Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης

Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Το ελληνικό κοινό είναι τέλειο. Είστε φοβεροί, καταλαβαίνετε την μουσική και ξέρετε να διασκεδάζετε. Φωτο: Carlos Bell Photography
0

Τimmy Regisford, γνωστός και ως «Μαέστρος» των decks, ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή θρύλους της παγκόσμιας dance και house σκηνής. Η καριέρα του τεράστια και πολύπλευρη, ξεκινάει από την ηλικία των 14, όταν βρέθηκε για πρώτη φορά στο εμβληματικό κλαμπ της Νέας Υόρκης, Paradise Garage. Εκεί κατάλαβε πως τα μόνα πράγματα που θα τον κάνουν ευτυχισμένο στη ζωή είναι η μουσική και ο χορός. Βασιζόμενος στη σκληρή δουλειά, το χάρισμα και το ταλέντο του κατάφερε να γίνει, εκτός από DJ και παραγωγός, ένας από τους κορυφαίους ανιχνευτές ταλέντων. Έχει συνεργαστεί με τους Diana Ross, Stevie Wonder, Fela Kuti, Boyd Jarvis, ενώ έχει αναδείξει ονόματα όπως οι Blaze, Johnny Gill, Miki Howard, Eric B. & Rakim, Boyz II Men.

Το 1991, λίγο μετά το κλείσιμο του Paradise Garage, o Timmy και οι συνεργάτες του ίδρυσαν το Shelter Club, για να στεγάσουν ξανά την underground club κουλτούρα η οποία έχει τις ρίζες της στην queer εξέγερση του Stonewall. H τεράστια επιτυχία του μυθοποιημένου κλαμπ της Νέας Υόρκης οδήγησε στη δημιουργία της Shelter κοινότητας και των θρυλικών Shelter πάρτι που διοργανώνονται εδώ και 30 χρόνια. Πρόκειται για «οικογενειακές συναντήσεις», όπου οι άνθρωποι διασκεδάζουν non-stop χωρίς ναρκωτικά και με πολύ λίγο αλκοόλ, χωρίς διακρίσεις και με πολύ σεβασμό στη διαφορετικότητα. Η ατμόσφαιρα που γεννάται από το πάθος και την αφοσίωση του ακούραστου «Μαέστρο» αποδεικνύει πως είναι από τους λίγους DJs που παραμένει πιστός στις μουσικές του ρίζες και στην αρχική φιλοσοφία της dance κουλτούρας.

Φέτος και για πρώτη φορά, ο Timmy Regisford επέλεξε να μεταφέρει το Shelter πάρτι εκτός συνόρων και να το παρουσιάσει στην Ελλάδα, στη σκηνή ενός μουσικού φεστιβάλ. 

Δεν καταλαβαίνω καν τι σημαίνει η λέξη set. Παίζω μουσική, για ώρες ολόκληρες. Δεν ξέρω γιατί το αποκαλούν set, νομίζω ότι οι DJs που παίζουν για δύο ή τρεις ώρες το λένε έτσι. Εγώ δεν παίζω ποτέ για δύο ώρες.

— Τimmy, τι είναι η dance μουσική για σένα; Τι σε παρακίνησε να αφοσιωθείς σε αυτό το είδος μουσικής;

Όταν ήμουν 14 χρονών βρέθηκα για πρώτη φορά σε ένα μεγάλο κλαμπ της Νέας Υόρκης, το Paradise Garage. Μπήκα στο κλαμπ και αμέσως ερωτεύτηκα τον ήχο και τη μουσική. Αυτή ήταν η πρώτη μου επαφή. Έτσι ξεκίνησα. Για μένα, το να παίζω μουσική και να κάνω τους άλλους να περνάνε καλά δεν είναι δουλειά, είναι η ζωή μου.


— Σε άφησαν οι γονείς σου σε τόσο μικρή ηλικία να πας σε κλαμπ;

Η μητέρα μου ήταν πολύ υποστηρικτική με αυτά που ήθελα να κάνω. Εφόσον δεν έπαιρνα ναρκωτικά και δεν έμπλεκα σε καυγάδες, δεν υπήρχε πρόβλημα.

Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Προσπαθώ να παραμένω σε καλή φυσική κατάσταση. Όταν θέλω να ξεκουραστώ κάνω scuba diving.

— Θεωρείσαι προπομπός της house μουσικής. Παρολ' αυτά έχεις δηλώσει ότι προτιμάς να μη χρησιμοποιείς τον όρο house αλλά dance music. Γιατί;

Πριν γεννηθεί ο όρος house πηγαίναμε στα κλαμπ για να ακούσουμε και να χορέψουμε στους ρυθμούς της μουσικής. Γι' αυτό ονομάζεται dance. Εμπεριέχει μέσα της πολλά ήδη μουσικής από όλο τον κόσμο, δεν είναι μόνο ηλεκτρονική μουσική που δημιουργήθηκε στο Σικάγο.


— Τις live εμφανίσεις σου δεν τις αποκαλείς DJ sets. Γιατί;

Δεν καταλαβαίνω καν τι σημαίνει η λέξη set. Παίζω μουσική για ώρες ολόκληρες. Δεν ξέρω γιατί το αποκαλούν set, νομίζω ότι οι DJs που παίζουν για δύο ή τρεις ώρες το λένε έτσι. Εγώ δεν παίζω ποτέ για δύο ώρες.


— Πίσω στα '80s, στη Νέα Υόρκη, διατηρούσες την πιο δημοφιλή εκπομπή στο ραδιόφωνο παρέα με τον Boyd Jarvis. Τι πιστεύεις ότι έκανε τον κόσμο να την αγαπήσει; Σου λείπει καθόλου το ραδιόφωνο;

Γνώρισα τον Boyd σε ένα κλαμπ. Ήταν μουσικός και του ζήτησα να παίζει πλήκτρα πάνω από τις μουσικές μου παραγωγές. Και έτσι ξεκινήσαμε. Η εκπομπή ήταν live, μιξάραμε εκείνη τη στιγμή. Μάλλον αυτό άρεσε στον κόσμο. Δεν μου λείπουν οι μέρες του ραδιοφώνου. Πέρασαν αυτά τα χρόνια.


— Πώς προέκυψε η ιδέα για το Shelter party;

Δεν ήταν πάρτι αρχικά, ήταν κλαμπ στην Νέα Υόρκη που λεγόταν Shelter. Παίζω εκεί για 30 χρόνια. Στην πορεία άνοιξα άλλα τρία δικά μου μαγαζιά, ωστόσο κράτησα την ονομασία. Όλο αυτό εξελίχθηκε ως φιλοσοφία, δημιουργώντας μια τεράστια κοινότητα. Το Shelter δεν είναι ένα πάρτι, είναι ένα «μέρος» όπου οι άνθρωποι μπορούν να πάνε και να αισθάνονται ασφαλείς.


— Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των χορευτών στα πάρτι;

Νομίζω είναι το πιο σημαντικό. Πέρα από το ηχοσύστημα, οι χορευτές έχουν τον κυριότερο ρόλο.

 

Timmy Regisford Feat. Lynn Lockamy - At The Club (Claude Monnet Remix)

— Είσαι επαγγελματίας χορευτής;

Φυσικά και είμαι, πηγαίνω στο κλαμπ να χορέψω όπως κάνει όλος ο κόσμος. Εσύ όταν πηγαίνεις να ακούσεις μουσική, χορεύεις;

— Πάντα.

Τότε είσαι επαγγελματίας χορεύτρια.


— Πώς αισθάνεσαι όταν βλέπεις τον κόσμο να τρελαίνεται και να χορεύει ασταμάτητα όταν είσαι στη σκηνή;

Αισθάνομαι πολύ ωραία, γιατί σημαίνει ότι καταλαβαίνουν τη μουσική και διασκεδάζουν.

— Όταν κάποιος δεν χορεύει, πώς αισθάνεσαι;

Δεν τους δίνω σημασία. Επικεντρώνομαι σ'αυτούς που χορεύουν.


— Γιατί έχεις επιλέξει να είναι after το πάρτι;

Είμαι στη Νέα Υόρκη. Εδώ όλοι βγαίνουν αρκετά αργά το βράδυ, πάνε στα μπαρ, πίνουν ή κάνουν ναρκωτικά. Απαγορεύεται όμως η κατανάλωση αλκοόλ μετά τις 4. Οπότε όσοι βγαίνουν εκείνη την ώρα έρχονται στο μαγαζί έτσι όπως είναι, μόνο για να ακούσουν μουσική και να χορέψουν. Βέβαια το κοινό αλλάζει μέσα στη νύχτα. Πολλοί έρχονται από άλλα μαγαζιά για να συνεχίσουν τη διασκέδαση, άλλοι ξυπνάνε 7 το πρωί, φοράνε τη φόρμα τους και έρχονται να κάνουν την πρωινή τους γυμναστική και να χορέψουν.


— Έτσι χρειάζεται να αλλάζεις συνεχώς και τη μουσική, ανάλογα με τον κόσμο που μπαινοβγαίνει.

Φυσικά. Δεν έχω προγραμματίσει τι θα παίξω. Κάνω εκείνη τη στιγμή τις επιλογές ανάλογα με την ενέργεια που δέχομαι από το κοινό και το πώς αισθάνομαι. Όταν χορεύεις δεν ξέρεις ποια είναι η επόμενη σου κίνηση, έτσι παίζω και εγώ.

Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Το Shelter δεν είναι ένα πάρτι, είναι ένα «μέρος» όπου οι άνθρωποι μπορούν να πάνε και να αισθάνονται ασφαλείς.

— Το logo του Shelter community λέει «we are not better just different». Τι είναι αυτό που σε κάνει διαφορετικό και ταυτόχρονα καινοτόμο;

Δεν κάνουμε αυτό που κάνουν οι υπόλοιποι. Δημιουργούμε ξεχωριστή ατμόσφαιρα, ακούμε μουσική και χορεύουμε για 14-15 ώρες, παίζουμε διαφορετικά ήδη μουσικής, υπάρχει ποικιλομορφία ανθρώπων από κάτω κι αυτό το σεβόμαστε.

— Ο Prince, όποτε βρισκόταν στη Νέα Υόρκη, ερχόταν να σε δει. Μπορείς να μας αναφέρεις μερικούς ιστορικούς καλλιτέχνες που έχουν κάνει performance ή έχουν βρεθεί στα πάρτι σου;

Madonna, Stevie Wonder, Janet Jackson.


— Το Shelter party είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία, ολόκληρη κουλτούρα. Μπορείς να μας το περιγράψεις με τρεις λέξεις;

Εξερεύνηση. Περιπέτεια. Γνώση.


— Γιατί αποφάσισες να είναι η Ελλάδα η χώρα που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά το Shelter stage;

Μου αρέσει πολύ το μέρος και το Cariocas ως beach bar. Είναι όμορφο, έχει καλό ηχοσύστημα και κάθε φορά που παίζω εκεί το vibe είναι πολύ καλό. Γι' αυτό.


— Ποιο είναι το καλύτερο κοινό που έχεις συναντήσει ποτέ;

Στην Ιαπωνία. Το κοινό εκεί καταλαβαίνει τη μουσική ακριβώς όπως θες να τη μεταφέρεις. Κάνουν ολόκληρη έρευνα πριν έρθουν να σε ακούσουν. Ξέρουν ποιος είσαι, όλες τις δισκογραφικές σου δουλειές. Σε μελετάνε, δεν έρχονται επειδή απλά γίνεται πάρτι. Έτσι σε εκτιμάνε περισσότερο.


— Ποια είναι η προσδοκία σου κάθε φορά που παίζεις μουσική;

Καμία. Δεν είναι θέμα του τι θέλω αλλά του τι πρέπει να δώσω στο κοινό. Κι αυτό είναι να τους κάνω να χορέψουν. Δεν δημιουργώ ένα καλό περιβάλλον αλλά μια ιστορία μέσα από τη μουσική μου. Οι άνθρωποι δημιουργούν το περιβάλλον, όχι εγώ.

 

Sometimes - Timmy Regisford ft Tiger Wilson


— Παίζεις από 15-20 ώρες σερί. Πώς αντεπεξέρχεσαι σε τόσο πολύωρα σετ; Τι κάνεις όταν ξεκουράζεσαι;

Προσπαθώ να παραμένω σε καλή φυσική κατάσταση. Όταν θέλω να ξεκουραστώ κάνω scuba diving.


— Επισκέπτεσαι την Ελλάδα πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια για να παίξεις μουσική. Πώς σου φαίνεται το κοινό; Χορεύουμε καθόλου;

Το ελληνικό κοινό είναι τέλειο. Είστε φοβεροί, καταλαβαίνετε την μουσική και ξέρετε να διασκεδάζετε.

— Του χρόνου το Shelter party κλείνει 30 χρόνια ζωής. Πώς θα το γιορτάσεις;

Δεν έχω κάνει κανένα σχέδιο ακόμα.


— Πιστεύεις θα συνεχίζεις να παίζεις μουσική για πάντα;

Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα, αλλά δεν ξέρω. Μπορεί ναι, μπορεί και όχι.


— Λίγο πριν την άφιξη σου στην Ελλάδα, μπορείς να μας δώσεις μια κλεφτή ματιά στο τι να περιμένουμε;

Ελάτε με ανοιχτό μυαλό και να περιμένετε ότι θα περάσετε καλά.

Info

O Timmy Regisford θα βρίσκεται στο Cariocas Beach Bar το Σάββατο 20 Ιουλίου.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ