ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Η Anna Calvi μετράει τις εμμονές της

Η Anna Calvi μετράει τις εμμονές της Facebook Twitter
0
Ξεκίνησες να παίζεις βιολί πριν αποφασίσεις να ασχοληθείς με την κιθάρα. Πώς έγινε αυτό;

Ήμουν 8 ετών όταν άκουσα David Bowie από τους γονείς μου και επειδή υπήρχε ήδη μια κιθάρα στο σπίτι άρχισα να μαθαίνω, παίζοντας μόνη μου για πολλές ώρες. Να σου πω την αλήθεια, παθιάστηκα σε σημείο εμμονής τότε. Ακόμα παίζω βιολί, αλλά αγαπώ την κιθάρα πολύ περισσότερο. Με ενθουσιάζει και θεωρώ πλέον τον εαυτό μου κιθαρίστρια. Στον δίσκο, βέβαια, εγώ παίζω τα έγχορδα.

Και στην μπάντα σου έχεις επιλέξει να μην έχεις μπάσο. Αυτό ήθελες εξαρχής;

Όχι, αυτό ξεκίνησε γιατί δεν ήξερα κανέναν μπασίστα. Στην πορεία άρχισε να μου αρέσει η έλλειψη του μπάσου γιατί μου αρέσει που υπάρχει αρκετός «χώρος» στη μουσική μου. Η έλλειψη του μπάσου με αναγκάζει να παί- ζω καλύτερη κιθάρα και είμαι άνθρωπος που του αρέσουν τέτοιες προκλήσεις.

Έχεις πει επανειλημμένα πως ντρεπόσουν να τραγουδήσεις και το αποφάσισες μετά από πολυετή εξάσκηση και δουλειά. Δεν σε ικανοποιούσε η δυναμική της φωνής σου;

Πάντα ήθελα να γίνω τραγουδίστρια, αλλά δεν μου άρεσε η φωνή μου. Σίγουρα έχει να κάνει και με την προσωπικότητά μου. Είμαι πολύ ντροπαλή, δεν ήθελα να τραγουδάω μπροστά σε κόσμο και το απέφευγα μέχρι να βεβαιωθώ πως μπορώ να το κάνω. Το αποφάσισα πριν από περίπου 5 χρόνια και αφοσιώθηκα ολοκληρωτικά σε αυτό. Μπορείς να πεις ότι αυτή ήταν άλλη μια εμμονή μου.

Θυμάσαι ποιο ήταν το πρώτο κομμάτι που ηχογράφησες για τον δίσκο και ποιο το δυσκολότερο να ολοκληρώσεις;

Το πρώτο είναι σίγουρα το «First we kiss», για το δυσκολότερο δεν είμαι σίγουρη. Αρκετά ήταν αυτά που ολοκληρώθηκαν μετά από πολλές ώρες δουλειάς. Κυρίως αυτά που έχουν έγχορδα, αφού τα πρόσθετα σιγά σιγά.

Έχεις πει πως ο Ντεμπισί είναι από τις βασικές επιρροές σου. Ποια χαρακτηριστικά της μουσικής του σε ενθουσιάζουν πιο πολύ;

Κυρίως ο τρόπος που χρησιμοποιεί τη μουσική του: σαν μια εικόνα και όχι σαν νότες. Έχει φοβερή ατμόσφαιρα. Το πιάνο το αντιμετώπιζε σαν μια λίμνη και μέσα σ' αυτήν πρόσθετε οτιδήποτε άλλο φανταζόταν πως ταιριάζει. Κάπως έτσι φαντάζομαι κι εγώ τον ήχο της κιθάρας μου. Να μετατρέπεται σε ορχήστρα ή να περικλείει όπως πρέπει τον ήχο της φωνής μου. Σε γενικές γραμμές, αυτό που μου αρέσει στη μουσική του Ντεμπισί είναι πως οι συνθέσεις του είναι πανίσχυρες, χωρίς να περιορίζονται από τους κανόνες της κλασικής παιδείας. Έχει περίεργες εναλλαγές, χωρίς να χάνει τη μελωδικότητά του. Ο τρόπος του είναι πηγή έμπνευσης για μένα. Άλλη μια εμμονή, ε;

Πώς κατέληξες στον Rob Ellis για την παραγωγή του δίσκου;

Είχα μια λίστα με ονόματα ανθρώπων που ήθελα να συναντήσω με σκοπό να με βοηθήσουν στην παραγωγή και ήταν ένας από αυτούς. Τα πήγαμε καλά από την πρώτη στιγμή και η εξίσου μεγάλη αγάπη που έχει για τον Ντεμπισί ήταν καθοριστική. Είναι πολύ σπάνιο να βρεις παραγωγό που να απολαμβάνει τέτοιους συνθέτες.

Μια και ο Brian Eno είναι ένας από τους μεγαλύτερους θαυμαστές σου, πώς και δεν του το πρότεινες;

Του το πρότεινα, αλλά μου είπε πως βρίσκει τη μουσική μου ολοκληρωμένη και πως δεν θα μπορούσε να προσθέσει κάτι. Θα ήθελα, πάντως, στο μέλλον να συνεργαστούμε.

Πόσο έχει αλλάξει η ζωή σου;

Σίγουρα έχει αλλάξει προς το καλύτερο, αλλά οι αλλαγές δεν είναι εύκολες. Προσπαθώ να τις αποδέχομαι όσο καλύτερα μπορώ, αν και δεν τα καταφέρνω πάντα.

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ