«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Tricky: «Έχω χάσει οικείους ανθρώπους στο παρελθόν.. Αυτό εδώ όμως είναι εντελώς διαφορετικό. Όλα φαίνονται διαφορετικά, ακόμα και η μουσική ακούγεται διαφορετική. Νοιώθω σα να χάνω το μυαλό μου ώρες-ώρες».
1

Μέχρι πρόσφατα, ο Tricky είχε μια φωτογραφία της μητέρας του στην οθόνη του κινητού του. Δεν πρόλαβε ποτέ να την γνωρίσει πραγματικά – αυτοκτόνησε όταν αυτός ήταν μόλις τεσσάρων ετών – αλλά πέρασε τη ζωή του πιστεύοντας ότι εκείνη ήταν πάντα κάπου εκεί έξω και τον νοιαζόταν από ψηλά.

«Και το πίστευα πραγματικά» λέει στη συνέντευξη που παραχώρησε στον Guardian με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφορεί στο τέλος του μήνα. «Μέχρι τις 8 του φετινού Μαΐου. Τότε ήταν που τελείωσε ο κόσμος μου. Υποτίθεται ότι η μάνα μου με φρόντιζε με κάποιον τρόπο. Τι σκατά συνέβη;».

Η ημερομηνία που αναφέρει είναι η αποφράδα μέρα που πέθανε η κόρη του Μέιζι – γνωστή και ως Μίνα – σε ηλικία 24 μόλις ετών (εκκρεμεί ακόμα έρευνα του βρετανικού ΕΣΥ σχετικά με τα ακριβή αίτια θανάτου). Εκείνη τη μέρα ο Tricky είχε εκδώσει μια λιτή ανακοίνωση όπου έλεγε: «Νόμιζα ότι ξέρω τι σημαίνει απώλεια, αλλά τώρα που χάθηκε η κόρη μου, συνειδητοποιώ ότι δεν είχα ιδέα».

Η ταραχώδης σχέση του με την Bjork τον είχε κάνει κάποτε εξώφυλλο στα βρετανικά ταμπλόιντ αλλά συνήθως σαμποτάριζε μόνος του κάθε προοπτική λαμπρής και διαρκούς καριέρας.

Σήμερα, αρκετούς μήνες μετά, ακόμα ακούγεται εντελώς χαμένος: «Έχασα κάθε πίστη για τα πάντα. Ελπίζω να την ξαναβρώ».

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Η κόρη του Tricky, Μέιζι πέθανε στις 8 Μαΐου.σε ηλικία 24 μόλις ετών - εκκρεμεί ακόμα έρευνα του βρετανικού ΕΣΥ σχετικά με τα ακριβή αίτια θανάτου.

Παρότι είναι σαφώς ένας από τους μεγάλους πρωτοπόρους του είδους μαζί με τους συμπολίτες του από το Μπρίστολ, Massive Attack, ο 51χρονος Tricky μισεί να τον αποκαλούν «νονό του trip-hop» - μισεί ακόμα και τον ίδιο τον όρο "trip-hop". Ο τίτλος του βιβλίου με τα απομνημονεύματά του πάντως – "Hell is Round the Corner" προέρχεται από τραγούδι του εμβληματικού όχι μόνο για trip-hop αλλά και για τη σύγχρονη μουσική συνολικά, άλμπουμ του Maxinquaye του '95 και περιγράφει εύστοχα μια πορεία στην οποία η βία και η τραγωδία έμοιαζαν να παραμονεύουν διαρκώς για να επισκιάσουν κάθε χαρά και επιτυχία.

Ο ίδιος πάντως ποτέ δεν απόλαυσε, όπως λέει, τα φώτα της δημοσιότητας. Η ταραχώδης σχέση του με την Bjork τον είχε κάνει κάποτε εξώφυλλο στα βρετανικά ταμπλόιντ αλλά συνήθως σαμποτάριζε μόνος του κάθε προοπτική λαμπρής και διαρκούς καριέρας. Μια φορά στη Νέα Υόρκη, δεν πήγε ποτέ στο κρίσιμο επαγγελματικό ραντεβού με τη Madonna που είχε στο ξενοδοχείο του, επειδή ήθελα απλά να κοιμηθεί.

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Ο Tricky μικρός στο Μπρίστολ.

Επίσης ήταν πάντα εξαιρετικά κακός στη διαχείριση χρημάτων. Ενώ γνωρίζει, όπως λέει, ότι είχε αγοράσει κάποτε μια έπαυλη στο Νιου Τζέρσι, δεν μπορεί να θυμηθεί ούτε πού ακριβώς βρισκόταν ούτε υπό ποιες συνθήκες το πούλησε και πού πήγαν τα λεφτά.

Φόβος, παράνοια και παραλυτικό άγχος: Αυτά είναι τα τρία κακά που έχουν σημαδέψει τη ζωή του Tricky. Σε κάποιο σημείο του βιβλίου, όταν αναφέρεται στην περίοδο που ζούσε στο Λος Άντζελες στην πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, γράφει ότι είχε ένα υποπολυβόλο Ούζι κάτω από το κρεβάτι του, χωρίς να γνωρίζει αν ήταν έτοιμος να το χρησιμοποιήσει.

«Δεν το παίζω σκληρός ή κακός - δεν είμαι κακό άτομο» λέει σήμερα. «Αλλά οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν τι μπορεί να σου κάνει ο φόβος. Έχω βρεθεί σε καταστάσεις που ήμουν τόσο τρομαγμένος που δεν μπορούσα ούτε να φάω ούτε να κοιμηθώ κι αυτό κρατούσε βδομάδες. Κάτι τέτοιο σε αρρωσταίνει, σε διαλύει σωματικά και ψυχικά».

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Με τους Massive Attack στη Νέα Υόρκη τον Οκτώβριο του 1991.

Παραδέχεται πάντως ότι υπήρξε πολύ κακός (και συνήθως απών) σύντροφος όταν με την Bjork, η οποία φέρεται να του είχε πει κάποτε ότι είναι «συναισθηματικά παράλυτος». 'Όταν μιλάει όμως για την κόρη του, μόνο τέτοιος δεν ακούγεται:

«Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με την κόρη μου είναι ότι δεν είχα αγαπήσει ποτέ κανέναν άλλον τόσο πολύ. Ήμουν εκεί όταν γεννήθηκε και ξαφνικά άρχισα να νιώθω πράγματα. Και αυτό ήταν πρωτόγνωρο και συνταρακτικό για μένα. Προηγουμένως, ήμουν πράγματι συναισθηματικά παράλυτος και μου ήταν εύκολο να διαχειρίζομαι έτσι τη ζωή μου. Ξαφνικά άρχισα να αισθάνομαι πράγματα και αυτό ήταν δύσκολο».

«Έχω χάσει οικείους ανθρώπους στο παρελθόν, όπως την αγαπημένη μου γιαγιά. Αυτό εδώ όμως είναι εντελώς διαφορετικό. Όλα φαίνονται διαφορετικά, ακόμα και η μουσική ακούγεται διαφορετική. Νοιώθω σα να χάνω το μυαλό μου ώρες-ώρες. Περπατούσα χθες στο Ίσλινγκτον [στο βόρειο Λονδίνο] και περίμενα την δω μπροστά μου, ήλπιζα ότι θα εμφανιστεί στο βάθος του δρόμου και θα έρθει προς το μέρος μου...». ΄

 

Με στοιχεία από τον Guardian

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια