Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς

Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς Facebook Twitter
Οι νεο-πανκ μεσσίες Idles - στο μέσο ο τραγουδιστής τους Joe Talbot, η ριζοσπαστική "αυθεντικότητα" του οποίου αμφισβητείται λόγω της μεσοαστικής του ανατροφής
0

«Τον νταή παριστάνει; Δεν καταλαβαίνω. Ποτέ μου δεν ισχυρίστηκα ότι προέρχομαι από την εργατική τάξη!», δήλωνε προχθές αγανακτισμένος ο τραγουδιστής των Idles, Joe Talbot στον δημοσιογράφο του Independent, καθώς αναφερόταν στον τραγουδιστή του ντουέτου των Sleaford Mods, Jason Williamson.

Η ιδεολογική διαμάχη ανάμεσα στις δύο εμβληματικές μορφές της σύγχρονης εναλλακτικής σκηνής – και ηγετικές μορφές δύο απολύτως καταξιωμένων γκρουπ που προσεγγίζουν με έντονες πολιτικές αναφορές την τρέχουσα κοινωνική κατάσταση στη Βρετανία – διεξάγεται εδώ και κάμποσο καιρό.

Τον τελευταίο χρόνο, ο καυστικός βάρδος μιας σύγχρονης πολιτισμικής δυσανεξίας από το Νότιγχαμ, τρολάρει αλύπητα στα social media αλλά και στον Τύπο, τους επίσης αγαπημένους των κριτικών αλλά και του κοινού, νεο-πανκ μεσσίες Idles, κατηγορώντας τους ότι οικειοποιούνται ψευδώς τη φωνή της εργατικής τάξης.

Ο στόχος μας ως μπάντα είναι να ξεκινήσει μια συζήτηση – πολιτική και προσωπική – στην οποία μπορούν να συμμετέχουν νιώθοντας ασφαλείς και να εκφράσουν την άποψή τους και οι πιο ευάλωτοι από μας.

Και η αιτιολόγηση είναι το γεγονός ότι ο Talbot μεγάλωσε ως παιδί μεσοαστών γονιών σε εύπορο προάστιο του Έξετερ – ο μπαμπάς καλλιτέχνης, η μαμά εφοριακός – και ως εκ τούτου η αριστερή / εξεγερσιακή ρητορική που εκφράζει με τους στίχους του είναι προσποιητή και fake. Για την ακρίβεια, «γεμάτη κλισέ, χειριστική, προσβλητική και πολύ μέτρια», όπως δήλωσε πρόσφατα ο Williamson.

Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς Facebook Twitter
Sleaford Mods: Andrew Fearn και Jason Williamson

Οι επιθέσεις έχουν σοκάρει τον Talbot όπως λέει στη συνέντευξή του: «Η ιδέα και μόνο ότι δεν μπορώ να μιλήσω για τη λιτότητα ή για τις τράπεζες τροφίμων – ότι δεν μπορώ να πω ότι είναι θεμελιωδώς λάθος να έχει τράπεζες τροφίμων μια από τις πλουσιότερες οικονομίες στον κόσμο – επειδή έχω τη δυνατότητα να ταΐσω το παιδί μου; Τι σκατά ζόρι τραβάει αυτό το άτομο;»

Το πιο άσχημο είναι ότι αυτή η κριτική προέρχεται από κάποιον που μέχρι τώρα έβλεπε ως ήρωα ο Talbot.


«Μου επιτέθηκε προσωπικά και ξαφνικά όλοι μοιάζουν να αμφισβητούν την αυθεντικότητά μου. Τελικά όμως πιο πολύ με έχει ενοχλήσει η δική μου αντίδραση. Πώς επιτρέπω δηλαδή σε κάποιον που δε με ξέρει, να με επηρεάζει έτσι; Οπότε, ναι, δεν είναι ήρωάς μου πλέον».

«Το να εκδηλώνεις συμπόνια δε σημαίνει ότι νομιμοποιεί κάποιον να σε κάνει σάκο του μποξ. Ο στόχος μας ως μπάντα είναι να ξεκινήσει μια συζήτηση – πολιτική και προσωπική – στην οποία μπορούν να συμμετέχουν νιώθοντας ασφαλείς και να εκφράσουν την άποψή τους και οι πιο ευάλωτοι από μας. Απλά το κάνουμε αυτό με υπόκρουση μια έντονη και βίαιη μουσική».

 

  

 

 

Με στοιχεία από τον Independent

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ