Γιατί όλοι έχουν πάθει μανία με τον Drake;

Γιατί όλοι έχουν πάθει μανία με τον Drake; Facebook Twitter
Μπορεί να μην έχει το πολιτικό σθένος του Kendrick Lamar ή το χάρισμα του Kanye West, αλλά η ικανότητα του Drake να ελίσσεται τον έχει πάει απευθείας στην κορυφή.
1

Στο βίντεο του «God's Plan», του πρώτου κομματιού που κυκλοφόρησε για το νέο άλμπουμ του «Scorpion», o Drake κάνει μια βόλτα στο Μαϊάμι και μοιράζει λεφτά και δώρα στον ανύποπτο κόσμο που συναντάει μπροστά του.


Μουσικά το κομμάτι, αν και πιασάρικο, είναι μίνιμαλ όσο δεν πάει με δυο νότες και ένα βαρετό ρεφρέν της μιας γραμμής, όπως γράφει η Guardian. Παλιότερα είχε πει καλύτερα κομμάτια, σχολιάζουν.

Στο βίντεο εξακολουθεί να χορεύει με αυτόν τον ατσούμπαλο αλλά πασίγνωστο πια τρόπο που έγινε meme πριν από μερικά χρόνια όταν έσκασε το «Hotline Bling».

Τo «God's Plan» πλησιάζει τα 800 εκατομμύρια στο YouTube (από την άλλη το «Hotline Bling» έχει ξεπεράσει το φράγμα του δισεκατομμυρίου).

Όποια πλατφόρμα κι αν κοιτάξεις αυτή την στιγμή, βρίσκεις το όνομα του παντού στο νούμερο 1, με τα κομμάτια του απλά να εναλλάσσουν θέσεις στα τσαρτ.

Ο Drake με το «Scorpion» κατάφερε, επίσης, να σπάσει το ρεκόρ των 25 κομματιών στο Billboard Hot 100 την ίδια εβδομάδα (ένα ρεκόρ που ήταν δικό του, έτσι κι αλλιώς, από το περσινό mixtape του «More Life», με 22 κομμάτια). Την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του έκανε 1 δισεκατομμύριο streams παγκοσμίως.

Όποια πλατφόρμα κι αν κοιτάξεις αυτή την στιγμή, βρίσκεις το όνομα του παντού στο νούμερο 1, με τα κομμάτια του απλά να εναλλάσσουν θέσεις στα τσαρτ. Χάνεις λίγο τον μπούσουλα με τους αριθμούς από κάποια στιγμή και έπειτα. Δεν έχει ξανασυμβεί κάτι ανάλογο. Είναι λες και όλος ο πλανήτης είναι συντονισμένος στη μουσική του.

Η επιτυχία του είναι τόσο εξωφρενική που πλέον μόνο το όνομα του στέλνει τουρισμό στη γενέτειρά του, το Τορόντο του Καναδά. Σύμφωνα με έρευνες, το 5% του τουρισμού αυξήθηκε γι' αυτό τον λόγο. Είναι ο πρώτος διάσημος ράπερ που έχει βγάλει η πόλη. Οι Καναδοί τον έχουν κάτι σαν εθνικό ήρωα. Και έχει και συνέχεια.


Στη λίστα με τους 100 πιο πετυχημένους μουσικούς στον κόσμο ever που δημοσιοποίησε το Billboard πριν από λίγες ημέρες είναι στη θέση 21, ανάμεσα σε ονόματα που η μουσική του μας συντροφεύει εδώ και δεκαετίες και που κανείς δεν αμφισβητεί την αξία τους.

Οι 100 πιο επιτυχημένοι μουσικοί όλων των εποχών, σύμφωνα με το Billboard


Για τον Drake ο κόσμος φαίνεται να μην μπορεί να συλλάβει την ιδέα το πώς αυτός ο φαινομενικά άνοστος τύπος έχει τόση επιτυχία. Τουλάχιστον στην Ελλάδα. Εδώ είναι πιο εύκολο να πιστέψεις ότι η άνοδος του στην κορυφή είναι κάτι πλασματικό και ψεύτικο παρά αδιαμφισβήτητο γεγονός.

Πρόσφατα σε μια συζήτηση που είχα, άκουσα ότι καλύτερα να γράψω για κάποιον άλλον καλλιτέχνη παρά για την περίπτωση του επειδή θεωρείται κάτι σαν σκυλάς και θα μου χαλάσει το όνομα και την αξιοπιστία που έχω ως ανθρώπου που ασχολείται με την «καλή» μουσική. Στην ίδια λίστα π.χ. φιγουράρει το όνομα του Usher ψηλότερα, αλλά κανείς δεν ασχολείται.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Η ιστορία μας έχει διδάξει ότι ποπ καλλιτέχνες όπως η Madonna, το πιο τρανταχτό παράδειγμα, πάντοτε αντιμετώπιζαν αδυσώπητη κριτική όταν ξεκινούσαν. Ο Drake, φυσικά, δεν είναι «Madonna» αλλά παραμένει γεγονός ότι η επιτυχία και αξία ενός καλλιτέχνη δεν καθορίζεται ποτέ από τους κριτικούς ή τους haters. Καθορίζεται πάντα από το γούστο του κόσμου και στη συνέχεια από την πάροδο του χρόνου.

Κανένας μουσικός δεν είναι τυχαίος όταν προκαλεί τόσο έντονα συναισθήματα, είτε αρνητικά, είτε θετικά.

Αν κάποιος μπει στον κόπο να ακούσει τη δισκογραφία του Drake, θα ανακαλύψει πώς έχει καταφέρει να διαστρεβλώσει πετυχημένα τα όρια μεταξύ R&B και χιπ-χοπ. Έχει επαναπροσδιορίσει ακόμη και τη χαρακτηριστική ματσίλα των σύγχρονων ράπερ με τα ελαφριά και κλαψιάρικα R&B κομμάτια του, όπου θρηνεί για τη δυσκολία του να συνδεθεί συναισθηματικά.

Σύμφωνα με τον Ben Beaumont-Thomas, αυτή η υβριδική ταυτότητα της μουσικής του επεκτείνεται και σε φυλετικό, κοινωνικό και ταξικό επίπεδο, με αποτέλεσμα να ελκύει κάθε πιθανή πληθυσμιακή ομάδα.

Γιατί όλοι έχουν πάθει μανία με τον Drake; Facebook Twitter
Υποστηρίζει τους πάντες και κανέναν και ξέρει επίσης να μένει στην επικαιρότητα από το κουτσομπολιό για τις διάσημες υποτιθέμενες σχέσεις του, όπως π.χ. με τη Rihanna.


Ο Drake, που το πραγματικό του όνομα είναι Aubrey Drake Graham, ξεκίνησε από πολύ χαμηλά. Παιδί χωρισμένων γονιών από Αφροαμερικανό πατέρα μουσικό και λευκή μητέρα δασκάλα, γεννήθηκε το 1986 και έζησε φτωχά παιδικά χρόνια, αντιμετωπίζοντας στο πλούσιο σχολείο του ρατσισμό και bullying.


Ξεκίνησε την καριέρα του μόλις 15 χρονών ως ηθοποιός. Λόγω της οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς του, αποφάσισε να παίξει στην τηλεοπτική σειρά «Degrassi: The Next Generation». Εμφανίστηκε σε συνολικά 45 επεισόδια μέχρι το 2007.

Είχε ως ήρωές του τον Jay-Z και τον Clipse και η αγάπη του για το χιπ-χοπ τον οδήγησε να φτιάξει το πρώτο του mixtape το 2006 με τίτλο «Room For Improvement».

Το «Scorpion» μπορεί να μην είναι η καλύτερη δουλειά του, αποδείχτηκε, όμως, καθοριστική για να τον συμπεριλάβει ανάμεσα στο πάνθεον των σπουδαίων.

Μπορεί να μην αρέσει σε ορισμένους σήμερα αλλά κανείς δεν ξέρει τι ανταπόκριση θα έχει η μουσική του σε έναν αιώνα από τώρα. Τι σημασία έχει;


Αυτή τη στιγμή, γινόμαστε μάρτυρες της ανόδου ενός νέου τύπου ποπ σταρ. Ο Drake χτίζει την καριέρα του εδώ και μια δεκαετία. Το επιχειρηματικό μοντέλο του συμβαδίζει απόλυτα με τα νέα δεδομένα της εποχής.

 

Drake - God's Plan

Ξέρει να διαχειρίζεται άψογα την εικόνα του στην ψηφιακή εποχή και έχει κατακτήσει την κορυφή μέσα από πλατφόρμες όπως το YouTube, το Spotify και τα memes – αντί για το MTV και το ραδιόφωνο. Η ομάδα που έχει από πίσω του γνωρίζει την σημασία του όρου «Ιnternet content» όσο κανείς άλλος.


Υποστηρίζει τους πάντες και κανέναν και ξέρει επίσης να μένει στην επικαιρότητα από το κουτσομπολιό για τις διάσημες υποτιθέμενες σχέσεις του, όπως π.χ. με τη Rihanna.

Στο τέλος της ημέρας, όμως, τα πάντα έχουν να κάνουν με την μουσική.


Ο Drake μπορεί να μην έχει το πολιτικό σθένος του Kendrick Lamar ή το χάρισμα του Kanye West αλλά η ικανότητά του να ελίσσεται τον έχει πάει απευθείας στην κορυφή.

Μπορεί να μην το καταλαβαίνουμε αλλά κάποιος εκεί έξω δεν χαλιέται να ακούει για την Κίκι του «In My Feelings», το τελευταίο του νο1, και σίγουρα δεν είναι μόνο ένας, ούτε το ακούει μόνο για μια φορά.

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Ο Drake συνδυάζει τη μεγαλοστομία του αμερικανικού ονείρου (χρήμα, επιτυχία, να ανεβαίνεις από τον πάτο στην κορυφή) με το πρότυπο του άντρα που είναι και καλό παιδί, και καψούρης, και νιώθει μοναξιά, συνταγή που έχει ταυτίσει το αντρικό κοινό μαζί του, κι έχει τρελάνει και τις γυναίκες, οι οποίες γυρνούν επιδεικτικά την πλάτη στη female empowerment θεματολογία του σημερινού ποπ (κάτι God is a woman πήγαν άπατα) κι ακούνε κι αυτές Drake.Κορυφαία του στιγμή θεωρώ το Nothing was the same, αλλά και το Scorpion, αν ήταν λίγο πιο σύντομο, θα 'ταν υπέροχο.