Γιαγκίνηδες: Ένα νεαρό δίδυμο κάνει μόδα το ρεμπέτικο του δρόμου

Γιαγκίνηδες: Ένα νεαρό δίδυμο βάζει φωτιά στο ρεμπέτικο του δρόμου Η / Γιαγκίνηδες: Ένα νεαρό δίδυμο κάνει trend το ρεμπέτικο του δρόμου Facebook Twitter
«Είμαστε δυο νέα παιδιά που παίζουν τραγούδια εκατό χρονών».
0

Η ΛΕΞΗ «ΓΙΑΓΚΙΝΙ» ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ προέλευση. Σημαίνει φωτιά, πυρκαγιά. Οι ρεμπέτες κάποτε τη χρησιμοποιούσαν λέγοντας «έχω γιαγκίνι στην καρδιά», για να δηλώσουν πως η ερωτική κάψα άναβε μέσα τους.

Σήμερα δύο φοιτητές, ο Σπύρος και ο Παναγιώτης, συστήνονται ως Γιαγκίνηδες και έχουν καταφέρει μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να κάνουν το ρεμπέτικο αγαπητό στον νεαρόκοσμο. Είτε μέσα από τα social media, με το φανατικό κοινό που τους ακολουθεί πιστά, είτε στα live και κυρίως στον δρόμο, που, όπως αναφέρουν, συνεχίζει να τους ταΐζει και να τους διαμορφώνει ως ανθρώπους.

«Η επαφή μας με τη μουσική αρχίζει από μικρή ηλικία. Και οι δύο πηγαίναμε σε ωδείο. Ο Παναγιώτης από επτά χρονών έπαιζε μπουζούκι, οπότε είχε αρκετή επαφή με τη λαϊκή μουσική. Εγώ έπαιζα μόνο κλασική κιθάρα», λέει ο Σπύρος.

«Γνωριστήκαμε το 2018, στο πρώτο έτος της σχολής. Εκείνη την περίοδο είχα αρχίσει να ακούω ρεμπέτικα και ήθελα να παίξω κάτι διαφορετικό. Και ο Παναγιώτης έψαχνε να βρει κάποιον που έπαιζε κιθάρα, έτσι ξεκινήσαμε. Στην αρχή κάναμε πρόβες και παίζαμε σε κάνα δυο μαγαζιά, αλλά οι μαγαζάτορες ήταν περίεργοι, τα μεροκάματα κακά. Δεν έβγαιναν λεφτά. Απογοητευτήκαμε. Ήταν κακό το vibe. Παίζαμε και δεν περνούσαμε καλά, γιατί αν έχεις τον μαγαζάτορα να μετράει “πόσους φέρατε” και να λέει “σήμερα δεν πήγαμε καλά”, έχεις άγχος. Καλύτερα βγες στον δρόμο, παίξε μόνος σου και ό,τι γίνει. Είχα κάτι φίλους που έβγαιναν στον δρόμο και μου το είχαν πει ως ιδέα. Λέω στον Παναγιώτη: “Δεν το δοκιμάζουμε;”».

Το ρεμπέτικο έχει πολύ επαναστατικό χαρακτήρα και τα νοήματά του είναι πολύ διαχρονικά. Είναι παλιά τραγούδια και μπορεί να τα ακούσεις και να ταυτιστείς μαζί τους σε όποια ηλικία κι αν είσαι.

Έτσι, δειλά-δειλά άρχισαν να βγαίνουν στον δρόμο. Αριστοτέλους, Τσιμισκή και Αγίας Σοφίας. Ο κόσμος τούς αγκάλιαζε και τα χρήματα που έβγαζαν ήταν καλά.

«Τις πρώτες φορές δεν είναι και εύκολο. Ντρέπεσαι, λες “μπορεί να ενοχλώ κάποιον”, αλλά συνεχίσαμε, οι περαστικοί μάς έλεγαν καλά λόγια. Ωραίο πρόγραμμα, ωραία τραγούδια. Το vibe του κόσμου μάς βοήθησε να συνεχίσουμε να παίζουμε στον δρόμο», λέει ο Σπύρος.

Το πρόγραμμά τους είναι, όπως μου λένε, μεγάλο και περιλαμβάνει ρεμπέτικα που ο κόσμος συχνά δεν ξέρει. Η εικόνα που βλέπουν οι περαστικοί παίζει τον ρόλο της. «Είμαστε δυο νέα παιδιά που παίζουν τραγούδια εκατό χρονών».

Γιαγκίνηδες-Καταφερτζού.(2022)

«Το ρεμπέτικο έχει πολύ επαναστατικό χαρακτήρα και τα νοήματά του είναι πολύ διαχρονικά. Είναι παλιά τραγούδια και μπορεί να τα ακούσεις και να ταυτιστείς μαζί τους σε όποια ηλικία κι αν είσαι. Στα social μάς στέλνουν μηνύματα άτομα από δώδεκα μέχρι ογδόντα χρονών. Οι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας, που γνωρίζουν τα κομμάτια και έχουν καλύτερη επαφή με αυτήν τη μουσική, μας συγχαίρουν.

Τα νέα παιδιά, που ίσως δεν έχουν ασχοληθεί καθόλου με το ρεμπέτικο, μπορεί να μας ακούσουν και να αρχίσουν να αγαπούν το είδος. Το ρεμπέτικο μιλάει για πράγματα με τα οποία μπορεί να ταυτιστεί ο καθένας, σε όποια φάση της ζωής του κι αν είναι. Και η ταύτιση είναι πιο ρεαλιστική. Τα λεφτά και τα αμάξια ούτε τα έχεις ούτε είναι η πραγματικότητα της κοινωνίας που ζούμε. Το ρεμπέτικο είναι αληθινό».

Οι Γιαγκίνηδες μετρούν πάνω από 30.000 ακόλουθους στο Instagram.

«Δεν περιμέναμε να μαζευτεί τόσο κοινό στα social. Στο Instagram ανεβάσαμε ένα-δυο βίντεο, αλλά δεν ασχοληθήκαμε. Παίζαμε συνέχεια στον δρόμο, οπότε δεν είχαμε χρόνο ούτε και κάποια ιδιαίτερη απήχηση.

Τον χειμώνα έπιασαν τα κρύα και δεν βγαίναμε πάρα πολύ. Αρχίσαμε να ανεβάζουμε συνέχεια βίντεο. Δεν το πιστεύαμε ότι μπορεί να γίνει αυτό, να σε πετάει ο αλγόριθμος στην αναζήτηση και να παίρνεις followers. Τα social μας βοήθησαν επειδή άκουσε τη μουσική μας πολύς κόσμος και εμείς το πήραμε ακόμη πιο ζεστά. Όταν έχεις τόσο καλό feedback, ασχολείσαι ακόμα περισσότερο. Αν δεν είχε ασχοληθεί κανείς μαζί μας, δεν θα είχαμε φτάσει στο επίπεδο που είμαστε».

Γιαγκίνηδες: Ένα νεαρό δίδυμο βάζει φωτιά στο ρεμπέτικο του δρόμου Η / Γιαγκίνηδες: Ένα νεαρό δίδυμο κάνει trend το ρεμπέτικο του δρόμου Facebook Twitter
Το ρεμπέτικο μιλάει για πράγματα με τα οποία μπορεί να ταυτιστεί ο καθένας, σε όποια φάση της ζωής του κι αν είναι. Και η ταύτιση είναι πιο ρεαλιστική.

Φέτος το κύριο πλάνο τους ήταν να πάνε στη Σύρο και να παίζουν στον δρόμο. Όμως, λόγω του Instagram, είχαν πολλές προτάσεις και το tour τους ακόμη συνεχίζεται. Από τη Σκιάθο στην Πάτμο και από την Κύθνο στην Αθήνα και σε ένα live που έγινε sold out στο θέατρο Ρεματιάς στο Χαλάνδρι, οι σταθμοί τους ήταν πολλοί. «Δεν ξέραμε πώς θα πάει, λέγαμε “έχουμε 30.000 followers, μπορεί να μην εμφανιστεί κανείς”», λέει Σπύρος.

«Όταν βγαίναμε στον δρόμο, βιοποριζόμασταν από αυτό. Και τίποτα να μην είχε γίνει, εμείς ακόμη από αυτό θα βιοποριζόμασταν. Ο δρόμος είναι το παν για εμάς. Πλέον έχουμε κι άλλες προτάσεις και κάνουμε κι άλλα πράγματα για να μας μάθει και κόσμος. Αυτό μας ενδιαφέρει τώρα, να ακουστούμε πιο πολύ, να παίξουμε σε πιο πολύ κόσμο, να περνάνε καλά οι άλλοι και να χορεύουν».

Ο δίσκος τους «Άνθρωποι του δρόμου» κυκλοφόρησε τον Μάιο και περιλαμβάνει οκτώ τραγούδια, οκτώ ιστορίες που βασίζονται σε οκτώ ανθρώπους που έχουν γνωρίσει στον δρόμο.

Γιαγκίνηδες-Παράξενη κοπέλα. Μανώλης Xιώτης(1950).

«Έχουμε πολλούς χαρακτήρες. Π.χ. έναν πωλητή της “Σχεδίας”, που στεκόταν δίπλα μας όταν παίζαμε και δουλεύαμε μαζί. Μας έλεγε τον πόνο του, είχε περάσει δύσκολα, μας άγγιξε και τον κάναμε τραγούδι. Ένα άλλο τραγούδι είναι για έναν γκρινιάρη, άλλο για έναν χουβαρντά κιμπάρη, τον Τίλορα, μια περσόνα που θα έμπαινε κάπου και θα κερνούσε όλο το μαγαζί.

Ο δρόμος μάς έχει διαμορφώσει ως μουσικούς και ως ανθρώπους. Μας έκανε να δούμε τη μουσική πολύ σοβαρά. Δεν είχαμε αφεντικό, έπρεπε να κανονίσουμε μόνοι μας το πρόγραμμά μας, να είμαστε αυστηροί με τον εαυτό μας. Λέγαμε αύριο δέκα η ώρα πρέπει να βγούμε. Να πιεστούμε για να παίξουμε κι άλλο. Στον δρόμο δεν σου λέει κανείς πόσο θα παίξεις. Και αυτό μας έκανε να είμαστε πολύ υπεύθυνοι με τη μουσική και τη δουλειά μας».

Στόχος τους από εδώ και πέρα;

«Να μας μάθει ο κόσμος. Να μάθει το ρεμπέτικο. Να βγάλουμε νέα μουσική, να ανεβάσουμε το ρεμπέτικο ξανά. Έχει ανέβει ήδη και ίσως ξεκινάει ένα νέο κύμα. Όπως ήταν το έντεχνο, έτσι θα είναι πλέον το ρεμπέτικο».

Γιαγκίνηδες-Κουταλιανός. Μάνος λοΐζος(1972).

Instagram / YouTube.com / Spotify

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η «ρεμπετοαναβίωση» στον ελληνικό κινηματογράφο των αρχών της δεκαετίας του ’60

Οθόνες / Η «ρεμπετοαναβίωση» στον ελληνικό κινηματογράφο των αρχών της δεκαετίας του ’60

Οι ταινίες του Κώστα Φέρρη, του Πάνου Κουτρουμπούση, του Τάσου Δενέγρη και του Ανδρέα Αναστασάτου, που εισβάλλουν στον κόσμο του ρεμπέτικου, μ’ έναν ντοκιμαντερίστικο τρόπο, και το αναδεικνύουν.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ