Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου λέει

Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου λέει Facebook Twitter
0
Ποιος είναι ο ελάχιστος εαυτός;

Επειδή είναι τόσο ελάχιστος που δεν φαίνεται με γυμνό μάτι, μόνο υποθετικά μπορεί να τον περιγράψει κανείς.

Μήπως στο μυαλό σου συναντιέται κάπου με τον «Διάφανο»; Ή με τον «Σαμάνο»; Είναι, τελικά, ο άνθρωπος με κάποιο τρόπο το κέντρο της τραγουδοποιίας σου;

Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, αφού από άνθρωπο εκπορεύεται και σε ανθρώπους απευθύνεται, αλλά όχι περιγράφοντας τα συναισθήματά τους.

Πώς θα περιέγραφες τον καινούργιο σου δίσκο;

Είμαι σε αδυναμία να τον περιγράψω. Και δεν χρειάζεται μάλλον. Ας αφήσουμε το κάθε τραγούδι να διεκδικήσει τη δικιά του ατμόσφαιρα από τους ακροατές. Τεχνικά μόνο θα έλεγα ότι χαρακτηρίζεται από τη χρήση (με κάθε δυνατό τρόπο) του βιολιού και της βιόλας του Φώτη Σιώτα, που είναι και ο βασικός ενορχηστρωτής, καθώς και από υπερβολική δόση Θανάση στο τραγούδισμα (πράγμα που δεν πρόκειται να ξαναγίνει).

Έχεις και στο παρελθόν αφήσει την ενορχήστρωση των τραγουδιών σου σε άλλους μουσικούς. Τώρα, την αναλαμβάνει ο Σιώτας. Για ποιον λόγο σου αρέσει να δίνεις αυτόν το ρόλο σε άλλους;

Δίνω ενορχηστρώσεις σε μουσικούς που εκτιμώ και που νομίζω ότι μπορούν να με εκπλήξουν με την ευρηματικότητά τους. Είναι και λίγο παιχνίδι η όλη φάση.

Η συνεργασία σου με την Inner Ear πώς προέκυψε;

Υπήρχε από παλιότερα μια ανεπίσημη πρόταση. Έτσι, όταν δεν βρέθηκε κοινός τόπος με τη Lyra, δεν απευθύνθηκα σε κάποια άλλη «μεγάλη» εταιρεία. Προτίμησα την Inner Ear γιατί μου άρεσαν οι εκδόσεις της και γιατί οι άνθρωποί της είχαν το θάρρος να ποντάρουν σ' αυτούς τους δύσκολους για τη δισκογραφία καιρούς σε μια ακριβή παραγωγή. Ελπίζω ο κόσμος να στηρίξει την προσπάθεια.

Πώς θα χαρακτήριζες την Αθήνα με δυο λόγια;

Από λαφίνα που 'ταν στην αρχή έγινε αλαφιασμένη.

Έχεις επιλέξει να ζήσεις μακριά από τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Έχεις αρκετές φορές μιλήσει για τα πλεονεκτήματα αυτής της επιλογής. Υπάρχουν και μειονεκτήματα;

Τα μειονεκτήματα είναι μικρότερης σημασίας, αλλά υπάρχουν. Όσον αφορά τη δραστηριότητά μου, είναι πολύ μεγαλύτερη η προσπάθεια που πρέπει να καταβάλω για να φτιάξω έναν δίσκο ή να κάνω κάποιες εμφανίσεις. Επίσης, δεν έχω πρόσβαση σε καλλιτεχνικά δρώμενα που θα ήθελα να παρακολουθήσω. Όσο, δε, αφορά τα γενικά, οι κοινωνικοί αγώνες φτάνουν ως απόηχος ή στρεβλά μέσα από τα αστικά μέσα ενημέρωσης. Επίσης, η ιατρική περίθαλψη είναι υποτυπώδης.

Τον τελευταίο χρόνο αντιμετωπίζουμε τη μια «καυτή πατάτα» μετά την άλλη. Η τελευταία αφορά το μεταναστευτικό. Θα ήθελες να πάρεις κι εσύ θέση;

Δεν χρειάζεται να το σκεφτώ. Όποια κι αν είναι τα προβλήματα που παρουσιάζονται, πάνω απ' όλα βάζω την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Τα σύνορα είναι μια κατάσταση μεταβλητή στους αιώνες και μάλιστα παράγωγο της ενστικτώδους και σκοτεινής πλευράς του ανθρώπου κι όχι επίτευγμα της πνευματικής του ανέλιξης. Για περισσότερα, παραπέμπω στην «Ερώτηση Κρίσεως», μικρό τραγουδάκι που περιλαμβάνεται στον νέο δίσκο. Και να μην ξεχνάμε ότι οφείλουμε την ύπαρξή μας ως είδος στη μετανάστευση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ