Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
H Miya Ando μπροστά απο το έργο της ‘Emptiness The Sky” (Shou Sugi Ban)στην 56η Μπιενάλε της Βενετίας... Φωτογραφία: Roy Ritchie
0

 

Ένα μεγάλο μέρος των παιδικών της χρόνων η Νεοϋορκέζα Miya Ando τα πέρασε σε ένα βουδιστικό ναό της Ιαπωνίας αλλά και στις παράκτιες περιοχές της Βόρειας Καλιφόρνια. Οι ρίζες της απλώνονται στην Ιαπωνία, την Αμερική και την Ρωσία. Στην τέχνη της το φως παίζει σημαντικό ρόλο και μέσα από τις δημιουργίες της αντανακλά την συνέχιση μιας παράδοσης, αυτής της κατασκευής Ιαπωνικών σπαθιών. Τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν πάνω της όταν δημιούργησε το γλυπτό «Since 9/11» στο Λονδίνο αφιερωμένο στο τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου στην καρδιά της Νέας Υόρκης. Καθώς προετοιμάζει πυρετωδώς δυο καινούριες εκθέσεις στην Αμερική ξέκλεψε λίγο χρόνο για να μιλήσει στο LIFO.gr

— Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Δεν ξέρω εάν έχω μια πολύ έντονη ανάμνηση από την παιδική μου ηλικία, αυτό που γνωρίζω είναι ότι η μνήμη από την παιδική μου ηλικία είναι συνδεδεμένη με έντονες μυρωδιές.

— Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Διότι αναγκάστηκα να φτιάχνω πράγματα

Ήμουν στο San Francisco και η μέρα αυτή άλλαξε την αντίληψη μου για τον κόσμο. Πέρασα 4 χρόνια δημιουργώντας δυο γλυπτά για την 9/11 από ατσάλι που πήρα από το The World Trade Center. Ξόδεψα αρκετό χρόνο σκεφτόμενη την ημέρα και το γεγονός.

Πιστεύεις ότι οι καλλιτέχνες έχουν κάποια υποχρέωση στην κοινωνία;

Το να εκφράσουμε αλήθειες όπως τις βλέπουμε

Που ήσουν την 9/11 και πως αυτή άλλαξε την ζωή σου;

Ήμουν στο San Francisco και η μέρα αυτή άλλαξε την αντίληψη μου για τον κόσμο. Πέρασα 4 χρόνια δημιουργώντας δυο γλυπτά (Το ένα είναι μια μόνιμη εγκατάσταση μπροστά από το Aquatic Centre της Zaha Hadid στο Elizabeth Olympic Park του Λονδίνου και το άλλο μια μόνιμη εγκατάσταση μπροστά από πυροσβεστικό σταθμό στην Καλιφόρνια) για την 9/11 από ατσάλι που πήρα από το The World Trade Center. Ξόδεψα αρκετό χρόνο σκεφτόμενη την ημέρα και το γεγονός

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Purple meditation leaf mandala, 2015
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Ficus Religiosa skeleton leaf
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Shizen nature Kumo cloud, 2016

— Πες μας κάποια πράγματα σχετικά με το έργο σου «Since 9/11» που βρίσκεται στο Λονδίνο;

Μου ανατέθηκε να δημιουργήσω ένα γλυπτό μνήμης από ατσάλι από τα συντρίμμια του The World Trade Center. Το έργο το οποίο επέλεξα να κάνω περιλαμβάνει δοκούς από ατσάλι ύψους 28 πόδια και ένα μεγάλο πιάτο. Η ιδέα ήταν να γυαλίσω το σκουριασμένο χάλυβα μετατρέποντας τον τελικά σε έναν καθρέφτη, δημιουργώντας μια επιφάνεια από γυαλί το φως θα έπεφτε σε αυτόν(όπως συμβαίνει με τον καθρέφτη που τον τοποθετείς προς τον ουρανό) και θα χανόταν μέσα του ενώ την ίδια στιγμή θα επέστρεφε η αντανάκλαση του φωτός στον κόσμο.

Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες;

 

1.

Shelter Serra

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

2.

Lee Ufan

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

 

3.

Elizabeth Turk

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

4.

Kohei Nawa

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

5.

Agnes Martin

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter

— Πώς το οικογενειακό σου background επηρέασε την τέχνη σου;

Η οικογένεια μου με εισήγαγε στον Βουδιστικό τρόπο σκέψης και αυτό νομίζω είναι η μεγαλύτερη μου επιρροή

— Διάβασες ποτέ ένα βιβλίο που σου άλλαξε την ζωή;

The Lotus Sutra

— Ποιος είναι ο ιδανικός θεατής της δουλειάς σου;

Όλους τους θεωρώ το ίδιο

— Ποιο είναι το πιο περίεργο πράγμα που έχεις δει να συμβαίνει σε γκαλερί ή μουσείο;

Κάποιος να βγάζει selfie μπροστά από ένα έργο τέχνης

— Πες μας λίγα πράγματα για τα μελλοντικά σου σχέδια και για το προτζεκτ που δουλεύεις τώρα

 Δουλεύω πάνω σε δυο σόλο εκθέσεις που θα γίνουν στο Los Angeles και το Seattle

— Σκέψου τον εαυτό σου ως ταξιδιώτη μέσα στον χρόνο τι θα έλεγες στον 16χρονο εαυτό σου εάν τον συναντούσες;

Θα της έλεγα : «Μείνε στο μονοπάτι σου» κάτι το οποίο άκουσα όταν μεγάλωσα

 

Θα μπορούσες να μας στείλεις μια φωτογραφία με κάτι που αγαπάς;

Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Αυτή είναι μια φωτογραφία του αγαπημένου μου μάνταλα το οποίο ονομάζεται The Kasuga Deer Mandala
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Hamon Polyptych, urethane aluminium
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Kintsugi repaired with gold Shou Sugi ban charred cedar the light from inside the temple , gold lacquer charred wood 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
galaxy
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Venice Biennale
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Hand Dyed anodized solid aluminum desk sulpture cubes, 2014
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Opening May 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Opening May 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Opening May 2016
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Mokume gane silver wood silver nitrate on wood panel
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Moon Mandala silver leaf pigment on arches paper 2015
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Perception pigment urethane aluminum 2015
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Sundaram tagore gallery
Οι φωτεινές δημιουργίες της Miya Ando Facebook Twitter
Sundaram tagore gallery solo exhibition

Όλες οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν απο την Miya Ando για αποκλειστική χρήση απο το LIFO.gr Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευσή τους χωρίς την άδειά της

 

Instagram

Twitter

official site

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ