H Laetitia Sadier ανυπομονεί να επισκεφτεί την Ελλάδα

H Laetitia Sadier ανυπομονεί να επισκεφτεί την Ελλάδα Facebook Twitter
0

— Θυμάσαι την πρώτη σου συναυλία; Πώς ένιωθες;


Θυμάμαι ότι το πρώτο ταξίδι που έκανα μόνη μου, ως σόλο καλλιτέχνις, ήταν στην Ελλάδα. Ένας πολύ συμπαθητικός τύπος, ο Κώστας, με προσκάλεσε μέσω facebook να παίξω στη Θεσσαλονίκη. Μόλις είχαν διαλυθεί οι Stereolab και σκεφτόμουν ότι έπρεπε να βρω δουλειά, όταν ήρθε το μήνυμα του Κώστα που μου ζητούσε να κάνω μια σόλο εμφάνιση. Ήμουν πολύ συγκινημένη που μου ζητήθηκε τόσο ευγενικά και αποφάσισα να το κάνω. Δεν είχα εμφανιστεί ποτέ μόνη μου και δεν είχα τελειοποιήσει το παίξιμό μου στην κιθάρα – με τα χρόνια έγινα καλύτερη κιθαρίστρια, αλλά όχι και ο Β.Β. Κing. Θυμάμαι να είμαι πολύ νευρική και ενθουσιασμένη από την υποστήριξη του κόσμου. Είχαμε ένα βαθύτερο δέσιμο και αυτό έκανε εκείνη τη συναυλία μια αξέχαστη εμπειρία για μένα. Ένιωσα αποδεκτή με τις ατέλειές μου.


— Προτιμάς πιο μικρές συναυλίες, συναυλίες που σε κάνουν να νιώθεις οικεία;


Δεν πιστεύω ότι η οικειότητα προέρχεται από το μέγεθος του χώρου. Από την εμπειρία μου, προκύπτει από την ποιότητα των ακροατών. Μπορεί να παίζεις σε ένα πολύ μεγάλο συναυλιακό χώρο ή σε ένα φεστιβάλ, αλλά το κοινό κάνει τη διαφορά και καθορίζει την οικειότητα. Στην πραγματικότητα, δεν επιλέγω η ίδια τους χώρους που παίζω. Εμπιστεύομαι τους παραγωγούς όσον αφορά την προσέλευση του κόσμου και το μέγεθος του χώρου, αλλά είμαι προσεκτική και επικοινωνώ με όλους, ώστε να δημιουργώ μια συλλογική εμπειρία.

Το παίξιμό μου έχει βελτιωθεί κι έτσι μπορώ να συγκεντρωθώ στο συναισθηματικό μέρος των κομματιών. Αυτό με κάνει να νιώθω μεγαλύτερη ελευθερία στην έκφραση, η οποία αντανακλάται στην φωνή και τούμπαλιν.


— Πώς είναι να παίζεις μόνη σου; Έχεις περισσότερη ελευθερία;


Μου αρέσει πολύ να παίζω ζωντανά τώρα. Νιώθω λιγότερο εκτεθειμένη απ' ό,τι στο ξεκίνημά μου. Το παίξιμό μου έχει βελτιωθεί κι έτσι μπορώ να συγκεντρωθώ στο συναισθηματικό μέρος των κομματιών. Αυτό με κάνει να νιώθω μεγαλύτερη ελευθερία στην έκφραση, η οποία αντανακλάται στην φωνή και τούμπαλιν.


— Είναι ενοχλητικό που ακόμα σε ρωτάνε για τους Stereolab;


Έχεις κάποια ερώτηση κι εσύ; Αν ναι, είναι ευπρόσδεκτη. Παρ' όλα αυτά, είναι ενοχλητικό όταν ο κόσμος δεν έχει γυρίσει σελίδα και μένει στο παρελθόν. Τα πράγματα αλλάζουν διαρκώς και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι' αυτό. Δεν υπάρχει λόγος να κολλάμε στους ήρωες του παρελθόντος όπως ήταν στα 20. Σίγουρα, δεν έχω σταματήσει από τότε. Έχω ηχογραφήσει 3 άλμπουμ, έχω κάνει πολλές περιοδείες με το τρίο μου αλλά και μόνη μου. Δεν έκατσα στον καναπέ μου περιμένοντας την επανασύνδεση των Stereolab αλλά παρέμεινα δραστήρια. Οι Stereolab έχουν σταματήσει όλες τους τις δραστηριότητες εδώ και περισσότερο από 7 χρόνια, είμαστε τελείως διαφορετικοί τώρα και αυτός είναι λόγος για να γιορτάζει κανείς.


— Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνεις όταν φτάσεις στην Αθήνα;
Αν και δεν είναι η πρώτη μου φορά στην πόλη, νιώθω ότι δεν την γνωρίζω αρκετά καλά. Το πρώτο πράγμα που θα κάνω είναι να αφήσω την κιθάρα μου στο ξενοδοχείο και να βγω να την εξερευνήσω.

— Μελλοντικά σχέδια;


Τα συνηθισμένα. Αυτή την περίοδο γράφω και ηχογραφώ νέα κομμάτια, τα οποία δουλεύω εναλλάξ. Αυτό με κρατάει απασχολημένη, όπως και το γεγονός ότι ετοιμάζομαι να πάω στη Βραζιλία για να συνεργαστώ με μια υπέροχη μπάντα που λέγεται Mombojo. Επίσης, θα κάνω ένα τουρ τον Μάρτιο με ένα νέο συγκρότημα... Αυτά! Εν τω μεταξύ, ανυπομονώ να επισκεφτώ την Ελλάδα ξανά και να μάθω περισσότερα για τον τόπο, την κουλτούρα, να ζήσω την εμπειρία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και όσα θα μου φέρει...

21/1, 21:00, Tiki Bar Athens,Φαλήρου 15, Κουκάκι, €7

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ