Η Φώφη Τσεσμελή ενώνει όλες τις γυναίκες DJs σε ένα μεγάλο πάρτι

Η Φώφη Τσεσμελή ενώνει όλες τις γυναίκες DJs σε ένα μεγάλο πάρτι Facebook Twitter
«Θέλω σιγά-σιγά να το φτάσουμε στο σημείο να μη βγαίνουν τα main acts τα ξημερώματα, αλλά σε μια λογική ώρα που θα δίνει τη δυνατότητα σε περισσότερο κόσμο να τις/τους ακούσει».
0

Η Φώφη Τσεσμελή είναι μια από τις πιο σεβαστές και αγαπημένες φυσιογνωμίες του αθηναϊκού clubbing εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες. Το residency της στο backstage του Sodade είναι το μακροβιότερο της Αθήνας, χωρίς διακοπή, από την αυγή της νέας χιλιετίας, όταν το κλαμπ-θρύλος της Τριπτολέμου άρχιζε να οικοδομεί αυτό που έπειτα θα εξελισσόταν στην Ντίσνεϊλαντ της Αθήνας, το Γκάζι.

Οι μουσικές της γνώσεις και η συνέπεια με την οποία αντιμετωπίζει, σε όλα τα επίπεδα (ως DJ, ως διασκεδάστρια και ως δημοσιογράφος), τη δουλειά της είναι στοιχεία αξιοθαύμαστα - όπως και η μοναδική της αίσθηση του χιούμορ, που όσοι τη γνωρίζουν λατρεύουν. Η στήλη της στο LIFO.gr είναι μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα και συστήνει κάθε φορά στο ελληνικό κοινό ανθρώπους του χώρου που αξίζει να γνωρίζει. 

Με τη νέα χρονιά η Φώφη aka DJ Fo αποφάσισε να κάνει ένα μεγάλο βήμα, υλοποιώντας ένα κόνσεπτ που υπήρχε στο μυαλό της εδώ και καιρό: ένα πάρτι αποκλειστικά με γυναίκες DJs, ξένες και εγχώριες. Τι θέλει να αποδείξει με αυτό το εγχείρημα, πέρα από το προφανές, ότι δηλαδή ο σεξισμός δεν έχει θέση σε ένα επάγγελμα που στόχο έχει να διασκεδάζει το κοινό, σε εποχές που η ανάγκη για ουσιαστική, οικονομική και ακομπλεξάριστη διασκέδαση είναι πιο επιτακτική από ποτέ; 

Η ίδια μας τα λέει καλύτερα, περιγράφοντας τα σχέδιά της και τον τρόπο με τον οποίο τα συγκεκριμένα πάρτι θα είναι φεμινιστικά (με την ουσιαστική χροιά του όρου) χωρίς παράλληλα να προάγουν έναν «αντίστροφο σεξισμό», ανακαλώντας στη μνήμη της τις σεξιστικές δυσκολίες που η ίδια αντιμετώπισε στην πορεία της, εξηγώντας γιατί «δεν την είδε ξαφνικά promoter», όλα αυτά λίγο πριν το πρώτο «HER» ταράξει τα δεδομένα της αθηναϊκής νύχτας.

 

Δεν έχουμε σκοπό να κάψουμε τα σουτιέν μας, ούτε να βγούμε αξύριστες, ούτε να ουρλιάζουμε για την κατάρα της πατριαρχίας. Ο σκοπός είναι απλός, απλούστατος. Θα τα κάψουμε όλα και θα στήσουμε βραδιές που θα συζητιούνται για καιρό!

 

 

— Έχεις πρωτοστατήσει, μαζί με εκλεκτές συναδέλφους σου, σε μια γενιά Ελληνίδων DJs που πραγματικά έκαναν τη διαφορά στην εγχώρια σκηνή. Πόσο πιστεύεις ότι έχουν αλλάξει τα πράγματα για τις γυναίκες στον χώρο σου από την εποχή των πρώτων σας βημάτων μέχρι σήμερα;

Έχουν αλλάξει δραστικά και αισθητά. Παλιά ήμασταν πάρα πολύ λίγες και επίσης λίγες ήταν αυτές που κατάφερναν να παίξουν σε γνωστά μαγαζιά. Έπρεπε να πασχίσεις διπλά και τριπλά σε σχέση με τους άνδρες συναδέλφους, ώστε να «καταξιωθείς» και να αναδειχθείς σε ένα πρόσωπο εμπιστοσύνης πίσω από τα decks. Για τον σεβασμό από τους συναδέλφους δούλευες τετραπλά και πενταπλά.

Σήμερα, ευτυχώς μπαίνουν πολλά κορίτσια στον χώρο, η καταξίωση είναι σχετικά πιο εύκολη υπόθεση και τα media ασχολούνται μαζί τους. Οι «σπόροι» που φύτευαν τόσα χρόνια οι πρωτοπόρες, μαζί με τη γενικότερη εξέλιξη και τη σχετική κατάρριψη των προτύπων έχουν αποδώσει καρπούς. Είναι σαφές, επίσης, ότι το επάγγελμα του DJ είναι πολύ της μόδας και στα δύο φύλα και σίγουρα η εξέλιξη της τεχνολογίας που συμβαδίζει με το DJing έχει δώσει μια μεγαλύτερη ευκολία στο να γίνει ακόμα πιο προσβάσιμο.

— Στη διεθνή σκηνή τα παραδείγματα νέων γυναικών με ταλέντο είναι πολλά, στην Ελλάδα, ωστόσο, διακρίνω μια στασιμότητα στην ανάδειξη φρέσκων προσώπων. Συμφωνείς; Πού πιστεύεις ότι οφείλεται;

Κατ'αρχάς στο εξωτερικό είναι πολύ περισσότερα τα εξειδεικευμένα media, ουσιαστικά ανεπτυγμένη και τεράστια η σκηνή, όσοι ασχολούνται το ψάχνουν χωρίς παρωπίδες γένους κ.λπ. κι έτσι η ορατότητα είναι πολύ πιο αισθητή. Και στην Ελλάδα «βγαίνουν» νέα κορίτσια, απλά είναι πολύ λιγότερες και τους παίρνει περισσότερο χρόνο από τις συναδέλφους του εξωτερικού, ώστε να ξεχωρίσουν, να γίνουν γνωστές.

Αυτό που παρατηρώ στην Ελλάδα είναι ότι βασικά πολύ λίγες είναι αυτές που το εξασκούν σε βάθος χρόνου και το παλεύουν σοβαρά, το εξελίσσουν, το κάνουν τον σκοπό και το όνειρο της ζωής τους και όχι μια περιστασιακή απασχόληση.

Η Φώφη Τσεσμελή ενώνει όλες τις γυναίκες DJs σε ένα μεγάλο πάρτι Facebook Twitter
VONDA7, το main act του πρώτου «HER» που θα πραγματοποιηθεί στις 19 Ιανουαρίου στο Steam Athens

— Μιλάς κατά καιρούς, για λογαριασμό του LIFO.gr, με πολλές ξένες συναδέλφους σου. Ποιες έχεις ξεχωρίσει για τη δουλειά και τον δυναμισμό τους και τι συμπέρασμα μπορείς να βγάλεις για τις τάσεις στο επάγγελμά σου (αναφορικά πάντα με τις σεξιστικές διακρίσεις);

Η στήλη μου στο LiFO.gr μου έχει δώσει την ευτυχέστατη ευκαιρία να συνομιλώ με πολύ διακεκριμένους ανθρώπους του χώρου και με χαροποιεί αφάνταστα το γεγονός ότι τα περισσότερα requests έρχονται, πλέον, απ'έξω, αφού έχουμε μπει δυνατά στον χάρτη και μας συμπεριλαμβάνουν στα media που επιλέγουν για την προώθηση των καλλιτεχνών, είτε επισκέπτονται την Ελλάδα, είτε όχι. Κι ας είναι στα ελληνικά.

Όλες μα όλες οι γυναίκες με τις οποίες έχω μιλήσει είναι φοβερές και τρομερές στον χώρο, με πορεία και εκτόπισμα που υπερσκελίζει το γένος. Κοινώς, κανένας και καμιά τους δεν είναι τυχαίο που βρίσκονται σε αυτή τη θέση. Προσωπικά ξεχωρίζω τις Monika Kruse και Anja Schneider. Δύο φοβερές προσωπικότητες με δυναμισμό που σαρώνει, με σοβαρή πορεία και με όραμα. Είναι φοβερό, λοιπόν, να ακούς από τόσο καταξιωμένες καλλιτέχνιδες ότι ο σεξισμός και οι διακρίσεις είναι υπαρκτές πρακτικές, ακόμα και στο δικό τους επίπεδο.

Τη Monika την απασχολεί η ανισότητα σε ένα γενικότερο κοινωνικό πλαίσιο, όπως και στη μουσική. Βλέπει την ανισότητα και στη ροκ και στην ποπ, ακόμη και στις μουσικούς, το πόσες λίγες είναι αυτές που παίζουν μπάσο ή ντραμς. Μιλάμε, δηλαδή, ακόμη και για στερεότυπα εικόνας εν έτει 2018. Η Anja είναι πιο εκρηκτική σ'αυτό το θέμα και την απασχολεί το πώς την έκαναν να νιώσει οι άνδρες συνάδελφοι, από τότε που έγινε μητέρα. Εκείνη ρίχνει το φταίξιμο στις ίδιες τις γυναίκες και στην αλληλεγγύη που έπρεπε να είχε χτιστεί από τα πρώτα χρόνια και να υπάρχει ως δεδομένο σήμερα, είτε παίζουμε σε μια μικρή χώρα και σε μικρότερα κλαμπ, είτε στα μεγάλα «σαλόνια».

Η Louisahhh προτείνει να παίζουμε περισσότερα κομμάτια γυναικών παραγωγών και η Nina Kraviz θέτει ως απαράβατο νόμο σε καθετί που κάνει να ΜΗΝ αναφέρεται η λέξη «djane», η ανούσια και πολύ ροζ -συμφωνώ μαζί της- εκθήλυνση του όρου. Η Black Madonna βαρέθηκε να συζητάει, θέλει να δει πράξεις και όχι άλλα λόγια.

Όλες μα όλες τις κάνει έξαλλες και τις προβληματίζει το πολύ χαμηλό ποσοστό των γυναικών έναντι αυτού των ανδρών στα φεστιβάλ και στα διάφορα line ups.

 

— Σε λίστες με τους κορυφαίους DJs του πλανήτη συναντάμε κάποιες γυναίκες. Το mixmag, μάλιστα, πριν από μερικές ημέρες ανέδειξε ως κορυφαία γυναίκα DJ του 2017 τη σουπερστάρ Nina Kraviz. Ωστόσο, όπως πολύ σωστά αναφέρεις, στα line up των φεστιβάλ το ποσοστό των γυναικείων συμμετοχών είναι ελάχιστο, ενώ αν μιλάμε για headliners εκεί τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Γιατί πιστεύεις ότι ξεχώρισε τόσο πολύ η Nina και τι είναι αυτό που χρειάζεται να διαθέτει μια γυναίκα DJ για να προσπελάσει σήμερα τα όποια εμπόδια;

Ναι, ευτυχώς πια συναντάμε πολλές γυναίκες, ειδικά τα τελευταία χρόνια και ειδικά στη λίστα του mixmag. Όμως η πρώτη θέση είναι μεγάλο θέμα δυο χρόνια στη σειρά – πέρυσι η Black Madonna, φέτος η Nina Kraviz. Η τελευταία φορά που είδαμε γυναίκα σε τέτοια θέση ήταν το 1992, τη Smokin' Jo στη λίστα του DJ Mag.

Στα line ups το ποσοστό των γυναικών, όπως ορθά αναφέρεις, φτάνει στο 10% στην καλύτερη περίπτωση. Όμως, έχουν αρχίσει να αλλάζουν κάπως τα πράγματα κι εκεί. Δεν είναι λίγες οι γυναίκες, αλλά και και κάποιοι άντρες που απαιτούν με τα συμβόλαια που στέλνουν να υπάρχει συγκεκριμένο ποσοστό γυναικών DJs στα events. Φυσικά, όσο πιο μεγάλο το όνομα που ακολουθεί αυτή την τακτική, τόσο το καλύτερο.

Τώρα, η Kraviz είναι μια πολύ ειδική περίπτωση και μάλλον αυτή που έχει φάει την πιο σκληρή κριτική, έως και κατακραυγή στον χώρο. Έχω αρχίσει να αμφιβάλλω για το αν, τελικά, η ομορφιά της ήταν προσόν και κλίνω προς την «κατάρα». Η Nina είναι headliner, είναι τοπ, εξαιρετικά επιτυχημένη, έχει φοβερή τεχνική, είναι ατρόμητη στις (μουσικές) επιλογές της, πειραματίζεται συνεχώς και αδιαφορεί εξόφθαλμα για τις μόδες. Η εταιρεία της, η трип, έχει να επιδείξει εξαιρετικές κυκλοφορίες, αποφεύγοντας την κατηγοριοποίηση. Είτε μας αρέσει εκείνη και η δουλειά της, είτε όχι, η Kraviz είναι leader στον χώρο και στους επικριτές συνηθίζω να λέω ότι όποια και να είναι η γνώμη μας για κάποιον-α, ας σεβαστούμε έστω την πορεία του-της και τα δεδομένα. Ή, ας το κάνουμε εμείς καλύτερα από αυτούς.

Και καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι για να φτάσεις εκεί, εκτός από κότσια, ταλέντο, σκληρή δουλειά, αντοχή, επιμονή και ιώβεια υπομονή, χρειάζεται κι ένα πολύ δυνατό team να σε στηρίζει, πίσω από τα φώτα. Πάντως, προσωπικά πιστεύω πως στη συγκεκριμένη λίστα του mixmag, τα εύσημα πάνε πιο πολύ στην Honey Dijon, που βρίσκεται στο No. 2 και, αν δε με απατά η μνήμη μου, είναι η πρώτη transgender που φιγουράρει σε λίστα με τους καλύτερους, αλλά και στην Black Madonna πέρυσι, που γνώρισε την επιτυχία που της άξιζε στα 39 της, αφού οι «ειδήμονες» του χώρου την παρότρυναν να τα παρατήσει και της έλεγαν ότι δεν είναι «marketable», λόγω της εμφάνισής της...

Βλέπουμε μια όμορφη, πρέπει απαραίτητα να υπάρχει κάποιος από πίσω που της τα «σκάει», ή πέτυχε λόγω εμφάνισης. Βλέπουμε μια ασχημούλα, δεν το'χει για να «γίνει». Αποφασίστε, επιτέλους.

Η Φώφη Τσεσμελή ενώνει όλες τις γυναίκες DJs σε ένα μεγάλο πάρτι Facebook Twitter
Η σούπερσταρ Nina Kraviz, η διασημότερη ίσως, αυτή τη στιγμή, γυναίκα DJ του πλανήτη και καλύτερη DJ για το 2017, σύμφωνα με τη λίστα του mixmag


— Εκτός από σεξιστικά σχόλια του τύπου «για γκόμενα παίζεις πολύ ωραία», ποιο είναι το χειρότερο περιστατικό σεξισμού που σου έχει συμβεί σε όλη σου την πορεία;

Αυτό από μόνο του τα επισκιάζει όλα. Αυτή η δυσπιστία, η παράλογη έκπληξη, η άκομψη προσπάθεια φιλοφρόνησης. Εξίσου καλό είναι και το «κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχουν γυναίκες DJs» που έχω ακούσει ευθέως από κάποιους συναδέλφους.

— Πες μου για το νέο πρότζεκτ με τα πάρτι με τις γυναίκες DJs. Πώς (και γιατί) το σκέφτηκες; Θεωρείς ότι θα καλύψει κάποιο ευδιάκριτο κενό στην αθηναϊκή νύχτα;

Αυτό το πρότζεκτ στριφογυρίζει στο μυαλό μου τα τελευταία 6-7 χρόνια. Το σκέφτηκα αναλογιζόμενη τη δική μου πορεία, αλλά ουσιαστικά για όλους αυτούς τους λόγους που αναφέραμε πιο πάνω.

Γενικά, τα τελευταία χρόνια δίνω περισσότερη βάση στις πράξεις και όχι στα λόγια και προσπαθώ να το κάνω στάση ζωής. Δε σου αρέσει κάτι; Ε, ξεκίνα εσύ πρώτα να κάνεις κάτι γι' αυτό. Επίσης, το να καθόμαστε όλοι μαζί και να κρίνουμε τα κακώς κείμενα, ή να γράφουμε γλαφυρά ποστ στα σόσιαλ υπέρ του ενός και κατά του δείνα και μετά να επιστρέφουμε στον μικρόκοσμό μας άπραγοι, με έχει κουράσει αφάνταστα, μου φαίνεται φοβερά υποκριτικό. Και κάπως έτσι φέτος αποφάσισα να το τολμήσω. Υπάρχουν γυναίκες - τεράστια ταλέντα στο DJing και στη μουσική, μένεις με ανοιχτό το στόμα από το εκτόπισμα και τις επιλογές τους. Οι περισσότερες είναι και φοβερές προσωπικότητες, με άποψη και στάση, σε εμπνέουν με την πορεία τους και τα λεγόμενά τους.

Η λογική του πάρτι στο μυαλό μου είναι «we take no prisoners». Θέλουμε να συστήσουμε στο κοινό νέα ονόματα, που τα αποζητάει και τα έχει ανάγκη, αλλά και να δώσουμε την ευκαιρία να δουν πασίγνωστες DJs σε ένα άλλο, πιο ιδανικό πλαίσιο. Θέλω σιγά-σιγά να το φτάσουμε στο σημείο να μη βγαίνουν τα main acts τα ξημερώματα, αλλά σε μια λογική ώρα που θα δίνει τη δυνατότητα σε περισσότερο κόσμο να τις/τους ακούσει. Να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των hous-άδων και των techn-άδων, να μπει σε δεύτερο ρόλο το είδος και ο κόσμος να γνωρίζει de facto ότι πάμε σε αυτό το πάρτι, γιατί η μουσική είναι πάντα καλή.

Ιδανικά, θα το πω και ξέρω ότι θα με λοιδορήσουν κάποιοι, ή θα με θεωρήσουν ρομαντική: θέλω αυτό το πρότζεκτ να γίνει μια πλατφόρμα έκφρασης για τους ανθρώπους της σκηνής που έχουν άποψη, να καταλύσει τις διαφορές και τα εγώ που μας απομακρύνουν. Ο ένας είναι δυνατός σε αυτό το κομμάτι, η άλλη στο άλλο... αν ενώσουμε, λοιπόν, όλες αυτές τις δυνάμεις μπορούμε να γίνουμε υπερδύναμη, να έχουμε στη χώρα μια φοβερή σκηνή. Πιστεύω πως (θα) είναι σοβαρό statement να βρεθείς στον χώρο εκείνο το βράδυ. Αν συμπληρώσεις, λοιπόν και τη μαγική δύναμη που έχει η μουσική, το ότι ενώνει τους ανθρώπους και τους δίνει μια κοινή βάση έκφρασης και σύμπνοιας, νομίζω πως το αποτέλεσμα θα είναι εξαιρετικό.

Βλέπουμε μια όμορφη, πρέπει απαραίτητα να υπάρχει κάποιος από πίσω που της τα «σκάει», ή πέτυχε λόγω εμφάνισης. Βλέπουμε μια ασχημούλα, δεν το'χει για να «γίνει». Αποφασίστε, επιτέλους.

— Πώς θα λέγεται το πρότζεκτ; Πού και κάθε πότε θα γίνεται και με ποια κριτήρια θα γίνεται η επιλογή των καλλιτεχνών που θα συμμετέχουν;

Το πρότζεκτ θα λέγεται «HER», «αυτή», και φέτος θα φιλοξενηθεί στο Steam Athens, που το αγκάλιασε αμέσως με πολύ ενθουσιασμό. Θα φιλοξενήσουμε ανερχόμενες, αλλά και καταξιωμένες καλλιτέχνιδες, κάποιες για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το line up θα πλαισιώνεται από Ελληνίδες DJs. Το κριτήριο είναι αποκλειστικά η ποιότητα και η καλή μουσική, χωρίς όρια, αφού θέλω να καλύψουμε όλο το φάσμα της dance, από τη House ως την Techno και όλα τα υποείδη τους.

Στο άμεσο μέλλον θα προχωρήσουμε και στην ενότητα «Without HER», όπου θα παίζουν άνδρες DJs που όμως με τη στάση τους και στην πορεία τους έχουν βοηθήσει τις γυναίκες στον χώρο και έχουν αναδείξει γυναικεία ονόματα. Από την εμπειρία μου, οι Έλληνες και οι Ελληνίδες κλάμπερ αγαπούν πολύ τις γυναίκες που παίζουν καλή μουσική, είναι πολύ ανοιχτόμυαλοι και εξαιρετικά υποστηρικτικοί. Ξέρεις, όταν είσαι εκεί πάνω δεν κρίνεσαι από τα γεννητικά σου όργανα, αλλά από αυτό που προσφέρεις στον κόσμο και μετά από κάποιο σημείο το γένος σου είναι μια απλή λεπτομέρεια.

Η Φώφη Τσεσμελή ενώνει όλες τις γυναίκες DJs σε ένα μεγάλο πάρτι Facebook Twitter
Η Φώφη Τσεσμελή (DJ Fo) με τον Μιχάλη Δέλτα και τον Κωνσταντίνο Βήτα, supporting act στο πρόσφατο διήμερο της επανένωσης των Στέρεο Νόβα πίσω από τα decks του Steam. Φωτο: Αλέξανδρος Πετσάβας

— Έγραψες στο Facebook σου ότι «δεν την είδες promoter». Υπάρχει κάποιου είδους ασυμβίβαστο στο να είναι κάποιος καλός DJ και παράλληλα να διοργανώνει επιτυχημένα parties;

Κοίτα, ασυμβίβαστο δεν υπάρχει πουθενά. Απλά, εμένα μου αρέσει να είναι ξεκάθαρα τα πράγματα και να κάνει ο καθένας αυτό που ξέρει καλά, έτσι πάντα έχεις πιο πολλές πιθανότητες για ένα σωστό αποτέλεσμα. Δε ξέρω πολλά, π.χ. για το πώς μπορεί να κάνει σωστά τη δουλειά του ένας booker. Δεν κάνω PR σε μαγαζιά. Επίσης, είμαι άνθρωπος που θέλει να μοιράζεται τα πράγματα στη ζωή του, μου αρέσουν οι συνεργασίες, σέβομαι πολύ τη γνώμη και τη συνεισφορά ενός πραγματικού γνώστη και αυτόν-ή θέλω κοντά μου.

Τέλος, δεν έχω σκοπό να χρησιμοποιήσω τα πάρτι ως εμπορική ανταλλαγή, όπως είθισται κάποιες φορές. Τύπου, «θα σε κλείσω εγώ εδώ και μετά θα με καλέσεις κι εσύ έξω», ή «θα βγάλω μια κυκλοφορία στην εταιρεία σου», ή «θα μου κάνεις ένα remix στο κομμάτι μου». Για να μην παρεξηγηθώ, δεν κατηγορώ αυτές τις πρακτικές, απλά προσωπικά μου αρέσουν τα ξεκάθαρα πράγματα κι οι ξεκάθαροι λογαριασμοί που κάνουν τους καλούς φίλους. Αυτές τις γκρίζες ζώνες τις αποφεύγω συνειδητά, πολύ απλά γιατί μου αρέσει η ειλικρίνεια μεταξύ των ανθρώπων χωρίς απώτερους σκοπούς και δεύτερες σκέψεις. Το κεντρικό ζήτημα που με απασχολεί είναι το πάρτι, όλα τα άλλα τα αφήνω στην αξιοκρατία που θέλω να πιστεύω πως υπάρχει.

— Φοβάσαι μήπως λάβεις σχόλια για «αντίστροφο σεξισμό»; Τι θα απαντήσεις σε αυτά;

Μα, σκοπός μου είναι, όπως σου είπα, να κάνουμε και τα «Without HER», με άνδρες DJs. Τώρα, τα σχόλια συνήθως δύσκολα μπορείς να τα αποφύγεις και επίσης δύσκολα θα τους ευχαριστήσεις όλους. Η εμπειρία μου μού έχει δείξει ότι αυτός που είναι να πει κάτι, θα το πει όσο καλό κι αν είναι το αποτέλεσμα. Αυτό δεν είναι σχόλιο, ούτε κριτική, είναι κακεντρέχεια. Δεν έχουμε σκοπό να κάψουμε τα σουτιέν μας, ούτε να βγούμε αξύριστες, ούτε να ουρλιάζουμε για την κατάρα της πατριαρχίας. Ο σκοπός είναι απλός, απλούστατος. Θα τα κάψουμε όλα και θα στήσουμε βραδιές που θα συζητιούνται για καιρό!

— Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες στο backstage του Sodade, αποφάσισες να περιορίσεις το μακροβιότερο residency της Αθήνας μόνο στα Σάββατα και να σταματήσεις τις εμφανίσεις σου τις Παρασκευές. Γιατί πήρες αυτή την απόφαση και ποια προσωπική ανάγκη σε οδήγησε εκεί;

Αυτή είναι άλλη μια σκέψη που στριφογυρνούσε στο μυαλό μου καιρό. Ένιωθα όλο και περισσότερο την ανάγκη να κάνω κι άλλα πράγματα, να «ανοιχτώ» σε άλλους χώρους και αυτή ήταν η μόνη λύση.

Το Sodade παραμένει μία βάση μου, κάθε Σάββατο και είναι ο γνωστός και δοκιμασμένος τόπος «συνεύρεσης» με πολύ αγαπημένους ανθρώπους. Το residency εμπεριέχει μια τεράστια φροντίδα, συνέπεια, προσπάθεια και μάχη με τον ίδιο σου τον εαυτό, ώστε να παραμένεις relevant, μουσικά και όχι μόνο, που, ναι, είναι πολύ δύσκολη υπόθεση και πρόκληση, αλλά ποτέ δεν ήμουν άνθρωπος που συμβιβαζόμουν με τα εύκολα. Το γεγονός ότι βρισκόμουν εκεί τις δύο πιο δυνατές μέρες της εβδομάδας μου απέκλειε τη δυνατότητα να παίξω κάπου αλλού και συγχρόνως όλοι αυτοί που με πλησίαζαν για κάποιο πάρτι, αναγκαστικά έτρωγαν «πόρτα». Φέτος, λοιπόν, δημιουργήθηκαν οι συνθήκες ώστε να υλοποιήσω και αυτή μου τη σκέψη.

 

Info

Tο πρώτο «HER» θα γίνει στο Steam Athens (Ευρυμέδοντος 3, Γκάζι, 210 3412120) στις 19 Ιανουαρίου

Line up: VONDA7, Cleopatra Fyntanidou, DJ Fo, Ms Lefki

Facebook event

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM