10 χρόνια Reworks Festival

10 χρόνια Reworks Festival Facebook Twitter
0

10 χρόνια Reworks Festival Facebook Twitter
"Ο έγκυρος Βρετανο-Γερμανικός μουσικός οδηγός Resident Advisor κατατάσσει το Reworks ανάμεσα στα 10 καλύτερα φεστιβάλ του κόσμου για τον μήνα Σεπτέμβρη, ενώ η Sunday Telegraph το συμπεριλαμβάνει στα προτεινόμενα γεγονότα της χρονιάς."φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Ο Aναστάσιος Διόλατζης και ο Τάσος Ανθόπουλος είναι οι άνθρωποι που πριν από δέκα χρόνια έβαλαν για τα καλά την Θεσσαλονίκη στον παγκόσμιο μουσικό χάρτη, ιδρύοντας το Reworks Festival, το μεγαλύτερο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής της χώρας κι ένα από τα σημαντικότερα της Ευρώπης αλλά και ολόκληρου του κόσμου.

Έκτοτε, κάθε διοργάνωση του Reworks αποτελεί σημαντικό γεγονός και θεσμό της Θεσσαλονίκης.


Τα τελευταία επτά χρόνια ο έγκυρος Βρετανο-Γερμανικός μουσικός οδηγός Resident Advisor κατατάσσει το Reworks ανάμεσα στα 10 καλύτερα φεστιβάλ του κόσμου, για τον μήνα Σεπτέμβρη, ενώ η Sunday Telegraph το συμπεριλαμβάνει στα προτεινόμενα γεγονότα της χρονιάς.


Λίγο πριν την έναρξη της φετινής διοργάνωσης γνωρίσαμε επιτέλους τους ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι για όλη αυτή τη μεγάλη μουσική γιορτή, και τους ζητήσαμε να μοιραστούν με το LIFO.gr τις πιο ξεχωριστές στιγμές που θυμούνται από την τελευταία δεκαετία.

10 χρόνια Reworks Festival Facebook Twitter
"Ο Aναστάσιος Διόλατζης και ο Τάσος Ανθόπουλος είναι οι άνθρωποι που πριν από δέκα χρόνια έβαλαν για τα καλά την Θεσσαλονίκη στον παγκόσμιο μουσικό χάρτη "φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Who is who:


O Τάσος Ανθόπουλος γεννήθηκε στην Κολωνία της Γερμανίας.
Έχει σπουδάσει τεχνικός υπολογιστών και προγραμματιστής, αλλά άντεξε μόλις δέκα χρόνια σ' αυτό τον χώρο μιας που μεγάλη του αγάπη ήταν ανέκαθεν η επαφή με τον κόσμο μέσω events και διοργανώσεων.
Μαζί με τον Αναστάση ξεκίνησε το Reworks θέλοντας να κάνει σαλονικώτικη υπόθεση ένα φεστιβάλ που μέχρι τότε μπορούσε να απολαύσει κανείς μόνο στο εξωτερικό. Για εκείνον το Reworks είναι ο παλμός και τα πρόσωπα της πόλης, είναι ένα προσωπικό στοίχημα, ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε με τον πιο δημιουργικό τρόπο.

Ο Aναστάσιος Διόλατζης, a.k.a ΙSON, μεγάλωσε στην Αθήνα και την Καβάλα, και στο 18 του έφυγε στο εξωτερικό για σπουδές περνώντας τα υπόλοιπα χρόνια μεταξύ Μ. Βρετανίας, Δανίας, και Ολλανδίας.
Ανακάλυψε την ηλεκτρονική μουσική ήδη από το 1992 και κόλλησε κατευθείαν.

Η Αγγλία ήταν η τέλεια ευκαιρία για να βρίσκεται ακόμα πιο κοντά της.
Πίσω στην Θεσσαλονίκη ξεκίνησε να διοργανώνει πάρτι μαζί με μια ομάδα ανθρώπων, μέχρι που γνώρισε τονΤάσο και ξεκίνησαν όλοι μαζί την κολεκτίβα NON. Δεκατέσσερα χρόνια μετά, είναι ακόμα εδώ...

10 χρόνια Reworks Festival Facebook Twitter
"Η ηλεκτρονική μουσική ήταν παρεξηγημένη ως ένα βαθμό από κάποιους. Υπήρχαν άτομα που θεωρούσαν το Reworks πάρτι.Η αλήθεια είναι ότι η Θεσσαλονίκη δεν είχε ακόμα αναπτύξει αυτό που λέμε φεστιβαλική κουλτούρα."φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Πώς θα περιγράφατε εσείς το Reworks Festival;

Το Reworks είναι ένα διεθνές μουσικό φεστιβάλ το οποίο παρουσιάζει όλες τις νέες μουσικές τάσεις του σήμερα. Έχει ένα διπλό στόχο. Να παρουσιάζει τις τάσεις αυτές προσκαλώντας καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, αλλά ταυτόχρονα να παρουσιάζει και την ελληνική ηλεκτρονική σκηνή και να δίνει το βήμα σε Έλληνες καλλιτέχνες να δείχνουν την δουλειά τους.

Για πρώτη φορά φέτος διαρκεί τέσσερις ημέρες και κάθε ημέρα θα περιλαμβάνει μια διαφορετική παρουσίαση και δράση σε διάφορα σημεία της πόλης. Από τον πολυχώρο ΜΥΛΟ και το Block33, μέχρι το Μέγαρο Μουσικής. Δεδομένου ότι η ηλεκτρονική μουσική σήμερα έχει ένα τεράστιο εύρος που εκτίνεται από την Κλασική μουσική μέχρι την τζαζ -διατηρώντας βέβαια και τα κατατεθέν στοιχεία της house και της techno- το φεστιβάλ μέσω των διαφορετικών αυτών δράσεων παρουσιάζει φέτος 60 ονόματα και σχήματα.

Πώς προέκυψε εξ' αρχής η ιδέα για το Reworks;
Α.Δ: Η δημιουργία ενός φεστιβάλ υπήρχε πάντα στο μυαλό μας. Διοργανώναμε ήδη πολλές βραδιές στη Θεσσαλονίκη, αλλά το φεστιβάλ ήταν εκείνο το κάτι παραπάνω που θέλαμε.

Προσωπικά είχα βρεθεί σε αντίστοιχα φεστιβάλ του εξωτερικού και από την στιγμή που επέστρεψα στην Ελλάδα ονειρευόμουν μια μέρα η Θεσσαλονίκη, η πόλη που ζω, να μπορεί να έχει το δικό της φεστιβάλ.

Βέβαια βοήθησαν και άλλα πράγματα. Εκείνη την εποχή η μουσική ήταν επικεντρωμένη γύρω από τα ίδια ονόματα, χωρίς να ανανεώνεται.

Τα clubs ήταν μεγάλα και δύσκαμπτα στο να ανοίγουν τις πόρτες τους σε νέες μουσικές και καλλιτέχνες. Αν δεν κάναμε σύντομα κάτι θα βρισκόμασταν κάπως εγκλωβισμένοι και με κίνδυνο να επαναλαμβανόμαστε. Κ

αθίσαμε, λοιπόν, και σκεφτήκαμε τις πιθανότητες και το πώς θα μπορούσε να διοργανωθεί ένα τέτοιο φεστιβάλ στην πόλη, και ξεκινήσαμε.

Η πρώτη χρονιά, το 2005, ήταν μια δύσκολη χρονιά, με πολλές βροχές και κακοκαιρία. Ο κόσμος όμως αγκάλιασε το φεστιβάλ από την αρχή του.
Οι Έλληνες καλλιτέχνες αλλά και οι ξένοι μας εμπιστεύθηκαν στο όραμα που είχαμε.

Από τότε πάμε όλοι μαζί, χέρι χέρι που λένε.

10 χρόνια Reworks Festival Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Το κοινό και η αναγνώριση του φεστιβάλ μεγαλώνει ραγδαία χρόνο με τον χρόνο. Πού απευθυνόταν το Reworks στο ξεκίνημά του, και πού απευθύνεται σήμερα;

Από την πρώτη στιγμή θέλαμε το Reworks να είναι ένα φεστιβάλ για όλους.

Αυτή ήταν η κατεύθυνση και ο στόχος μας. Να γίνει η Θεσσαλονίκη ένα σημείο συνάντησης του κοινού της πόλης, του κοινού της υπόλοιπης χώρας, αλλά και του εξωτερικού.

Η ηλεκτρονική μουσική ήταν παρεξηγημένη ως ένα βαθμό από κάποιους. Υπήρχαν άτομα που θεωρούσαν το Reworks πάρτι.
Η αλήθεια είναι ότι η Θεσσαλονίκη δεν είχε ακόμα αναπτύξει αυτό που λέμε φεστιβαλική κουλτούρα.

Όμως όλοι από κάπου αρχίζουν, έτσι κι εμείς εξελιχθήκαμε βήμα βήμα. Ο στόχος αυτός ποτέ δεν άλλαξε. Απλά το κοινό σήμερα είναι πιο κοντά σε αυτή τη μουσική. Εμπιστεύτηκε το φεστιβάλ, ήρθε, το παρακολούθησε, και έκτοτε επιστρέφει σ' αυτό.

Συνήθεις δυσκολίες που αντιμετωπίσατε στην αρχή, ή και ακόμα, στην διοργάνωσή του; Είναι η διοργάνωση του φεστιβάλ είναι μία full time απασχόληση για εσάς;

Κάθε αρχή και δύσκολη. Και για εμάς αλλά και για το κοινό επρόκειτο για μία καινούρια διαδικασία.
Όταν δεν έχει υπάρξει κάτι ανάλογο, κι όταν ουσιαστικά το πρότζεκτ δουλεύει μόνιμα ως πιλότος για νέα πράγματα, υπάρχουν διαρκώς προκλήσεις άλλοτε μεγάλες άλλοτε μικρότερες.

Προκλήσεις που αφορούν το κοινό: Η συνειδητοποίηση του ότι ένα φεστιβάλ έχει άλλη φιλοσοφία από ένα απλό event ή μια συναυλία.
Αλλά και προκλήσεις που αφορούν την ίδια την πόλη, την υποστήριξη, και την συμπεριφορά της απέναντι σε ένα φεστιβάλ.
Το Reworks από την αρχή του απαιτούσε πολύ χρόνο και ενέργεια. Είναι ένα τρομερά απαιτητικό πρότζεκτ που χρειάζεται τρέλα και μεράκι για να γίνει πραγματικότητα.

Στην ουσία δουλεύουμε δέκα περίπου μήνες για κάθε Reworks.

10 χρόνια Reworks Festival Facebook Twitter
" Δουλεύουμε δέκα περίπου μήνες για κάθε Reworks."φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Με ποια κριτήρια επιλέγονται κάθε φορά οι καλλιτέχνες που θα εμφανιστούν στο Reworks;
Tα κριτήρια είναι κάθε χρόνο τα ίδια: Nα διαμορφώνεται κάθε χρόνο ένα line up διεθνών προδιαγραφών, χωρίς όμως να γυρνάμε την πλάτη και στην ελληνική σκηνή. Επίσης, κάθε χρόνο παρουσιάζεται ένα ειδικό πρότζεκτ κατ' αποκλειστικότητα στο Reworks.
Φέτος, για παράδειγμα, θα εμφανιστεί ο Max Richter μαζί με την Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης στο Μέγαρο Μουσικής στην επίσημη έναρξη του φεστιβάλ.

Περιμένατε αυτή την τόσο επιτυχημένη πορεία όταν ξεκινήσατε; Πώς νιώθετε σήμερα για τα δέκα χρόνια του φεστιβάλ;

Νιώθουμε, φυσικά, μεγάλη χαρά. Και μέχρι έναν βαθμό νιώθουμε και ευθύνη στο να συνεχίσει το φεστιβάλ να εξελίσσεται χωρίς να αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά του.

Όσον αφορά τα δέκα χρόνια, ούτε που καταλάβαμε πως πέρασαν!

10 χρόνια Reworks Festival Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Ποιες είναι οι πιο ξεχωριστές και αγαπημένες σας στιγμές από την πορεία του Reworks την τελευταία δεκαετία;

 

  • Τα χαμόγελα του κόσμου, ο χορός, και τα χέρια στον αέρα.
  • Η εμφάνιση των Autechre μέσα σε απόλυτο σκοτάδι, το 2010. Είναι από τα σχήματα που είχαμε όνειρο να δούμε μιας που κάνουν ελάχιστα live. Bασικά, εκείνη ήταν και η τελευταία τους live εμφάνιση, αν δεν κανω λαθος. Ακόμη και σήμερα μας φαίνεται απίστευτο το πώς είχαν έρθει στην Ελλάδα! Η εμφάνιση τους ήταν μοναδική.
  • Το 2007 είχαμε στήσει μια σκηνή στην Αποθήκη 1, η οποία χρησιμοποιείται για προβολές στο Φεστιβάλ Kινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Εκεί εμφανίστηκε ο πατέρας του chill out, Μixmaster Morris, σε μια αίθουσα όπου όλοι ήταν καθισμένοι, άκουγαν μουσική, και απολάμβαναν τα visuals μέσα σε απόλυτη ησυχία.
  • Το 2008 συζητούσαμε με τον Gaz Cobain των Future Sound Of London. Κάποια στιγμή μας λέει: "Tο φεστιβάλ σας ακούγεται πολύ ενδιαφέρον". Δεδομένου ότι πρόκειται για έναν από τους πιο εκκεντρικούς καλλιτέχνες σήμερα, μέχρι να μας ειδοποιήσει ο οδηγός ότι όντως προσγειώθηκε στην Θεσσαλονίκη δεν πιστεύαμε ποτέ ότι θα ερχόταν. Τελικά ήρθε με την οικογένεια του, έπαιξε ένα από τα καλύτερα σετ που έχουν ακουστεί ποτέ στο Reworks, κι έμεινε για δέκα μέρες στην πόλη.
  • Το ξημέρωμα Κυριακής στο Air Stage. Δεν το αλλάζoυμε με τίποτε.
  • O K. ΒΗΤΑ και η εμφάνιση του την πρώτη χρονιά με ένα ειδικό πρότζεκτ. Λένε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός...
  • Το τραπέζι που έχουμε όλοι μαζί οι συντελεστές μετά το τέλος του Reworks.
10 χρόνια Reworks Festival Facebook Twitter

___________________________

*Reworks Festival

17 και 19-21 Σεπτεμβρίου 2014

Θεσσαλονίκη

Πληροφορίες για το πρόγραμμα, τους καλλιτέχνες και τα εισιτήρια του φεστιβάλ στο reworks.gr

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ