Matina Sous Peau, γιατί έπαιξες Σαμπρίνα στο πάρτι της Στέγης; Facebook Twitter
Παρότι όλη αυτή η διαδικασία του να φτιάχνω mashup ξεκίνησε για μένα περισσότερο από περιέργεια και για πλάκα, από ένα σημείο και μετά, αποτελεί και μια δήλωση σχετικά με τη μουσική και το πώς έχουμε «μάθει» να την ακούμε. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Matina Sous Peau, γιατί έπαιξες Σαμπρίνα στο πάρτι της Στέγης;

1

— Πώς διαβάζεται το όνομά σου;

Ως «Ματίνα Σουπώ» και έχει διπλή σημασία: στα ελληνικά σημαίνει «Μα, τι να σου πω» και στα γαλλικά το «Sous Peau» σημαίνει κάτω από το δέρμα.

— Πες μου μερικά πράγματα που θα ήθελες να ξέρει κάποιος για σένα.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στα Γιάννενα, ήρθα στην Αθήνα για να σπουδάσω Αρχιτεκτονική και ξέμεινα. Έχω συμμετάσχει ως μουσικός και τραγουδίστρια σε διάφορες μπάντες (Ρapercut, Dusk, My Drunken Haze) και η ζωή μου κινείται ανάμεσα σε DJ sets, ανακαινίσεις, γραφιστικά, live και μπόλικο σουρεαλισμό. Είμαι καλό παιδί, αλλά μιλάω πολύ.

Το πρώτο τραγούδι που έγραψα ήταν το «Τσιγαράκι», το οποίο θα το έλεγες και σκυλάδικο. Εκείνη την περίοδο ήταν ένας σταθμός στα Γιάννενα που έπαιζε λαϊκά, και τον άκουγα καμιά φορά για πλάκα... νομίζω πως δεν το ξεπέρασα ποτέ.

— Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική;

Σε μικρή ηλικία με έγραψαν οι δικοί μου κλασικό βιολί και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα. Το πρώτο τραγούδι που έγραψα ήταν το «Τσιγαράκι», το οποίο θα το έλεγες και σκυλάδικο. Εκείνη την περίοδο ήταν ένας σταθμός στα Γιάννενα που έπαιζε λαϊκά, και τον άκουγα καμιά φορά για πλάκα... νομίζω πως δεν το ξεπέρασα ποτέ.

— Ποιο είναι το πιο αγαπημένο σου mash up και γιατί;

Θα έλεγα το «Αυτή η νύχτα μένει», που είναι συνδυασμός τριών κομματιών: του «Cuidad del swing» του Quantic, του «It Ain't Nuttin», συνεργασία των Herbaliser και MF Doom, και φυσικά του «Αυτή η νύχτα μένει» του Βαγγέλη Περπινιάδη. Ο λόγος είναι ότι έχω βαλθεί να αποδείξω πως τα όρια δεν βρίσκονται ανάμεσα στα μουσικά είδη αλλά περισσότερο ανάμεσα στις κοινωνικές ομάδες με τις οποίες αυτά συνδέονται, στερεοτυπικά κυρίως λόγω του στίχου. Η μουσική είναι μία για μένα και θεωρώ ότι αυτό το mashup, παρότι δεν είναι από τα πιο καλοφτιαγμένα, καταφέρνει σε έναν βαθμό να καταρρίψει αυτά τα όρια.

Matina Sous Peau, γιατί έπαιξες Σαμπρίνα στο πάρτι της Στέγης; Facebook Twitter
Σε μικρή ηλικία με έγραψαν οι δικοί μου κλασικό βιολί και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Τι σε έκανε να ξεχωρίσεις τις «Μεταμορφώσεις» του Βλάσση Μπονάτσου;

Άκουσα το κομμάτι πρώτη φορά στους «Απαράδεκτους» και πάντα με συγκινούσε γιατί αποτυπώνει με μια ευγένεια τη μοναξιά που όλοι κάποιες φορές βιώνουμε όταν οι μάσκες πέφτουν και αποκαλύπτεται η ευάλωτη πλευρά μας σ' εμάς και στους πολύ κοντινούς μας. Παρότι δεν το έγραψε ο ίδιος ο Μπονάτσος, αλλά ο Γιώργος Ρωμανός, το γεγονός ότι αυτός το τραγούδησε, με την έντονη προσωπικότητα που είχε και την πολυτάραχη ζωή που έκανε, μεγεθύνει την αντίθεση ανάμεσα στη λάμψη της δόξας και στην ταπεινότητα της μοναξιάς, και το κάνει κομμάτι ακόμα πιο συγκινητικό.

— Πέρα από τα mashups, έχεις σκοπό να κυκλοφορήσεις κάτι δικό σου;

Σκοπό έχω, χρόνο δεν έχω, δυστυχώς. Πιθανόν όμως, να γίνει μέσα από κάποια συνεργασία.

— Πιστεύεις ότι τα mashups είναι ένας τρόπος να απενοχοποιούνται κομμάτια που θεωρούνται guilty pleasures;

Παρότι όλη αυτή η διαδικασία του να φτιάχνω mashup ξεκίνησε για μένα περισσότερο από περιέργεια και για πλάκα, από ένα σημείο και μετά, όπως ανέφερα και πριν, αποτελεί και μια δήλωση σχετικά με τη μουσική και το πώς έχουμε «μάθει» να την ακούμε.

— Πες μου ένα πράγμα που θες να κάνεις και αναβάλλεις συνέχεια τον τελευταίο καιρό;

Να βγάλω έναν προσωπικό δίσκο. Το αναβάλλω χρόνια τώρα.

 

Info

Pepper Church Session w/ Matina Sous Peau

Αγγλικανική Εκκλησία Αγίου Παύλου (Φιλελλήνων 27, Σύνταγμα)

Δευτέρα 29/10, 20:30

Είσοδος ελεύθερη, αποκλειστικά με προσκλήσεις από τον Pepper 96,6

A Spooktacular Halloween Night #7

Music by: #μόνο_ντέκα + Matina Sous Peau

six d.o.g.s (Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι)

Τετάρτη 31/10, 21:00

Είσοδος ελεύθερη

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Μουσική / Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Το άλμπουμ του ανερχόμενου παραγωγού από τη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον, φέρνει έναν νέο, πιο προσωπικό ήχο στη σκηνή της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής, που δεν προορίζεται απαραίτητα για τα clubs.
M. HULOT
SARA LANDRY

Μουσική / Η ωμή techno της Sara Landry απέναντι στους haters

Όσα πρέπει να ξέρετε για την DJ που ξεκίνησε από τα σκοτεινά κλαμπ του Τέξας, κατάφερε να χτίσει τον δικό της θρόνο σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από ανδρικά ονόματα και ετοιμάζεται να δονήσει για πρώτη φορά την Αθήνα με 150 bpm και πάνω.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια