Αντίο Daft Punk

Αντίο Daft Punk Facebook Twitter
Ποτέ δεν συμπάθησαν τις ζωντανές εμφανίσεις και τις περιοδείες και ήταν ελάχιστα τα live που έκαναν στο διάστημα δύο δεκαετιών.
0



ΩΣ DAFT PUNK εμφανίστηκαν το 1993, αλλά έναν χρόνο πριν ο Guy-Manuel de Homem-Christo και ο Thomas Bangalter είχαν σχηματίσει ένα ροκ τρίο, τους Darlin', με τρίτο μέλος τον Laurent Brancowitz (των μετέπειτα Phoenix). Ήταν τόσο κακοί, που το Melody Maker τους χαρακτήρισε «daft punky trash» ‒ απ' όπου πήραν την ιδέα για το όνομά τους, μόλις οι Darlin' διαλύθηκαν και συνέχισαν χωρίς τον Brancowitz.


• Το πρώτο τους hit ήταν το «Da Funk», το 1995, ένα μετα-acid house anthem με δυνατό funk μπάσο και βιντεοκλίπ σκηνοθετημένο από τον Spike Jonze: ένας ανθρωπόμορφος σκύλος, ο Charles, περιφέρεται με το boombox του στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Ακολούθησε το άλμπουμ «Homework» δύο χρόνια αργότερα, που περιείχε το «Around the world», το κομμάτι που τους έκανε γνωστούς στο παγκόσμιο κοινό. Το βίντεο του Michel Gondry είναι από τις κλασικές στιγμές των '90s.


• Τα πρώτα χρόνια, και μέχρι να κυκλοφορήσει το «Homework», εμφανίζονταν χωρίς κοστούμια και κράνη.

Το 2013, το εξώφυλλο του δίσκου τους «Random Access Memories» τους έκανε fashion icons, με τα σμόκιν που σχεδίασε αποκλειστικά γι' αυτούς ο Hedi Slimane για τον οίκο μόδας Saint Laurent. 


• Ο πατέρας του Thomas Bangalter, ο Daniel Vangarde, ήταν μουσικός και μάλιστα πετυχημένος τη δεκαετία του '70. Έκανε παραγωγή και συμμετείχε στη σύνθεση πασίγνωστων κομματιών όπως το «D.I.S.C.O.» των Ottawan και το «Cuba» των Gibson Brothers. Τα πρώτα χρόνια βοήθησε πολύ τους Daft Punk να βρουν τον (ηλεκτρονικό) ήχο τους και να ηχογραφήσουν κομμάτια.

Αντίο Daft Punk Facebook Twitter
Τα πρώτα χρόνια, και μέχρι να κυκλοφορήσει το «Homework», εμφανίζονταν χωρίς κοστούμια και κράνη.


• Ο Guy Manuel de Homem-Christo έχει αριστοκρατική καταγωγή, αλλά οι πρόγονοί του δεν ήταν και τα καλύτερα παιδιά. Ωστόσο, κάποιοι πολέμησαν εναντίον του Ερρίκου του Ε' στο Αζενκούρ.


• Από τις μάσκες Halloween στα πρώτα live τους μέχρι τα κράνη που τους μεταμόρφωσαν σε ρομποτικές φιγούρες, η εξέλιξη των μεταμφιέσεών τους ήταν εντυπωσιακή. Τη νέα χιλιετία την υποδέχτηκαν με κράνη και ρομποτικά αξεσουάρ αξίας 65.000 δολαρίων, τα οποία δεν αποχωρίστηκαν ποτέ από τότε. Οι οθόνες στα κράνη πρόβαλλαν από κείμενα μέχρι κινούμενα σχέδια.


• Οι διαφημιστές τούς λάτρευαν και παρότι μετά το «Discovery» (2001) ήταν (σχεδόν) ανώνυμοι, εμφανίστηκαν σε διαφημιστικά για μεγάλες φίρμες σε ολόκληρο τον κόσμο: από τη διαφήμιση για την Gap με την Τζούλιετ Λιούις (2001), διαφημίσεις για παιχνίδια και το cartoon Network μέχρι τη διαφήμιση για την Ericsson στην Ιαπωνία, που τους έκανε σούπερ σταρ στην Ασία. Το 2010 εμφανίστηκαν στο διαφημιστικό για το Παγκόσμιο Κύπελλο μαζί με τον Snoop Dog και τον Ντέιβιντ Μπέκαμ σε μια υπερπαραγωγή που θύμιζε τον Πόλεμο των Άστρων. Το τελευταίο μεγάλο διαφημιστικό στο οποίο συμμετείχαν ήταν το promo για τη Lotus F1 Team.

 

One more time

• Το 2013, το εξώφυλλο του δίσκου τους «Random Access Memories» τους έκανε fashion icons, με τα σμόκιν που σχεδίασε αποκλειστικά γι' αυτούς ο Hedi Slimane για τον οίκο μόδας Saint Laurent. Έναν χρόνο πριν είχαν συνθέσει τη μουσική για το ντεμπούτο fashion show του – ένα εξαιρετικό 15λεπτο σετ.


• Ποτέ δεν συμπάθησαν τις ζωντανές εμφανίσεις και τις περιοδείες και ήταν ελάχιστα τα live που έκαναν στο διάστημα δύο δεκαετιών.


• Ο James Murphy (LCD Soundsystem) ανέφερε το όνομά τους σε δύο από τα κομμάτια του, το «Daft Punk is playing at my house» και το «Losing my edge» (όπου λέει ότι είναι «ο πρώτος DJ που παίζει Daft Punk στα rock kids»).


• Ο Disco Stu των Simpsons κάποτε φορούσε το δικό του κράνος Daft Punk.


• Το 2008 εμφανίστηκαν στα Grammy μαζί με τον Kanye West για να παρουσιάσουν μαζί με νέα εκτέλεση του «Stronger». Ήταν η πρώτη εμφάνιση του ντουέτου στην τηλεόραση από την αρχή της καριέρας του.


• Έμειναν μαζί 28 χρόνια, επηρεάζοντας μια στρατιά μουσικών, αφήνοντας πίσω τους τη μεγαλύτερη ραδιοφωνική επιτυχία στην Ευρώπη τα τελευταία δέκα χρόνια, το «Get Lucky», και έναν σπαρακτικό αποχαιρετισμό: «Hold on. If love is the answer, you're home».

 

Daft Punk Feat Pharrel Williams - Get Lucky 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT