Πώς ο 18χρονος odydoze βρέθηκε στα αμερικανικά τσαρτ της Apple Music, λίγο πριν δώσει Πανελλήνιες

Η επέλαση των εφήβων Facebook Twitter
Δεν χρειάστηκα αρμονία για να φτιάχνω μπιτάκια, αλλά σίγουρα αυτό που αισθάνομαι και ο τρόπος που μου βγαίνει είναι διαφορετικός απ’ ό,τι αν δεν είχα μουσικές γνώσεις.  
0

Μπορεί να είναι αθέατοι και να μην κυνηγούν τη δημοσιότητα, όπως οι ράπερ, αλλά αυτήν τη στιγμή υπάρχει μια φουρνιά Ελλήνων τραπ παραγωγών που συνεργάζονται με μεγάλα ονόματα του αμερικάνικου ραπ και ετοιμάζονται να κατακτήσουν τον κόσμο. Ένας είναι ο Nuki beats από την Κρήτη, που έκανε παραγωγή στο «Straightenin» των Migos και μπαίνει big time στα μεγάλα μεγέθη (ελάχιστα κομμάτια των Migos έχουν λιγότερα από 500 εκατομμύρια streams), όμως, ξεχωριστό ενδιαφέρον ως περίπτωση παρουσιάζει ο odydoze, που βρέθηκε από το πουθενά στο Νο 24 των αμερικανικών τσαρτ της Apple Music με το άλμπουμ του Johnny Cinco «I Swear 3», στο οποίο έχει κάνει την παραγωγή σε τέσσερα κομμάτια.

Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι ο odydoze είναι δεκαοκτώ χρονών και δεν έχει τελειώσει ακόμα το σχολείο. Τώρα ετοιμάζεται να δώσει Πανελλήνιες. Τον συναντάμε λίγο πριν πάει για το απογευματινό μάθημα, στο ρέμα της Κηφισιάς, στο Κεφαλάρι, σε ένα τοπίο μετα-αποκαλυπτικό. Σωλήνες, νερό, έρημα κτίρια σκεπασμένα με γκράφιτι και κουτιά από μπίρες που δείχνουν ότι εκεί συχνάζει νεαρόκοσμος. «Είμαι ο Οδυσσέας από την Κηφισιά, μόλις έκλεισα τα δεκαοκτώ, ασχολούμαι με τη μουσική, φτιάχνω μπιτάκια» ‒ μας συστήνεται. «Το κάνω αυτό από τα δεκαπέντε μου. Στα σοβαρά άρχισα να ασχολούμαι τον τελευταίο χρόνο».

Έχω ένα πιανάκι, δύο μόνιτορ και ένα παλιό λάπτοπ της μάνας μου και σε αυτά κάνω τη φάση. Ό,τι μπορώ, γιατί είναι παλιό το λάπτοπ και δεν το φορτώνω πολύ με πράγματα, γιατί φοβάμαι μη μου κρασάρει. Αυτά που έχω, όμως, τα εκμεταλλεύομαι πλήρως.

— Τι σημαίνει σοβαρά;

Να στέλνω μπιτάκια στο εξωτερικό.

— Και γιατί ασχολήθηκες με το τραπ και όχι με το ροκ ή κάτι άλλο;

Από πολύ μικρό με πήγαινε η μάνα μου σε συναυλίες και έχω ακούσει τα πάντα. Θυμάμαι να πηγαίνουμε βόλτες με το αυτοκίνητο, μου άρεσε πολύ αυτό, και μου έπαιζε διάφορα. Έχω ακούσει όλα τα είδη της μουσικής, από όπερα μέχρι ελληνικό παραδοσιακό. Έχω περάσει διάφορες φάσεις. Όταν ήμουν μικρός, άκουγα πολύ ροκ, γιατί έπαιζα και ντραμς από έξι χρονών, γενικά ήταν η κύρια μουσική που άκουγα. Από το γυμνάσιο και μετά όμως άρχισα να ακούω περισσότερο τραπ.

Δεν το ανακάλυψα τότε, το ήξερα, είχα δει στο YouTube όμως, στο «Genious», ένα βίντεο όπου αποδομούσαν τα beats και έδειχναν πώς φτιάχνεται ένα κομμάτι, και μου είχε κάνει εντύπωση αυτό. Ήταν ένα τραγούδι που μου άρεσε και είπα «μπορώ κι εγώ να το κάνω αυτό». Με βοήθησε ένας φίλος να κατεβάσω το πρόγραμμα και ξεκίνησα να φτιάχνω τα δικά μου beats. Η αλήθεια είναι ότι έχω επαφή με τη μουσική επειδή πήγαινα στο Μουσικό Λύκειο στην Παλλήνη, όπου κάναμε βυζαντινή μουσική και έπαιζα ούτι, πιάνο και ταμπουρά. Τα δύο τελευταία ήταν υποχρεωτικά, αλλά ασχολήθηκα και με το ούτι, που είχα επιλέξει, για τέσσερα χρόνια.

Το ότι πήγα σε ένα τέτοιο σχολείο με έχει βοηθήσει πάρα πολύ στις γνώσεις της μουσικής. Δεν χρειάστηκα αρμονία για να φτιάχνω μπιτάκια, αλλά σίγουρα αυτό που αισθάνομαι και ο τρόπος που μου βγαίνει είναι διαφορετικός απ’ ό,τι αν δεν είχα μουσικές γνώσεις.  

Η επέλαση των εφήβων Facebook Twitter
Έχω ακούσει όλα τα είδη της μουσικής, από όπερα μέχρι ελληνικό παραδοσιακό. Έχω περάσει διάφορες φάσεις.

— Μόνο με Αμερικανούς έχεις δουλέψει;

Από Έλληνες, οι μόνοι με τους οποίους συνεργάζομαι είναι ο Κέβιν (ο Νέγρος του Μοριά), ο Moose και ο Kareem, δεν έχω στείλει σε κανέναν άλλο.

— Έχεις δοκιμάσει να ραπάρεις;

Δεν έχω ραπάρει ποτέ και δεν με ενδιαφέρει. Είναι θέμα προσωπικότητας, εμένα μου αρέσει περισσότερο να φτιάχνω τη μουσική, δεν με ενδιαφέρει να είμαι μπροστά, θέλω να είμαι πιο διακριτικός. Γενικά, δεν μιλάω για τα πράγματα που κάνω, ούτε στη μάνα μου δεν τα λέω.

— Και πώς έφτασες στον Johnny Cinco;

Πέρσι είχα αποφασίσει ότι, αν είναι να κάνω κάτι, πρέπει να στέλνω μπιτάκια έξω. Τον σημαντικότερο ρόλο για μένα, γι’ αυτό που έχω κάνει, έχει παίξει το Instagram. Έψαχνα απλώς καλλιτέχνες που να μην είναι και τόσο διάσημοι, για να τους στείλω μπιτάκια, και σε κάποια φάση πέτυχα τον Young Funeral και με αυτόν ξεκίνησα. Ξεκίνησα να του στέλνω πέρσι και ανακάλυψα ότι ήταν φίλος με τον Johnny Cinco. Όσο περνούσε ο καιρός και έφτιαχνα κομμάτια με τον Funeral, ζήτησε beat και ο Cinco κι έτσι του έστειλα.

Τους τελευταίους έξι μήνες είμαι σε δύο άλμπουμ του Cinco, στο τελευταίο του έχω τέσσερα κομμάτια, στο προηγούμενο είχα τρία. Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε και εύχομαι να μπορέσω να πάω στην Αμερική να τον γνωρίσω. Η καραντίνα με ευνόησε πάρα πολύ. Ειδικά πέρσι, που δεν είχα τόσο διάβασμα, είχα πάρα πολύ χρόνο και τον ξόδευα φτιάχνοντας μουσική όλη μέρα, κυριολεκτικά. Αυτό με βοήθησε να ανέβω και στο επίπεδο των παραγωγών που κάνω αλλά και στις διασυνδέσεις. Μπόρεσα να γνωρίσω πολλά άτομα στο Instagram. 

Johnny Cinco - Give it to em

— Πρακτικά τι σημαίνει για σένα το ότι συμμετείχες σε ένα πετυχημένο άλμπουμ; Πληρώθηκες για τα beats που έδωσες;

Ελάχιστα, αλλά χτίζεις ένα όνομα. Όλοι έτσι άρχισαν. Δεν νομίζω ότι βγάζεις λεφτά κατευθείαν. Δεν θέλω να είμαι πιεστικός, γιατί έχουν ένα σωρό παραγωγούς που φτιάχνουν κομμάτια. Δεν ξέρω πόσα λεφτά βγάζει από τη μουσική ο Cinco, αλλά για μένα η συνεργασία μαζί του είναι επένδυση. Το άλμπουμ έφτασε μέχρι το Νο 24 στο Apple Music chart, αλλά προτιμώ να το πάω σιγά-σιγά, να κάνω όνομα, να εγκατασταθώ εκεί και να γνωρίσω κόσμο. Γιατί με τον καιρό αυτός με έχει γνωρίσει σε διάφορους ράπερ και αποκεί οι διασυνδέσεις μου μεγαλώνουν. Από τα άλμπουμ του Cinco μού ήρθαν κι άλλοι που ήθελαν να αγοράσουν beats.

— Δίνεις εξετάσεις. Με τι άλλο θέλεις να ασχοληθείς, εκτός από τη μουσική;

Θα ήθελα να περάσω στη Γεωπονική, να δω πώς είναι η σχολή κι αν μου αρέσει, θα συνεχίσω, αλλά αυτό με το οποίο θέλω να ασχοληθώ είναι η παραγωγή. Ονειρεύομαι πολλά πράγματα, αλλά είναι δύσκολο, από τα διακόσια mails που στέλνω είναι ζήτημα αν μου απαντάνε δέκα-δεκαπέντε. Ασχολούμαι και με διάφορα άλλα δημιουργικά πράγματα σχετικά με την τέχνη, τη φωτογραφία, τη ζωγραφική, το βίντεο.

— Ποιοι είναι οι παραγωγοί που θαυμάζεις;

Μου αρέσει πολύ ο Pi’erre Bourne, ο Wheezy, o Southside. Από ράπερ, ο Lil Gotit, ο Yung Mal, ο NoCap, ο Future. Σίγουρα θα ήθελα να φύγω από την Ελλάδα, γιατί θέλω να ζήσω αυτό που βλέπω όλη την ώρα στα βίντεο και στο Instagram, να το δω από κοντά. Γιατί είναι διαφορετικό από κοντά.

Η επέλαση των εφήβων Facebook Twitter
Από Έλληνες, οι μόνοι με τους οποίους συνεργάζομαι είναι ο Κέβιν (ο Νέγρος του Μοριά), ο Moose και ο Kareem, δεν έχω στείλει σε κανέναν άλλο.

— Πώς φαίνεται στους Αμερικανούς ράπερ ένα παιδί από την Ελλάδα που κάνει beat;

Τους αρέσει πολύ, το γουστάρουν. Κάποιοι δεν ήξεραν καν πού είναι η Ελλάδα.

— Πώς φτιάχνεις μουσική; Έχεις στούντιο;

Μπα, έχω ένα πιανάκι, δύο μόνιτορ και ένα παλιό λάπτοπ της μάνας μου και σε αυτά κάνω τη φάση. Ό,τι μπορώ, γιατί είναι παλιό το λάπτοπ και δεν το φορτώνω πολύ με πράγματα, γιατί φοβάμαι μη μου κρασάρει. Αυτά που έχω, όμως, τα εκμεταλλεύομαι πλήρως.

686
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

— Από πού ενημερώνεσαι για μουσική;

Κυρίως από το Instagram.

— Για όσα πράγματα συμβαίνουν γύρω σου ενημερώνεσαι;

Προφανώς και ενημερώνομαι, δεν ζω σε φούσκα. Ο τρόπος που ενημερώνομαι είναι ή από το Instagram ή από κουβέντες που κάνω με φίλους μου και με τους δικούς μου ανθρώπους γενικά.

— Συνεργάζεσαι με Αμερικανούς ράπερ και αυτό που κάνεις δεν έχει σχέση με τη μουσική της Ελλάδας. Σε ενδιαφέρει καθόλου να κάνεις κάτι πιο «ελληνικό»; Σε ρωτάω γιατί μου είπες ότι έχεις ασχοληθεί και με την παραδοσιακή μουσική.

Ετοιμάζω κάτι με έναν Έλληνα ράπερ, με ήχο ελληνικό. Μπορεί να έχουν υποτιμήσει την παραδοσιακή μουσική στην Ελλάδα και σίγουρα ο ήχος της ραπ δεν είναι ελληνικός, αλλά σημασία πρέπει να έχεις φαντασία και να μη φοβάσαι να κάνεις καινούργια πράγματα. Γιατί η μουσική είναι τέχνη, δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις, δεν χάνεις τίποτα να δοκιμάσεις.

Αυτήν τη στιγμή ο οδηγός είναι όσα κάνουν στο εξωτερικό, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να βγούμε μπροστά και να κάνουμε κάτι δικό μας, γιατί έχουμε μουσική ιστορία. Και αν κάτι τέτοιο το πάρουν όλοι στα σοβαρά και το πιστέψουν, μπορεί να γίνει κάτι που να είναι original.

Στην Αμερική το χιπ-χοπ είναι η κουλτούρα τους, έχουν παράδοση, εδώ η παραδοσιακή μουσική είναι το δημοτικό και το ρεμπέτικο. Θα μπορούσαμε να βασιστούμε σε αυτά για να γίνει το χιπ-χοπ πιο ελληνικό…

It ain't really nothing

Instagram.com/odydoze

Spotify

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

good job nicky: Ο επόμενος Έλληνας ποπ σταρ στην πρώτη του συνέντευξη

Μουσική / good job nicky: Ο επόμενος Έλληνας ποπ σταρ στην πρώτη του συνέντευξη

Ο Νικόλας Βαρθακούρης κατάφερε με το πρώτο του τραγούδι. το «January 8th», να προκαλέσει πανικό στο YouTube και στις ψηφιακές πλατφόρμες. Το γεγονός ότι είναι ο μικρός γιος του Γιάννη Πάριου και της Σοφίας Αλιμπέρτη είναι, τελικά, απλώς μια λεπτομέρεια.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ