Πώς τα τραγούδια της Lizzo έγιναν παράδειγμα θετικότητας και ξεγνοιασιάς Facebook Twitter
Ακόμα κι όταν σταματήσει όλος αυτός ο χαμός γύρω από το body positivity, δεν θα γίνω ξαφνικά μια λευκή αδύνατη γυναίκα. Πάντα θα είμαι παχιά και μαύρη. Είναι αφελές να πιστεύεις ότι λόγω μιας μόδας οι άνθρωποι θα αγαπήσουν αυτόματα τον εαυτό τους.

Πώς τα τραγούδια της Lizzo έγιναν παράδειγμα θετικότητας και ξεγνοιασιάς

0

«Είναι θέμα χρόνου όλος ο κόσμος να αγαπήσει τη Lizzo, όπως αγαπάει η ίδια τον εαυτό της»: αυτό τον τίτλο έβαλε το «Cut» στο μεγάλο αφιέρωμα που έκανε στην 30χρονη χαρισματική ράπερ από τη Μινεάπολις.


Την τελευταία διετία οι εμφανίσεις της συζητιούνται συνέχεια. Μπορείς να διαπιστώσεις το λόγο από τα βίντεο που υπάρχουν στο YouTube. Είναι η χαρά της ζωής και του ξεφαντώματος πάνω στη σκηνή. Επιπλέον, τα posts της στα social media και οι συνεντεύξεις της συχνά σε αφήνουν με ένα feelgood συναίσθημα και σε κάνουν να θέλεις αυτή η γυναίκα να τα καταφέρει οπωσδήποτε επειδή το αξίζει.

Τα τραγούδια της είναι φωτεινά, όπως η ίδια. Σε αυτά υμνεί τη θηλυκότητα και τη διαφορετικότητα, χωρίς να έχουν καθόλου πολιτική ή διδακτική χροιά. Αντίθετα, είναι στην πλειοψηφία τους φάνκι και σε χτυπούν με μια δόση αστείρευτης ενέργειας.  Δείχνει ότι έχει μια πηγαία αίσθηση του χιούμορ ενώ η διάθεση της για αυτοσαρκασμό ακούγεται περισσότερο σαν ενδυνάμωση και αυτοσεβασμός.

Πάντοτε υπερασπιζόμουν τους αδύναμους και τους αδικημένους επειδή ούτε εγώ μπορώ να ξεφύγω από αυτή την κατάσταση. Δεν μπορώ ξαφνικά να πάψω να είμαι μαύρη, γυναίκα ή παχιά. Πάντοτε είχα αυτά τα τρία χαρακτηριστικά που λειτουργούν εναντίον μου και, όπως υπερασπίζομαι τον εαυτό μου, έτσι υπερασπίζομαι και όλους τους άλλους

«If I 'm shiny, everybody gonna shine» τραγουδάει στο «Juice», ένα από τα νέα της κομμάτια, ή «I don't need a crown to know that I 'm a queen» στο «Scuse Me», ένα κομμάτι για τη γυναικεία αυτοϊκανοποίηση που κυκλοφόρησε παλιότερα και την λατρεύεις χωρίς δεύτερη κουβέντα.

 

Lizzo - Juice (Official Video)


Η Lizzo αναφέρει συχνά ότι κάνει μουσική για όσους αισθάνονται παραγκωνισμένοι από την κοινωνία επειδή αυτό είναι κάτι που χαρακτηρίζει και τη δική της ζωή, γράφει η «Guardian».


«Πάντοτε υπερασπιζόμουν τους αδύναμους και τους αδικημένους επειδή ούτε εγώ μπορώ να ξεφύγω από αυτή την κατάσταση. Δεν μπορώ ξαφνικά να πάψω να είμαι μαύρη, γυναίκα ή παχιά. Πάντοτε είχα αυτά τα τρία χαρακτηριστικά που λειτουργούν εναντίον μου και, όπως υπερασπίζομαι τον εαυτό μου, έτσι υπερασπίζομαι και όλους τους άλλους».


Από την αρχή της καριέρα της γράφει στίχους που έχουν ένα απλό, αλλά πολύτιμο μήνυμα: να αγαπάς και να έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου και να μην ανέχεσαι να σου φέρονται άσχημα.


Δεν ακολουθεί, όμως, κάποιο μαρκετίστικο κόλπο ή κάποια τάση της εποχής. Είναι 100% ο εαυτός της. Όσον αφορά το κίνημα της θετικότητας, αν και έχει αποδεχτεί με χαρά και περηφάνια τον ρόλο της, καμιά φορά αντιδρά: «Δεν είναι απλώς μια ταμπέλα που θέλω να βάλω στον εαυτό μου. Για μένα είναι η ίδια μου η ύπαρξη».

Πώς τα τραγούδια της Lizzo έγιναν παράδειγμα θετικότητας και ξεγνοιασιάς Facebook Twitter
Η Lizzo χρειάστηκε να δουλέψει πολύ με τον εαυτό της για να φτάσει εδώ που βρίσκεται σήμερα.
Πώς τα τραγούδια της Lizzo έγιναν παράδειγμα θετικότητας και ξεγνοιασιάς Facebook Twitter
Από την αρχή της καριέρα της γράφει στίχους που έχουν ένα απλό, αλλά πολύτιμο μήνυμα: να αγαπάς και να έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου και να μην ανέχεσαι να σου φέρονται άσχημα.


Είναι το ίδιο αφοπλιστική όταν μιλάει για τη βιομηχανία της ομορφιάς.


«Είναι άδικο να υποθέτουν ότι ο κόσμος ξέρει να αγαπάει τον εαυτό του, όταν οι πολυεθνικές, εδώ και δεκαετίες, μας λένε ότι δεν αξίζουμε όπως είμαστε, για να μας πουλήσουν αυτό που εκείνες θεωρούν ιδανική ομορφιά. Πώς άρχισαν, ξαφνικά, να πουλάνε αυτοεκτίμηση; Ο κόσμος δεν ξέρει, πια, τι σημαίνει αυτή η λέξη, επειδή προσπαθούν εδώ και χρόνια να τον κάνουν να μοιάσει στη μ...α που του πουλάνε. Ακόμα κι όταν σταματήσει όλος αυτός ο χαμός γύρω από το body positivity, δεν θα γίνω ξαφνικά μια λευκή αδύνατη γυναίκα. Πάντα θα είμαι παχιά και μαύρη. Είναι αφελές να πιστεύεις ότι λόγω μιας μόδας οι άνθρωποι θα αγαπήσουν αυτόματα τον εαυτό τους. Αυτή η αγάπη είναι ψεύτικη. Προσωπικά, προσπαθώ να δω πώς μπορείς να τη βιώσεις στ' αλήθεια».


Η Lizzo χρειάστηκε να δουλέψει πολύ με τον εαυτό της για να φτάσει εδώ που βρίσκεται σήμερα. Το βλέπεις στον τρόπο που αντιμετωπίζει τις ατέλειές της, γεμάτη αυτοπεποίθηση και τόλμη. Η αυτοπεποίθηση δεν είναι κάτι που σου έρχεται ουρανοκατέβατα, βέβαια. Δεν ήταν όλα ρόδινα στη ζωή της. Μιλάει αρκετά ανοιχτά για τις εμπειρίες της.


Γεννήθηκε σε μια πολυμελή οικογένεια. Από την αδερφή της έμαθε να ακούει indie και συγκροτήματα όπως οι Radiohead και η Björk, γι' αυτό η μουσική της πολλές φορές θεωρείται ότι αντλεί από διάφορα είδη, εκτός από τη soul και το χιπ-χοπ.

Πάντοτε ήταν το υπέρβαρο παιδί που δεν έπαιρναν στα σοβαρά στο σχολείο. Την κορόιδευαν επειδή μάθαινε φλάουτο. Το χόμπι της αυτό που την στοχοποιούσε στα μάτια των συμμαθητών της έγινε ένα από τα μεγαλύτερα προσόντα της. Τώρα ανεβάζει viral βίντεο στο Instagram, κάνοντας twerking και παίζοντας φλάουτο (που το έχει βαφτίσει «sasha flute» από το άλμπουμ της Beyoncé, «Sasha Fierce») και κάνει challenge σε όσους ξέρουν φλάουτο. Αν την ρωτήσεις, βέβαια, πιο συγκεκριμένα, μπορεί να σου διηγηθεί ρατσιστικές ιστορίες από τα μαθητικά της χρόνια, όταν αρκετοί καθηγητές την αντιμετώπιζαν ως παρείσακτη σε συναυλιακούς χώρους λόγω χρώματος και όχι ως επίδοξη φλαουτίστρια της σχολικής ορχήστρας.


Όταν έγινε 21 χρονών, προσπάθησε να ασχοληθεί πιο σοβαρά με τη μουσική, γι' αυτό παράτησε τις σπουδές της και για έναν χρόνο ζούσε στο αμάξι της. Άρχισε να κάνει εξαντλητικές δίαιτες και γυμναστική για να μοιάσει στα ποπ πρότυπα της μουσικής βιομηχανίας. Ήταν μια σκοτεινή περίοδος που έγινε ακόμη χειρότερη μετά τον θάνατο του πατέρα της. Κάνοντας θεραπεία, κατάφερε να κατευνάσει τους φόβους της. «Δεν μπορείς να αγνοήσεις αυτό που ήσουν. Πρέπει να το αγκαλιάσεις» αναφέρει.


Μετακόμισε σε ένα προάστιο της Μινεάπολις μετά από προτροπή ενός φίλου της. Εκεί κατάφερε να ξεχωρίσει λόγω της τρομερής της ενέργειας. Έφτιαξε δύο μπάντες, τις Chalice, ένα ποπ αλά Spice Girls σχήμα, και τις GRRRL PRTY που έπαιζαν ραπ. Ο Prince πρόσεξε τις τελευταίες και τις προσκάλεσε να παίξουν στο Paisley Park αλλά και να κάνουν φωνητικά στο άλμπουμ του, Plectrumelectrum, το 2014. Κάπως έτσι υπέγραψε στην Atlantic.


Στο εξώφυλλο του «Cuz I love you» ποζάρει γυμνή και πανέμορφη, ενώ δεν μπορούσε να βρει καλύτερη ημερομηνία από του Αγίου Βαλεντίνου για να κυκλοφορήσει το τρομερό soul, ομώνυμο κομμάτι του άλμπουμ. Ήδη θεωρείται ένα από τα πολυαναμενόμενα άλμπουμ της χρονιάς. Θα κυκλοφορήσει επίσημα τον Απρίλιο. Φαίνεται ότι είναι πλασμένη για την κορυφή και, πραγματικά, της το εύχεσαι ολόψυχα.

 

Lizzo - Cuz I Love You (Official Video)

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ