Οpera for the massesΟpera for the masses

Οpera for the massesΟpera for the masses Facebook Twitter
0

Πώς σας ήρθε η ιδέα να ξεκινήσετε το εργαστήριο όπερας;

Αυτό ξεκίνησε πέρσι, πολύ αυθόρμητα, όταν με είχε καλέσει ο κ. Καβράκος να τραγουδήσω μαζί του στο Ίδρυμα Θεοχαράκη. Συζήτησα λίγο με τον κ. Φώτη Παπαθανασίου, που είναι διευθυντής του ιδρύματος, πώς θα μπορούσαν η όπερα και η κλασική μουσική να έρθουν λίγο πιο κοντά στο κοινό. Είναι λίγο ελιτίστικη έτσι όπως γίνεται η όπερα και ενώ είναι ένα είδος που σίγουρα δεν απευθύνεται σε όλους, νομίζω ότι χάνει κόσμο που μάλλον αποθαρρύνεται από μια παγιωμένη εικόνα που υπάρχει γι' αυτήν. Ο κ. Παπαθανασίου είχε δει μια συμμετοχική όπερα στο Λονδίνο κι έτσι ξεκίνησαν όλα.

Τι είναι η συμμετοχική όπερα;

Αποφασίσαμε να είναι κάτι πολύ απλό. Τυπώσαμε τα λόγια από κάποιες πολύ γνωστές άριες με πολύ γνωστές μελωδίες, το «La donna e mobile» από τον Ριγκολέτο φερ' ειπείν, και από κάτω τον τρόπο που μπορεί να προφέρονται στα γαλλικά με τη σωστή προφορά τους, κι έτσι δίνουμε τη χαρά στον κόσμο να έρθει και να εξοικειωθεί με τις μελωδίες. Έχουμε τον Μανώλη Παπασηφάκη στο πιάνο, που είναι καλός μουσικός και έμπειρος στη διδασκαλία. Τραγουδάμε το κομμάτι, μετά τους το παίζει ο Μανώλης, λέμε τα λόγια και τραγουδάμε όλοι μαζί. Το κάναμε πέρσι τον Μάρτιο πρώτη φορά και μετά τον Ιούνιο (στις 21/6, με τον Δημήτρη Παπαγεωργίου και τον τενόρο Μανώλη Λορέντζο) και είχαμε μεγάλη ανταπόκριση. Ξεκίνησε πολύ απλοϊκά και μετά αρχίσαμε να έχουμε παραγγελίες και να ζητάει και το ίδιο το κοινό πράγματα.

Τι είδους κοινό ερχόταν στο εργαστήριο όπερας;

Ήταν ένα κοινό ετερόκλητο: είχαμε ανθρώπους που είναι σε χορωδία, γονείς με παιδιά, απλούς ανθρώπους που τους αρέσει η όπερα και κάποια στιγμή είδα και κάτι μεγαλύτερα παιδιά γύρω στα 11-13, αλλά, δυστυχώς, δεν είχα την ευκαιρία να τους μιλήσω.

Και φέτος κάνατε το εργαστήριο σε μια πιο μόνιμη βάση;

Πλέον, φέτος, το κάναμε μια φορά τον μήνα, κάθε Δευτέρα, από τον Οκτώβριο και μετά. To εργαστήριο ήταν ανοιχτό και σε παιδιά από 8 και πάνω για να μπορούν να διαβάζουν (αν και μερικοί πάνε έτσι κι αλλιώς με το αυτί). Είναι και μια αφορμή να μιλήσουμε για τα έργα - δίνουμε και κάποιες πληροφορίες χωρίς να βαραίνουμε το κλίμα. Μετά από αυτό έγινε συστηματικό το πρόγραμμα, σαν εργαστήρι με αναλυτική παρουσίαση των φωνών και περισσότερους καλλιτέχνες, και επειδή ένα εργαστήριο πρέπει να ολοκληρώνεται κάπως, σκεφτήκαμε μια συναυλία. Είναι το τελικό προϊόν. Έχεις βιώσει τη μουσική, έχεις τραγουδήσει και θες να δεις πώς θα νιώσεις όταν ακούσεις την προσπάθειά σου στην τελική της μορφή. Στη συναυλία θα είμαστε έξι καλλιτέχνες και θα τραγουδήσουμε μερικές από τις πιο διάσημες και πιο γνωστές άριες της όπερας. Εκτός από εμένα, θα συμμετέχουν επίσης η μέτζο σοπράνο Αγγελική Καθαρίου, ο τενόρος Αντώνης Κορωναίος, ο βαρύτονος Γιώργος Ματθαιακάκης και ο βαρύτονος Δημήτρης Παπαγεωργίου, ενώ θα συμμετέχει και ο πιανίστας Μανώλης Παπασηφάκης.

Πέντε άριες που θα ακούσουμε στις 10/2

1. «Una furtiva lagrima» από το Ελιξίριο του έρωτα του Ντονιτσέτι
2. «Libiamo ne' lieti calici» από την Τραβιάτα του Βέρντι
3. «Ηabanera» από την Κάρμεν του Μπιζέ
4. «La donna e mobile» από τον Ριγκολέτο του Βέρντι
5. «Votre toast, je peux vous le rendre» από την Κάρμεν του Μπιζέ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Khirki παντρεύουν το metal με τα ποραδοσιακά, σείοντας τις Συμπληγάδες 

Μουσική / Οι Khirki παντρεύουν το metal με παραδοσιακά στοιχεία και pop ευαισθησίες

Η νέα μπάντα του ελληνικού underground, που έχει ήδη ξεχωρίσει, ετοιμάζεται να αναχωρήσει για τη δεύτερη ευρωπαϊκή της περιοδεία, περιμένοντας το κοινό από κάτω να φωνάζει «the Greek song, the Greek song».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ