Το εξαιρετικό άλμπουμ των My Drunken Haze

Το εξαιρετικό άλμπουμ των My Drunken Haze Facebook Twitter
To συγκρότημα είναι επηρεασμένο από την ψυχεδελική ποπ του ’60, αλλά και από έναν πιο σύγχρονο nineties ήχο, που έχει να κάνει με το shoegazing ή εν πάση περιπτώσει με το νέο… sunshine - Φωτο: Μάνος Χρυσοβέργης / Grekamag.gr
0

Το εξαιρετικό άλμπουμ των My Drunken Haze Facebook Twitter

 

Μερικοί λένε πως τα rock γκρουπ φαίνονται στα live. Δεν το δέχομαι αυτό, αν τίθεται έτσι με απόλυτο τρόπο. Τα live, όταν είναι καλά οργανωμένα σε «σωστούς» χώρους, βοηθούν στην ωραία εξέλιξη μιας παράστασης και βεβαίως στην αναγνώριση μιας μπάντας –αυτό είναι προφανές–, τι γίνεται όμως όταν οι χώροι είναι ακατάλληλοι για τέτοιου είδους καταστάσεις;

 

Ακούω τους My Drunken Haze και χαίρομαι, γιατί ένα ελληνικό συγκρότημα έχει τα κότσια (ok, το κέφι τους κάνουν οι άνθρωποι) να βαδίσει στα ανεξίτηλα χνάρια του παρελθόντος προσφέροντας ουσιαστικά τραγούδια.

Πρώην αποθήκες, ας πούμε, κακής διαρρύθμισης (για κλαμπ), χωρίς ουδεμία τεχνική μελέτη όσον αφορά στα του ήχου; Ποιο συγκρότημα σ’ ένα τέτοιο χώρο θα μπορούσε να αποδώσει, και πώς θα μπορούσε να κριθεί, δίχως τον άμεσο κίνδυνο να αδικηθεί;

Έχω δει τους My Drunken Haze live, όμως… μόλις τώρα τους ανακαλύπτω, όπως πρέπει – στο παρθενικό LP τους για την Inner Ear. Και λέω «ανακαλύπτω» παρότι έχω ακούσει τόσο το “Gamblin woman” τους από τη συλλογή “Inn Pop” [Inner Ear, 2013], όσο και το CD-R με τα τρία κομμάτια τους, που κυκλοφόρησαν μόνοι τους πριν κανα-δυο χρόνια.

Το συγκρότημα, κουιντέτο βασικά (Matina Sous Peau τραγούδι, Spir Frelini κιθάρες, Harry Kane κιθάρες, Costas Gunn μπάσο, Nick Zouras ντραμς), είναι επηρεασμένο από την ψυχεδελική ποπ του ’60, αλλά και από έναν πιο σύγχρονο nineties ήχο, που έχει να κάνει με το shoegazing ή εν πάση περιπτώσει με το νέο… sunshine. Μέσα σ’ αυτό το σκηνικό μπαίνουν οι My Drunken Haze, με τα δικά τους τραγούδια, τις δικές τους συνθέσεις, κάνοντας «παιγνίδι».

Θα μπορούσε να είναι, εννοώ, ένα διανοητικό παιγνίδι ή psych-pop, διανοητικό όμως μέσα στην απλότητά του. Ξανάκουγα πριν λίγες μέρες, ας πούμε, το φοβερό “Things” του Merrell Fankhauser και των H.M.S. Bounty από το 1968 (Δυτική Ακτή, L.A.) και καθώς η μια μελωδία έδινε τη σκυτάλη στην επόμενη, μέσα σε μιαν εμπνευσμένη κατάσταση σαφούς γλυκύτητας και λιτότητας, διερωτήθηκα στον αέρα… Πού είναι αυτό το πράγμα σήμερα; Γιατί όλα έχουν γίνει τόσο σύνθετα και περίπλοκα στην ποπ; Η απάντηση είναι εύκολη. Από τη στιγμή που απουσιάζει η έμπνευση (η βάση δηλαδή), το βάρος ρίχνεται στα… υποστηρίγματα. Στούντιο, ενορχηστρώσεις, μείξεις κ.λπ., κ.λπ. Κι έτσι κάπως χάνεται το παιγνίδι.

Ακούω τους My Drunken Haze και χαίρομαι, γιατί ένα ελληνικό συγκρότημα έχει τα κότσια (ok, το κέφι τους κάνουν οι άνθρωποι) να βαδίσει στα ανεξίτηλα χνάρια του παρελθόντος προσφέροντας ουσιαστικά τραγούδια.

Ακούω την πρώτη πλευρά του LP… Όλα τα κομμάτια ξεχωρίζουν. Οι αρμονίες στο “Carol wait” είναι καθαρή Δυτική Ακτή, τα κοψίματα, ο τρόπος που το rhythm section οδηγεί το τραγούδι, οι στίχοι που λάμπουν μέσα στη σαφήνεια και την απλότητά τους (“It’s so easy/ when you live in a lie/ but you will never/ learn to try”). Τα Ίδια για το παραλλαγμένο rhythm n’ blues “Gambling woman”, τον λυσεργικό ύμνο “Yellow balloon” (“There’s a yellow balloon/ flying high in the sky/ comes into my house/ kept wondering why”), το “Girl who looks like a boy” με την ελαφριά garage αισθητική του, το βαρύ Α5 “Pleasing illusions”, που σπάει μέσα σ’ έναν καταιονισμό από keyboards (παίζει ο King Elephant των Baby Guru, που έχει επιμεληθεί, περαιτέρω, την παραγωγή και τις ενορχηστρώσεις).

Η δεύτερη πλευρά είναι κάπως αλλιώς. Χωρίς να χάνονται οι βασικές ποιότητες του γκρουπ, έτσι όπως εκείνες αναλύθηκαν από το ίδιο στην Side A, προστίθεται και κάτι ακόμη. Μία δυσοίωνη πινελιά, που αναγνωρίζεται ελαφρώς στα στιχάκια, και κατά έναν τρόπο και στις μουσικές.

Εδώ τα κομμάτια είναι τέσσερα – άρα είναι μεγαλύτερες οι διάρκειες, αφού και οι μελωδίες είναι απλωμένες και το τραγούδισμα κάπως περισσότερο «χαμένο». Όλα τα tracks έχουν ενδιαφέρον από το εισαγωγικό “Reflections of your mind” και το “Paper planes” με τα «ξεθεωμένα» vocals και την κάπως neo-folk επίγευση, μέχρι το ονειρικό και ελαφρώς punkadelic “I wanna dream again” με τα γρήγορα κουπλέ, το αργό ρεφρέν και το επικό κλείσιμο (με τις κιθάρες και τα πλήκτρα στο βάθος να γεμίζουν) και το έσχατο “Endless fairytale”, ένα pop psych-gem με spacey vibes και στίχους σαν και τούτους… “Light/ bring the light/ golden mornings/ starless skies/ it’s my summertime/ call, call my name/ ships are falling/ on the shore/ breaking the dawn”.

Οι My Drunken Haze έφτιαξαν ένα ντεμπούτο άλμπουμ, αναμφισβήτητα ένα από τα καλύτερα της χρονιάς, που θα το θυμάμαι για καιρό.

 

Six D.Ο.G.S., [Αβραμιώτου 6-8] Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου με ελεύθερη είσοδο. 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ