Bittersweet Melodies

Bittersweet Melodies Facebook Twitter
0
A metal lady

Θυμάμαι σαν να ‘ναι τώρα τη μέρα που είδα για πρώτη φορά το βιντεοκλίπ του «Inside and Out» της Feist. Μου έκαναν εντύπωση απ’ την πρώτη στιγμή τα χαρακτηριστικά αυτής της παράξενης Καναδής, το έντονο βλέμμα, η βραχνάδα της φωνής που ισορροπεί ως εκεί που φτάνει η αισθαντικότητα (ποτέ παραπάνω). Η Leslie Feist διασκεύαζε Bee Gees τ όσο α βίαστα, τόσο φυσικά, με μια ποπ διακριτικό- τητα που είχαμε ν' ακούσουμε απ’ την εποχή των Swing Out Sister. Τραγουδούσε «Blow out the candle / I will burn again tomorrow» με την ορμή μιας γυναίκας που είναι ερωτευμένη και δεν φοβάται ακόμα και να ταπεινωθεί γι’ αυτό.

Το δεύτερο άλμπουμ της «Let it die» περιείχε επίσης το υπέροχο «One Evening» και το «Mushaboom», κάνοντας μεμιάς παρελθόν την αποτυχία του ντεμπούτου της. Το «Reminder» του 2007 που ακολούθησε ήταν μια τεράστια επιτυχία, πουλώντας παγκοσμίως πάνω από 1 εκατομμύριο δίσκους. Το φετινό της άλμπουμ «Metals» είναι μια επιστροφή στη φόρμα. Αποστειρωμένο, θα ‘λεγε κανείς απ’ τις χλιδάτες ενορχηστρώσεις του «Reminder», το «Metals» είναι ένα φολκ κατά βάση άλμπουμ, λιτό και προσωπικό. Έχουν χαθεί στη λήθη τα παστέλ χρώματα του «Let it die» και τα πάντα έχουν μεταμορφωθεί σε μινιμαλιστικά, ψυχρά σκιαγραφήματα.

Η Feist σε όλο το άλμπουμ ψιθυρίζει, αφηγείται ιστορίες για πουλιά κι ερημωμένα νεκροταφεία, λιβάδια και λόφους, για τη «μεγάλη αμερικανική εξοχή». Και, δυστυχώς, το «Metals» θέλει συνεχόμενες ακροάσεις για να σε βγάλει σε φωτεινό μονοπάτι, κι ας έχεις την αίσθηση πως όλα κάπου τα έχεις ξανακούσει (το «Caught a long wind» θυμίζει πολύ έντονα το «Water» απ’ το «Reminder»).

Είναι επίσης εμφανές πως το βάρος έχει δοθεί στους (διφορούμενους) στίχους παρά στις συνθέσεις. Τι είναι, τελικά, αυτό που σε κάνει να θες ν’ ακολουθήσεις τον δύσκολο δρόμο της δημιουργού κι όχι της (indie) ποπ σταρ; Η ματαιοδοξία; Ή η στροφή προς ένα μέλλον μουσικά πιο φτωχό κι απέριττο, που όμως θα διατηρήσει μαζί σου μόνο τους πραγματικούς φαν; Είναι αυτή η υπόγεια αίσθηση που κάνει το «Metals» να μην αναζητά την άμεση επαφή με τον ακροατή. Χειραψία, όχι αγκαλιά. Οι πιστοί της Leslie Feist, όμως, καταλαβαίνουν.

Το «Metals» της Feist κυκλοφορεί από την Polydor.

Ο κόσμος των Lego

Φαντάσου ένα ολόκληρο βουνό από καλώδια, vintage Casio και Korg συνθεσάιζερ, ξεχασμένα ηλεκτρονικά παιχνίδια από Atari και Amiga υπολογιστές, cult ταινίες τρόμου σε VHS, εξώφυλλα δίσκων με απαρχαιωμένα γραφικά και φωτογραφίες σαν ξεθωριασμένες φωτοτυπίες, minisamplers και Yamaha sequencers, σάουντρακ από ταινίες giallo. Μια εικόνα απ’ τo στούντιο του Legowelt θ’ αρκούσε για να βάλει στο νόημα κάθε αμύητο ακροατή.

Ο Danny Wolfers, ή αλλιώς Legowelt, ξεκίνησε τη μουσική διαδρομή του στα μέσα των ‘90s. Η αγάπη του για το Detroit techno και το acid house αλλά και το electro/techno που βγήκε απ’ την πατρίδα του, την Ολλανδία, στις αρχές της δεκαετίας (Χάγη και Ουτρέχτη, μια σκηνή underground και υποτιμημένη) αποτυπώθηκε στο «Space Force» του 1996 που κυκλοφόρησε σε κασέτα. Οι επιρροές προφανείς: Aphex Twin περιόδου «Selected Ambient Works» , jackin’ house αλλά και italo disco, ο μ-Ziq κι οι Drexciya, οι μουσικές του John Carpenter κι οι Goblin. Έκτοτε, έχει ηχογραφήσει πολλά άλμπουμ πίσω από εξωφρενικά ψευδώνυμα, όπως Nacho Patrol, Salamandos ή Smackos, με το οποίο κάνει τα περίφημα Astro Unicorn Radio Shows στον διαδικτυακό Intergalactic FM κάθε εβδομάδα.  Φέτος, διέθεσε δωρεάν το νέο του άλμπουμ «The TEAC Life» μέσω του site του, ηχογραφημένο, όπωςλέει, σ’ ένα cassete deck με φτηνά συνθεσάιζερ.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το EP του «Poverties Paradise» που κυκλοφορεί στην ελληνική εταιρεία Echovolt. Έχοντας προϊστορία στο ίδιο label σε remix στον Ron Morelli, στο συγκεκριμένο EP επιστρέφει στην παράδοση του κλασικού Chicago house. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ν’ ανακαλύψεις ένα αγνοημένο απ’ τα mainstream media ηλεκτρονικό outsider.

Το «TEAC Life» το κατεβάζεις δωρεάν απ’ το legowelt.com. Το «Poverties Paradise» κυκλοφορεί απ’ την Echovolt Records (echovoltrecords.com). Τα Astro Unicorn Radio Shows βρίσκονται στο robotdj.net/?dj=AstroUnicornRadio.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ