«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Tricky: «Έχω χάσει οικείους ανθρώπους στο παρελθόν.. Αυτό εδώ όμως είναι εντελώς διαφορετικό. Όλα φαίνονται διαφορετικά, ακόμα και η μουσική ακούγεται διαφορετική. Νοιώθω σα να χάνω το μυαλό μου ώρες-ώρες».
1

Μέχρι πρόσφατα, ο Tricky είχε μια φωτογραφία της μητέρας του στην οθόνη του κινητού του. Δεν πρόλαβε ποτέ να την γνωρίσει πραγματικά – αυτοκτόνησε όταν αυτός ήταν μόλις τεσσάρων ετών – αλλά πέρασε τη ζωή του πιστεύοντας ότι εκείνη ήταν πάντα κάπου εκεί έξω και τον νοιαζόταν από ψηλά.

«Και το πίστευα πραγματικά» λέει στη συνέντευξη που παραχώρησε στον Guardian με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφορεί στο τέλος του μήνα. «Μέχρι τις 8 του φετινού Μαΐου. Τότε ήταν που τελείωσε ο κόσμος μου. Υποτίθεται ότι η μάνα μου με φρόντιζε με κάποιον τρόπο. Τι σκατά συνέβη;».

Η ημερομηνία που αναφέρει είναι η αποφράδα μέρα που πέθανε η κόρη του Μέιζι – γνωστή και ως Μίνα – σε ηλικία 24 μόλις ετών (εκκρεμεί ακόμα έρευνα του βρετανικού ΕΣΥ σχετικά με τα ακριβή αίτια θανάτου). Εκείνη τη μέρα ο Tricky είχε εκδώσει μια λιτή ανακοίνωση όπου έλεγε: «Νόμιζα ότι ξέρω τι σημαίνει απώλεια, αλλά τώρα που χάθηκε η κόρη μου, συνειδητοποιώ ότι δεν είχα ιδέα».

Η ταραχώδης σχέση του με την Bjork τον είχε κάνει κάποτε εξώφυλλο στα βρετανικά ταμπλόιντ αλλά συνήθως σαμποτάριζε μόνος του κάθε προοπτική λαμπρής και διαρκούς καριέρας.

Σήμερα, αρκετούς μήνες μετά, ακόμα ακούγεται εντελώς χαμένος: «Έχασα κάθε πίστη για τα πάντα. Ελπίζω να την ξαναβρώ».

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Η κόρη του Tricky, Μέιζι πέθανε στις 8 Μαΐου.σε ηλικία 24 μόλις ετών - εκκρεμεί ακόμα έρευνα του βρετανικού ΕΣΥ σχετικά με τα ακριβή αίτια θανάτου.

Παρότι είναι σαφώς ένας από τους μεγάλους πρωτοπόρους του είδους μαζί με τους συμπολίτες του από το Μπρίστολ, Massive Attack, ο 51χρονος Tricky μισεί να τον αποκαλούν «νονό του trip-hop» - μισεί ακόμα και τον ίδιο τον όρο "trip-hop". Ο τίτλος του βιβλίου με τα απομνημονεύματά του πάντως – "Hell is Round the Corner" προέρχεται από τραγούδι του εμβληματικού όχι μόνο για trip-hop αλλά και για τη σύγχρονη μουσική συνολικά, άλμπουμ του Maxinquaye του '95 και περιγράφει εύστοχα μια πορεία στην οποία η βία και η τραγωδία έμοιαζαν να παραμονεύουν διαρκώς για να επισκιάσουν κάθε χαρά και επιτυχία.

Ο ίδιος πάντως ποτέ δεν απόλαυσε, όπως λέει, τα φώτα της δημοσιότητας. Η ταραχώδης σχέση του με την Bjork τον είχε κάνει κάποτε εξώφυλλο στα βρετανικά ταμπλόιντ αλλά συνήθως σαμποτάριζε μόνος του κάθε προοπτική λαμπρής και διαρκούς καριέρας. Μια φορά στη Νέα Υόρκη, δεν πήγε ποτέ στο κρίσιμο επαγγελματικό ραντεβού με τη Madonna που είχε στο ξενοδοχείο του, επειδή ήθελα απλά να κοιμηθεί.

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Ο Tricky μικρός στο Μπρίστολ.

Επίσης ήταν πάντα εξαιρετικά κακός στη διαχείριση χρημάτων. Ενώ γνωρίζει, όπως λέει, ότι είχε αγοράσει κάποτε μια έπαυλη στο Νιου Τζέρσι, δεν μπορεί να θυμηθεί ούτε πού ακριβώς βρισκόταν ούτε υπό ποιες συνθήκες το πούλησε και πού πήγαν τα λεφτά.

Φόβος, παράνοια και παραλυτικό άγχος: Αυτά είναι τα τρία κακά που έχουν σημαδέψει τη ζωή του Tricky. Σε κάποιο σημείο του βιβλίου, όταν αναφέρεται στην περίοδο που ζούσε στο Λος Άντζελες στην πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, γράφει ότι είχε ένα υποπολυβόλο Ούζι κάτω από το κρεβάτι του, χωρίς να γνωρίζει αν ήταν έτοιμος να το χρησιμοποιήσει.

«Δεν το παίζω σκληρός ή κακός - δεν είμαι κακό άτομο» λέει σήμερα. «Αλλά οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν τι μπορεί να σου κάνει ο φόβος. Έχω βρεθεί σε καταστάσεις που ήμουν τόσο τρομαγμένος που δεν μπορούσα ούτε να φάω ούτε να κοιμηθώ κι αυτό κρατούσε βδομάδες. Κάτι τέτοιο σε αρρωσταίνει, σε διαλύει σωματικά και ψυχικά».

«Νόμιζα ότι ήξερα τι θα πει απώλεια»: O Tricky μιλά για τον τραγικό θάνατο της κόρης του και για την αυτοβιογραφία του Facebook Twitter
Με τους Massive Attack στη Νέα Υόρκη τον Οκτώβριο του 1991.

Παραδέχεται πάντως ότι υπήρξε πολύ κακός (και συνήθως απών) σύντροφος όταν με την Bjork, η οποία φέρεται να του είχε πει κάποτε ότι είναι «συναισθηματικά παράλυτος». 'Όταν μιλάει όμως για την κόρη του, μόνο τέτοιος δεν ακούγεται:

«Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με την κόρη μου είναι ότι δεν είχα αγαπήσει ποτέ κανέναν άλλον τόσο πολύ. Ήμουν εκεί όταν γεννήθηκε και ξαφνικά άρχισα να νιώθω πράγματα. Και αυτό ήταν πρωτόγνωρο και συνταρακτικό για μένα. Προηγουμένως, ήμουν πράγματι συναισθηματικά παράλυτος και μου ήταν εύκολο να διαχειρίζομαι έτσι τη ζωή μου. Ξαφνικά άρχισα να αισθάνομαι πράγματα και αυτό ήταν δύσκολο».

«Έχω χάσει οικείους ανθρώπους στο παρελθόν, όπως την αγαπημένη μου γιαγιά. Αυτό εδώ όμως είναι εντελώς διαφορετικό. Όλα φαίνονται διαφορετικά, ακόμα και η μουσική ακούγεται διαφορετική. Νοιώθω σα να χάνω το μυαλό μου ώρες-ώρες. Περπατούσα χθες στο Ίσλινγκτον [στο βόρειο Λονδίνο] και περίμενα την δω μπροστά μου, ήλπιζα ότι θα εμφανιστεί στο βάθος του δρόμου και θα έρθει προς το μέρος μου...». ΄

 

Με στοιχεία από τον Guardian

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

1 σχόλια