Το νέο άλμπουμ της Kittin (που δεν θα τη λέμε πια «Miss») είναι μια ωδή στην κλασική ηλεκτρονική μουσική

Το νέο άλμπουμ της Kittin (που δεν θα τη λέμε πια «Miss») είναι μια ωδή στην κλασική ηλεκτρονική μουσική Facebook Twitter
Η Kittin βούτηξε στα βαθιά αυτήν τη φορά. Μετουσίωσε σε ήχους και λόγια τις αναζητήσεις της σ' αυτό τον πλανήτη. Φωτο: Eric Mistler
0

Κάποιοι promoters τής «κόλλησαν» σε κάποια φάση και χωρίς τη θέλησή της το «Miss», το οποίο και έμεινε. Η πρώτη της κίνηση ήταν να ανακτήσει το πραγματικό καλλιτεχνικό της ψευδώνυμο. Η δεύτερη, να απομονωθεί στη γαλλική επαρχία, εξουθενωμένη από το σκληρό πρόγραμμά της. Η τρίτη, να γράψει μουσική. Η τέταρτη, να αποστασιοποιηθεί από τις μουσικές φόρμουλες, στις οποίες μας είχε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Η πέμπτη, να διατηρήσει αυτήν τη δυναμική και οριακά προκλητική στάση που είχε πάντα απέναντι στο μουσικό γίγνεσθαι.


Η φωνή της ήταν πάντα το πιο δυνατό και ηχηρό «όργανο» που χρησιμοποιούσε στην τέχνη της. Η Kittin βούτηξε στα βαθιά αυτήν τη φορά. Μετουσίωσε σε ήχους και λόγια τις αναζητήσεις της σ' αυτό τον πλανήτη.


Η Φιλοσοφία, η Φυσική, οι επιστήμες, ο πνευματισμός, η μεταφυσική, οι τέχνες, η υπαρξιακές –αναπάντητες, συχνά− ερωτήσεις, η ελευθερία, ήταν οι πηγές της έμπνευσής της.

Βασικά, ήθελα να συνθέσω ένα «ταξίδι», όχι ένα ακόμα άλμπουμ. Ένα εγκεφαλικό, ψυχικό, σωματικό ταξίδι στο Διάστημα. Η σημασία του και η ουσία του είναι μεταφορικές. Η electronica και η ambient ήταν μονόδρομος για την έκφραση αυτών των συναισθημάτων μου, αυτής της ιστορίας.


«Όλα είναι ενέργεια, γυρνάω στον πυρήνα μου» λέει. Το αγαπημένο της βιβλίο του Carl Sagan δανείζει τον τίτλο του στον δίσκο της «Cosmos». Τον περιγράφει ως «μια ωδή στην κλασική φόρμα της ηλεκτρονικής μουσικής που είναι η electronica, η ambient και η IDM (Intelligent Dance Music)», το αφιερώνει στους ήρωές της και μου δίνει, επιτέλους, την κατάλληλη πάσα και την ευκαιρία να της μιλήσω.


— Τρία χρόνια μετά αποφασίζεις να επιστρέψεις στο φορμάτ του άλμπουμ για να εκφραστείς. Πώς προσέγγισες αυτήν τη διαδικασία σε σχέση με τις άλλες πρόσφατες κυκλοφορίες σου;

Δεν το είχα προσχεδιάσει. Απλώς ξεκίνησα να γράφω και προέκυψε αυτό που ακούς. Μου πήρε πολύ περισσότερο χρόνο απ' ό,τι τα υπόλοιπα άλμπουμ μου, γιατί ένιωσα πως έπρεπε να μετουσιώσω σε ήχους ένα μεταφυσικό ταξίδι, κάτι που είναι πολύ δύσκολο. Δεν ήθελα να κάνω ένα άλμπουμ όπως τα προηγούμενα, το ένα τραγούδι να διαδέχεται το άλλο. Το βλέπω ως μια συνολική σύνθεση, ένα ενιαίο μουσικό κομμάτι.


— Μπορείς να μου περιγράψεις με δικά σου λόγια το «Cosmos», ηχητικά, μουσικά και αισθητικά;

Βασικά, ήθελα να συνθέσω ένα «ταξίδι», όχι ένα ακόμα άλμπουμ. Ένα εγκεφαλικό, ψυχικό, σωματικό ταξίδι στο Διάστημα. Η σημασία του και η ουσία του είναι μεταφορικές. Η electronica και η ambient ήταν μονόδρομος για την έκφραση αυτών των συναισθημάτων μου, αυτής της ιστορίας.


—Ακούω καθημερινά και συστηματικά το άλμπουμ σου εδώ και έναν μήνα. Σε παρακολουθώ από την αρχή της καριέρας σου και αυτό με έκανε να αισθανθώ ότι αποβάλλεις το παλιό μουσικό σου «δέρμα», ότι βούτηξες βαθιά μέσα στην ψυχή σου και αναδύθηκες, βιώνοντας μια κάθαρση, μέσα από την οποία συνδέθηκες με το παρελθόν σου, αλλά πάτησες με δύναμη στο παρόν, κοιτώντας κλεφτά το μέλλον. Έχει αυτή την επιθετική και συγχρόνως αδιάφορη για τα σχόλια στάση που είχαν πάντα οι δουλειές σου, με μια πιο συναισθηματική προσέγγιση.

Έχεις απόλυτο δίκιο. Μου ζήτησες πριν από λίγο να περιγράψω τον «Κόσμο» μου και τελικά το έκανες εσύ πολύ καλύτερα απ' ό,τι θα μπορούσα εγώ και θέλω να ξέρεις πως χαίρομαι πολύ γι' αυτό. Πιστεύω πως, ως καλλιτέχνις, το πρώτο που ρωτάς τον εαυτό σου είναι «σε ποια φάση της ζωής μου βρίσκομαι αυτήν τη στιγμή, τι θέλω να πω, ποιο είναι, τελικά, το όραμά μου που θέλω να μοιραστώ με το κοινό;».


Αυτό ήταν το πιο καθολικό, οικουμενικό, αν θέλεις, όραμα που είχα ποτέ, απελευθερωμένη πια απ' όλα αυτά που δεν θέλω. Κάτι πολύ ξεκάθαρο και ανόθευτο, άπειρο και απεριόριστο.

 

Kittin - Cosmic Address


—Στο άλμπουμ σου περιλαμβάνεται ένα τραγούδι με τον τίτλο «#MeToo». Είναι ο δικός σου, προσωπικός τρόπος να δείξεις την υποστήριξή σου στο συγκεκριμένο κίνημα; Μπορεί το #MeToo να φέρει, τελικά, τη μεταστροφή που τόσες γυναίκες περιμένουν; Δεν είναι συγχρόνως λίγο οξύμωρο το ότι ακόμα παλεύουμε για τα αυτονόητα;

Πιστεύω πως το #MeToo ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Όλοι άρχισαν να καταλαβαίνουν πως αυτές οι συμπεριφορές που ανεχόμασταν σιωπηλά τόσα χρόνια, επειδή ήταν «ο κανόνας», δεν περνούν πια. Κι αυτό είναι ένα γιγάντιο βήμα. Ξεκάθαρα άνοιξε τα μάτια στους άνδρες που είχαν την εντύπωση πως οι γυναίκες υπερβάλλουν.


Όσον αφορά το άλμπουμ, σκοπός αυτού του τραγουδιού είναι να δείξει πως όταν θέλεις να «ταξιδέψεις» μακριά και να εξελιχθείς ως άνθρωπος έρχεται πάντα εκείνη η στιγμή που πρέπει να αποδεχτείς την κατάστασή σου, τους φόβους σου, τον πόνο σου, ώστε να τα ξεπεράσεις και να επιβιώσεις. Γι' αυτό τον λόγο το #MeToo είναι ένα τεράστιο βήμα στην ανθρώπινη ιστορία.


— Φαντάζομαι ότι σε έχουν ρωτήσει πολλές φορές πώς σου φαίνεται που δραστηριοποιείσαι σε έναν χώρο που κυριαρχείται από άνδρες...

Δεν υπάρχει έστω μία συνέντευξη καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας μου που να μη μου έχει γίνει αυτή η ερώτηση. Αυτό από μόνο του δείχνει πως δεν έχουμε εξελιχθεί αρκετά. Επίσης, δείχνει πως μια γυναίκα καλλιτέχνις θα είναι πάντα πρώτα «γυναίκα» και μετά «καλλιτέχνις».


Όμως οι δικοί μου άνδρες φίλοι ήταν πάντα πολύ υποστηρικτικοί, για παράδειγμα αυτοί ήταν που με ώθησαν στο DJing. Αυτό αποδεικνύει πως αυτή η ανισότητα προέρχεται από την άγνοια και τη ζήλια, όπως γίνεται συνήθως. Μόνο αν εκπαιδεύσουμε σωστά τα αγόρια και τα κορίτσια από μικρά υπάρχει περίπτωση να αλλάξει η κατάσταση.

Το νέο άλμπουμ της Kittin (που δεν θα τη λέμε πια «Miss») είναι μια ωδή στην κλασική ηλεκτρονική μουσική Facebook Twitter
Πάντα λειτουργούσα έχοντας ως γνώμονα τις αξίες και την ηθική μου, αυτός ήταν ο μόνος τρόπος που ήξερα. Αλλιώς θα έχανα τον ύπνο μου.Φωτο: Eric Mistler


— Έχεις πετύχει απίστευτα πράγματα στην καριέρα σου, είσαι πρωτοπόρος και συνεχίζεις, μετά από τόσα χρόνια, να έχεις μια ηγετική παρουσία. Πάρα πολλοί νέοι καλλιτέχνες σε αναφέρουν ως πρότυπο, σημαντικές και επιτυχημένες γυναίκες DJs σε θεωρούν μέντορά τους. Πώς σε κάνει να νιώθεις όλο αυτό;

Με κάνει να κοκκινίζω. Ποτέ μου δεν ήθελα να έχω αυτόν το ρόλο, όμως θεωρώ πια πως κάτι πρέπει να έκανα καλά για να φτάσω εδώ που έφτασα κι έτσι τον αποδέχομαι ως αποτέλεσμα των πράξεών μου.


Είμαι απόλυτα σίγουρη για ένα πράγμα: πάντα λειτουργούσα έχοντας ως γνώμονα τις αξίες και την ηθική μου, αυτός ήταν ο μόνος τρόπος που ήξερα. Αλλιώς θα έχανα τον ύπνο μου.


— Ξεκίνησες την καριέρα σου σε μικρή ηλικία και έχεις ζήσει από πολύ κοντά την εξέλιξη της χορευτικής/ηλεκτρονικής σκηνής σε μια μπίζνα εκατομμυρίων. Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά που εντοπίζεις;

Δεν ήμουν και τόσο μικρή, αν με συγκρίνεις με τα παιδάκια που μπαίνουν στη σκηνή σήμερα, και μάλλον αυτό με βοήθησε να πατήσω γερά στα πόδια μου. Δεν ζω στο παρελθόν, το παρόν είναι πάντα πολύ πιο συναρπαστικό.


Θα έλεγα πως σήμερα είναι πιο δύσκολο να επεξεργαστεί και να ξεκαθαρίσει κάποιος τον μεγάλο όγκο πληροφορίας που υπάρχει κι έτσι το ότι σήμερα ζω μια πιο απομονωμένη ζωή με βοηθάει αρκετά. Ξέρεις, θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε μια χαρά με λιγότερο μάρκετινγκ και λιγότερα κοινωνικά δίκτυα, τα βρίσκω πολύ επικίνδυνα για τον εγωισμό μας. Τόσοι άνθρωποι ακόμα προσπαθούν να ανακαλύψουν ποιοι είναι...


— Είσαι από εκείνους που μπορούν περήφανα να λένε «όταν εσύ πήγαινες, εγώ γύριζα». Σήμερα, που έχεις πάει κι έχεις γυρίσει 100 φορές, τι σκέφτεσαι για το μέλλον;

(Γελάει) Το «όταν εσύ πήγαινες, εγώ γύριζα» είναι μια έκφραση που χρησιμοποιούμε ειρωνικά και πολύ συχνά με τον Hacker όταν αυτοσαρκαζόμαστε. Φυσικά και υπάρχουν πολλά να κάνουμε, δεν σταματάμε ποτέ. Δεν ξέρω τι μου επιφυλάσσει το μέλλον, δεν με ενδιαφέρει κιόλας, έχει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον όταν δεν ξέρεις. Το μόνο που ξέρω, λοιπόν, είναι ότι θα είμαι καλά!


— Οι Έλληνες σ' αγαπούν πολύ κι έχεις ένα πολύ παθιασμένο fan base στη χώρα μας.

Κι εγώ την αγαπώ πολύ την Ελλάδα. Έχετε μια πολύ όμορφη χώρα και είστε πολύ γενναίοι. Κάθε φορά που παίζω εκεί έχω πλήρη αίσθηση και συναίσθηση του τι συμβαίνει και δουλεύω πολύ σοβαρά για να κάνω τη ζωή σας καλύτερη, έστω με τη μουσική μου. Όμως είστε στον σωστό δρόμο, το ξέρω...

Info

Ο δίσκος της Kittin «Cosmos» μόλις κυκλοφόρησε στη δική της Nobody's Bizzness και μπορείτε να πάρετε μια ιδέα εδώ:

https://kittin.lnk.to/CosmicAddress

https://kittin.lnk.to/QuestionEverything

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ