ΚΙΝΗΣΗ

Οι πρώτοι δίσκοι που αγάπησαν οι Space Blanket

Οι πρώτοι δίσκοι που αγάπησαν οι Space Blanket Facebook Twitter
abdul & biscuit (aka Space Blanket) illustration by Noni Nezi
0


Από τον abdul

 

Rage Against The Machine-Rage Against The Machine

 

Νομίζω πηγαίνω πρώτη ή δευτέρα Γυμνασίου… Ένας φίλος μου δίνει μια κασέτα με το πρώτο άλμπουμ Rage Against The Machine, το ομώνυμο, τότε που ακόμα γράφαμε κασέτες από το ραδιόφωνο. Το αστείο είναι ότι ο ίδιος δεν είχε ιδέα από μουσική και ότι η κασέτα έφτασε στα χέρια του από τον θείο του! Εκείνη την περίοδο ένα ελληνικό κανάλι συνδεόταν με ένα γαλλικό μουσικό κανάλι (εάν δεν κάνω λάθος) και έπαιζε το βίντεο του Bullet In The Head πολύ συχνά. Η σημειολογία έδειχνε ότι αυτό θα είναι το άλμπουμ με το οποίο θα χαλάσει η κεφαλή του κασετόφωνου.

Είναι το πρώτο και μόνο άλμπουμ στο οποίο ήξερα σχεδόν όλους τους στίχους απ’ έξω, κι όχι μόνο εγώ, αλλά όλο το σχολικό παρεάκι. Τότε είχαμε αρχίσει να γρατζουνάμε και να έχουμε φτιάξει και συγκρότημα (αλητεία), οπότε τα riffs του Morello μας είχαν τρυπήσει τον εγκέφαλο. Επόμενο task, να ανακαλύψουμε πώς βγάζει τόσους διαφορετικούς ήχους μόνο με κιθάρα και πετάλια, με το internet να απουσιάζει τότε. Εννοείται ότι δεν καταφέραμε τίποτα απολύτως.

Πραγματικά δυσκολεύομαι να ξεχωρίσω κάποιο κομμάτι.Ο δίσκος αυτός ,όπως και όλοι γενικά που ακούγονται μονορούφι, είναι πραγματική έμπνευση για πολλούς ανθρώπους. Όλο αυτό έφερε σαν αποτέλεσμα να σκαλίζω την κλασική κιθάρα με Rage, ακόμα και στο ωδείο, με τη δασκάλα μου να κράζει :’’Θα χαλάσεις την τεχνική σου’’… ’’Αυτό θέλω κι εγώ’’.  Μετά από κάποια χρόνια ήρθε και η συναυλία στο θέατρο Πέτρας, όπου όλοι σηκώνοντας τον δείκτη του δεξιού μας χεριού είπαμε :’’ Έτσι γίνεται’’. Τώρα πώς από τους Rage κατέληξα να ασχολούμαι με την ηλεκτρονική μουσική καλύτερα ρωτήστε τον biscuit. Αυτός φταίει. Η κιθάρα έχει πιάσει αράχνες και έχει την τάση να βγάλει πλήκτρα… Παρόλα αυτά δε μου κρατάει κακία σίγουρα.

 

 ________________

Από τον biscuit

 

Underworld-"Dubnobasswithmyheadman"

1997 έχω τελειώσει το σχολείο και ετοιμάζομαι για σπουδές στην Αγγλία. Έχω πολύ πρόσφατα αποφασίσει ότι αυτό που θέλω να κάνω είναι ηλεκτρονική μουσική (και όχι ιατρική) και μερικές μέρες πριν φύγω για Λονδίνο βρίσκομαι με τον κολλητό μου Κύριο Μ. ο οποίος μου λέει “Μαν άκουσε αυτό”. Στα χέρια του είχε ένα CD από μια άγνωστη για μένα μπάντα με ένα φανταστικό artwork. Ήταν η εποχή που ακόμα αγοράζαμε CD αλλά μόλις είχαν εμφανιστεί τα CD-R οπότε έπεφτε και πολύ αντιγραφή. Το album ήταν το “Second Toughest in the Infants” των Underworld. Ένα διπλό CD που στ' αφτιά μου ακούστηκε σαν ηλεκτρονική ποίηση! Δεν μου άρεσε με την πρώτη ακρόαση, με παραξένεψε πολύ αλλά αυτός ήταν και ο λόγος που τον άκουσα ξανά και ξανά. Δεν είχα ξανακούσει κάτι παρόμοιο.

Έως τότε ηλεκτρονική μουσική για μένα ήταν ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, οι Kraftwerk, ο Jean Michel Jarre και οι Pink Floyd. Αυτό το άκουσμα όμως ήταν διαφορετικό. Είχε μια περίεργη ενέργεια και πρωτόγνωρη αισθητική πολύ διαφορετική απο αυτή της ηλεκτρονικής μουσικής των 80's. Ενθουσιάστηκα τόσο πολύ που έψαξα ο,τι είχαν κάνει και αφου συνειδητοποίησα οτι μεταξύ άλλων οι Underworld ήταν υπέυθυνοι για το Born Slippy και Dark Train, τa dance anthems απο την ταινία Trainspotting, μια ταινία που χαρακτήρισε τη γενιά μου, έπεσα πάνω στον προηγούμενο δίσκο τους, αυτόν που έμελε να αγαπήσω όσο κανέναν άλλον, το “Dubnobasswithmyheadman”. Μια δισκάρα του 1994 που περιέχει το “Dark & Long”, “Dirty Epic” αλλά και το αγαπημένο μου “Cowgirl”.

Αυτός ο δίσκος είναι ο δίσκος αναφοράς για μένα. Είναι ο μόνος δίσκος που όσες φορές και να ακούσω δεν πρόκειται ποτέ να “καεί” στη συνείδηση μου. Έχει παίξει στο repeat για μέρες ατελείωτες, με έχει συνοδέψει στις πιο φιλόδοξες αναρριχήσεις μου στα βουνά, αποτέλεσε το soundtrack καθ' όλη την διάρκεια της παραμονής μου στην Αγγλία και αποτελεί έμπνευση για μένα ακόμα και σήμερα. Δεν αγόρασα το αυθεντικό CD ποτέ.

 ________________

Οι Space Blanket έχουν ξεχωρίσει για το remix τους στο Bird1 των Underworld, με τους Karl Hyde και Rick Smith να τους επιλέγουν στη νικητήρια τριάδα σε διαγωνισμό του Beatport και κυκλοφόρησαν το EP τους Cosmic σε 12ιντσο βινύλιο και ψηφιακή μορφή το Μάρτιο του 2012. Το καλοκαίρι του 2013 βρήκε το δίδυμο των abdul και biscuit να ανοίγει την μεγάλη  συναυλία των Depeche Mode στην Αθήνα αλλά και τον Gramatik τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς και αυτή την περίοδο βρίσκονται στο τελικό στάδιο παραγωγής του πρώτου τους LP.  

 

Περισσότερα για τους Space Blanket στο site τους και στην σελίδα τους στο Facebook

 


 

0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ