Ποια είναι η Νορβηγίδα Sigrid που τιμήθηκε με το μουσικό βραβείο BBC Sound Of 2018

Ποια είναι η Νορβηγίδα Sigrid που τιμήθηκε με το μουσικό βραβείο BBC Sound Of 2018 Facebook Twitter
Προσπαθεί να μιλήσει για τον έρωτα, τα παιχνίδια εξουσίας σε μια σχέση και τον φεμινισμό με έναν άγουρο και αθώο τρόπο που ταιριάζει στο νεαρό της ηλικίας της.
0

Το BBC Sound Of... είναι ένα βραβείο που δίνεται από το 2003 στις αρχές κάθε έτους σε πολλά υποσχόμενους μουσικούς μέσω μιας ψηφοφορίας η οποία πραγματοποιείται από κριτές και πρόσωπα της μουσικής βιομηχανίας.


Το συγκεκριμένο βραβείο παρουσιάζει ξεχωριστό ενδιαφέρον, καθώς, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα, αντικατοπτρίζει την εκτίμηση προς το ταλέντο του νικητή και την πρόβλεψη για όσα μπορεί να πετύχει μελλοντικά, ενώ παράλληλα συνήθως λειτουργεί και ως ένας πολύ καλός τρόπος γνωριμίας του με μαζικότερο κοινό.

Όλα αυτά τα χρόνια η επιτυχία των επιλογών είχε ανάμεικτα αποτελέσματα: το βραβείο έχει δοθεί σε ονόματα που η μουσική ιστορία έχει διαγράψει ήδη (The Bravery, 2005), σε πρόσωπα που ποτέ δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες (Mika, 2007), σε τραγουδίστριες που έγιναν διαχρονικά είδωλα (Adele, 2008) και σε αμφιλεγόμενες προσωπικότητες της μουσικής βιομηχανίας (Sam Smith, 2015).

Σε συνέντευξή της στην «Telegraph» δήλωσε πως δεν θέλει να χάσει την επαφή με τον πραγματικό της εαυτό, καθώς «μπορεί όλο αυτό να κρατήσει ελάχιστα και πρέπει να βασιστώ στην προσωπικότητά μου», ενώ σε μια πιο πρόσφατη συνέντευξη στην «Guardian», μετά την απονομή του βραβείου, ξεκαθάρισε πως δεν θέλει να μετατραπεί σε μια απρόσιτη ντίβα και πως το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η μουσική και πιο συγκεκριμένα «οι μεγάλες, δραματικές χορωδίες».

Το φετινό βραβείο κατέληξε στη μόλις 21 χρόνων Νορβηγίδα Sigrid, η οποία φαίνεται πως ανήκει σε αυτήν τη γενιά εναλλακτικών ποπ σταρ που κατακτούν το mainstream, όπως η Lorde, η Charlie XCX, η Dua Lipa και η Shura.

Παρά το νεαρό της ηλικίας της, έχει καταφέρει ήδη πολλά. Το περσινό της τραγούδι «Don't kill my vibe» έχει πάνω από 30 εκατ. plays σε Spotify και YouTube μαζί, έχει υπογράψει συμβόλαιο με την ιστορική δισκογραφική Island (η δισκογραφική της Amy Winehouse, αν σας αρέσουν οι συμβολισμοί), έχει δώσει συναυλία από το Glastonbury μέχρι την τελετή απονομής του Nobel Ειρήνης και, φυσικά, κέρδισε το BBC Sound Of 2018.

 

 Sigrid - Don't Kill My Vibe

Παρ' όλη την πρώιμη αναγνώριση της αξίας της, η Σκανδιναβή παραμένει προσγειωμένη. Σε συνέντευξή της στην «Telegraph» δήλωσε πως δεν θέλει να χάσει την επαφή με τον πραγματικό της εαυτό, καθώς «μπορεί όλο αυτό να κρατήσει ελάχιστα και πρέπει να βασιστώ στην προσωπικότητά μου», ενώ σε μια πιο πρόσφατη συνέντευξη στην «Guardian», μετά την απονομή του βραβείου, ξεκαθάρισε πως δεν θέλει να μετατραπεί σε μια απρόσιτη ντίβα και πως το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η μουσική και πιο συγκεκριμένα «οι μεγάλες, δραματικές χορωδίες».

H Sigrid Solbakk Raabe, όπως είναι το πλήρες όνομά της, γεννήθηκε το 1996 στο Ålesund, μια μεσαίου μεγέθους επαρχιακή πόλη της Νορβηγίας. Ο πατέρας της είναι μηχανικός και η μητέρα της αρχιτεκτόνισσα και ενώ κανείς από τους δύο δεν αγαπούσε τη μουσική, όλα τα παιδιά της οικογένειας έγιναν μουσικοί. Η αδερφή της είναι επίσης τραγουδίστρια και ο αδερφός της ένας δεξιοτέχνης κιθαρίστας.

Ήταν σε μία από τις συναυλίες της μπάντας του αδερφού της που το ταλέντο της αναδείχτηκε ενώπιον κοινού για πρώτη φορά: έπαιξε σε μια ακουστική κιθάρα το πρώτο δικό της τραγούδι, το «Sun», που μέσα στις επόμενες εβδομάδες άρχισε να ακούγεται όλο και περισσότερο από το ραδιόφωνο της χώρας της. Ήταν μόλις 16 ετών τότε και σύντομα η καριέρα της εκτινάχθηκε. Υπέγραψε συμβόλαιο στην Island, κυκλοφόρησε το πρώτο της EP και έπαιξε σε εμβληματικά φεστιβάλ.

Όσοι δημοσιογράφοι τής έχουν πάρει συνέντευξη μιλάνε για ένα πολύ συνεσταλμένο και ευγενικό κορίτσι που αναζητά τη θέση του στον κόσμο. Οι στίχοι της επιτυχίας της μοιάζουν γενικόλογοι, ταιριάζουν σε πολλές κοινωνικές περιστάσεις και αποτυπώνουν ακριβώς τις σκέψεις του μεταβατικού σταδίου μεταξύ εφηβείας και ενηλικίωσης: «You shut me down, you like the control/ You speak to me like I'm a child» και «You love to tear me down, you pick me apart/ Then build me up like I depend on you».

Προσπαθεί να μιλήσει για τον έρωτα, τα παιχνίδια εξουσίας σε μια σχέση και τον φεμινισμό με έναν άγουρο και αθώο τρόπο που ταιριάζει στο νεαρό της ηλικίας της. Φυσικά, το μέλλον θα δείξει αν το όνομα της Sigrid θα συνεχίσει να μας απασχολεί ή αν θα το ξεχάσουμε πολύ γρήγορα μέσα στο πλήθος των ονομάτων της μουσικής βιομηχανίας.

Πάντως, εν αναμονή του παρθενικού της δίσκου, που θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι, η ίδια φαίνεται πως, ανεξάρτητα από τη μελλοντική της πορεία, έχει πιάσει το νόημα.

«Ελπίζω η μουσική μου να κάνει τους ανθρώπους να πάρουν τον χρόνο τους και να σκεφτούν σοβαρά τη ζωή τους» δηλώνει κι εμείς ελπίζουμε μια ποπ σταρ με βλέψεις στα charts να καταφέρει πράγματι κάτι τόσο επαναστατικό για το ταλαιπωρημένο mainstream τοπίο.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ