«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη «Layla»

«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη σύζυγο του Τζορτζ Χάρισον Facebook Twitter
Η Πάτι Μπόιντ και ο Έρικ Κλάπτον το 1975. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

Η ΠΑΤΙ ΜΠΟΪΝΤ, που ήταν γνωστό μοντέλο και εμβληματική φιγούρα του swinging Λονδίνου τη δεκαετία του 1960, παντρεύτηκε τον Τζορτζ Χάρισον το 1966 αφού τον γνώρισε στα γυρίσματα της ταινίας των Beatles, A Hard Day's Night. Είχε ισχυριστεί ότι για εκείνη είχε γράψει το Something, την μπαλάντα των Beatles, αν και αργότερα αυτός το αρνήθηκε.

Προς το τέλος της δεκαετίας, καθώς οι Beatles όδευαν προς την διάλυση, ο Τζορτζ Χάρισον και ο Έρικ Κλάπτον ξεκίνησαν να γράφουν μουσική μαζί, και τότε ήταν που ο Κλάπτον ερωτεύτηκε την Μπόιντ.

Σε μια επιστολή του 1970, μέρος μιας συλλογής αντικειμένων της Μπόιντ που πωλούνται από τον οίκο Christie's, από τις 8 έως τις 21 Μαρτίου, ο Κλάπτον –με άψογο γραφικό χαρακτήρα– την εκλιπαρεί: «Αυτό που επιθυμώ να σε ρωτήσω είναι αν αγαπάς ακόμα τον άντρα σου ή αν έχεις άλλον εραστή. Όλες αυτές οι ερωτήσεις είναι θρασύτατες, το ξέρω, αλλά αν υπάρχει ακόμα κάποιο αίσθημα στην καρδιά σου για μένα... πρέπει να μου το πεις!».

Αναφέρεται επίσης στις δικές του «οικογενειακές υποθέσεις» ως «μια καλπάζουσα φάρσα»: Ο Κλάπτον έβγαινε τότε με την αδελφή της Μπόιντ, την Πόλα, ενώ φαινομενικά είχε σχέση με την αριστοκράτισσα Άλις Όρμσπι-Γκορ.

«Γιατί διστάζεις, είμαι κακός εραστής, είμαι άσχημος, είμαι πολύ αδύναμος, πολύ δυνατός, γιατί; Αν με θέλεις, πάρε με, είμαι δικός σου. Αν δεν με θέλεις, σε παρακαλώ, σπάσε τα μάγια που με δένουν. Να φυλακίζεις ένα άγριο ζώο είναι αμαρτία, να το εξημερώνεις είναι θεϊκό. Η αγάπη μου είναι δική σου».

Ο Κλάπτον της έγραψε ένα άλλο γράμμα λίγους μήνες αργότερα, πάνω σε μια σελίδα που είχε σκιστεί από ένα αντίτυπο του «Άνθρωποι και ποντίκια» (Of Mice and Men) του Στάινμπεκ.

«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη σύζυγο του Τζορτζ Χάρισον Facebook Twitter
Ερωτική επιστολή του Κλάπτον προς την Μπόιντ, 1970.

«Θα θυσίαζα την οικογένειά μου, τον θεό μου και την ίδια μου την ύπαρξη... Κοντεύω να τρελαθώ... Άκουσα τον άνεμο, είδα τα σκοτεινά μελαγχολικά σύννεφα, αφουγκράστηκα το χώμα κάτω από μένα για ένα σημάδι, μια χειρονομία, αλλά υπάρχει μόνο σιωπή. Γιατί διστάζεις, είμαι κακός εραστής, είμαι άσχημος, είμαι πολύ αδύναμος, πολύ δυνατός, γιατί; Αν με θέλεις, πάρε με, είμαι δικός σου. Αν δεν με θέλεις, σε παρακαλώ, σπάσε τα μάγια που με δένουν. Να φυλακίζεις ένα άγριο ζώο είναι αμαρτία, να το εξημερώνεις είναι θεϊκό. Η αγάπη μου είναι δική σου». Καθεμιά από τις επιστολές εκτιμάται ότι θα πωληθεί μεταξύ 10.000 και 15.000 λιρών.

Ο Κλάπτον αναφέρεται στην Boyd ως «Layla» την ίδια χρονιά που έγραψε το ομώνυμο κλασικό τραγούδι γι' αυτήν. Σήμερα, η Μπόιντ θυμάται τη στιγμή που της έβαλε να ακούσει μια πρώιμη ηχογράφηση του κομματιού: «Έμεινα έκπληκτη από την ομορφιά του τραγουδιού – ταυτόχρονα όμως με πλημμύρισαν οι ενοχές… Ο Τζορτζ και εγώ περνούσαμε μια ακανθώδη περίοδο μαζί. Οι Beatles είχαν αυτό το χάος και το άγχος τριγύρω τους. Τότε ήταν που ο Έρικ ερχόταν διαρκώς στο σπίτι μας και μου ζητούσε να το σκάσω μαζί του. Ήταν δελεαστικό, αλλά δεν μπορούσα να το κάνω. Απλά δεν ήταν σωστό».

Η Μπόιντ και ο Χάρισον χώρισαν το 1974 λόγω των πολλαπλών απιστιών του. Εκείνη και ο Κλάπτον έβλεπαν ελάχιστα ο ένας τον άλλον μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, όταν επανασυνδέθηκαν και τελικά παντρεύτηκαν το 1979. Έγραψε και άλλα τραγούδια γι' αυτήν, όπως το Wonderful Tonight, μια τρυφερή μπαλάντα που γράφτηκε την ώρα που εκείνη προετοιμαζόταν για μια βραδινή έξοδο.

«Κοντεύω να τρελαθώ!»: Οι ερωτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς τη σύζυγο του Τζορτζ Χάρισον Facebook Twitter
Ο αυθεντικός πίνακας του Emile Théodore Frandsen de Schomberg που κοσμούσε το εξώφυλλο του «Layla« διατίθεται επίσης προς πώληση στη δημοπρασία.

Ο αυθεντικός πίνακας του Emile Théodore Frandsen de Schomberg που κοσμούσε το εξώφυλλο του «Layla», διατίθεται επίσης προς πώληση με αρχική τιμή τις 60.000 λίρες. Υπάρχουν επίσης καρτ ποστάλ και άλλες επιστολές μεταξύ του Κλάπτον και της Μπόιντ κατά τη διάρκεια του φλερτ και του γάμου τους.

Εκτός από ρούχα, φωτογραφίες και άλλα εφήμερα, υπάρχει επίσης ένα σκίτσο του Ρόνι Γουντ, ενός άλλου επιφανούς εραστή της Μπόιντ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σχέση που προεκτείνει το ερωτικό τρίγωνο σε πεντάγωνο: Η πρώτη σύζυγος του Γουντ, η Κρίσι Φίντλεϊ, έβγαινε με τον Κλάπτον, παντρεύτηκε τον Γουντ και στη συνέχεια είχε σχέση με τον Χάρισον, πριν συνδεθεί ο Γουντ με την Μπόιντ, για να καταλήξει ακολούθως εκείνη με τον Έρικ Κλάπτον.

Με στοιχεία από The Guardian

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
40 χρόνια Last Christmas: Η αμφιθυμία του George Michael και η «κατάρα των Χριστουγέννων»

Μουσική / 40 χρόνια Last Christmas: Η αμφιθυμία του George Michael και η «κατάρα των Χριστουγέννων»

Το αθάνατο «εορταστικό» κομμάτι παραμένει ένα δείγμα της γλυκόπικρης φύσης που χαρακτηρίζει την ιδανική ποπ: ακούγεται σχεδόν πρόσχαρο παρότι αντικατοπτρίζει το πένθος μιας διαλυμένης σχέσης.
THE LIFO TEAM
10 πράγματα για τον Folamour

Μουσική / Τα εντυπωσιακά disco και house ηχοτοπία του Folamour

Γνωστός για τα δυναμικά sets του, ο Γάλλος παραγωγός έχει εμφανιστεί σε πάνω από 500 shows διεθνώς σε εμβληματικούς χώρους και φεστιβάλ όπως το Glastonbury, το Tomorrowland και το Coachella, ενώ το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου θα παίξει για το κοινό της Αθήνας.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ