Απ’ όπου πέρασε ο Έρωτας

Απ’ όπου πέρασε ο Έρωτας Facebook Twitter
0

Νυχτερινή προσωπογραφία, η Τάνια κλείνει το μάτι στο άγνωστο και τραγουδά στα σημεία απ' όπου πέρασε ο έρωτας. Εκεί, σε όσα έχει η μνήμη θηλάσει, αγκαλιά με το πληγωμένο παιδί που λέγεται σκοτάδι, η φωνή της ακούγεται όπως ακριβώς και η αλήθεια.

Έντεκα εξαιρετικά τραγούδια νέων και παλιότερων δημιουργών, που μοιάζουν με περιπλανήσεις σε θολά τοπία της Νέας Ορλεάνης, με αγκαλιές ανθρώπων που γυρνούν από την κόλαση, συντροφιά με ό,τι έχουν διαφυλάξει και υπερασπιστεί.

Φωνάζει από μακριά πως όλοι όσοι έγραψαν, ενορχήστρωσαν, έπαιξαν και συνεργάστηκαν μαζί της γι' αυτήν τη δουλειά είναι καλλιτέχνες οι οποίοι αγαπούν την Τάνια και τη ζωή.

Ο Δημήτρης Μπαρμπαγάλας, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ο Γιάννης Χριστοδουλόπουλος, ο Παναγιώτης Τσεβάς, η Ελεάνα Βραχάλη, ο Άκης Δήμου, ο Θέμης Καραμουρατίδης, ο Γιάννης Μαύρος, ο Θοδωρής Οικονόμου, ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος, ο Σταύρος Σταύρου, ο Δέλτα... τόσο διαφορετικοί όλοι μεταξύ τους, μοιάζουν εδώ σαν δυο σταγόνες νερό, γιατί έτσι συμβαίνει κάθε φορά· όταν ξεχνάμε «ποιοι είμαστε» τότε στεκόμαστε παραδομένοι «σε αυτό» που είμαστε.

Η Τσανακλίδου δεν ακολουθεί τη διαδικασία μιας καινούργιας παραγωγής. «Αν δεν με παρασύρει μια ιδέα, δεν μπαίνω σε κανένα στούντιο!» λέει και η ίδια. Ναι, έχει απόλυτο δίκιο, γι' αυτόν το λόγο πέρασαν και δέκα περίπου χρόνια από την τελευταία δουλειά της.

Αλλά έτσι συμβαίνει στην τέχνη, απαιτείται χρόνος μέχρι να ξαναβρεί κανείς το εγκαταλελειμμένο φως του.

Γουστάρω τώρα περισσότερο από ποτέ τη φωνή της επειδή δεν ωραιοποιεί με λυρικά βιμπράτο, ούτε εξυπηρετεί τις ικανότητες, αντιθέτως απογυμνώνει τα νοήματα και κάνει τα τραγούδια να μοιάζουν άλλες φορές με εκστατικούς ερωτικούς χορούς και άλλες σαν σώμα που πέφτει στο κενό.

Δεν είναι θέμα θεατρικότητας, που ακούω συχνά να λένε, είναι η αισθαντικότητα και η συγκίνηση του ίδιου του καλλιτέχνη όταν παθιάζεται με αυτό που κάνει.

Αυτό είναι ένα χάρισμα που κανείς δεν μπορεί να αντιγράψει ή να κατακρίνει.

Η Τάνια υπήρξε ανέκαθεν έντονα ερωτική και θηλυκή, παράλληλα όμως είχε και μια αρσενική αίσθηση της ελευθερίας. Το πληγωμένο ερωτικό της κομμάτι της διασφαλίζει με έναν μυστήριο τρόπο την ανεξαρτησία της. Δεν φοβάται τον έρωτα επειδή τον έχει ξεχρεώσει, επειδή δεν ξεγελιέται από τη λέξη «μόνη».

«Όμορφη η νύχτα που έρχεται κι ο κόσμος γύρω μου, έτοιμος μου μοιάζει για γιορτή, μα δε συμμετέχω από παιδί...» λέει σε μια στροφή ενός couple.

Ανέκαθεν στην τέχνη ο έρωτας υπήρξε η βασική τροφή των καλλιτεχνών και όχι μόνο. Αυτού του είδους η πείνα να κατασπαραχτεί κανείς από έρωτα είναι αδιανόητο να μην τον οδηγήσει κάποια στιγμή στη βαθύτερη ουσία του.

Σε αυτή λοιπόν τη συμβολική προσωπογραφία έρωτα-θανάτου η Τάνια στέκεται λιγότερο δραματική και περισσότερο παρατηρητής, εξυμνώντας - τραγουδώντας την ομορφιά της θνητότητας, των όσων είμαστε, με ποιητική απλότητα.

«Αυτός ο δρόμος μου ποτέ δεν είχε φως, και πάντα πίστευα στο τέλος θα 'ναι αλλιώς, μα πάντα ο έρωτας, ο ίδιος δρόμος...» τραγουδά σε κάποιο refrain, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι αυτά τα λόγια προτού τα ερμηνεύσει τα έχει περασμένα πριν από χρόνια μέσα στις φλέβες της και όταν κάποιες στιγμές απομονώνεται στο καταφύγιο του Πηλίου, εκεί όπου το φως είναι αλλιώς... κάποια μεσημέρια που την παίρνει ο ύπνος, ασυναίσθητα πιάνει τον σφυγμό της και ξυπνά περισσότερο δυνατή.

Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο την εκτιμώ βαθύτατα και την αγαπώ αληθινά. Η συναισθηματική της ευφυΐα αρκεί για να σε εμπνεύσει, αλλά και η μανία της για την μπιρίμπα σε κάνει να πιστεύεις μέσα σε ελάχιστα λεπτά ότι είσαι τυχερός που έχεις κερδίσει μια τέτοια φίλη.

Αυτό το διάστημα ετοιμάζει πυρετωδώς την καινούργια της μουσική παράσταση. Το Σάββατο που μιλήσαμε στο τηλέφωνο μου είπε, φανερά ενθουσιασμένη και γεμάτη αγωνία: «Η παράσταση έχει τον τίτλο "Απ' το Άλφα να αρχίσω", εφτά μουσικοί επί σκηνής, όπως επίσης συνεργάζομαι με τον ξεχωριστό Blaine Reininger των Tuxedomoon! O κορμός του προγράμματος στηρίζεται ουσιαστικά στον καινούργιο δίσκο, αλλά θα παίξουμε και όλα τα κομμάτια τα όποια είναι συγγενικά μαζί του!».

Τώρα θα τη δώσω στεγνά, μια και απ' ό,τι ξέρω θα διασκευάσει και τραγούδια (όχι ελληνικά), τα οποία δεν έχει πει ποτέ στο παρελθόν!

Αυτά είναι τα ωραία.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ