Cassandra’s crossing

Cassandra’s crossing Facebook Twitter
0


 

Γεννημένη στο Jackson του Mississipi από γονείς μουσικούς και εκπαιδευτικούς, η Cassandra Wilson απέκτησε τέτοιο μουσικό υπόβαθρο που έμελλε να την οδηγήσει στην κορυφή της αμερικάνικης jazz σκηνής. Ήρθε στο προσκήνιο στη Νέα Ορλεάνη, συνεργαζόμενη με την Ellis Marsalis, καταξιώθηκε όμως στη Νέα Υόρκη, όπου μετά από μια συνεργασία ως κεντρική τραγουδίστρια στην μπάντα του Steve Coleman, M-Base Collective, ξεκίνησε να ηχογραφεί μόνη της, ως τραγουδίστρια, συνθέτρια και παραγωγός μαζί. Ακολούθησε πληθώρα διακρίσεων (Grammy) και διθυραμβικών δημοσιευμάτων σε περιοδικά, ενώ τα έργα της Ojah και Silver Pony αποτελούν απτές αποδείξεις του σπουδαίου της ταλέντου.

H Cassandra Wilson επιστρέφει για δεύτερη φορά στην Ελλάδα. Όπως και το 1998, και τώρα αποκλειστικά για το Sani Festival. Δείχνει πραγματικά ενθουσιασμένη. Της αρέσει η χώρα μας, νιώθει τυχερή που ξαναέρχεται στον Λόφο της Σάνης τον οποίο θεωρεί ένα από τα μοναδικά μέρη στον κόσμο για συναυλίες και φυσικά, νοσταλγεί την Ελληνίδα φίλη της, την Όλγα Ταμπουρή-Μπάμπαλη, καλλιτεχνική διευθύντρια του Sani Festival.

Πως είναι η ζωή μιας τόσο ξεχωριστής jazz ερμηνεύτριας όπως εσείς; Μπορείτε να την περιγράψετε με τρεις λέξεις;

Χμμμ... Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύομαι γιατί είναι αρκετά πολύπλοκη. Οι τρεις πρώτες λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι ταξίδι, χαρά (επί σκηνής) και ευλογία, που μπορώ και κάνω αυτό που κάνω. Επίσης, χαίρομαι τόσο πολύ που θα ξαναδώ την Όλγα... Είναι ένα από τα «καλά» του να είσαι μια τραγουδίστρια jazz. To γεγονός ότι αποκτάς φίλους σε όλον τον κόσμο και κατά ένα παράξενο τρόπο, πάντα επιστρέφεις και τους ξαναβλέπεις. Ένα μου έρχεται στο μυαλό και αυτό είναι η λέξη «constant traveler». Για την ακρίβεια η δουλειά μου είναι μια διαρκής μετακίνηση.

Πως νιώθετε που εμφανίζεστε ξανά στο Sani Festival μετά από 15 χρόνια;

Είμαι πολύ ενθουσιασμένη που μου δίνεται η ευκαιρία να επιστρέψω σε αυτό το πανέμορφο μέρος, το Λόφο της Σανής, όπου πέρασα θαυμάσια και γνώρισα και πολλούς όμορφους ανθρώπους.

Ποιο είναι το συναίσθημα που λαμβάνετε από την επαφή σας με το κοινό κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας;

Κάθε συναυλία είναι ξεχωριστή και μοναδική, το ίδιο και το κοινό της. Συνεπώς η αλληλεπίδραση με το κοινό και το συναίσθημα που νιώθω κάθε φορά είναι επίσης μοναδικό και διαφορετικό.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας μουσικό κομμάτι από αυτά που έχετε ερμηνεύσει και τι το κάνει ξεχωριστό σε εσάς;

Θα έλεγα ότι τα αγαπημένα μου κομμάτια εξαρτώνται από την περίοδο και τη φάση που βρίσκομαι. Αυτήν την περίοδο της ζωής μου αγαπώ πολύ το Another Country, ένα κομμάτι που έγραψα μαζί με τον Fabrizio Sotti και είναι συνώνυμο του τελευταίου μου άλμπουμ. Αυτό που το κάνει ξεχωριστό σε μένα είναι ότι είναι ένα κομμάτι εμπνευσμένο αποκλειστικά από την αγάπη, ως το πιο δυνατό συναίσθημα που είχα την τύχη να βιώσω.

Τι να περιμένει ο κόσμος που θα έρθει στη συναυλία σας στις 13 Ιουλίου, στο Λόφο της Σανής;

Πιστεύω ότι θα ζήσει μια εμπειρία παρόμοια με αυτή που θα ζήσουμε και εμείς, γεμάτη από ζεστασιά και βαθιά ευγνωμοσύνη για τη ζωή και τον ήλιο - ειδικά η αγάπη μας για τον ήλιο είναι ένα στοιχείο που έχουμε σίγουρα κοινό, θα έλεγα ότι είμαστε «άνθρωποι του ήλιου»!

Περιμένουμε με ανυπομονυσία να σας ακούσουμε από κοντά λοιπόν, στο μαγικό σκηνικό του Λόφου της Σανής, στις 13 Ιουλίου.

Το ίδιο περιμένω με πολλή χαρά και εγώ. Θα σας δω στο Λόφο!

 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT