Οι δαίμονες του Jamal Moss, του πρώην άστεγου ζιγκολό και νυν μύστη του "cosmic bebob" ήχου

Οι δαίμονες του Jamal Moss, του πρώην άστεγου ζιγκολό και νυν μύστη του "cosmic bebob" ήχου Facebook Twitter
Το 12χρονο αγόρι που βρήκε καταφύγιο στην νυχτερινή ζωή του Σικάγο δεν έχει καμία σχέση με τον σαραντάχρονο άντρα, που απομονωμένος σήμερα στο σπίτι του, απολαμβάνει την Jazz μουσική.
0

 

Οι δαίμονες του Jamal Moss, του πρώην άστεγου ζιγκολό και νυν μύστη του "cosmic bebob" ήχου Facebook Twitter
Κουβαλώντας ήδη την εμπειρία της νυχτερινής ζωής, δουλεύοντας ως χορευτής στο θρυλικό Reactor, με residents τους Dj Rush, Ron Hardy και Ron Trent, που η μουσική τους αποτέλεσε την βασική πηγή έμπνευση του, ξεκινά να οργανώνει ο ίδιος τα πρώτα του rave πάρτι με θαμώνες τους λευκούς φοιτητές.

«Πως θα πιστέψει ο κόσμος ότι από συνοδός λευκών- πλούσιων γυναικών που έκανα σεξ μαζί τους για τα λεφτά, έγινα ερημίτης;», λέει ο Jamal Moss aka Hieroglyphic Being στην τελευταία του συνέντευξη στoν Guardian. Και μάλλον δεν έχει άδικο.

Το 12χρονο αγόρι που βρήκε καταφύγιο στη νυχτερινή ζωή του Σικάγο δεν έχει καμία σχέση με τον σαραντάχρονο άντρα που απομονωμένος σήμερα στο σπίτι του απολαμβάνει την Jazz μουσική. Οι πρώτες ουλές που θα χαραχθούν μέσα του έχουν την μορφή της απόρριψης, όταν υιοθετήθηκε σε ηλικία τριών ετών από θρησκόληπτους γονείς. Ένα βράδυ, απηυδισμένος από τα καθημερινά κηρύγματα της Βίβλου και τις τιμωρίες, κόβει για πάντα τον ομφάλιο λώρο με τους θετούς του γονείς και ανοίγει την πόρτα σε ένα νέο κόσμο, στον κόσμο των clubs. Είναι η εποχή που η house μουσική γεννιέται στο Σικάγο.

Ο ίδιος λέει ότι ο ήχος του είναι «cosmic bebob» θέλοντας να τονίσει την σύνδεση που υπάρχει στις δουλειές του με τους μουσικούς του παρελθόντος που αισθάνεται ότι τους χρωστάει πολλά.

Στην πρώτη του κλαμπ εμπειρία δεν θα χορέψει. Θα ακούσει παγωμένος το σετ του θρύλου της χορευτικής μουσικής Ron Hardy. Αργότερα θα τον βρούμε στις βιβλιοθήκες να παρακολουθεί βίντεο με χορευτές μπαλέτων προσπαθώντας να αντιγράψει τις κινήσεις του για το επόμενο πάρτι. «Η νοοτροπία της house είναι παγκόσμια, η hip hop σε περιορίζει στο γκέτο» λέει για την μουσική που έγινε η αφορμή να ασχοληθεί με τον χορό και να λάβει μέρος σε διαγωνισμούς στα clubs της εποχής. Είναι η εποχή που θα αποφασίσει να ζήσει με την βιολογική του μητέρα η οποία ήταν βυθισμένη στην φτώχεια και τα ναρκωτικά. Δεν θα βρει ούτε και σε αυτή την στήριξη που αποζητά και έφηβος πια θα βρεθεί ξανά στον δρόμο. Θα περιγράψει την κατάσταση του με την χαρακτηριστική φράση «βρέθηκα πεταμένος στους λύκους χωρίς αγάπη και από τις δυο πλευρές».

Είναι η εποχή που ο Moss ξεκίνησε να πουλάει το κορμί του στα κλαμπ που χόρευε. Εάν κάποια γυναίκα του εξασφάλιζε στέγη και τροφή ήταν πρόθυμος να κάνει σεξ μαζί της. Ανάμεσα σε αυτές τις γυναίκες θα βρεθεί μια που θα ενδιαφερθεί για τον ίδιο περισσότερο από όσους ανθρώπους έχει συναντήσει μέχρι εκείνη την στιγμή στην ζωή του. Θα τον βοηθήσει να παρακολουθήσει μαθήματα σε ένα θερινό σχολείο και στην συνέχεια θα πληρώσει τις σπουδές του στην ανθρωπολογία. Τα χρόνια της δεκαετίας του ενενήντα που σπουδάζει στο πανεπιστήμιο είναι και τα χρόνια που θα ασχοληθεί συστηματικά με την μουσική. Κουβαλώντας ήδη την εμπειρία της νυχτερινής ζωής δουλεύοντας ως χορευτής στο θρυλικό Reactor, με residents τους Dj Rush, Ron Hardy και Ron Trent που η μουσική τους αποτέλεσε την βασική πηγή έμπνευση του, ξεκινά να οργανώνει ο ίδιος τα πρώτα του rave πάρτι με θαμώνες τους λευκούς φοιτητές. Με μέντορες του τους θρυλικούς παραγωγούς Steve Pointdexter και Adonis κάνει τα πρώτα βήματα στην παραγωγή μουσικής.

Αυτοί θα αποτελέσουν την βάση του ήχου του, έναν ήχο που ο ίδιος σήμερα λέει ότι είναι «cosmic bebob», θέλοντας να τονίσει την σύνδεση που υπάρχει στις δουλειές του με τους μουσικούς του παρελθόντος που αισθάνεται ότι τους χρωστάει πολλά.

Σκληρός με τον εαυτό του («Δεν είμαι μουσικός. Από την στιγμή που υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν σκληρές θυσίες για να σπουδάσουν τα παιδιά τους μουσική, πως μπορείς να λες ότι είσαι μουσικός επειδή βγάζεις ήχους από μια κονσόλα;») αλλά και με τους άλλους («Πολλά από τα ονόματα της πρώτης γραμμής γνωρίζουν μικροπράγματα από το παρελθόν. Έχουν άγνοια») στόχος του είναι συνεχώς να βελτιώνει τον ήχο και αυτό θεωρεί ότι γίνεται μόνο μέσα από την γνώση που σου προσφέρει η ακρόαση των μουσικών του παρελθόντος. Αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος του με την προηγούμενη δουλειά του «We are not the First», να αποτίσει έναν φόρο τιμής στους μουσικούς του παρελθόντος.

Σήμερα, το αγόρι που ίδρωνε στα dance floors με house μουσική είναι πια ένας άντρας στην μέση ηλικία που αγοράζει σε εβδομαδιαία βάση ένα σεβαστό αριθμό jazz δίσκων, τους οποίους ακούει με προσοχή κλεισμένος στο σπίτι του. «Έμαθα πολλά περισσότερα πράγματα για τη μουσική, ακούγοντας δίσκους στο σπίτι, από ό,τι έχω μάθει κάνοντας περιοδείες», λέει στο Fact και συνεχίζει μιλώντας για το μεγάλο του όνειρο να παίξει μουσική με αληθινούς μουσικούς. Προσπαθεί κάθε φορά να δημιουργεί νέες προκλήσεις στον εαυτό του και έχει μπει σε μια διαδικασία να μάθει να παίζει μουσικά όργανα (κιθάρα, σαξόφωνο, φλάουτο).

Την Παρασκευή 5 Αυγούστου κυκλοφορεί από την Λονδρέζικη Ninja Tune η πρώτη του solo δουλειά The Disco's Of Imhotep. Για τον Hieroglyphic Being, ένα από τα ψευδώνυμα του Moss με τα οποία κυκλοφορεί μουσική, δεν ήταν εύκολη η μέχρι τώρα διαδρομή του. Ο ήχος του βρήκε κλειστές πόρτες από πολλά labels. Αυτό που σήμερα το αγκαλιάζει μια εταιρεία με κυκλοφορίες-σταθμούς στην ηλεκτρονική σκηνή (Bonobo, Amon Tobin, Dj Foodκ.τ.λ) το 2004 αντιμετωπίστηκε με ψυχρότητα από labels που στα αυτιά των μουσικόφιλων είναι πολύ πιο underground από την θρυλική εταιρεία. Ο Moss πέρα από την μουσική δεν χάνει επίσης την ευκαιρία σε συνεντεύξεις του να μιλήσει, για έναν κόσμο που τα ινία κρατούν οι πλούσιοι λευκοί, για τα δικαιώματα της μαύρης κοινότητας, για τις ταμπέλες που βάζουμε στους συνανθρώπους σύμφωνα με την φυλή που ανήκουν.

«Εκστατική που θα σε κάνει να ιδρώσεις, μια καθαρή μουσική που σε ανεβάζει, ο Hieroglyphic Being έβγαλε το πιο προσιτό από όλα τα άλμπουμ τις καριέρας του» γράφει το Pitchfork δίνοντας του το υψηλό 8.

Κάτι που ίσως περάσει απαρατήρητο από τον 42χρονο άντρα, που συμφιλιωμένος με τους δαίμονες του παρελθόντος , απομονωμένος στο σπίτι του, ακούει jazz. Έτοιμος να μελετήσει άλλο ένα αριστούργημα από τα παλιά που θα τον σπρώξει ένα βήμα παραπέρα στο μέλλον.

 


Με πληροφορίες από Guardian και Fact magazine

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ