Οι Glass Animals είναι το μεγαλύτερο βρετανικό γκρουπ στον κόσμο αυτήν τη στιγμή

Οι Glass Animals είναι το μεγαλύτερο βρετανικό γκρουπ στον κόσμο αυτήν τη στιγμή Facebook Twitter
Οι Glass Animals σχηματίστηκαν το 2010 στην Οξφόρδη από τέσσερις παιδικούς φίλους.
0

Η εντύπωση που σου δίνουν οι Glass Animals, αν δεν γνωρίζεις τη μουσική τους, είναι ότι πρόκειται για ένα ακόμη αδιάφορο indie rock σχήμα, από αυτά που συναντάς κατά κόρον στη Βρετανία. Το τελευταίο διάστημα, όμως, έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Και για πρώτη φορά εδώ και καιρό βλέπουμε ένα ανάλογο ροκ συγκρότημα να κάνει τόσο μεγάλη επιτυχία.

Στα τέλη Ιανουαρίου το κουαρτέτο από την Οξφόρδη κατάφερε να γίνει το πρώτο βρετανικό γκρουπ που ανέβηκε στην κορυφή τoυ Spotify στην κατηγορία Global Songs, με 4,26 εκατομμύρια plays την ημέρα, με το κομμάτι τους «Heat Waves». Τον προηγούμενο χρόνο, το ίδιο κομμάτι ήταν στην τέταρτη θέση των κομματιών με τα περισσότερα streams στην Αμερική, ενώ στην Αυστραλία ήταν στην πρώτη θέση. Έχει παιχτεί για πάνω από ένα 1 δισεκατομμύριο φορές παγκοσμίως.

Και όχι μόνο αυτό, μπήκε στο τοπ 10 του Billboard και κατέκτησε την κορυφή των αυστραλέζικων τσαρτ. Στο Billboard έσπασε και το ρεκόρ για το πιο παλιό τραγούδι που ανέβηκε στο τοπ 5 στην ιστορία του. «Παλιό» επειδή κυκλοφόρησε ουσιαστικά τον Ιούνιο του 2020 κι όμως κατάφερε αργά και σταθερά να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα χιτ της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου. 

Παρά τα φαινόμενα, η επιτυχία του «Heat Waves» δεν ήταν και τόσο τυχαία τελικά. Βασίστηκε κυρίως στην αφοσίωση της μπάντας και σε μια σειρά από μεθοδευμένες κινήσεις της δισκογραφικής τους (Polydor), οι οποίες είχαν ανταπόκριση.

Δεν είναι σπάνιο για ένα σχετικά άγνωστο γκρουπ χωρίς προηγούμενες επιτυχίες να καταφέρει κάτι τέτοιο. Στο παρελθόν υπάρχουν άπειρα τέτοια παραδείγματα. Το ιδιαίτερο στην περίπτωση των Glass Animals είναι η χρονική περίοδος που συμβαίνει αυτό.

Σε μια εποχή που δεν είναι της μόδας οι κιθαριστικές μπάντες και στα τσαρτ κυριαρχούν οι σόλο καλλιτέχνες, το συγκρότημα κατάφερε να ξεχωρίσουν. Ακόμη και το είδος μουσικής που παίζουν έρχεται σε αντίθεση με ό,τι πουλάει τελευταία, που είναι περισσότερο ηλεκτρονική μουσική, ποπ ή ραπ. Οι Glass Animals αυτοχαρακτηρίζονται ως indie rock σχήμα. Αυτό που έχουν καταφέρει, επομένως, άνετα χαρακτηρίζεται από παράξενο έως εντυπωσιακό. 

Heat Waves

Το «Heat Waves», πέρα από τους αριθμούς, είναι καλή ποπ. Ο frontman του γκρουπ, Dave Bayley, τραγουδάει ένα αρκετά πιασάρικο μελαγχολικό ρεφρέν που σου κολλάει στο μυαλό. Έγραψε το κομμάτι το 2019 σε ένα στούντιο στο Λονδίνο. Νόμιζε ότι ήταν μόνος του μέσα στην αίθουσα, αλλά μόλις τελείωσε το session του γύρισε το κεφάλι και αντίκρισε έντρομος τον Johnny Depp.

O ηθοποιός φάνηκε τόσο αδιάφορος και αγενής, που ο Bayley προβληματίστηκε. Αισθάνθηκε αρκετά περίεργα μετά το σύντομο τετ-α-τετ, ώστε πίστεψε ότι κάτι τρέχει με το τραγούδι. Ένιωσε άβολα, έτσι δεν ήταν σίγουρος αν έπρεπε να το κυκλοφορήσει με το γκρουπ ή να το δώσει να το ερμηνεύσει κάποιος άλλος καλλιτέχνης.

715
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Δεν έφταιγε όμως ο Depp αποκλειστικά γι’ αυτήν του την ανασφάλεια. Το τραγούδι ήταν εντελώς προσωπικό, οι στίχοι του αρχικά μιλούσαν για έναν φίλο που έχασε και πάντοτε όταν το ερμηνεύει, τον πιάνουν τα κλάματα. Στην πορεία αποφάσισε να αλλάξει τους στίχους ώστε να μοιάζει ότι αναφέρεται σε μια ερωτική σχέση.

Παρ’ όλα αυτά, αρκετός κόσμος στο TikTok το χρησιμοποιεί σαν σάουντρακ αποχαιρετισμού για κοντινά του πρόσωπα που έχουν φύγει από τη ζωή. 

Επιπλέον, για ένα διάστημα όλα τους πήγαιναν στραβά, με μια σειρά από κακοτυχίες. Ο ντράμερ του γκρουπ, Joe Seaward, έπαθε ένα σοβαρό αυτοκινητικό ατύχημα. Τον χτύπησε ένα φορτηγό καθώς έκανε ποδήλατο, με αποτέλεσμα να χτυπήσει βαριά στο κεφάλι και για καιρό δεν ήταν ξεκάθαρο αν θα μπορούσε να περπατήσει ή να μιλήσει ξανά.

Μόλις κυκλοφόρησαν το τρίτο τους άλμπουμ, το «Dreamland», ξέσπασε η πανδημία. Ακόμη και οι μάνατζέρ τους πίστευαν ότι θα πάει άπατο. Όχι και πολύ ελπιδοφόρα όλα αυτά για ένα σχετικά καινούργιο συγκρότημα. 

Οι Glass Animals σχηματίστηκαν το 2010 στην Οξφόρδη από τέσσερις παιδικούς φίλους. Έχουν κυκλοφορήσει τρία άλμπουμ μέχρι σήμερα, τα «Zaba» (2014), «How to be a human being» (2016) και «Dreamland» (2020). Τo τρίτο θεωρείται και ο πιο αυτοβιογραφικός τους δίσκος. Ο Dave Bayley έχει γράψει και έχει κάνει παραγωγή και στα τρία.

Glass Animals - I Don't Wanna Talk (I Just Wanna Dance)

Παρά την γκαντεμιά, το συγκρότημα δεν το έβαλε κάτω. Και παρά τα φαινόμενα, η επιτυχία του «Heat Waves» δεν ήταν και τόσο τυχαία τελικά. Βασίστηκε κυρίως στην αφοσίωση της μπάντας και σε μια σειρά από μεθοδευμένες κινήσεις της δισκογραφικής τους (Polydor), οι οποίες είχαν ανταπόκριση.

Έδωσαν, π.χ., τη δυνατότητα στους fans να δημιουργήσουν τα δικά τους remixes για το κομμάτι, ενώ άρχισε να ακούγεται από ένα ευρύτερο κοινό μέσα από βιντεοπαιχνίδια όπως το Fifa 21 και το Minecraft. Ο Bayley υποσχέθηκε μέχρι και ότι θα κάνει το πρώτο του τατουάζ στον πισινό του αν το τραγούδι πάει στο νούμερο 1 στην Αυστραλία και τελικά το έκανε. Όσον αφορά την Αμερική, βοήθησε αρκετά η περιοδεία που είχαν κάνει εκεί.

«Ανησυχούσα τόσο πολύ», δήλωσε ο Bayley στην «Guardian» για όσα τους συνέβησαν πριν από την επιτυχία. «Αμέσως αισθάνθηκα ότι δεν υπήρχε χώρος στον κόσμο για τη νέα μουσική. Όλοι άκουγαν παλιά μουσική και έβρισκαν ανακούφιση στο παρελθόν. Ήμουν στα πατώματα για δύο εβδομάδες, είχα σκάσει». Όπως όλα δείχνουν, δεν χρειάζεται να ανησυχεί πια για το μέλλον του γκρουπ. Η καινούργια και κυρίως η καλή μουσική βρίσκει πάντα τον δρόμο της.

@glassanimals 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρίνα Σάττι

PORTRAITS 2022 / Μαρίνα Σάττι: «Με αυτή την εποχή, που η πληροφορία ταξιδεύει τόσο γρήγορα, δεν πολυταυτίζομαι»

Αντί να κυνηγά τη φρενήρη, εφήμερη καθημερινότητα μιας ποπ σταρ, η μουσικός που έγινε το internet sensation μιας γενιάς προτιμά να δουλεύει σε δικούς της χρόνους και να περνά τα Σαββατοκύριακά της με τις «κόρες» (chóres) της, την πολυμελή γυναικεία χορωδία που δημιούργησε «για να μην είναι μόνη της», αφήνοντας την επιτυχία να της χτυπάει σταδιακά την πόρτα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM