Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
1
Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Είχα δύο όνειρα όταν ήμουν μικρός: Το ένα ήταν να γίνω διάσημος ζωγράφος, και το άλλο να γίνω rock star. Εν τέλει έγινα γραφίστας και DJ, οπότε πλησίασα κάπως το όνειρό μου ;)"

 Σύμφωνα με το Resident Advisor ο Ben Klock βρίσκεται σήμερα στο πάνθεον των μεγαλύτερων DJs παγκοσμίως, και θεωρείται ένας από τους δέκα καλύτερους DJs του κόσμου.


Ο 42χρονός Γερμανός μουσικός παραγωγός και ιδρυτής του label Klockworks είναι χωρίς αμφιβολία μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες στην πρόσφατη ιστορία της Techno, καταφέρνοντας να "αναζωογονήσει" το συγκεκριμένο είδος και να το φέρει ακόμη πιο κοντά στο ευρύ κοινό.


Resident DJ στο περιβόητο βερολινέζικο Berghain -από το άνοιγμα του πριν μια δεκαετία μέχρι και σήμερα- ο Klock προσφέρει μουσικά σετ τα οποία κερδίζουν το κοινό με την συνέπεια, την ένταση και την δυναμική τους, πάντα συνδυαζόμενα με μία χαρακτηριστική απλότητα.


Οι κυκλοφορίες του σε labels όπως η BPitch Control και η Ostgut Ton (με το ντεμπούτο άλμπουμ του, "One") τα τελευταία χρόνια του χάρισαν διεθνή φήμη την οποία επιβεβαιώνει με κάθε του dj set, ενώ αξιοσημείωτες είναι και οι συνεργασίες του με ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνών, από τον Kerri Chandler και τον Ολλανδό Martyn μέχρι τους Depeche Mode.


Λίγο πριν την πολυαναμενόμενη εμφάνιση του στα πλαίσια του Reworks Festival στην Θεσσαλονίκη ο Ben Klock μιλάει για όλα στο LIFO.gr

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
O Ben Klock βρίσκεται σήμερα στο πάνθεον των μεγαλύτερων DJs παγκοσμίως, και θεωρείται ένας από τους δέκα καλύτερους DJs του κόσμου.


Ποια ήταν η σχέση σου με τη μουσική όταν ήσουν μικρός;

Αλήθεια, τι ήθελες τότε να γίνεις 'όταν μεγαλώσεις;'

Ασχολούμουν από πολύ μικρή ηλικία με την μουσική και πειραματιζόμουν με μουσικά όργανα από παιδί. Στο σπίτι είχαμε πάντα πολλά όργανα:

Κιθάρες, πιάνο, ντραμς, ένα τούρκικο Saz, ένα Αυστραλέζικο Didgeridoo και τέτοια.

Λάτρευα να δοκιμάζω καινούρια όργανα κάθε μέρα, και συνήθιζα να παίζω πιάνο μία ή δύο ώρες καθημερινά μετά το σχολείο. Έπειτα διάβασα σε περιοδικά για synthesizers όπως το Roland Jupiter 8 και τα έβλεπα στον ύπνο μου, όπως ονειρευόμουν να αποκτήσω μία μέρα το δικό μου στούντιο.
Ο αδερφός μου μου έφτιαξε ένα αυτοσχέδιο audio mixer και έτσι έκανα τις πρώτες μου ηχογραφήσεις στο σπίτι, πειραματιζόμενος με τρία decks κασετών και ένα μικρόφωνο.

Είχα δύο όνειρα όταν ήμουν μικρός: Το ένα ήταν να γίνω διάσημος ζωγράφος, και το άλλο να γίνω rock star. Εν τέλει έγινα γραφίστας και DJ, οπότε πλησίασα κάπως το όνειρό μου ;)

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Το marketing, το facebook και όλο αυτό το χάος είναι πράγματα που ποτέ δεν θα σκεφτόσουν στα πρώτα χρόνια της techno. Παρ' όλα αυτά τα πράγματα είναι αναμφισβήτητα συναρπαστικότερα για μένα προσωπικά τώρα, παρά το γεγονός ότι η χρυσή εποχή της techno ήταν τα 90s"

Και πότε ακριβώς συνειδητοποίησες ότι η μουσική, σαν Dj και σαν παραγωγός, θα ήταν το κύριο επάγγελμα σου;

Ασχολούμουν με το dj-ing για πολλά χρόνια αλλά μόνο όταν δούλευα το άλμπουμ μου "One" το 2008 συνειδητοποίησα ότι ποτέ δεν θα μπορούσα να το τελειώσω αν συνέχιζα να απασχολούμαι εννιά με δέκα ώρες την ημέρα ως γραφίστας, παίζοντας συγχρόνως μουσική τα σαββατοκύριακα, και κάνοντας παραγωγές κομματιών το βράδυ.
Έτσι άφησα την γραφιστική για να συγκεντρωθώ μόνο στην μουσική. Αυτό ήταν ένα μεγάλο βήμα καθώς κι ένα μεγάλο ρίσκο που όμως αποδείχθηκε μία απ' τις καλύτερες αποφάσεις που πήρα ποτέ. Αφοσιώθηκα πλήρως στη μουσική, κι από εκείνη τη στιγμή και μετά η καριέρα μου απογειώθηκε.

Ποιο θα έλεγες ότι είναι το καλύτερο πάρτι που έχεις πάει ποτέ;

Δεν είμαι και τόσο καλός στο να διαλέγω το καλύτερο από όλα σε οτιδήποτε, άλλα υπήρξαν πολλές σημαντικές στιγμές που μου άνοιξαν τα μάτια. Ας πούμε, το πρώτο μου acid house party στο Βερολίνο το 1986 ή 1987, και ένα ακόμη -δύο χρόνια αργότερα- στο οποίο άκουσα και χόρεψα για πρώτη φορά το "Inner City Life" του Goldie από ένα φοβερό ηχοσύστημα, σε ένα club στο Βερολίνο που λεγόταν WMF.

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
O 42χρονος Γερμανός κατάφερε να "αναζωογονήσει" την Techno και να την φέρει ακόμη πιο κοντά στο ευρύ κοινό.

Και το καλύτερο στο οποίο έχεις παίξει εσύ;

Θα ήθελα να αποφύγω να διαλέξω μία μόνο κορυφαία βραδιά, διότι υπήρξαν και υπάρχουν ακόμα αμέτρητα φοβερά πάρτι! Αλλά αξιοσημείωτο και σημαντικό ήταν αναμφίβολα το πάρτι της παρουσίασης του δίσκου μου στο Berghain το 2009. Ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα ότι έχω πολύ κοινό που ακολουθεί αυτό που κάνω.

Πώς νιώθεις αλήθεια όταν εμφανίζεσαι live; Ποια είναι τα συναισθήματα;

Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά συναισθήματα τα οποία εξαρτώνται από ένα σωρό διαφορετικά πράγματα.. Από το μέρος, τον ήχο, το κοινό, το τί συμβαίνει στην ζωή μου εκείνη την περίοδο.

Το να βρίσκεσαι στην σκηνή μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά όταν αντιμετωπίζεις δύσκολες στιγμές. Όταν έχεις καλό flow και συνδέεσαι τέλεια με το κοινό μπορείς να έχεις πραγματικά τα πιο φοβερά συναισθήματα, και να τα ξεχνάς όλα.
Φυσικά υπάρχουν πολλές προκλήσεις γιατί μου αρέσει να δίνω τον καλύτερο δυνατό εαυτό μου κι όταν νιώθω ότι είναι μία από εκείνες τις βραδιές που κάτι δεν ταιριάζει, νιώθω απαίσια.

Πολλές φορές αισθάνομαι πως οτιδήποτε λιγότερο από το καταπληκτικό δεν είναι αποδεκτό για μένα. Αλλά ναι, όταν νιώθεις τη ροή να είναι εκεί, είναι απλά το καλύτερο πράγμα του κόσμου!

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Άφησα την γραφιστική για να συγκεντρωθώ στην μουσική. Ήταν ένα μεγάλο βήμα, κι ένα μεγάλο ρίσκο που όμως αποδείχθηκε μία απ' τις καλύτερες αποφάσεις που πήρα ποτέ. Αφοσιώθηκα πλήρως στη μουσική, κι από εκείνη τη στιγμή και μετά η καριέρα μου απογειώθηκε."

Τι είδους μουσική ακούς όταν θες να χαλαρώσεις;

Τις περισσότερες φορές επιλέγω απλά τη σιωπή και την φύση. Ή κάτι εντελώς διαφορετικό από techno, όπως για παράδειγμα τώρα που ακούω τον Lucio Battisti, έναν Ιταλό τραγουδιστή.

Από πού εμπνέεσαι;
Τις περισσότερες φορές η έμπνευση έρχεται δημιουργώντας μουσική. Πειραματίζομαι με ήχους ή με καινούρια εργαλεία και ξαφνικά μια μουσική ιδέα εμφανίζεται από το πουθενά.

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Το να βρίσκεσαι στην σκηνή μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά όταν αντιμετωπίζεις δυσκολίες. Όταν έχεις καλό flow και συνδέεσαι τέλεια με το κοινό μπορείς να έχεις πραγματικά τα πιο φοβερά συναισθήματα, και να τα ξεχνάς όλα."

Τι έχει αλλάξει στην Techno σκηνή σήμερα σε σχέση με την εποχή που πρωτοξεκίνησες να ασχολείσαι επαγγελματικά με την μουσική;

Τι είναι διαφορετικό τώρα;

Ίσως η βασική διαφορά να είναι ότι η σκηνή ήταν πολύ πιο local στα 90s. Ήταν η εποχή πριν το ίντερνετ και την easyJet. Οι άνθρωποι δεν ταξίδευαν τόσο συχνά. Επίσης, παλιότερα δεν έπαιζαν και τόσο μεγάλο ρόλο οι stars, τα πρόσωπα και το hype.
Το να ανατρέπεις τα δεδομένα έχει πλέον γίνει πολύ πιο επαγγελματικό, και η techno έχει γίνει μια καθώς πρέπει βιομηχανία. Το marketing, το facebook και όλο αυτό το χάος είναι πράγματα που ποτέ δεν θα σκεφτόσουν στα πρώτα χρόνια του techno. Αλλά είναι συναρπαστικό να βλέπεις πώς αλλάζουν τα πράγματα. Δεν είμαι σίγουρα ένας από αυτούς που ισχυρίζονται ότι παλιότερα όλα ήταν καλύτερα.
Τα πράγματα είναι αναμφισβήτητα συναρπαστικότερα για μένα προσωπικά τώρα, παρά το γεγονός ότι μουσικά η χρυσή εποχή της techno ήταν τα 90s.


Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Στα 90s η Techno σκηνή ήταν πολύ πιο local. Ήταν η εποχή πριν το ίντερνετ και την easyJet, και οι stars, τα πρόσωπα και το hype δεν έπαιζαν και τόσο ρόλο.Το να ανατρέπεις τα δεδομένα έχει πλέον γίνει πολύ πιο επαγγελματικό, και η techno έχει γίνει σήμερα μια καθώς πρέπει βιομηχανία. "

Ποια θα έλεγες ότι είναι τα σημεία-σταθμοί της καριέρας σου μέχρι σήμερα;

Έκανα ένα residency σε ένα club που λεγόταν Cookies στο παρελθόν, και έπαιζα σε μέρη όπως το παλιό Tresor, αλλά όλα ξεκίνησαν να παίρνουν τον δρόμο της διεθνούς καριέρας όταν ξεκίνησε το residency μου στο Berghain. Οπότε αυτή είναι η λίστα μου:

2004: Το πρώτο σετ στο Berghain - μία στιγμή που άλλαξε τη ζωή μου.
2006: Η συνεργασία με τον Marcel Dettmann που οδήγησε στο πρώτο μας ΕΡ που λεγόταν "Dawning" και στo ξεκίνημα του label Οstgut Ton.
2006: Η ίδρυση του δικού μου label, Klockworks.
2009: H κυκλοφορία του άλμπουμ μου "One" και του EP "Before One", με το πιο επιτυχημένο κομμάτι "Subzero".
2009: Ένα τηλεφώνημα από την δισκογραφική εταιρεία Mute: "Οι Depeche Mode θέλουν ένα remix από σένα."
2010: Berghain 04 Mix CD
2012: Fabric 66 Mix CD
2012-2014: Απίστευτα ταξίδια με ακόμα πιο απίστευτες εμπειρίες, σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τι σχέδια έχεις για την εμφάνισή σου στο Reworks σε λίγες μέρες; Τι να περιμένουμε;

Είναι πάντα συναρπαστικό το να παίζεις κάπου για πρώτη φορά, όταν δεν ξέρεις πραγματικά τί να περιμένεις. Συνήθως δεν κάνω σχέδια για μια εμφάνιση μου ως DJ.

Πέντε λεπτά πριν βγω στη σκηνή αποφασίζω με ποιο τραγούδι θα ξεκινήσω, κι από κει και πέρα πηγαίνω όπως με βγάλει. Μου αρέσει να παίζω υπνωτικά σετ με μία δύναμη ώθησης και πραγματικά ελπίζω ο κόσμος στην Θεσσαλονίκη να το ευχαριστηθεί.

_________________________

*Ο Ben Klock θα εμφανιστεί αυτή την Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου, στο "Reworks Club" (Block 33), στα πλαίσια του Reworks International Festival

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, εδώ

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια