Εντυπώσεις από το Plissken Festival

Εντυπώσεις από το Plissken Festival Facebook Twitter
1

 

Εντυπώσεις από το Plissken Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μαΐδης/ GREKAMAG.gr

Πριν τις εντυπώσεις από το φετινό Plissken αρχή με μια ερώτηση: Γιατί το Plissken είναι μουσικό φεστιβάλ και δεν το παίζει μουσικό φεστιβάλ;(όχι δεν είναι μόνο το line up)

Απάντηση:

1.

Ο χώρος που έχει επιλεγεί είναι κατάλληλος για την διεξαγωγή του event. Που θα πει, ο κόσμος είναι σε θέση να παρακολουθήσει με ασφάλεια και άνεση το θέαμα χωρίς να στριμώχνεται σαν σαρδέλα. Το πώς θα γίνει αυτό αφορά τους διοργανωτές οι οποίοι σύμφωνα με την ζήτηση των εισιτηρίων πρέπει να επιλέγουν το κατάλληλο μέρος. Ο ήχος πρέπει να είναι όσο καλύτερος γίνεται.

2.

Ο χρόνος των θεατών είναι ότι πολυτιμότερο έχουν σε τούτη την σύντομη ζωή που ζούν. Δεν γίνεται να τους τον ροκανίζεις με σαχλές καθυστερήσεις. Στο Plissken οι αλλαγές γινόντουσαν με Βρετανική ακρίβεια. Μέσα σε δέκα λεπτά, άντε λίγο παραπάνω για τους Swans, όλα ήταν έτοιμα. Παρακολουθούσαμε τους τεχνικούς σε εκείνο το δεκάλεπτο να τα ετοιμάζουν όλα. Εικόνα-σοκ για όλους εμάς που θεωρούμε δεδομένη την αναμονή στις συναυλίες δεκαετίες τώρα. Γιατί όλα εδώ λειτουργούν ρολόι; Μήπως επειδή κάποιοι είναι πιο σοβαροί από τους άλλους;

3.

Το Line up σου πρέπει να έχει ταυτότητα. Αυτό το λίγο από όλα, το «βάλε-βγάλε-να το αφήσω;» με τα ονόματα πρέπει κάποιοι στιγμή να τελειώσει. Τι θες τελικά να μας παρουσιάσεις; Διεθνή ονόματα του ροκ; Έντεχνο; Jazz; ή καλή ώρα όπως το Plissken κυρίως φρέσκο υλικό με παλιούς που εξακολουθούν να ορίζουν το σήμερα της μουσικής; Πρέπει να αποφασίσεις.

Εντυπώσεις από το Plissken Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μαΐδης/ GREKAMAG.gr

Μερικές εντυπώσεις από το φετινό γενέθλιο πάρτι του Plissken από την αρχή μέχρι τους Swans. Δυστυχώς Simian Mobile Disco δεν μπόρεσα να δω διότι ο συνδυασμός πρωινή δουλειά-καθημερινή -ηλικία δεν με άφησε:

Son Lux: Τι μορφή ο Ryan Lott! Όπου «μορφή» βάλτε έναν νέο άνθρωπο με ωραία φωνή και καλοδουλεμένο υλικό. Ζούσε τα κομμάτια στην σκηνή χωρίς καθόλου πόζα. Είναι δύσκολο να αφήσεις την πόζα στην απέξω σε μια (ψηφιακή) εποχή που ορίζεται από αυτή. Με ανάγκασε να τον ψάξω περισσότερο σήμερα μετά την χθεσινή του εμφάνιση.

Lee "Scratch" Perry: Γκουρού. Πάνω-κάτω στην σκηνή του Plissken σαν να βλέπεις την ιστορία της Ρεγκε να περνάει μπροστά από τα μάτια σου. Και τι πιο ωραίο να σου τραγουδάει «Happy Birthday» για τα τέταρτα γενέθλια σου αυτός ο παππούς-θρύλος από την Τζαμάικα; A! και αγαπητέ εσύ που ρώτησες «τι είναι όλα αυτά που φοράει;» να ξέρεις ότι όλα αυτά τα έχουν αντιγράψει οι νεώτεροι για να φανούν κουλ με πολλές φορές αστεία αποτελέσματα. Αυτός είναι κουλ επειδή δεν τον νοιάζει το πώς φαίνεται γιατί σε αυτή την φάση του έχει ήδη γράψει την ιστορία του στη μουσική. Επίσης, ο μπάφος μόνο δεν αρκεί για να πάρεις μυρωδιά από τη μουσική της Τζαμάικας.

The Bug: Όχι ο ήχος που προτιμώ. Μου φάνηκε μονοδιάστατος αλλά μάλλον η γνώμη μου δεν μετράει. Αν και η αγάπη μου για την Ninja Tune είναι μεγάλη (Bonobo, The Cinematic Orchestra, Coldcut, Dj Food κ.τ.λ) εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι εντελώς διαφορετικό. Έχει και στην Αθήνα ένα σκληρό πυρήνα θαυμαστών που μάλλον ικανοποιήθηκε.

Swans: Εμπειρία. Τι λάθη έκαναν ή δεν έκαναν στο live τους δεν έχω ιδέα. Μπήκα σε ένα τριπάκι για όση ώρα κράτησε και δεν ήθελα να βγω. Δεν ήθελα να πάρω τα μάτια μου από την σκηνή λες και παρακολουθούσα κάποια θεατρική παράσταση ή κινηματογραφική ταινία και θα έχανα την συνέχεια. Άψογο, προσηλωμένο στην σκηνή, κοινό.

Εύχομαι στο Plissken να κρατήσει για πολλά χρόνια μα πάνω από όλα να κρατήσει χαρακτήρα. Χρόνια πολλά!


Ωραίο βίντεο απο την χθεσινή εμφάνιση των Swans:


 

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
ποπο κρίμα να έχουμε τόσο διαφορετική άποψη... αλήθεια με αυτά που διάβασα ένιωσα λες και πήγα σε άλλο live. με το πρώτο σκέλος συμφωνώ σε όλα εκτός από to 3. αν και μου άρεσαν σχεδόν όλα τα ονόματα τα θεώρησα εξαιρετικά άσχετα μεταξύ τους. (lee "scratch" perry με swans και simian mobile disco μαζί? ότι να'ναι δηλαδή...). όσον αφορά τις μπάντες, son lux δυστυχώς δε πρόλαβα να δω (μιας και όπως αναφέρθηκε και στο άρθρο πίστευα ότι θα υπάρξει η κλασική καθυστέρηση και θα βγει μια ώρα μετά). lee "scratch" perry χάααλια... δε μου άρεσε καθόλου. the bug λάτρεψα (ήδη μου άρεσε πολύ και τον άκουγα καιρό αλλά ειδικά με το live ξετρελάθηκα) και οι swans μου φάνηκαν σχεδόν φρικτοί. αν και μου άρεσαν αρκετά κομμάτια τους πριν τους δω live, στο plissken όταν παίξανε απλά σχεδόν παρακάλαγα να τελειώσουν. τρομερή βαβούρα, μονοτονία, τα κομμάτια τραβηγμένα από τα μαλλιά σε διάρκεια. γενικώς δεν. (αλλά οκ άποψη μου)