδιώτη μέσα στον χρόνο τι θα έλεγες στον 16χρονο εαυτό σου εάν τον συναντούσες;
Θα της έλεγα : «Μείνε στο μονοπάτι σου» κάτι το οποίο άκουσα όταν μεγάλωσα
Θα μπορούσες να μας στείλεις μια φωτογραφία με κάτι που αγαπάς;
Όλες οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν απο την Miya Ando για αποκλειστική χρήση απο το LIFO.gr Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευσή τους χωρίς την άδειά της