Οι Skinner Box και ο πρώτος δίσκος που αγάπησαν

Οι Skinner Box και ο πρώτος δίσκος που αγάπησαν Facebook Twitter
Όλα μαζί, ένα πακέτο για να παίζει καθ’ όλη την διάρκεια της εφηβείας σου, το OST που σε γαλούχησε. Κιθάρες, τύμπανα, μπασσογραμμές, όλα για σένα και αυτό που περνάς εκείνη την στιγμή... Φωτο: Jo Gogou
0

Radiohead-Ok Computer

Ήταν άνοιξη του 1997 θυμάμαι... Με τους Radiohead, τα πηγαίναμε πολύ καλά ήδη από τα προηγούμενα τους άλμπουμ, άλλωστε ήταν η μπάντα του “Creep” που σημάδεψε αρκετά την εφηβεία  όλων των παιδιών που είχε κολλήσει ο τηλεοπτικός τους δέκτης στο MTV και το MCM. Ο μεγάλος όμως έρωτας και η σκέψη ότι τούτη η μπάντα διέφερε από τις άλλες ήρθε όταν  ακούστηκαν οι πρώτες νότες από το “OK COMPUTER”. Oι Radiohead είχαν δηλώσει τότε ότι άκουγαν μέχρι και πειραματική Jazz, oπότε ένας λόγος παραπάνω να περιμένεις να ακούσεις με ανυπομονησία το άλμπουμ τους.  Tα στάδια της ζωής μου τότε ήταν αρκετά μεταβατικά και θα χαρακτηρίσω αυτό το δίσκο ως ένα soundtrack ενηλικίωσης.

Όπως ο York και η παρέα του κοίταξαν κατάματα και αντιμετώπισαν τους διαβόλους τους κατά πρόσωπο,  τραγουδώντας “This is what you get when you mess with us”, έτσι κι εγώ . Αυτό άλλωστε προέτρεπαν  τον ακροατή να κάνει, βυθίζοντάς τον στα μαύρα σκοτάδια του άλμπουμ αφήνοντας μικρές χαραμάδες φωτός για να αναπνέει, τόσο όσο. Ένα πολυεπίπεδο και σαφέστατα πιο ηλεκτρονικό άλμπουμ από τις πιο κιθαριστικές νόρμες που μας είχαν συνηθίσει στα προηγούμενα. Οι αρκετές πολιτικές αναφορές του, δοσμένες με έναν άρτια δεξιοτεχνικό τρόπο, χωρίς να κουράζουν ή να πολιτικοποιούν το άλμπουμ, σε ιντρίγκαραν να πατήσεις play αρκετές φορές και να αγαπήσεις ακόμη περισσότερο αυτή την παρέα.

Αποτελεί  ίσως ένα από τα καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών, μιας γενιάς που γυρισμό δεν θα έχει και για να μην πλανιόμαστε, τέτοια άλμπουμ δύσκολα θα ξαναβγούν. Κλείνοντας,  θα παραθέσω ένα στίχο από το “Lucky” ( οκ το παραδέχομαι έπαιξε πιο πολλές φορές από τα υπόλοιπα κομμάτια στον player μου) που ακούγεται τόσο διαχρονικός όσο ποτέ υπενθυμίζοντας παράλληλα τη θνητή μας φύση,  γιατί για να αισθανθείς ότι έζησες πρέπει να τολμήσεις, με όποιο τίμημα.  “We are standing on the edge”. -Vana Rose (φωνή)

 

 

 

Pink Floyd – Dark side of the Moon

Στην ερώτηση ποιος είναι ο αγαπημένος σου δίσκος η απάντηση όσο μεγαλώνεις γίνεται όλο και πιο δύσκολο να δοθεί. Το πρώτο σου αγαπημένο album όμως είναι ακόμα εκεί, στη σκονισμένη συλλογή σου, και που και που παίζει δυνατά στο στέρεο, από την πρώτη νότα έως την τελευταία, όπως την πρώτη σου φορά.

Μεγαλώνοντας σε ένα σπίτι όπου υπήρχε αγάπη για την καλή μουσική, με μία ικανοποιητικά μεγάλη συλλογή από 12’’ και 7’’ βινύλια από τον καιρό που ο πατέρας μου έπαιζε μουσική στα πάρτυ της εποχής του, με φορητό πικάπ υπήρχε τουλάχιστον ένα πρώτο υλικό προς εξερεύνηση.

Εκεί κάπου χωμένο στο ντουλάπι παρέα με Aphrodite’s Child, Janis Joplin, Abba και Beatles ήταν και το “Dark side of the moon” των Pink Floyd. Το λιτό αλλά παράλληλα αριστουργηματικό του εξώφυλλο σε συνδυασμό με τον τίτλο του album μόνο αδιάφορο δε θα μπορούσε να με αφήσει καθώς σα νέοι τότε ψάχναμε νόημα πίσω από εικόνες και λέξεις. Διαδικασία δύσκολη για εκείνη την εποχή αφού δεν υπήρχε internet για να αντλήσεις πληροφορίες αλλά και συναρπαστική για τον ίδιο λόγο γιατί η φαντασία σου κάλπαζε προς πάσα κατεύθυνση. Η ριζοσπαστική τότε παραγωγή του Alan Parsons και η συνθετική δύναμη των Floyd άνοιξαν νέους ορίζοντες στη μουσική μου αντίληψη και  κομμάτια όπως τα “Time”, “Breathe”, Money”, Us and them”, Eclipse” και “The great gig in the sky” έπαιζαν για νύχτες πολλές στο repeat.

Με «δανεικό» τον πρώτο δίσκο λοιπόν ξεκίνησε και η αναζήτηση για τον επόμενο αγαπημένο…blues, classic, jazz, metal, grunge, punk δεν είχε σημασία.  -Σπύρος Μητροκώτσας (κιθάρα)

 

 

 

 

The Offspring-Smash

Η εφηβεία είναι μια δύσκολη και επίπονη περίοδος της ζωής κάποιου, αλλά όσο πικρά την πέρασες, τόσο γλυκά τη θυμάσαι. Αρχές γυμνασίου, καινούριο σχολείο, δεν ξέρεις κανέναν, είσαι πιο κοινωνικά ανάπηρος και από τσιμεντένια πατάτα, και το ίδιο εμφανίσιμος. Ήδη έχεις αρχίσει να ακούς μέταλ, να διαβάζεις H.P. Lovecraft και Poe και να θεωρείς τον εαυτό σου μοναδική χιονονιφάδα. Μότο σου: "Oι άλλοι είναι ρηχοί και ακαλλιέργητοι, γι’ αυτό δεν τα βρίσκουμε". Καμία ελπίδα μέχρι εδώ.


Μέχρι που έπεσε στα χέρια μου αυτός ο δίσκος. Και έκανε τα δόντια μου να πέσουν επίσης.

Με ένα ίντρο κομμάτι που σε κοροϊδεύει σε μια εποχή που το τρόλινγκ δεν είχε κατέβει ακόμα από την Αγγλία, λέω "τι μου δώσανε ρε να ακούσω"; Και μπαίνει το Nitro. Και μπαίνει ο Dexter Holland και αυτή η χροιά που θα σου στοιχειώνει απο δω και πέρα κάθε εφηβικό φιλί, ξύλο στο προαύλιο, βόλτα στην πλατεία, την πρώτη σου μπύρα, το πρώτο σου τσιγάρο.
Θες ξύλο; Bad Habit - Genocide.
Θες ροματζάδα; Gotta Get Away - Self Esteem
Θες λίγο SKA; What Happened To You.


Όλα μαζί, ένα πακέτο για να παίζει καθ’ όλη την διάρκεια της εφηβείας σου, το OST που σε γαλούχησε. Κιθάρες, τύμπανα, μπασσογραμμές, όλα για σένα και αυτό που περνάς εκείνη την στιγμή. Χωρίς μέταλ περιτύλιγμα, χωρίς δράκους και επίδειξη δύναμης. Χυλόπιτα, σκόνταψες, έκανες κοπάνα, όλα σε ένα δισκάκι μέσα. Χωρίς ντροπές. Χωρίς αχρείαστα πολιτικά σχόλια. Μόνο συναισθήματα. Μόνο πατ πατ στον ώμο ψιθυρίζοντας  σου "δεν τραβάς μόνο εσύ ζόρι". Το αγαπώ ακόμα όπως την πρώτη μέρα που το άκουσα. Την πρώτη μέρα που χόρεψα στη ζωή μου από καρδιάς. – Νικόλας Ζουρμπάκης (κιθάρα)

 

 

 

Info

Οι Skinner Box πρόσφατα κυκλοφόρησαν το πρώτο τους full length albumAlpha Waves” με παραγωγό τον Αλέξη Μπόλπαση αποκλειστικά σε βινύλιο. Τη διανομή έχει αναλάβει η Inner Ear ενώ μπορείτε να ακούσετε και να αποκτήσετε τον δίσκο μέσω digital download στο bandcamp της μπάντας.

 

 

 

Επιμέλεια:Βαγγέλης Μακρής

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ