Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen!

Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen! Facebook Twitter
0

Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen! Facebook Twitter
Το ''Popular problems'' είναι αφιερωμένο στον Ιάπωνα Βουδιστή Kyozan Joshu Sasaki Roshi, Δάσκαλο Ζεν του Leonard Cohen, που πέθανε φέτος το καλοκαίρι σε ηλικία 107 ετών.

 

Δύο είναι οι συναυλίες που θα κουβαλάω για πολλά χρόνια μέσα μου, αμφότερες του 2008: Το comeback της Λένας Πλάτωνος στο Ηρώδειο και λίγες μέρες μετά η συναυλία του Leonard Cohen στο Terra Vibe!

 

Θυμάμαι έναν Cohen ευγενέστατο να υποκλίνεται κάθε τρεις και λίγο στους μουσικούς που τον συνόδευαν με τη γνώριμη πια, βουδιστικού τύπου, ιπποσύνη του. Θυμάμαι επίσης τον ερωτισμό εκείνης της βραδιάς, λες και ο Θεόκριτος σκηνοθετούσε, λες και οι άνθρωποι που άκουγαν τον Cohen κατά γης, στα χορτάρια, ήταν έτοιμοι να κάνουν έρωτα!

 

 

Αγαπάει τις πόλεις, τους δρόμους και τα ανοιχτά παράθυρα, αλλά ξέρει πως το ''Chelsea Hotel'' σήμερα είναι κάτι σα μουσείο.

 

Παραδόξως, αναφορικά με την ηλικία του, η ίδια όμορφη αίσθηση υπάρχει και στο ολοκαίνουργιο άλμπουμ του με τίτλο ''Popular Problems'' (COLUMBIA/ SONY σε διανομή της FEELGOOD).

 

Ο Leonard Cohen τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε έγινε αισίως 80 ετών, φόρεσε το κοστούμι του, έβαλε το καβουράκι του και βγήκε μια βόλτα στο LA να παρατηρήσει - τι άλλο; - τους ανθρώπους γύρω του.

 

Όχι όμως από απόσταση ασφαλείας, αν υποτεθεί πως βρίσκεται στο λυκόφως της ζωής του, γι' αυτό και με το ''Slow'', το εναρκτήριο κομμάτι, είναι εξομολογητικός! Λέει χαρακτηριστικά: It's not because I'm old/ It's not because I'm dead/ I always liked it slow/ That's what my momma said...

 

Ο Leonard Cohen με την εμπειρία τόσων χρόνων ξέρει πως το τραγούδι δε μπορεί να αγνοεί το παγκόσμιο κοινωνικό γίγνεσθαι. Κι αν μια ζωή επέλεξε την ποίηση αντί της δημαγωγίας, στο ''Almost like the blues'' γίνεται ακόμη πιο ευθύβολος: I saw some people starving/ There was murder, there was rape/ Their villages were burning/ They were trying to escape...

 

Αγαπάει τις πόλεις, τους δρόμους και τα ανοιχτά παράθυρα, αλλά ξέρει πως το ''Chelsea Hotel'' σήμερα είναι κάτι σα μουσείο. Στο ''Samson in New Orleans'' και στο αμέσως επόμενο, το ''A street'', δεν παύει στιγμή να γίνεται υπαρξιακός και τρομερά συγκινητικός: Me, I'm blind with death/ and anger/ and that's no place for you...

 

 

Το ''Did I ever love you'' είναι το αδιαφιλονίκητο hit του δίσκου! Ξεκινά σα NickCave-ική μπαλάντα, με την αμερικανική country παράδοση να διαπερνά τη ραχοκοκαλιά της και το βιολί να ρίχνει τους τόνους πριν το επόμενο ξέσπασμα στο ρεφραίν με τα φωνητικά πάντα της Dana Glover. Υπέροχο!

 

Στο ''My Oh My'' ο Cohen μοιάζει να ζηλεύει τα αγόρια που περιβάλλουν την αγαπημένη του: All the boys are waving/ Trying to cathch your eye/ Held you for a little while/ My Oh My Oh My...Οξύμωρο να το λέει αυτό ένας ογδοντάρης που εξακολουθεί να γράφει τραγούδια όλο αισθησιασμό και ατόφιο συναίσθημα!

 

Το ωραιότερο στιχούργημα του άλμπουμ περιέχεται στο επικό ''Nevermind''. Ο παραλογισμός και ταυτόχρονα η πιο ανθρώπινη όψη του πολέμου δίπλα στη θλιβερή απώλεια. Μια μεγάλη ιστορία, ένα παραμύθι, δοσμένο μέσα από ένα ρυθμικό επαναλαμβανόμενο tempo και τα φωνητικά των Charlean Carmon - Dana Glover κάτι παραπάνω από απλή συνοδεία στην ''αφήγηση'' του Cohen.

 

Με το ''Born in chains'', ο Μεγάλος έχει επιστρέψει από τη βόλτα του. Βγάζει τα παπούτσια του και παίρνει θέση προσευχής στο στρωμένο χαλί. Συνειδητοποιεί πως οι έρωτες πέρασαν ανεπιστρεπτί και διοχετεύει όλη του τη συναισθηματική ενέργεια στο Θεϊκό στοιχείο που τον εκφράζει και τον γαληνεύει. Μα για τον Leonard Cohen ο Θεός είναι η Αγάπη: Word of Words/ Measure of Measures/ Blessed is the Name/ The Name be blessed/ Written on my heart/ In burning letters/ That's all I know/ I cannot read the rest...

 

Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen! Facebook Twitter
Ο Leonard Cohen με την εμπειρία τόσων χρόνων ξέρει πως το τραγούδι δε μπορεί να αγνοεί το παγκόσμιο κοινωνικό γίγνεσθαι.

 

Το ''Popular problems'' κλείνει με το ''You got me singing''. Ο Cohen μας χαιρετά με μία ακουστική μπαλάντα για βιολί και κιθάρα, όπου πάλι τα φωνητικά της Dana Glover της δίνουν μια ανάλαφρη pop χροιά, ταιριαστή περιέργως με τη βραχνή ώριμη φωνή του δημιουργού.

 

Έπειτα ο ακροατής προσπαθεί να σκεφτεί αν υπάρχει ένα ταλαντόμετρο για να μετρήσει το μέγεθος του Καλλιτέχνη! Με λίγα λόγια, να πως γίνονται σήμερα τα αριστουργήματα: Ένας ικανός παραγωγός - συγκεκριμένα ο Patrick Leonard που συνυπογράφει με τον Cohen τα εφτά από τα εννέα κομμάτια -, ένα καλό team μουσικών, μερικές μελωδίες που δουλεύτηκαν επίπονα - ψήγματα του ''My Oh My'' υπήρχαν στο άλμπουμ ''I'm your man'' του 1988, ενώ το ''Born in chains'' γράφτηκε το 2010 - και πάνω απ' όλα σκέψη! Διότι, όσο ζεν και να είναι ο Leonard Cohen, τόσο τα λόγια του ενεργοποιούν καρδιά και εγκέφαλο παράλληλα, παίζοντας με ανώτερα συνειδησιακά επίπεδα.

 

Το ''Popular problems'' είναι αφιερωμένο στον Ιάπωνα Βουδιστή Kyozan Joshu Sasaki Roshi, Δάσκαλο Ζεν του Leonard Cohen, που πέθανε φέτος το καλοκαίρι σε ηλικία 107 ετών.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ