Η Kali Uchis έγραψε τα πρώτα της τραγούδια στο αμάξι όπου κοιμόταν στα 17 της

Η Kali Uchis έγραψε τα πρώτα της τραγούδια στο αμάξι όπου κοιμόταν στα 17 της Facebook Twitter
Η μουσική της έχει μια έντονη ονειροπόλα και μελαγχολική διάθεση. Γράφτηκε, εξάλλου, από ένα νεαρό κορίτσι που έβρισκε καταφύγιο στη μοναξιά και στη δημιουργία. Αν κάτι πρέπει να είναι η Kali Uchis, είναι κυρίως αυτό.
0

Υπάρχουν διάφορες παρανοήσεις σχετικά με την Kali Uchis και το πώς ξεκίνησε την καριέρα της. Τις προάλλες άκουγα έναν γνωστό μου που ισχυριζόταν ότι την ανακάλυψε ο Tyler, the Creator, λόγω της συνεργασίας τους.


Η 24χρονη Kali Uchis, όμως, στο μικρό χρονικό διάστημα που κινείται στο mainstream μουσικό στερέωμα έχει συνεργαστεί επίσης με θρύλους, όπως ο Bootsy Collins, αλλά και με τους Snoop Dogg, Diplo, Tame Impala, Juanes και Damon Albarn!


Για όσους επιμένουν ότι κάποιος πρέπει να την έχει ανακαλύψει ντε και καλά, αυτός μάλλον είναι ο Snoop Dog που συνεργάστηκε πρώτος μαζί της, το 2014. Λες και δεν υπάρχει άλλος λόγος για να γίνει γνωστή − το ταλέντο της, ας πούμε.


Το 2012, στα 18 της, μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο της mixtape, το εντυπωσιακό «Drunken Bubble», άρχισε να επικοινωνεί μαζί της στα social media μια πλειάδα μουσικών, ανάμεσά τους και ο Tyler. Σε ένα ευρύτερο κοινό «έσκασε» τρία χρόνια μετά, με το EP «Por Vida».

Η Uchis χαρακτηρίζει τον εαυτό της περισσότερο visual artist παρά μουσικό. Ποτέ δεν την ενδιέφερε το τραγούδι. Τα περισσότερα κομμάτια του «Isolation» γράφτηκαν όταν ήταν 17 χρονών, στο αμάξι όπου κοιμόταν, ένα Subaru SUV.

Τα βίντεο που ανέβαζε στο YouTube ακροβατούσαν σε ένα ακαθόριστο χρονικό πλαίσιο ανάμεσα στη '50s ρομαντική αθωότητα της ροζ τσιχλόφουσκας και τα σέξι '60s με τις ψηλές, λευκές μπότες. Έτσι την πήρα μυρωδιά τότε, ενώ, όταν πόσταρα τη μουσική της στο Facebook, έμαθα ότι την είχε ήδη κάτι σαν είδωλο και μια φίλη μου. Η μουσική και η αισθητική της, πάνω απ' όλα, έχουν κάτι καθαρά γυναικείο που σου κάνει κλικ με το που την ακούς.


Η Uchis (προφέρεται «ούτσις») τα έχει σκηνοθετήσει και τα έχει μοντάρει όλα μόνη της, όπως το καταπληκτικό «Ridin Round» που γύρισε στις γειτονιές της Περέιρα στην Κολομβία, όπου πέρασε ένα μεγάλο μέρος της παιδικής της ηλικίας. Μάλιστα, έχει βάλει τους συγγενείς της να πρωταγωνιστήσουν. Οι γονείς της μένουν ακόμη εκεί.

 

Kali Uchis - Ridin Round


Το πραγματικό της όνομα είναι Karly-Marina Loaiza. Γεννήθηκε στην Ουάσινγκτον. Ο πατέρας της ήθελε να γεννηθούν τα παιδιά του στην Αμερική για να αποκτήσουν τα προνόμια της αμερικανικής υποκοότητας, δεν ήθελε όμως να ζήσουν εκεί, έτσι πηγαινοερχόντουσαν στις δύο χώρες.


Ήταν ένα μοναχικό παιδί σε μια πολυμελή οικογένεια της εργατικής τάξης. Προτιμούσε να μένει στο δωμάτιό της και να ζωγραφίζει από το να υφίσταται τη φασαρία του οικογενειακού τραπεζιού. Το σπίτι ήταν γεμάτο συγγενείς, ειδικά κατά τη διάρκεια της διαμονής τους στη Βιρτζίνια της Αμερικής.

Οι γονείς της δεν ενέκριναν την καλλιτεχνική της φύση ή απλώς δεν την καταλάβαιναν, όπως λέει η ίδια. Συνήθιζε να κάνει απουσίες στο σχολείο και να περνάει τον χρόνο της σε ένα φωτογραφικό στούντιο όπου γύριζε πειραματικά φιλμ.


Κάποια στιγμή στα 17 της ο πατέρας της την έδιωξε από το σπίτι για να βάλει μυαλό. Μέχρι να τελειώσει το σχολείο κοιμόταν σε ένα αυτοκίνητο στο πάρκινγκ ενός τοπικού σούπερ-μάρκετ. Το πρωί παρακολουθούσε μαθήματα και το βράδυ έγραφε ποίηση και μουσική για να μένει ξύπνια και να προλαβαίνει κάθε πιθανό κίνδυνο.


Έτσι γεννήθηκε το κομμάτι «Killer» που βρίσκεται στο ντεμπούτο άλμπουμ της «Isolation», για να εκφράσει τον θυμό της προς τον πατέρα της.


«And if you loved me, you 'd never do this/ No, if you loved me, you wouldn't put me through it/ That makes you a killer, a killer, a killer», τραγουδάει.

 

Kali Uchis - Killer


Αν και οι γονείς γρήγορα το μετάνιωσαν, δεν γύρισε πίσω. Άρχισε να κάνει διάφορες δουλειές, από ταμίας μέχρι πωλήτρια, για να τα βγάλει πέρα. Τελικά, τα ξαναβρήκε με την οικογένειά της –στα βίντεο διακρίνεις ένα τατουάζ στο μπράτσο της, το όνομα του πατέρα της−, αλλά διηγούνταν σε συνεντεύξεις πως μέχρι να γίνει διάσημη οι συγγενείς της έλεγαν πίσω από την πλάτη της ότι δούλευε ως πόρνη για ένα διάστημα.


Οι παρεξηγήσεις φαίνεται ότι την ακολουθούν συνεχώς. Όταν κυκλοφόρησε το «Isolation», της επιτέθηκαν στα social media, λέγοντας ότι είναι μια ακόμα λευκή Λατίνα σταρ που οικειοποιείται τη μαύρη κουλτούρα, επειδή έβαψε τα μαλλιά της καστανά, από το ξανθό που είχε αρχικά.

Χειρίστηκε την κατάσταση με τον χειρότερο δυνατό τρόπο εκείνη την περίοδο. Στις συνεντεύξεις της δίνει πάντοτε την αίσθηση ότι δεν ξέρει πού ανήκει. Ανάλογες συζητήσεις γίνονται σχετικά με την Cardi Β, η οποία, όμως, αντιμετωπίζεται με περισσότερη μετριοπάθεια από την latinx κουλτούρα, ίσως επειδή είναι πιο δημοφιλής.

Αυτό δεν εμπόδισε την Uchis να μιλάει γι' αυτά τα θέματα. «Πάντοτε ήμουν ευαισθητοποιημένη σχετικά με τις διακρίσεις και πιστεύω ακράδαντα ότι ανισότητα υπάρχει παντού, όχι μόνο στην Κολομβία. Παντού κακομεταχειρίζονται όσους δεν είναι λευκοί, θεωρώντας τους απειλητικούς και κακούς. Δεν συμφωνώ με αυτό».


Δεν διστάζει να ποστάρει στο Ιnstagram συνθήματα όπως «Σταματήστε να λέτε στους ανθρώπους που δεν είναι λευκοί ότι η ζωή τους είναι μια ψευδαίσθηση».

Η Kali Uchis έγραψε τα πρώτα της τραγούδια στο αμάξι όπου κοιμόταν στα 17 της Facebook Twitter
Η φωνή της και το στυλ της θυμίζουν άλλοτε την Amy Winehouse και άλλοτε τη Lana Del Rey, της οποίας τις συναυλίες άνοιγε στην πρόσφατη περιοδεία της στην Αμερική.


Εκτός από αυτό, συχνά κάνει φιλανθρωπίες ή δίνει όσα μπορεί στη γενέτειρά της, ενώ το όνειρό της είναι να δημιουργήσει χώρους που να ενθαρρύνουν δημιουργικά πρότζεκτ.


Η Uchis χαρακτηρίζει τον εαυτό της περισσότερο visual artist παρά μουσικό. Ποτέ δεν την ενδιέφερε το τραγούδι. Τα περισσότερα κομμάτια του «Isolation» γράφτηκαν όταν ήταν 17 χρονών, στο αμάξι όπου κοιμόταν, ένα Subaru SUV.


Σπάνια συναντάς τόσο εκλεκτισμό σε ένα άλμπουμ. Η Uchis κάνει crossover με άνεση σε διάφορα είδη, από το χιπ-χοπ μέχρι τη soul, το reggaeton και την ξεδιάντροπη ποπ – το κομμάτι με τον Damon Albarn. Η φωνή της και το στυλ της θυμίζουν άλλοτε την Amy Winehouse και άλλοτε τη Lana Del Rey, της οποίας τις συναυλίες άνοιγε στην πρόσφατη περιοδεία της στην Αμερική.


Η μουσική της έχει μια έντονη ονειροπόλα και μελαγχολική διάθεση. Γράφτηκε, εξάλλου, από ένα νεαρό κορίτσι που έβρισκε καταφύγιο στη μοναξιά και στη δημιουργία. Αν κάτι πρέπει να είναι η Kali Uchis, είναι κυρίως αυτό.


Πρόσφατα έκανε μια διασκευή στο «Venus as a boy» της Björk. Θέλει απίστευτο θράσος να επιχειρήσεις κάτι τέτοιο, με έναν περίεργο τρόπο όμως βγήκε αλώβητη.

 

Η διασκευή του «Venus as a boy» της Björk από την Kali Uchis

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ