Ποια είναι η 23χρονη που κατέκτησε το Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού Facebook Twitter
Η H.E.R. έκανε το ντεμπούτο της στην τηλεόραση από 9 χρονών, παίζοντας στο πιάνο κομμάτια της Alicia Keys σε διάφορες εκπομπές.   Τα έφερε έτσι η τύχη που τo 2014, σε ηλικία 14 ετών, υπέγραψε στην RCA Records, την εταιρεία της Keys

Ποια είναι η 23χρονη που κατέκτησε το Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού

0

Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι αν σου ανέφερε κανείς το όνομα H.E.R. σε μια μουσική συζήτηση πριν από λίγο καιρό, δεν θα σου ερχόταν τίποτα συγκεκριμένο στο μυαλό. Άμα, δε, προσπαθήσεις να το γκουγκλάρεις, ζήτω που καήκαμε. Πιο πιθανό είναι να σκεφτείς αυτό το φιλμ του Σπάικ Τζονζ με τον Χοακίν Φοίνιξ που ερωτεύεται μια Siri. 

Ακόμη και τώρα που σήκωσε το Όσκαρ για το τραγούδι «Fight for You», που έγραψε για το «Judas and the Black Messiah», δυσκολεύεσαι να ανακαλύψεις περισσότερα γι' αυτήν εξαιτίας ακριβώς του ονόματος που έχει διαλέξει. Σαν να θέλει να παραμείνει αθέατη. Το είχε δηλώσει μάλιστα και στον Guardian, σε μια από τις πρώτες συνεντεύξεις της, το 2018. «Ήθελα να παραμείνω ανώνυμη» έλεγε.

Η αλήθεια είναι ότι όταν πρωτοξεκίνησε, είχε καλλιεργήσει έναν αέρα μυστηρίου γύρω από το όνομα της. Σαν τους Daft Punk, φωτογραφιζόταν, εντάξει, όχι με μάσκα, αλλά με κάτι τεράστια γυαλιά που έκρυβαν το πρόσωπο της. Θα περίμενε κανείς ότι αυτό οφείλεται σε κάποιο τραύμα από το παρελθόν, όταν ως παιδί εμφανιζόταν μπροστά σε εκατομμύρια θεατές στην τηλεόραση. Δεν είναι θέμα αυτοπεποίθησης, όπως δήλωσε στην ίδια συνέντευξη, περισσότερο αισθανόταν ευάλωτη εξαιτίας της εκμυστηρευτικής φύσης των κομματιών της. Κοινώς, τραγουδούσε τα σώψυχά της από την εφηβική της ηλικία και δεν αισθανόταν άνετα να εκφράζεται για ερωτικές απογοητεύσεις.

Στο Pitchfork είχαν γράψει ψιλοπεριπαικτικά, όταν προτάθηκε για τέσσερα Grammy το 2018, μεταξύ των οποίων και για καλύτερο άλμπουμ, «World, meet H.E.R.» (του στυλ «Κόσμε, γνώρισε τη H.E.R.»), κι ας είχε τον ίδιο αριθμό υποψηφιοτήτων όπως η Cardi B, o Childish Gambino και η Lady Gaga την ίδια χρονιά, και την ευχή της Rihanna.

Το H.E.R είναι ακρωνύμιο για τις λέξεις «Having Everything Revealed», να έχεις αποκαλύψει τα πάντα ή κάτι τέτοιο. Το πραγματικό της όνομα είναι Gabriella Sarmiento Wilson και γεννήθηκε από Φιλιππινέζα μητέρα και Αφροαμερικανό πατέρα. Έκανε το ντεμπούτο της στην τηλεόραση από 9 χρονών, παίζοντας στο πιάνο κομμάτια της Alicia Keys σε διάφορες εκπομπές.  
Τα έφερε έτσι η τύχη που τo 2014, σε ηλικία 14 ετών, υπέγραψε στην RCA Records, την εταιρεία της Keys. Τότε κυκλοφόρησε και το πρώτο της κομμάτι με τίτλο «Something to Prove».

Μετά από ένα διάλειμμα δύο ετών επανήλθε με το ψευδώνυμο και τα γυαλιά. Είναι πολυοργανίστρια και γενικά χαμηλών τόνων. Ξέρει να παίζει πέντε διαφορετικά όργανα. Άρχισε να ακούγεται περισσότερο όταν άρχισε να γράφει περισσότερο πολιτικοποιημένα τραγούδια, όπως πέρσι, το «I Can't Breathe» για τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ. 

H.E.R. - Fight For You (Live at the 2021 OSCARS)

Πάντως, πριν από την επιτυχία της με το «Judas and the Black Messiah», αμφιβάλλω αν είχε την ίδια απήχηση, όπως π.χ. η ομότεχνη της SZA – και οι δυο κάνουν σύγχρονο R&B. Και αναφέρομαι στη SZA επειδή το ντεμπούτο της, «Ctrl.», κυκλοφόρησε το 2017, την ίδια χρονιά που η H.E.R. έκανε το δικό της ντεμπούτο. 

Σίγουρα, δεν είχε περάσει μέχρι πρότινος σε ένα πιο διεθνές κοινό – δεν είχε δηλαδή κάνει το crossover στην άλλη πλευρά, που λέμε. 

Τι σημασία έχει από την άλλη; Στην Αμερική μια χαρά, από ό,τι φαίνεται, την αναγνωρίζουν και τη βραβεύουν ανά καιρούς. Στο Pitchfork είχαν γράψει ψιλοπεριπαικτικά, όταν προτάθηκε για τέσσερα Grammy το 2018, μεταξύ των οποίων και για καλύτερο άλμπουμ, «World, meet H.E.R.» (του στυλ «Κόσμε, γνώρισε τη H.E.R.»), κι ας είχε τον ίδιο αριθμό υποψηφιοτήτων όπως η Cardi B, o Childish Gambino και η Lady Gaga την ίδια χρονιά, και την ευχή της Rihanna. Η διάσημη μουσικός συμπεριέλαβε ένα κομμάτι της σε ένα ποστ της στο Instagram, που έκανε 5 εκατομμύρια προβολές.

Πριν από το Όσκαρ, το αποκορύφωμα της καριέρας της ήταν η εμφάνισή της στο φετινό Super Bowl όταν άνοιξε για τον Weeknd, τραγουδώντας τον εθνικό ύμνο. 

Τα βραβεία και διάφορες σουπερστάρ, όπως η Rihanna, η Janet Jackson και η Alicia Keys  φαίνεται ότι την αγαπάνε, από την άλλη στα τσαρτ δεν έχει γνωρίσει ανάλογη τύχη. 

Υποθέτω ότι μετά από όλα αυτά, κάτω από όποια πέτρα κι αν σηκώσεις θα βρίσκεις την 23χρονη μουσικό. Για να δούμε. Τέλος, παρόλο που τα γυαλιά παραμένουν το σήμα κατατεθέν της, δεν κρύβουν πια το πρόσωπο της. 

H.E.R. - Damage


 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aya Nakamura

Μουσική / Aya Nakamura: Η πιο διάσημη Γαλλίδα μουσικός των τελευταίων ετών

Η 25χρονη ποπ σταρ με καταγωγή από το Μάλι, που έκανε μεγάλη επιτυχία και στην Ελλάδα με το «Djadja», τραγουδά όπως μιλούν οι έφηβοι και κυρίως αναφέρεται στην εμπειρία των μαύρων γυναικών στη Γαλλία του 21ου αιώνα με ειλικρίνεια και ευθύτητα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
oscars 2021 illustration

Pulp Fiction / Όσκαρ 2021: Η βράβευση ενός αναμενόμενου φαβορί σε μια αμήχανη τελετή

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος σχολιάζει την 93η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ που πραγματοποιήθηκε στο Union Station, στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Λος Άντζελες, και όχι στο Dolby Theatre, όπως συνήθως, τα προηγούμενα χρόνια, με παραγωγό τον Στίβεν Σόντερμπεργκ, το παρασκήνιο και το φαβορί που επικράτησε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τίνα Τέρνερ: Ο θρίαμβος που άργησε είκοσι χρόνια

Μουσική / Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Άντονι Χόπκινς: Και επισήμως the best actor alive

Οθόνες / Άντονι Χόπκινς: Και επισήμως the best actor alive

Ο ηθοποιός που ταυτίστηκε με τον απόλυτο κακό της ιστορίας του σινεμά, τον Χάνιμπαλ Λέκτερ, κέρδισε απολύτως δίκαια το δεύτερό Όσκαρ της υπέροχης καριέρας του για την έξοχη ερμηνεία του στον «Πατέρα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Karol G: Η Κολομβιανή μουσικός με τα 24 δισεκατομμύρια streams

Μουσική / Karol G: Η Κολομβιανή μουσικός με τα 24 δισεκατομμύρια streams

Στις αρχές των '00s, το να ασχοληθείς με το ρεγκετόν και να είσαι γυναίκα θεωρούνταν ανήκουστο, ειδικά σε μια σκηνή όπου οι γυναίκες θεωρούνται προϊόν, όπως συχνά σχολιάζει σε συνεντεύξεις. Η Karol G τα κατάφερε όμως να υπερβεί τα στερεότυπα και γράφει απίθανη μουσική που ακούγεται από την Κολομβία σε όλο τον κόσμο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM