Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
1
Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Είχα δύο όνειρα όταν ήμουν μικρός: Το ένα ήταν να γίνω διάσημος ζωγράφος, και το άλλο να γίνω rock star. Εν τέλει έγινα γραφίστας και DJ, οπότε πλησίασα κάπως το όνειρό μου ;)"

 Σύμφωνα με το Resident Advisor ο Ben Klock βρίσκεται σήμερα στο πάνθεον των μεγαλύτερων DJs παγκοσμίως, και θεωρείται ένας από τους δέκα καλύτερους DJs του κόσμου.


Ο 42χρονός Γερμανός μουσικός παραγωγός και ιδρυτής του label Klockworks είναι χωρίς αμφιβολία μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες στην πρόσφατη ιστορία της Techno, καταφέρνοντας να "αναζωογονήσει" το συγκεκριμένο είδος και να το φέρει ακόμη πιο κοντά στο ευρύ κοινό.


Resident DJ στο περιβόητο βερολινέζικο Berghain -από το άνοιγμα του πριν μια δεκαετία μέχρι και σήμερα- ο Klock προσφέρει μουσικά σετ τα οποία κερδίζουν το κοινό με την συνέπεια, την ένταση και την δυναμική τους, πάντα συνδυαζόμενα με μία χαρακτηριστική απλότητα.


Οι κυκλοφορίες του σε labels όπως η BPitch Control και η Ostgut Ton (με το ντεμπούτο άλμπουμ του, "One") τα τελευταία χρόνια του χάρισαν διεθνή φήμη την οποία επιβεβαιώνει με κάθε του dj set, ενώ αξιοσημείωτες είναι και οι συνεργασίες του με ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνών, από τον Kerri Chandler και τον Ολλανδό Martyn μέχρι τους Depeche Mode.


Λίγο πριν την πολυαναμενόμενη εμφάνιση του στα πλαίσια του Reworks Festival στην Θεσσαλονίκη ο Ben Klock μιλάει για όλα στο LIFO.gr

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
O Ben Klock βρίσκεται σήμερα στο πάνθεον των μεγαλύτερων DJs παγκοσμίως, και θεωρείται ένας από τους δέκα καλύτερους DJs του κόσμου.


Ποια ήταν η σχέση σου με τη μουσική όταν ήσουν μικρός;

Αλήθεια, τι ήθελες τότε να γίνεις 'όταν μεγαλώσεις;'

Ασχολούμουν από πολύ μικρή ηλικία με την μουσική και πειραματιζόμουν με μουσικά όργανα από παιδί. Στο σπίτι είχαμε πάντα πολλά όργανα:

Κιθάρες, πιάνο, ντραμς, ένα τούρκικο Saz, ένα Αυστραλέζικο Didgeridoo και τέτοια.

Λάτρευα να δοκιμάζω καινούρια όργανα κάθε μέρα, και συνήθιζα να παίζω πιάνο μία ή δύο ώρες καθημερινά μετά το σχολείο. Έπειτα διάβασα σε περιοδικά για synthesizers όπως το Roland Jupiter 8 και τα έβλεπα στον ύπνο μου, όπως ονειρευόμουν να αποκτήσω μία μέρα το δικό μου στούντιο.
Ο αδερφός μου μου έφτιαξε ένα αυτοσχέδιο audio mixer και έτσι έκανα τις πρώτες μου ηχογραφήσεις στο σπίτι, πειραματιζόμενος με τρία decks κασετών και ένα μικρόφωνο.

Είχα δύο όνειρα όταν ήμουν μικρός: Το ένα ήταν να γίνω διάσημος ζωγράφος, και το άλλο να γίνω rock star. Εν τέλει έγινα γραφίστας και DJ, οπότε πλησίασα κάπως το όνειρό μου ;)

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Το marketing, το facebook και όλο αυτό το χάος είναι πράγματα που ποτέ δεν θα σκεφτόσουν στα πρώτα χρόνια της techno. Παρ' όλα αυτά τα πράγματα είναι αναμφισβήτητα συναρπαστικότερα για μένα προσωπικά τώρα, παρά το γεγονός ότι η χρυσή εποχή της techno ήταν τα 90s"

Και πότε ακριβώς συνειδητοποίησες ότι η μουσική, σαν Dj και σαν παραγωγός, θα ήταν το κύριο επάγγελμα σου;

Ασχολούμουν με το dj-ing για πολλά χρόνια αλλά μόνο όταν δούλευα το άλμπουμ μου "One" το 2008 συνειδητοποίησα ότι ποτέ δεν θα μπορούσα να το τελειώσω αν συνέχιζα να απασχολούμαι εννιά με δέκα ώρες την ημέρα ως γραφίστας, παίζοντας συγχρόνως μουσική τα σαββατοκύριακα, και κάνοντας παραγωγές κομματιών το βράδυ.
Έτσι άφησα την γραφιστική για να συγκεντρωθώ μόνο στην μουσική. Αυτό ήταν ένα μεγάλο βήμα καθώς κι ένα μεγάλο ρίσκο που όμως αποδείχθηκε μία απ' τις καλύτερες αποφάσεις που πήρα ποτέ. Αφοσιώθηκα πλήρως στη μουσική, κι από εκείνη τη στιγμή και μετά η καριέρα μου απογειώθηκε.

Ποιο θα έλεγες ότι είναι το καλύτερο πάρτι που έχεις πάει ποτέ;

Δεν είμαι και τόσο καλός στο να διαλέγω το καλύτερο από όλα σε οτιδήποτε, άλλα υπήρξαν πολλές σημαντικές στιγμές που μου άνοιξαν τα μάτια. Ας πούμε, το πρώτο μου acid house party στο Βερολίνο το 1986 ή 1987, και ένα ακόμη -δύο χρόνια αργότερα- στο οποίο άκουσα και χόρεψα για πρώτη φορά το "Inner City Life" του Goldie από ένα φοβερό ηχοσύστημα, σε ένα club στο Βερολίνο που λεγόταν WMF.

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
O 42χρονος Γερμανός κατάφερε να "αναζωογονήσει" την Techno και να την φέρει ακόμη πιο κοντά στο ευρύ κοινό.

Και το καλύτερο στο οποίο έχεις παίξει εσύ;

Θα ήθελα να αποφύγω να διαλέξω μία μόνο κορυφαία βραδιά, διότι υπήρξαν και υπάρχουν ακόμα αμέτρητα φοβερά πάρτι! Αλλά αξιοσημείωτο και σημαντικό ήταν αναμφίβολα το πάρτι της παρουσίασης του δίσκου μου στο Berghain το 2009. Ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα ότι έχω πολύ κοινό που ακολουθεί αυτό που κάνω.

Πώς νιώθεις αλήθεια όταν εμφανίζεσαι live; Ποια είναι τα συναισθήματα;

Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά συναισθήματα τα οποία εξαρτώνται από ένα σωρό διαφορετικά πράγματα.. Από το μέρος, τον ήχο, το κοινό, το τί συμβαίνει στην ζωή μου εκείνη την περίοδο.

Το να βρίσκεσαι στην σκηνή μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά όταν αντιμετωπίζεις δύσκολες στιγμές. Όταν έχεις καλό flow και συνδέεσαι τέλεια με το κοινό μπορείς να έχεις πραγματικά τα πιο φοβερά συναισθήματα, και να τα ξεχνάς όλα.
Φυσικά υπάρχουν πολλές προκλήσεις γιατί μου αρέσει να δίνω τον καλύτερο δυνατό εαυτό μου κι όταν νιώθω ότι είναι μία από εκείνες τις βραδιές που κάτι δεν ταιριάζει, νιώθω απαίσια.

Πολλές φορές αισθάνομαι πως οτιδήποτε λιγότερο από το καταπληκτικό δεν είναι αποδεκτό για μένα. Αλλά ναι, όταν νιώθεις τη ροή να είναι εκεί, είναι απλά το καλύτερο πράγμα του κόσμου!

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Άφησα την γραφιστική για να συγκεντρωθώ στην μουσική. Ήταν ένα μεγάλο βήμα, κι ένα μεγάλο ρίσκο που όμως αποδείχθηκε μία απ' τις καλύτερες αποφάσεις που πήρα ποτέ. Αφοσιώθηκα πλήρως στη μουσική, κι από εκείνη τη στιγμή και μετά η καριέρα μου απογειώθηκε."

Τι είδους μουσική ακούς όταν θες να χαλαρώσεις;

Τις περισσότερες φορές επιλέγω απλά τη σιωπή και την φύση. Ή κάτι εντελώς διαφορετικό από techno, όπως για παράδειγμα τώρα που ακούω τον Lucio Battisti, έναν Ιταλό τραγουδιστή.

Από πού εμπνέεσαι;
Τις περισσότερες φορές η έμπνευση έρχεται δημιουργώντας μουσική. Πειραματίζομαι με ήχους ή με καινούρια εργαλεία και ξαφνικά μια μουσική ιδέα εμφανίζεται από το πουθενά.

Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Το να βρίσκεσαι στην σκηνή μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά όταν αντιμετωπίζεις δυσκολίες. Όταν έχεις καλό flow και συνδέεσαι τέλεια με το κοινό μπορείς να έχεις πραγματικά τα πιο φοβερά συναισθήματα, και να τα ξεχνάς όλα."

Τι έχει αλλάξει στην Techno σκηνή σήμερα σε σχέση με την εποχή που πρωτοξεκίνησες να ασχολείσαι επαγγελματικά με την μουσική;

Τι είναι διαφορετικό τώρα;

Ίσως η βασική διαφορά να είναι ότι η σκηνή ήταν πολύ πιο local στα 90s. Ήταν η εποχή πριν το ίντερνετ και την easyJet. Οι άνθρωποι δεν ταξίδευαν τόσο συχνά. Επίσης, παλιότερα δεν έπαιζαν και τόσο μεγάλο ρόλο οι stars, τα πρόσωπα και το hype.
Το να ανατρέπεις τα δεδομένα έχει πλέον γίνει πολύ πιο επαγγελματικό, και η techno έχει γίνει μια καθώς πρέπει βιομηχανία. Το marketing, το facebook και όλο αυτό το χάος είναι πράγματα που ποτέ δεν θα σκεφτόσουν στα πρώτα χρόνια του techno. Αλλά είναι συναρπαστικό να βλέπεις πώς αλλάζουν τα πράγματα. Δεν είμαι σίγουρα ένας από αυτούς που ισχυρίζονται ότι παλιότερα όλα ήταν καλύτερα.
Τα πράγματα είναι αναμφισβήτητα συναρπαστικότερα για μένα προσωπικά τώρα, παρά το γεγονός ότι μουσικά η χρυσή εποχή της techno ήταν τα 90s.


Ο Ben Klock στο LIFO.gr λίγο πριν την εμφάνισή του στην Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Στα 90s η Techno σκηνή ήταν πολύ πιο local. Ήταν η εποχή πριν το ίντερνετ και την easyJet, και οι stars, τα πρόσωπα και το hype δεν έπαιζαν και τόσο ρόλο.Το να ανατρέπεις τα δεδομένα έχει πλέον γίνει πολύ πιο επαγγελματικό, και η techno έχει γίνει σήμερα μια καθώς πρέπει βιομηχανία. "

Ποια θα έλεγες ότι είναι τα σημεία-σταθμοί της καριέρας σου μέχρι σήμερα;

Έκανα ένα residency σε ένα club που λεγόταν Cookies στο παρελθόν, και έπαιζα σε μέρη όπως το παλιό Tresor, αλλά όλα ξεκίνησαν να παίρνουν τον δρόμο της διεθνούς καριέρας όταν ξεκίνησε το residency μου στο Berghain. Οπότε αυτή είναι η λίστα μου:

2004: Το πρώτο σετ στο Berghain - μία στιγμή που άλλαξε τη ζωή μου.
2006: Η συνεργασία με τον Marcel Dettmann που οδήγησε στο πρώτο μας ΕΡ που λεγόταν "Dawning" και στo ξεκίνημα του label Οstgut Ton.
2006: Η ίδρυση του δικού μου label, Klockworks.
2009: H κυκλοφορία του άλμπουμ μου "One" και του EP "Before One", με το πιο επιτυχημένο κομμάτι "Subzero".
2009: Ένα τηλεφώνημα από την δισκογραφική εταιρεία Mute: "Οι Depeche Mode θέλουν ένα remix από σένα."
2010: Berghain 04 Mix CD
2012: Fabric 66 Mix CD
2012-2014: Απίστευτα ταξίδια με ακόμα πιο απίστευτες εμπειρίες, σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τι σχέδια έχεις για την εμφάνισή σου στο Reworks σε λίγες μέρες; Τι να περιμένουμε;

Είναι πάντα συναρπαστικό το να παίζεις κάπου για πρώτη φορά, όταν δεν ξέρεις πραγματικά τί να περιμένεις. Συνήθως δεν κάνω σχέδια για μια εμφάνιση μου ως DJ.

Πέντε λεπτά πριν βγω στη σκηνή αποφασίζω με ποιο τραγούδι θα ξεκινήσω, κι από κει και πέρα πηγαίνω όπως με βγάλει. Μου αρέσει να παίζω υπνωτικά σετ με μία δύναμη ώθησης και πραγματικά ελπίζω ο κόσμος στην Θεσσαλονίκη να το ευχαριστηθεί.

_________________________

*Ο Ben Klock θα εμφανιστεί αυτή την Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου, στο "Reworks Club" (Block 33), στα πλαίσια του Reworks International Festival

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, εδώ

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ

σχόλια

1 σχόλια