La Femme: H ιστορία της μπάντας - φαινόμενο που «στραγγάλισαν» οι κριτικοί, αλλά αγάπησε το κοινό

La Femme: H ιστορία της μπάντας - φαινόμενο που «στραγγάλισαν» οι κριτικοί, αλλά αγάπησε το κοινό Facebook Twitter
Αυτά που μάθαμε από τη συνέντευξη είναι ότι έχουν εμμονή με την Πάμελα Άντερσον και θέλουν να συνεργαστούν μαζί της και ότι τους προβληματίζει πάρα πολύ η πολιτική κατάσταση στη Γαλλία. Φωτο: Αlessio Boni
0

Όταν οι La Femme εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στη μουσική βιομηχανία με το «Psycho Tropical Berlin», το 2013, κανείς δεν ήξερε ποιοι ήταν και τι ήταν, μόνο τη χώρα προέλευσής τους. Αυτή η αύρα του μυστηρίου όμως τους ακολουθούσε από την αρχή της καριέρας τους.

Το άλμπουμ είχε ένα εντυπωσιακό εξώφυλλο με μια γυμνόστηθη ρετρό καλονή με κίτρινα μάτια σε κόκκινο φόντο, που σου φώναζε να το ακούσεις, και όταν πατούσες το «play», βρισκόσουν μπροστά σε μια έκπληξη. Μόλις άκουγες τα γεμάτα αδρεναλίνη τραγούδια τους σκεφτόσουν ότι δεν γίνεται ο δίσκος να μην πάει καλά. Δεν είχε μόνο το καλύτερο εξώφυλλο που είχες δει τα τελευταία χρόνια, ήταν και καλός. Έμπλεκε τη γαλλική παράδοση της yeye pop και το surf με το cold wave με έναν παιχνιδιάρικο, απολαυστικό τρόπο.

Δεν ξέρω τι κάνει πλέον ένα άλμπουμ επιτυχία. Είναι οι φυσικές και ψηφιακές πωλήσεις, τα likes στο YouTube ή και τα δύο; Το συγκεκριμένο δεν ξέρω πόσο ακούστηκε στο εξωτερικό, στην Ελλάδα όμως, στην Αθήνα συγκεκριμένα, για ένα διάστημα το έπαιζαν παντού, όχι μόνο ένα κομμάτι, αλλά όλο τον δίσκο. Όποια πέτρα κι αν σήκωνες, το συναντούσες μπροστά σου: σε καφετέριες το πρωί και αργά το βράδυ σε mainstream και πιο underground ροκάδικα, γκοθάδικα, ακόμη και σε wine bars. Ταίριαζαν οπουδήποτε, άρεσαν πολύ, και, το πιο σημαντικό, μπορούσες να ξεδώσεις με τα τραγούδια τους στη «rock'n'roll πίστα». Θα μπορούσες επομένως να πεις ότι έκαναν ένα είδος επιτυχίας.

Κανένας δεν τους έδινε σημασία όταν πρωτοξεκίνησαν και δεν είχαν πού να παίξουν. Σύμφωνα με το γκρουπ, είχαν στείλει mails σε 50 περίπου venues στο Παρίσι και πήραν μόνο δύο θετικές απαντήσεις.

Παραδόξως, αυτό το mashup ειδών με τα γυναικεία και ανδρικά φωνητικά που διαδέχονταν το ένα το άλλο στο «Psycho Tropical Berlin» κατακεραυνώθηκε από την τότε αγγλόφωνη κριτική ή, στην καλύτερη, αντιμετωπίστηκε με καχυποψία ή απλώς με αδιαφορία. Αν διάβαζες τις μετρημένες στα δάχτυλα κριτικές, έπαιρνες μια ιδέα για το ποιοι ήταν. Με την κυκλοφορία του «Mystère», του δεύτερου άλμπουμ τους πέρσι, το μυστήριο διαλύθηκε εντελώς. Έγιναν επίσημα ποπ σταρ στη χώρα τους, οι συναυλίες τους στο εξωτερικό ήταν sold-out, βγήκαν στη γαλλική τηλεόραση και ο διεθνής Τύπος τούς πρόσεξε μέσα από μια σειρά συνεντεύξεων που μόνο νορμάλ δεν ήταν, αν εξαιρέσεις 2-3 στα μεγάλα μέσα. Δεν μπορείς εξάλλου να κάνεις και πολλές πλακίτσες π.χ. με την «Guardian».

La Femme - Psycho Tropical Berlin (Full Album)

Μίλησαν και στο LIFO.gr εν όψει της συναυλίας τους στις 2 Σεπτεμβρίου στην Τεχνόπολη. Το «μίλησαν» είναι σχετικό, μάλλον έδωσαν μια σειρά από «καμένες» απαντήσεις, ορισμένες αμετάφραστες. Αυτά είναι 10 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για το πιο πετυχημένο rock'n'roll γκρουπ από τη Γαλλία την τελευταία δεκαετία, χωρίς ίχνος υπερβολής.

— Οι La Femme είναι παιδί των Marlon Magnée και του Sasha Got. Στα live εμφανίζονται ως πενταμελές συγκρότημα, αλλά έχουν περισσότερα μέλη. Στη σελίδα τους στο Wikipedia, μέλη του συγκροτήματος είναι επίσης οι Sam Lefèvre, Noé Delmas, Clémence Quélennec, Clara Luciani, Jane Peynot, Marilou Chollet, Lucas Nunez Ritter.

— Το γκρουπ δημιουργήθηκε το 2010, όταν οι δύο φίλοι μετακόμισαν στο Παρίσι. Πριν από αυτό βρίσκονταν στην πόλη Biarritz, στα Πυρηναία, κοντά στα ισπανικά σύνορα, όπου και μεγάλωσαν. Γνωρίστηκαν στο σχολείο. Στο Biarritz ήταν τα «περίεργα» παιδιά. «Υπάρχουν μόνο τέσσερα μπαρ στην πόλη, σε μια διασταύρωση, όπου όλοι πάνε να πιουν. Δεν μας άρεσε πολύ να πηγαίνουμε εκεί, επειδή, αν είσαι ντυμένος πολύ rock'n'roll ή τρέντι ή είσαι χίπστερ, σε λένε αδερφή. Ήταν λίγο δύσκολο να μεγαλώνεις στο Biarritz αν ήσουν λίγο διαφορετικός».

La Femme: H ιστορία της μπάντας - φαινόμενο που «στραγγάλισαν» οι κριτικοί, αλλά αγάπησε το κοινό Facebook Twitter
Φωτο: Sarah Milk

— Βρήκαν τη βασική τους τραγουδίστρια Clémence Quélennec στο Διαδίκτυο. Γενικά, το Διαδίκτυο αποδείχτηκε θαυματουργό γι' αυτή την μπάντα, όπως και η επιμονή τους.

— Πριν από τους La Femme είχα μια μπάντα που λεγόταν SS Madamoiselle, αλλά τη διέλυσαν γρήγορα, επειδή είχαν έναν τραγουδιστή που εμφανιζόταν στις πρόβες μία φορά την εβδομάδα.

— Κανένας δεν τους έδινε σημασία όταν πρωτοξεκίνησαν και δεν είχαν πού να παίξουν. Σύμφωνα με το γκρουπ, είχαν στείλει mails σε 50 περίπου venues στο Παρίσι και πήραν μόνο δύο θετικές απαντήσεις.

La Femme - Mystère (full album)

— Στην πρώτη συναυλία που έδωσαν δεν χώραγαν όλοι στη σκηνή. Ήταν τόσο μικρή, που ο μπασίστας έπρεπε να στέκεται πίσω από το πλήθος, μαζί με τον ηχολήπτη, επειδή δεν είχε αρκετές πρίζες για τον ενισχυτή του. Είχαν μόνο 8 τραγούδια εκείνο το διάστημα. Τα έπαιξαν σε ένα άδειο μαγαζί και μετά έπρεπε να επαναλάβουν ολόκληρο το set, επειδή το κοινό ήρθε στη συναυλία καθυστερημένο.

— Ο τρόπος που έγιναν γνωστοί στη Γαλλία ήταν τελείως ασυνήθιστος. Έβγαλαν το πρώτο τους EP σε μια μικρή, ανεξάρτητη εταιρεία και επειδή δεν τους έδινε κανείς σημασία εκεί, αποφάσισαν να πάνε στην Αμερική για να γίνουν διάσημοι. Έστειλαν πάλι mails, σε 100 χώρους αυτήν τη φορά, και μόνο δύο τούς απάντησαν θετικά. Πήγαν τελικά με 3.000 δολάρια ο καθένας –για τα έξοδά τους– και τελικά ένας από τους δύο διοργανωτές κατάφερε να τους κλείσει 20 συναυλίες. Όταν επέστρεψαν στη Γαλλία τούς έστρωσαν κόκκινο χαλί, επειδή όλοι ήθελαν να μάθουν γι' αυτό το άγνωστο συγκρότημα που έκανε ολόκληρη περιοδεία στην Αμερική και κανείς δεν το ήξερε στη χώρα του.

La Femme: H ιστορία της μπάντας - φαινόμενο που «στραγγάλισαν» οι κριτικοί, αλλά αγάπησε το κοινό Facebook Twitter
Φωτο: Sarah Milk

— Τελικά, υπέγραψαν στη Universal και το πρώτο τους άλμπουμ ανέβηκε στο νούμερο 33 των γαλλικών τσαρτ. Όταν ρώτησα τον Magnée αν ήταν εύκολο να κάνουν επιτυχία στο εξωτερικό, μου απάντησε ότι «είναι πολύ πιο δύσκολο σήμερα, αλλά μπορεί να γίνει».

— Ο δημοσιογράφος της «Guardian», Michael Hann, έπρεπε να πετάξει έως το Παρίσι για να τους συναντήσει και να του δώσουν συνέντευξη.

— Αυτά που μάθαμε από τη συνέντευξη είναι ότι έχουν εμμονή με την Πάμελα Άντερσον και θέλουν να συνεργαστούν μαζί της και ότι τους προβληματίζει πάρα πολύ η πολιτική κατάσταση στη Γαλλία. Αυτό φαίνεται από το κομμάτι τους «Où va le monde» από το «Mystère», στο οποίο αναρωτιούνται τι συμβαίνει στον κόσμο. Ο Got μας είπε: «Είναι λυπηρό, θα ήθελα ο κόσμος να έχει περισσότερες οικολογικές ανησυχίες και να σταματήσει τους πολέμους και τους βομβαρδισμούς στις μουσουλμανικές χώρες. Γενικά, θα ήθελα να υπάρχει ασφάλεια. Όλοι, όμως, σκέφτονται τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς και την πάρτη τους. Είναι τόσο εγωιστικό!».

La Femme - Où va le monde 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT