Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε η Σοφία Σαρρή

Ο πρώτος δίσκος που αγάπησε η Σοφία Σαρρή Facebook Twitter
Ανατριχιάζω κάθε φορά που ο Maynard τραγουδάει στο «Τhird Eye»: “so good to see you , I’ve missed you so much” και δεν έχω ιδέα γιατί...
0

ΓΡΑΦΕΙ Η ΣΟΦΙΑ ΣΑΡΡΗ

 

Aenima-Tool

 

Μία τουλάχιστον εφιαλτική διαδικασία για έναν μουσικό είναι να πρέπει να αναλογιστεί τον αγαπημένο του δίσκο ή τους 5 αγαπημένους του κλπ. Δηλαδή καθώς εξελίσσεσαι και μεγαλώνεις είναι λογικό να σου τραβούν το ενδιαφέρον διαφορετικά ακούσματα ανά περιόδους και σίγουρα δεν αποτελώ εξαίρεση.Κομμάτια να γίνει όμως, αποφάσισα να γράψω για το «Aenima» των Tool που είναι σίγουρα ο δίσκος με τον οποίο αισθάνομαι περισσότερο συναισθηματικά συνδεδεμένη.

 

 Πρωτοάκουσα το «46 & 2» στην τρυφερή ηλικία των 12-13 ετών. Ήταν σε μια κασέτα (αυτές που γυρνάμε με τα μολύβια) που μου χάρισαν με διάφορες “rock” επιλογές. Θυμάμαι τον εγκέφαλο μου να εκρήγνυται και ένα τεράστιο WHAT THE FUCK να σχηματίζεται στην παιδική μουσική μου αντίληψη. Ένα περίεργο riff και ένας μυστήριος που ψιθυρίζει κάτι ακατάληπτα για μια σκιά. Και τέλος πάντως ξέρετε πώς πάει το κομμάτι.

 Προσπαθούσα να φανταστώ (όσα καταλάβαινα από τους στίχους) και έκανα εικόνες τις λέξεις "see my shadow changing/stretching up and over me/soften this old armour hoping I can clear the way/by stepping through my shadow, coming out the other side/step into the shadow/ 46&2 are just ahead of me". Και κάθε κομμάτι στο «Aenima», όταν τελικά κατάφερα να βρω και όλο τον δίσκο, αποτέλεσε για μένα μια βουτιά σε έναν παράλληλο κόσμο φαντασιώσεων, γεμάτο υπερβατικές εικόνες, με μια πρωτόγνωρα ωμή ενέργεια.

Ανατριχιάζω κάθε φορά που ο Maynard τραγουδάει στο «Τhird Eye»: “so good to see you , I’ve missed you so much” και δεν έχω ιδέα γιατί. Η εισαγωγή στο «Eulogy», όλο το «Pushit», που με έκανε πραγματικά να τριπάρω καθισμένη πάνω στο γραφείο μου και ο στίχος “I’ll trade it all for just a little peace of mind” που έως τώρα παραμένει από τα βασικά μου μότο στη ζωή τη δόλια. Στο «Die Eier von Satan» πάντα ψιλοτρόμαζα ενώ οι στίχοι στο ομώνυμο «Aenima» “cause I'm praying for rain/I’m praying for tidal waves/I wanna see the ground give away/I wanna watch all go down…” συνόδεψαν όλη την ψυχολογία μου στην εφηβεία. Και τελοσπάντων η φωνή του Maynard που έσταζε χολή και μέλι συγχρόνως, τα τύμπανα, τα riff, ο ήχος της παραγωγής, τα ιντερλούδια, το απίστευτο artwork…όλα έδεναν με έναν ιδιοφυή τρόπο εντελώς αβίαστα.

Ίσως το μεγάλο ενδιαφέρον για εμένα είναι ότι το «Aenima» μου δημιουργεί τα ίδια ακριβώς συναισθήματα από όταν το πρωτοάκουσα, όντας τελείως άπειρη με τη μουσική, έως σήμερα και μπορώ να το απολαύσω αθώα ως ακροατής με τον ίδιο ενθουσιασμό. Μπορώ να πω με σιγουριά ότι το «Aenima» είναι και θα είναι ένας από τους δίσκους που διεγείρουν όλες μου τις αισθήσεις. Βλέπω χρώματα ακούω φωνές, η καρδιά μου αλλάζει tempo και όλη η πεμπτουσία της τέχνης με αγκαλιάζει στοργικά.

 

 

Info

Το live της παρουσίασης του δίσκου θα γίνει στις 3 Φεβρουαρίου στο six d.o.g.s.. Το Euphoria κυκλοφορεί από την Inner Ear. Περισσότερα για την Σοφία Σαρρή στην σελίδα της στο Facebook

Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρο τον δίσκο της εδώ

Επιμέλεια στήλης: Βαγγέλης Μακρής

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ