Κακόγουστη και χυδαία ή ευρηματική και ταλαντούχα; Η ράπερ Cupcakke δεν φοβάται κανέναν

Κακόγουστη και χυδαία ή ευρηματική και ταλαντούχα; Η ράπερ Cupcakke δεν φοβάται κανέναν Facebook Twitter
Συστήθηκε σε μεγάλο κομμάτι του κοινού μόλις στα 18 της με στίχους όπως «I change the thongs two times a day/ Its Niagara Falls in this pussy all day» και με βίντεο στα οποία γλείφει μπανάνες και χορεύει ημίγυμνη.
4

Μπορεί οι απροκάλυπτα σεξουαλικοί στίχοι να μη σοκάρουν πια όπως κάποτε, αλλά αν έρθει κανείς σε επαφή για πρώτη φορά με τις χυδαίες ρίμες και τα πρόστυχα βίντεο της εντελώς ακομπλεξάριστης 20χρονης Cupcakke, ίσως νιώσει μέχρι και σεξουαλικά απελευθερωμένος από ενστικτώδη αμηχανία.


Η Αφροαμερικανίδα ράπερ Elizabeth Eden Harris (όπως είναι το πραγματικό της όνομα) συστήθηκε σε μεγάλο κομμάτι του κοινού μόλις στα 18 της με στίχους όπως «wanna eat yo dick/ But I can't fuck up my nails/ so Imma pick it up with chopsticks» και «I change the thongs two times a day/ Its Niagara Falls in this pussy all day» και με βίντεο στα οποία γλείφει μπανάνες και χορεύει ημίγυμνη. Τελικά, έγινε viral αποκτώντας μια γερή fanbase, τα μέλη της οποίας αποκαλεί slurpers.


H περίπτωσή της μπορεί να φλερτάρει έντονα με το trash στοιχείο, αλλά τις τελευταίες μέρες τα περισσότερα μουσικά μέσα της χώρας της ασχολούνται σοβαρά με τον νέο, τρίτο της δίσκο «Ephorize» που κυκλοφόρησε στις αρχές του έτους.

Ο λόγος είναι πως η Cupcakke εξέλιξε τόσο τον ήχο της όσο και τη θεματολογία της, κυρίως όμως φαίνεται πως στο πρόσωπό της έχουν βρει μια χιπ-χοπ σταρ το ίδιο ταλαντούχα με τη Nicki Minaj και το ίδιο δυναμική με την Cardi B, αλλά με πιο έντονη, αυθεντική, προσιτή και «ανθρώπινη» προσωπικότητα απ' όλες τις ανερχόμενες πρωταγωνίστριες του χώρου.

Η προσωπικότητά της μπερδεύει τους πάντες: μερικές φορές μοιάζει με ένα πολύ κακόγουστο αστείο και άλλες με μια περσόνα που σατιρίζει όλα τα ταμπού της κοινωνίας και της μουσικής βιομηχανίας.


Είναι αυτοδημιούργητη και απέχει από το παιχνίδι της μουσικής βιομηχανίας, κυκλοφορώντας ανεξάρτητα τους δίσκους της και συνεχίζοντας να ραπάρει πάνω σε ηλεκτρονικά beats με τον ωμό, αστείο και περίεργο τρόπο που της χάρισε πολλούς fans.


Στο «Euphorize» μάλιστα πηγαίνει το παιχνίδι της ένα βήμα παρακάτω: η παραγωγή του άλμπουμ είναι εντυπωσιακή, οι ιδέες της πιο ζουμερές από ποτέ και ενώ διατηρεί τη σεξουαλική ένταση των στίχων της αμείωτη, δεν φοβάται να μιλήσει για την ομοφοβία, τον αυτοσεβασμό και τα πιο τρυφερά συναισθήματά της.

Κακόγουστη και χυδαία ή ευρηματική και ταλαντούχα; Η ράπερ Cupcakke δεν φοβάται κανέναν Facebook Twitter
«Δεν πρόκειται να κρατήσω το στόμα μου κλειστό επειδή η κοινωνία δεν θέλει να μιλάω».

Η Harris γεννήθηκε το 1997 στο Σικάγο και μεγάλωσε μαζί με τη μητέρα και τους δύο μεγαλύτερους αδερφούς της σε καταφύγια αστέγων στα προάστια της πόλης. Άρχισε να ασχολείται με τη μουσική και την ποίηση ήδη από τα δέκα της, έχοντας ως βασικό ερέθισμα τη συμμετοχή της στην τοπική εκκλησία, στους πάστορες της οποίας διάβαζε δικά της ποιήματα περί χριστιανισμού και πίστεως.


Κάποια στιγμή ένας φίλος της από την εκκλησία την παρότρυνε να γράψει ραπ μουσική πάνω στους στίχους των ποιημάτων της και γρήγορα η Harris πωρώθηκε με το καινούργιο μουσικό είδος που είχε ανακαλύψει.


Ενώ πήγαινε σχολείο και δούλευε σε κομμωτήριο, άρχισε να γράφει κομμάτια και να τα ανεβάζει στο YouTube. Δημοσίευσε μόλις στα 15 της το βίντεο για το κομμάτι «Gold Digger», που γρήγορα κατέβηκε λόγω του ακατάλληλου περιεχομένου του.


Το πρώτο μεγάλο «μπαμ» έγινε τον Οκτώβριο του 2015, όταν ανέβασε στον λογαριασμό της στο YouTube τα βίντεο των κομματιών «Vagina» και «Deepthroat», στα οποία εμφανίζεται ημίγυμνη να πιπιλάει γλειφιτζούρια και να τραγουδάει «My tunnel loves a deepthroat». Για προφανείς λόγους έγιναν πολύ γρήγορα viral σε συγκεκριμένες γωνιές του Διαδικτύου, ενώ ξαφνικά το όνομά της άρχισε να συζητιέται πολύ σε χιπ-χοπ forum όπως το Worldstar.

 

CupcakKe - Deepthroat


Σύντομα, όμως, απέδειξε πως ήταν ικανή για πολύ περισσότερα. Το 2016 κυκλοφόρησε δύο mixtapes και το ντεμπούτο της, στο οποίο συνέχισε να μοιράζεται τις σεξουαλικές της φαντασιώσεις, παράλληλα όμως άρχισε να μοιράζεται κι άλλες προσωπικές της εμπειρίες, όπως το κομμάτι «Pedophile», όπου μιλάει για τη σεξουαλική επίθεση που δέχτηκε όταν ήταν ακόμη ανήλικη, ή το «Picking Cotton», όπου τα χώνει στην εξουσία για την αστυνομική βία που υφίσταται ο έγχρωμος πληθυσμός της πατρίδας της.

Για να καταλάβει κανείς πόσο σοβαρά παίρνει τον εαυτό της η ίδια αρκεί να διαβάσει μερικά tweets της: στην αρχή το 2017, λόγου χάριν, είχε ευχηθεί να «γλείψει 2017 πέη». Το 2017, πάντως, τη βρήκε να συνεργάζεται δύο φορές με την εναλλακτική ποπ-σταρ Charli XCX και να κυκλοφορεί έπειτα τον δεύτερο δίσκο της με τίτλο «Queen Elizabitch», στον οποίο ανέπτυξε περαιτέρω τις κοινωνικοπολιτικές της ανησυχίες, μαζί με τις σεξουαλικές φυσικά.


Το ίδιο επιχειρεί και στην τελευταία της προσπάθεια, η οποία εμπεριέχει από sex rap δυναμίτες μέχρι reggaeton και χιπ-χοπ ύμνους για την queer κοινότητα, ενώ σχολιάζει και τη βίαιη μετάβασή της από την εφηβεία στον κόσμο των ενηλίκων.

Κακόγουστη και χυδαία ή ευρηματική και ταλαντούχα; Η ράπερ Cupcakke δεν φοβάται κανέναν Facebook Twitter
Ενώ πήγαινε σχολείο και δούλευε σε κομμωτήριο, άρχισε να γράφει κομμάτια και να τα ανεβάζει στο YouTube. Δημοσίευσε μόλις στα 15 της το βίντεο για το κομμάτι «Gold Digger», που γρήγορα κατέβηκε λόγω του ακατάλληλου περιεχομένου του.


Σε μια πρόσφατη συνέντευξή της στο «Billboard» η Cupcakke δήλωσε πως «δεν πρόκειται να κρατήσω το στόμα μου κλειστό επειδή η κοινωνία δεν θέλει να μιλάω», καθιστώντας ξεκάθαρο το «I don't give a fuck» στυλάκι που τη χαρακτηρίζει.


Η προσωπικότητά της, πάντως, μπερδεύει τους πάντες: μερικές φορές μοιάζει με ένα πολύ κακόγουστο αστείο και άλλες με μια περσόνα που σατιρίζει όλα τα ταμπού της κοινωνίας και της μουσικής βιομηχανίας. Αν, όμως, ξεπεράσει κανείς την κιτς αισθητική και τα χοντροκομμένα, σεξουαλικά αστεία, ίσως τελικά δει στο πρόσωπο της αθυρόστομης Cupcakke μια απελευθερωμένη, αφτιασίδωτη και επαναστατημένη αρχάρια στον ολοένα και πιο απρόβλεπτο κόσμο της σύγχρονης χιπ-χοπ.

 

CupcakKe - Duck Duck Goose

 

Μουσική
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ