Κανείς δεν έχασε αρμέγοντας την κληρονομιά αποθανόντων ροκ σταρ

Κανείς δεν έχασε αρμέγοντας την κληρονομιά αποθανόντων ροκ σταρ Facebook Twitter
Lil Peep
0

Μεγάλος μήνας δισκογραφικά αυτός που διανύουμε για κάποιους δημοφιλείς αποθανόντες καλλιτέχνες. Καταρχάς, κυκλοφορεί το «νέο» άλμπουμ του Λέοναρντ Κοέν με τίτλο Thanks for the Dance, μια συλλογή από στίχους και τραγούδια του κορυφαίου τραγουδοποιού και ποιητή που μεταποιήθηκαν υπό την επιμέλεια του γιου του, Άνταμ και τη συμμετοχή επιφανών καλλιτεχνών όπως ο Beck και η Feist.

Κυκλοφορεί επίσης ένα άλμπουμ με τίτλο Everybody's Everything με ακυκλοφόρητα κομμάτια του "emo rapper" Lil Peep που έχασε τη ζωή του το 2017 ύστερα από μοιραία δόση ναρκωτικών. Συγχρόνως, εμφανίζεται ένα νέο single του αείμνηστου Prince – μια ακουστική εκδοχή του "I Feel For You" – ενώ παράλληλα επανακυκλοφορεί σε σπέσιαλ έκδοση το άλμπουμ του "1999" περιλαμβάνοντας 35 κομμάτια που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού. Ως γνωστόν, ο Prince είχε για χρόνια τις χειρότερες δυνατές σχέσεις με την δισκογραφική, την Warner Bros., αλλά οι διαχειριστές της κληρονομιάς και των δικαιωμάτων του έργου του ήρθαν πρόσφατα σε αμοιβαίως επικερδή συμφωνία, οπότε όλα καλά.

Κανείς δεν έχασε αρμέγοντας την κληρονομιά αποθανόντων ροκ σταρ Facebook Twitter
Prince

Φυσικά, οι μετά θάνατον δισκογραφικές κυκλοφορίες δεν αποτελούν καινούριο φαινόμενο, απλά εδώ και χρόνια το «άρμεγμα» της κληρονομιάς ενός δημοφιλούς καλλιτέχνη, μοιάζει να έχει φτάσει στα όριά του. Κανείς σήμερα δεν θα θεωρούσε «εκμετάλλευση» την κυκλοφορία του ιστορικού "(Sittin' On) The Dock of the Bay", ένα χρόνο μετά τον θάνατο του ερμηνευτή του Otis Redding σε αεροπορικό δυστύχημα το 1967. Ούτε διαμαρτυρήθηκε κανείς φυσικά όταν κυκλοφόρησε το Closer, το αριστουργηματικό δεύτερο άλμπουμ των Joy Division, δύο μήνες μετά την αυτοκτονία του τραγουδιστή τους Ian Curtis (παρότι πολλά φρύδια είχαν ανασηκωθεί τότε με το εξώφυλλο που απεικόνιζε έναν τύμβο).

Η διαφορά είναι ότι στις παραπάνω περιπτώσεις το υλικό είχε ολοκληρωθεί επίσημα και ήταν έτοιμο να μοιραστεί στο κοινό. Από την δεκαετία του '90 όμως και μετά τα πράγματα άλλαξαν, όταν οι εταιρείες συνειδητοποίησαν πόσο ψηλά ανεβάζει έναν καλλιτέχνη ο (πρόωρος και αιφνίδιος κατά προτίμηση) θάνατός του στο χρηματιστήριο αξιών. Τυπικά παραδείγματα ο Jeff Buckley και ο Tupac Shakur που μετά τον θάνατό τους, έχει κυκλοφορήσει ό,τι να' ναι σχεδόν από το ηχογραφημένο υλικό που ανακαλύφθηκε εκ των υστέρων.

Όσο βρισκόταν εν ζωή, ο Tupac είχε κυκλοφορήσει τέσσερα επίσημα άλμπουμ. Μετά την δολοφονία του τον Σεπτέμβριο του 1996 στο πλαίσιο της περιβόητης αιματηρής κόντρας ανάμεσα στους ραπ εκπροσώπους της Ανατολικής και της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, έχουν κυκλοφορήσει άλλα έξι, κάποια εκ των οποίων έχουν βάλει στο στόμα του λόγια που είναι απολύτως βέβαιο ότι δεν θα έλεγε ποτέ.

Κανείς δεν έχασε αρμέγοντας την κληρονομιά αποθανόντων ροκ σταρ Facebook Twitter
Tupac Shakur

Υπάρχουν και χειρότερα όμως. Ο Notorious BIG, ο οποίος επίσης είχε δολοφονηθεί εκείνη την εποχή στο πλαίσιο της ίδιας διαμάχης, «αναστήθηκε» το 2017 για να «τραγουδήσει» ντουέτο με την γυναίκα του, Faith Evans, ένα ρομαντικό ντουέτο για ένα "remix project" που είχε τίτλο The King And I.

Η πλούσια μεταθανάτια «καριέρα» του Jeff Buckley δεν υπήρξε τόσο μακάβρια, αλλά είναι εξίσου ενδεικτική. Όταν ηχογραφούσε το επίσημο ντεμπούτο του, το Grace (το μοναδικό στούντιο άλμπουμ που κυκλοφόρησε όσο ζούσε), ήταν ξεκάθαρος στην απόφασή του να μην συμπεριληφθεί το τραγούδι "Forget Her" στο δίσκο. Αμέσως μετά τον τραγικό θάνατό του όμως το 1997 σε ηλικία τριάντα ετών όμως, επανακυκλοφόρησε το άλμπουμ περιλαμβάνοντας και το συγκεκριμένο τραγούδι. Ένα χρόνο αργότερα, ακολούθησε η κυκλοφορία του άλμπουμ Sketches for My Sweetheart the Drunk, μιας συλλογής από demos κυρίως που δεν θα επιθυμούσε κατά πάσα πιθανότητα ο ίδιος να μοιραστεί με το κοινό, σ' αυτή την μη ολοκληρωμένη εκδοχή.

Κανείς δεν έχασε αρμέγοντας την κληρονομιά αποθανόντων ροκ σταρ Facebook Twitter
Jeff Buckley

Αυτό όμως μοιάζει πταίσμα μπροστά σε περιπτώσεις όπως λόγου χάρη το άλμπουμ που κυκλοφόρησε με τίτλο Johnny Cash Remixed το 2009 - έξι χρόνια μετά τον θάνατο του μεγάλου ερμηνευτή – στο οποίο μπορεί να ακούσει κανείς το "Get Rhythm" να έχει εμπλουτιστεί με ένα έντονο house beat ενώ στην εκδοχή του κλασικού "I Walk the Line" (του 1956) έχει προστεθεί και μια στροφή όπου «ραπάρει» ο Snoop Dogg.

Με στοιχεία από τον Independent

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Winter Preview 2025 / 10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Εκεί που η Αθήνα θα χορεύει μέχρι το πρωί, με μεγάλα ονόματα στα decks τους επόμενους μήνες – ή και μέχρι τα μεσάνυχτα, έχουμε και ένα απογευματινό κυριακάτικο πάρτι για εκείνους που πρέπει να ξυπνήσουν τη Δευτέρα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Seven Nation Army: Η ιστορία του πιο διάσημου riff του 21ου αιώνα

Μουσική / Seven Nation Army: Η ιστορία του πιο διάσημου riff του 21ου αιώνα

Από το 2003 που πρωτοκυκλόφορησε μέχρι σήμερα, το κομμάτι των White Stripes με την εθιστική του μελωδία έχει εξαπλωθεί παντού στον πλανήτη, από τα ποδοσφαιρικά γήπεδα μέχρι τις μεγάλες πολιτικές συγκεντρώσεις
THE LIFO TEAM