ΛΟΓΟΣ ΑΠΕΙΛΗ Blastin'

ΛΟΓΟΣ ΑΠΕΙΛΗ Blastin' Facebook Twitter
0

Από τα πρώτα οργισμένα λόγια που ακούγονται στον δίσκο του σε έναν καταιγισμό ρυθμών σαν ριπές πυροβόλου καταλαβαίνεις ότι αυτός ο πιτσιρικάς που ραπάρει «Πίσω στα πόστα μου γυρίζω, παίρνω θέση πολεμώ, βάζω στόχο και πυροβολώ» είναι ιδιαίτερη περίπτωση. Λίγες ώρες πριν γίνει η συνέντευξη, είχε κάνει την πρώτη παρουσίαση του νέου δίσκου του «Άλλα λόγια να μισιόμαστε» σε ένα φανατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, που τον παρακολουθεί εδώ και χρόνια. Η βραδιά ήταν sold out, με 100 άτομα να μένουν απέξω γιατί ήταν αδύνατο να χωρέσουν στο μαγαζί (!). Οι αντιδράσεις για ένα άλμπουμ που δεν έχει προλάβει ακόμα να φτάσει στα δισκάδικα είναι πρωτοφανείς, ειδικά σε μια εποχή που δύσκολα ένας δίσκος γίνεται γεγονός. Ο Λόγος Απειλή μπορεί να μην έχει συμπληρώσει ακόμα τα 23 του -και να φαίνεται ακόμα πιο μικρός- αλλά είναι ήδη «βετεράνος» στο χιπ χοπ της βόρειας Ελλάδας, ως μέλος των Απέχεις και των Ladose, με δύο προσωπικούς δίσκους και με συνεργασίες με ένα σωρό ονόματα που δύσκολα θα απασχολήσουν τα αθηναϊκά έντυπα (την περασμένη Κυριακή, ωστόσο, το χιπ χοπ ήταν θέμα σε τρία περιοδικά εφημερίδων, έστω και ως χρονικό του 2ου Φεστιβάλ στο Γκάζι).

Όσοι ασχολούνται με το ελληνικό χιπ χοπ εδώ και χρόνια θεωρούν ότι έχει πιάσει πάτο, ότι είναι στη χειρότερη φάση του, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Εσύ τι πιστεύεις;

Πιστεύω πως η καλύτερη εποχή του ελληνικού χιπ χοπ ήταν οι χρονιές 97-99. Έχοντας λοιπόν ως κριτήριο και πρότυπα τα τότε δεδομένα, θεωρώ πως όντως, πλέον, έχει πιάσει πάτο. Οι εξαιρέσεις είναι αυτές που δίνουν ακόμα ανάσα στο ελληνικό χιπ χοπ.

Ποιος είναι ο «Λόγος Απειλή»; Στο MySpace σου δεν υπάρχει καμιά πληροφορία για σένα, γιατί;

Ο Λόγος Απειλή είναι ο Χρήστος Κ. Είναι σχεδόν 23 χρόνων και προέρχεται από την πόλη της Κοζάνης. Όσον αφορά το MySpace μου, δημιουργήθηκε για να λειτουργήσει ως πλατφόρμα ενημέρωσης για τη μουσική που κάνω και όχι για να δώσει πληροφορίες στο ευρύ κοινό για την προσωπική μου ζωή.

Γιατί τόσο μένος; Φαίνεται να υπάρχει πολύ μίσος στα κομμάτια σου... Τι είναι αυτό που σε εξαγριώνει τόσο;

Η εξάλειψη των ανθρωπίνων σχέσεων. Η έλλειψη σεβασμού προς τον συνάνθρωπο. Η υποτίμηση της νοημοσύνης μας από τα ΜΜΕ, καθώς επίσης και η τάση της κοινωνίας να ενσωματώνει μονάχα «πολιτισμένα» όντα, ενώ η παροχή της παιδείας για την επίτευξη αυτού είναι μηδαμινή.

Δύο CD και 40 κομμάτια. Φαίνεται σαν να θέλεις να τα πεις όλα σε ένα άλμπουμ. Έχει χρόνο να αφιερώσει ακόμα και ο πιο φανατικός οπαδός σε δίσκο με τόσο μεγάλη διάρκεια;

Κάνω μουσική για να εκφράσω τα συναισθήματα και τις σκέψεις μου. Απλά είπα όσα είχα να πω. Ως ακροατής θα άκουγα ένα δίσκο είτε είχε 40 είτε 100 κομμάτια, αν υπήρχε ποικιλομορφία, ενδιαφέρον και συναισθήματα με τα οποία θα μπορούσα να ταυτιστώ. Αν λοιπόν ο «φανατικός οπαδός» βρίσκει τα παραπάνω στοιχεία στο δικό μου δίσκο, θα μπορούσε να διαθέσει χρόνο.

Πες μου μερικά πράγματα για τον δίσκο, τις συμμετοχές του, τον τρόπο που ηχογραφήθηκε. Ποια η διαφορά του απ' τους προηγούμενους;

Καταρχάς, η ηχογράφηση του δίσκου και η μείξη του υλοποιήθηκαν εξολοκλήρου σε home studio. Περιέχει μέσα προσωπικά κομμάτια, κομμάτια με στίχο κοινωνικό-πολιτικό και κομμάτια με battle rap. Θέλησα να είναι ένας ολοκληρωμένος δίσκος από όλες τις απόψεις. Όσον αφορά τις συμμετοχές, είναι από μέλη από τα δύο γκρουπ που ανήκω (Απέχεις, Ladose), όπως επίσης και από κάποιους φίλους μου-καλλιτέχνες, τους οποίους εκτιμώ μουσικά. Η διαφορά ανάμεσα στο «Άλλα λόγια να μισιόμαστε» και στους προηγούμενους είναι ότι έχει βελτιωθεί κατά πολύ η ποιότητα του ήχου. Άλλη βασική διαφορά δεν υπάρχει, διότι στον πρώτο δίσκο έβγαλα τον εαυτό μου όπως και στον δεύτερο όπως και στον τρίτο.

«Έχω θράσος, γι' αυτό κάνω και ραπ»... Εξηγήσου...

Ραπ=έκφραση. Στην ουσία, έχω το θράσος να εκφράσω πράγματα που κάποιοι δεν θέλουν να ακούσουν.

Τι θα έκανες αν ήσουν «Θεός για λίγο»;

Θα πέθαινα από το άγχος!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT