Cassandra’s crossing

Cassandra’s crossing Facebook Twitter
0


 

Γεννημένη στο Jackson του Mississipi από γονείς μουσικούς και εκπαιδευτικούς, η Cassandra Wilson απέκτησε τέτοιο μουσικό υπόβαθρο που έμελλε να την οδηγήσει στην κορυφή της αμερικάνικης jazz σκηνής. Ήρθε στο προσκήνιο στη Νέα Ορλεάνη, συνεργαζόμενη με την Ellis Marsalis, καταξιώθηκε όμως στη Νέα Υόρκη, όπου μετά από μια συνεργασία ως κεντρική τραγουδίστρια στην μπάντα του Steve Coleman, M-Base Collective, ξεκίνησε να ηχογραφεί μόνη της, ως τραγουδίστρια, συνθέτρια και παραγωγός μαζί. Ακολούθησε πληθώρα διακρίσεων (Grammy) και διθυραμβικών δημοσιευμάτων σε περιοδικά, ενώ τα έργα της Ojah και Silver Pony αποτελούν απτές αποδείξεις του σπουδαίου της ταλέντου.

H Cassandra Wilson επιστρέφει για δεύτερη φορά στην Ελλάδα. Όπως και το 1998, και τώρα αποκλειστικά για το Sani Festival. Δείχνει πραγματικά ενθουσιασμένη. Της αρέσει η χώρα μας, νιώθει τυχερή που ξαναέρχεται στον Λόφο της Σάνης τον οποίο θεωρεί ένα από τα μοναδικά μέρη στον κόσμο για συναυλίες και φυσικά, νοσταλγεί την Ελληνίδα φίλη της, την Όλγα Ταμπουρή-Μπάμπαλη, καλλιτεχνική διευθύντρια του Sani Festival.

Πως είναι η ζωή μιας τόσο ξεχωριστής jazz ερμηνεύτριας όπως εσείς; Μπορείτε να την περιγράψετε με τρεις λέξεις;

Χμμμ... Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύομαι γιατί είναι αρκετά πολύπλοκη. Οι τρεις πρώτες λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι ταξίδι, χαρά (επί σκηνής) και ευλογία, που μπορώ και κάνω αυτό που κάνω. Επίσης, χαίρομαι τόσο πολύ που θα ξαναδώ την Όλγα... Είναι ένα από τα «καλά» του να είσαι μια τραγουδίστρια jazz. To γεγονός ότι αποκτάς φίλους σε όλον τον κόσμο και κατά ένα παράξενο τρόπο, πάντα επιστρέφεις και τους ξαναβλέπεις. Ένα μου έρχεται στο μυαλό και αυτό είναι η λέξη «constant traveler». Για την ακρίβεια η δουλειά μου είναι μια διαρκής μετακίνηση.

Πως νιώθετε που εμφανίζεστε ξανά στο Sani Festival μετά από 15 χρόνια;

Είμαι πολύ ενθουσιασμένη που μου δίνεται η ευκαιρία να επιστρέψω σε αυτό το πανέμορφο μέρος, το Λόφο της Σανής, όπου πέρασα θαυμάσια και γνώρισα και πολλούς όμορφους ανθρώπους.

Ποιο είναι το συναίσθημα που λαμβάνετε από την επαφή σας με το κοινό κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας;

Κάθε συναυλία είναι ξεχωριστή και μοναδική, το ίδιο και το κοινό της. Συνεπώς η αλληλεπίδραση με το κοινό και το συναίσθημα που νιώθω κάθε φορά είναι επίσης μοναδικό και διαφορετικό.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας μουσικό κομμάτι από αυτά που έχετε ερμηνεύσει και τι το κάνει ξεχωριστό σε εσάς;

Θα έλεγα ότι τα αγαπημένα μου κομμάτια εξαρτώνται από την περίοδο και τη φάση που βρίσκομαι. Αυτήν την περίοδο της ζωής μου αγαπώ πολύ το Another Country, ένα κομμάτι που έγραψα μαζί με τον Fabrizio Sotti και είναι συνώνυμο του τελευταίου μου άλμπουμ. Αυτό που το κάνει ξεχωριστό σε μένα είναι ότι είναι ένα κομμάτι εμπνευσμένο αποκλειστικά από την αγάπη, ως το πιο δυνατό συναίσθημα που είχα την τύχη να βιώσω.

Τι να περιμένει ο κόσμος που θα έρθει στη συναυλία σας στις 13 Ιουλίου, στο Λόφο της Σανής;

Πιστεύω ότι θα ζήσει μια εμπειρία παρόμοια με αυτή που θα ζήσουμε και εμείς, γεμάτη από ζεστασιά και βαθιά ευγνωμοσύνη για τη ζωή και τον ήλιο - ειδικά η αγάπη μας για τον ήλιο είναι ένα στοιχείο που έχουμε σίγουρα κοινό, θα έλεγα ότι είμαστε «άνθρωποι του ήλιου»!

Περιμένουμε με ανυπομονυσία να σας ακούσουμε από κοντά λοιπόν, στο μαγικό σκηνικό του Λόφου της Σανής, στις 13 Ιουλίου.

Το ίδιο περιμένω με πολλή χαρά και εγώ. Θα σας δω στο Λόφο!

 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ