Homo homini lupus

Homo homini lupus Facebook Twitter
0
Πώς θα περιέγραφες τη μουσική σας σε κάποιον που δεν σας έχει ξανακούσει;

Kristoffer Rygg: Μου βάζεις δύσκολα. Έχουμε κάνει τόσο πολλά και διαφορετικά πράγματα, αλλά θα έλεγα ότι ο κοινός παρονομαστής είναι η κινηματογραφική μουσική και μάλιστα προς τη noir και δραματική πλευρά της. Κάποιοι μας χαρακτηρίζουν «πομπώδεις» και συμφωνώ. Σε μια κουλτούρα ειρωνείας και indie το βρίσκουμε αναγκαίο να διατηρήσουμε ζωντανό το μπαρόκ.

Ποιες είναι οι ομοιότητες και οι διαφορές των Ulver που έγραψαν το «Nattens madrigal» και των Ulver που δημιούργησαν το «Shadows of the sun»;

Φοβάμαι πως θα ακουστώ τρομερά ναρκισσιστής, αλλά υποθέτω ότι η μόνη ομοιότητα είμαι εγώ. Είμαι ο μοναδικός που έχει απομείνει από τις παλιές μέρες της μπάντας. Με τον Jørn στη σκιά. Οι σημερινοί Ulver είναι εντελώς άλλο συγκρότημα.

Πώς καταφέρνετε να προσεγγίσετε στα live την ατμόσφαιρα των δίσκων σας;

Δεν είναι εύκολο. Ένα απλό σετ ντραμς, μια κιθάρα και ένα μπάσο απλά δεν θα μας ταίριαζαν. Πολλοί από τους ήχους στους δίσκους μας είναι αρκετά μεγάλης έκτασης, παρόλο που τους δημιουργούμε με πολύ πιο απλά μέσα στο στούντιο, με sampling, τράπεζες ήχων και τέτοια. Έτσι ναι, όταν προσπαθούμε να μεταφέρουμε όλο αυτό σε ένα λειτουργικό live ήχο, απαιτούνται πολλές ενορχηστρώσεις και επίσης ντεκόρ. Χρειάζεται να έχουμε καμπάνες, κύμβαλα, κρουστά, αρκετά κομπιούτερ, synths κι ένα -κατά προτίμηση μεγάλο- πιάνο. Επίσης, προσπαθούμε πολύ να έχουμε φωτισμούς και προβολές με visual.

Πώς μπορεί ένα γκρουπ να αλλάζει τον ήχο του χωρίς να χάσει την ταυτότητά του;

Τι μπορώ να πω; Είμαστε εντελώς χαμένοι. Υποθέτω ότι η ταυτότητά μας βρίσκεται εκεί ακριβώς: στο ότι δεν έχουμε ταυτότητα.

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σου σύγχρονοι μουσικοί;

Χμ, μάλλον ζω αρκετά στο παρελθόν. Ίσως οι Throbbing Gristle που έχουν επανασυνδεθεί. Ή οι Magma. Και οι δύο βετεράνοι (γελάει). Μου αρέσει η σημερινή μουσική με την κλασική έννοια. Κυρίως μινιμαλιστές, από τους Terry Riley και La Monte Young, μέχρι τον θεϊκό Arvo Pärt.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας; Ετοιμάζετε νέο δίσκο;

Μαγειρεύουμε αρκετά καινούργια project αυτήν τη στιγμή. Έχουμε συνεργαστεί με τα αδέρφια μας από τους SUNN O))) σε διασκευές και παράλληλα δουλεύουμε και καινούργια κομμάτια. Τέσσερα κομμάτια ηχητικής απόγνωσης.

Πώς επιλέγετε τα θέματα για τους στίχους σας;

Προς το παρόν μας εμπνέει μόνο ένα πράγμα: η δυστυχία του κόσμου. Όχι όμως με έναν ρομαντικό τρόπο. Αισθανόμαστε την ηθική υποχρέωση να κουβαλάμε το μερίδιό μας από τη θλίψη που υπάρχει στον κόσμο και ευχαριστούμε τον Θεό που έχουμε τη μουσική ως διέξοδο.

Πες μου κάποιον καλλιτέχνη με τον οποίο θα ήθελες να συνεργαστείς.

Θα ήθελα να κάνω κάτι με τη συμπατριώτισσά σας της Diamanda Galas.

Η μουσική σας έχει πολλά σκοτεινά και μελαγχολικά στοιχεία. Πιστεύεις ότι έχουν σχέση με το μέρος που κατάγεστε;

Εννοείς γεωγραφικά; Ίσως. Είναι ένα μέρος σκοτεινό και κρύο, σίγουρα. Ίσως γι' αυτό φτιάχνουμε τόσο psychο δίσκους. Είναι κάποιου είδους κόντρα επίκληση. Ανυπομονώ να έρθουμε στην Αθήνα για κάνα δυο μέρες. Χρειάζομαι λίγο ήλιο...

Επηρεάζει ακόμα η μέταλ μουσική τον ήχο σας;

Η μέταλ μουσική θα έλεγα ότι δεν έχει καμία επιρροή στις μέρες μας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT