Η Anna Calvi μετράει τις εμμονές της

Η Anna Calvi μετράει τις εμμονές της Facebook Twitter
0
Ξεκίνησες να παίζεις βιολί πριν αποφασίσεις να ασχοληθείς με την κιθάρα. Πώς έγινε αυτό;

Ήμουν 8 ετών όταν άκουσα David Bowie από τους γονείς μου και επειδή υπήρχε ήδη μια κιθάρα στο σπίτι άρχισα να μαθαίνω, παίζοντας μόνη μου για πολλές ώρες. Να σου πω την αλήθεια, παθιάστηκα σε σημείο εμμονής τότε. Ακόμα παίζω βιολί, αλλά αγαπώ την κιθάρα πολύ περισσότερο. Με ενθουσιάζει και θεωρώ πλέον τον εαυτό μου κιθαρίστρια. Στον δίσκο, βέβαια, εγώ παίζω τα έγχορδα.

Και στην μπάντα σου έχεις επιλέξει να μην έχεις μπάσο. Αυτό ήθελες εξαρχής;

Όχι, αυτό ξεκίνησε γιατί δεν ήξερα κανέναν μπασίστα. Στην πορεία άρχισε να μου αρέσει η έλλειψη του μπάσου γιατί μου αρέσει που υπάρχει αρκετός «χώρος» στη μουσική μου. Η έλλειψη του μπάσου με αναγκάζει να παί- ζω καλύτερη κιθάρα και είμαι άνθρωπος που του αρέσουν τέτοιες προκλήσεις.

Έχεις πει επανειλημμένα πως ντρεπόσουν να τραγουδήσεις και το αποφάσισες μετά από πολυετή εξάσκηση και δουλειά. Δεν σε ικανοποιούσε η δυναμική της φωνής σου;

Πάντα ήθελα να γίνω τραγουδίστρια, αλλά δεν μου άρεσε η φωνή μου. Σίγουρα έχει να κάνει και με την προσωπικότητά μου. Είμαι πολύ ντροπαλή, δεν ήθελα να τραγουδάω μπροστά σε κόσμο και το απέφευγα μέχρι να βεβαιωθώ πως μπορώ να το κάνω. Το αποφάσισα πριν από περίπου 5 χρόνια και αφοσιώθηκα ολοκληρωτικά σε αυτό. Μπορείς να πεις ότι αυτή ήταν άλλη μια εμμονή μου.

Θυμάσαι ποιο ήταν το πρώτο κομμάτι που ηχογράφησες για τον δίσκο και ποιο το δυσκολότερο να ολοκληρώσεις;

Το πρώτο είναι σίγουρα το «First we kiss», για το δυσκολότερο δεν είμαι σίγουρη. Αρκετά ήταν αυτά που ολοκληρώθηκαν μετά από πολλές ώρες δουλειάς. Κυρίως αυτά που έχουν έγχορδα, αφού τα πρόσθετα σιγά σιγά.

Έχεις πει πως ο Ντεμπισί είναι από τις βασικές επιρροές σου. Ποια χαρακτηριστικά της μουσικής του σε ενθουσιάζουν πιο πολύ;

Κυρίως ο τρόπος που χρησιμοποιεί τη μουσική του: σαν μια εικόνα και όχι σαν νότες. Έχει φοβερή ατμόσφαιρα. Το πιάνο το αντιμετώπιζε σαν μια λίμνη και μέσα σ' αυτήν πρόσθετε οτιδήποτε άλλο φανταζόταν πως ταιριάζει. Κάπως έτσι φαντάζομαι κι εγώ τον ήχο της κιθάρας μου. Να μετατρέπεται σε ορχήστρα ή να περικλείει όπως πρέπει τον ήχο της φωνής μου. Σε γενικές γραμμές, αυτό που μου αρέσει στη μουσική του Ντεμπισί είναι πως οι συνθέσεις του είναι πανίσχυρες, χωρίς να περιορίζονται από τους κανόνες της κλασικής παιδείας. Έχει περίεργες εναλλαγές, χωρίς να χάνει τη μελωδικότητά του. Ο τρόπος του είναι πηγή έμπνευσης για μένα. Άλλη μια εμμονή, ε;

Πώς κατέληξες στον Rob Ellis για την παραγωγή του δίσκου;

Είχα μια λίστα με ονόματα ανθρώπων που ήθελα να συναντήσω με σκοπό να με βοηθήσουν στην παραγωγή και ήταν ένας από αυτούς. Τα πήγαμε καλά από την πρώτη στιγμή και η εξίσου μεγάλη αγάπη που έχει για τον Ντεμπισί ήταν καθοριστική. Είναι πολύ σπάνιο να βρεις παραγωγό που να απολαμβάνει τέτοιους συνθέτες.

Μια και ο Brian Eno είναι ένας από τους μεγαλύτερους θαυμαστές σου, πώς και δεν του το πρότεινες;

Του το πρότεινα, αλλά μου είπε πως βρίσκει τη μουσική μου ολοκληρωμένη και πως δεν θα μπορούσε να προσθέσει κάτι. Θα ήθελα, πάντως, στο μέλλον να συνεργαστούμε.

Πόσο έχει αλλάξει η ζωή σου;

Σίγουρα έχει αλλάξει προς το καλύτερο, αλλά οι αλλαγές δεν είναι εύκολες. Προσπαθώ να τις αποδέχομαι όσο καλύτερα μπορώ, αν και δεν τα καταφέρνω πάντα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ