Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ

Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
Το δεύτερο Stegi.Radio Takeover υπόσχεται να είναι ακόμα πιο πολυσυλλεκτικό και τολμηρό, με τέσσερις εντελώς διαφορετικές σε σύλληψη και ύφος σκηνές. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
0

Πάρτι, μουσικά φεστιβάλ και γενικά events με πολύ κόσμο και κάθε πιθανή αφορμή έχουν γίνει πολλά στη δεκαπενταετή ιστορία της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, όμως αυτό που συνέβη πριν από έντεκα μήνες στο πρώτο Takeover του Stegi.Radio δεν είχε ξαναγίνει.

Το timelapse βίντεο με την iconic Κεντρική Σκηνή να αδειάζει από καθίσματα και να μεταμορφώνεται σε φεστιβαλικό stage με εξέδρα και DJ booth, που κυκλοφόρησε εκείνες τις μέρες, λίγο πριν από τη διοργάνωση, είχε γίνει viral στους καλλιτεχνικούς κύκλους («κοίτα τι κάνανε!») και τελικά το ίδιο το Takeover αποζημίωσε και στάθηκε αντάξιο του hype, καθώς τόσο η Κεντρική Σκηνή όσο και το υπόγειο, αλλά και το stage που στήθηκε στη Μικρή Σκηνή γέμισαν ασφυκτικά – άλλοι ήταν υποψιασμένοι, άλλοι ήθελαν να παρτάρουν και άλλοι πήγαν απλά για τη φάση, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. 

Το θέμα είναι ότι κάπως έτσι γεννήθηκε ένας νέος μουσικός θεσμός στην πόλη. Μετά τους επιτυχημένους, λοιπόν, πειραματισμούς της πρώτης φοράς, το Stegi Radio Takeover 2025 έρχεται νωρίτερα, το τελευταίο Παρασκευοσάββατο του Ιανουαρίου (24-25/1) και πρακτικά θα σηματοδοτήσει το πρώτο μεγάλο πάρτι, το πρώτο μεγάλο gathering μετά την περίοδο των γιορτών και τη συνήθη «αγρανάπαυση» που ακολουθεί τις πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου μετά τις χριστουγεννιάτικες κραιπάλες.

Στη μεταμορφωμένη σε συναυλιακό χώρο Κεντρική Σκηνή θα δούμε –και θα ακούσουμε– κατ’ αρχάς δύο θρύλους: την ιέρεια της γαλλικής electro, Kittin, σε μια χρονική στιγμή διόλου τυχαία, λίγους μήνες μόλις μετά τη συμμετοχή της στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, αλλά και τον Αμερικανό παραγωγό Robert Hood, που θεωρείται για πολλούς ο δημιουργός της minimal techno.

Με κατακτημένη πλέον την τεχνογνωσία που απαιτείται για να μετατραπεί για ένα μόνο διήμερο μια μεγάλη θεατρική σκηνή σε μουσικό stage, αλλά και γνωστά όλα εκείνα τα logistics που χρειάστηκε να μάθουμε την πρώτη φορά (το περιορισμένο capacity των σκηνών, το ότι έπρεπε να έχουμε προγραμματίσει από πριν τα δρομολόγιά μας ανάμεσα στα stages για να μη χάσουμε τα ονόματα που μας ενδιαφέρουν λόγω πληρότητας κ.λπ.), το δεύτερο Stegi.Radio Takeover υπόσχεται να είναι πιο compact, τεχνικά ανώτερο, θεματικά ακόμα πιο πολυσυλλεκτικό και τολμηρό, με τέσσερις εντελώς διαφορετικές σε σύλληψη και ύφος σκηνές, μεγάλα ονόματα-κράχτες αλλά και όλους εκείνους τους καλλιτέχνες που αξίζει να ανακαλύψουμε. Οι curators του Stegi.Radio, Voltnoi και Quetempo, έχουν ετοιμάσει ένα τρομερά ενδιαφέρον lineup-χωνευτήρι διαφορετικών ήχων, τάσεων, γεωγραφικών και πολιτιστικών επιρροών, που διασχίζει τον παγκόσμιο μουσικό χάρτη και στέκεται στο εδώ και τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής. 

Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
Kittin. Φωτ.: Katja Ruge
Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
Robert Hood

Και επειδή πάρτι χωρίς namedropping δεν γίνεται, θα ρίξουμε εδώ λίγα πρώτα ονόματα ανά σκηνή και θα επανέλθουμε μετά τις γιορτές, όταν η ημερομηνία του Takeover θα πλησιάζει, με περισσότερες –μουσικές και μη– πληροφορίες. 

Στη μεταμορφωμένη σε συναυλιακό χώρο Κεντρική Σκηνή θα δούμε –και θα ακούσουμε– κατ’ αρχάς δύο θρύλους: την ιέρεια της γαλλικής electro, Kittin, σε μια χρονική στιγμή διόλου τυχαία, λίγους μήνες μόλις μετά τη συμμετοχή της στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, αλλά και τον Αμερικανό παραγωγό Robert Hood, που θεωρείται για πολλούς ο δημιουργός της minimal techno. Εκεί θα απολαύσουμε και την πολιτικοποιημένη, απελευθερωτική τζαζ των Irreversible Entanglements, το μείγμα disco, acid και techno του David Vunk, το απρόβλεπτο πάντρεμα genres της Crystallmess, αλλά και τους δικούς μας Νέγρο του Μοριά και Acid Baby Jesus.

Στο υπόγειο του -1 η φάση είναι πιο underground, με σαφή gen-Z απεύθυνση, και ένα τρομερά ενδιαφέρον πάντρεμα από διαφορετικές υποκουλτούρες, όπως θυμόμαστε από το περσινό Takeover: φέτος θα ενωθούν τα φρενήρη beats του De Schuurman, το μεσογειακό new club χαρμάνι του STILL και της Deena Abdelwahed και η afroglobal ενέργεια της Catu Diosis.

Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
Irreversible Entanglements. Φωτ.: Piper Ferguson

Η Μικρή Σκηνή του 5ου ορόφου θα μετατραπεί και φέτος σε auditorium, δίνοντας έμφαση στα live Ελλήνων καλλιτεχνών που το αθηναϊκό κοινό αγαπά: The Boy, Larry Gus, Kristof και Venus Volcanism είναι τέσσερα ονόματα που θα περάσουν ζωντανά από εκεί, μαζί με την Ιταλίδα δημιουργό κινηματογραφικής ambient, Grand River.

Παράλληλα στον τρίτο όροφο θα ξεδιπλωθούν δύο πολύωρα sets από τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, με εκλεκτικές ambient επιλογές, και τον A@H2O, με dub, calypso και reggae ήχους, καθώς και ένα listening session από τους Invernomuto και μια συνομιλία μεταξύ των Γιάννη-Ορέστη Παπαδημητρίου και Stoffel Debuysere.

Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
De Schiirman
Το πρώτο μεγάλο πάρτι του 2025 δεν θα γίνει σε κλαμπ Facebook Twitter
Deena Abdelwahed. Φωτ.: Yassine Meddeb Hamrouni

Stegi.Radio Takeover 2025
24-25/1, 20:00-03:00, σε όλο το κτίριο της Στέγης
Το τελικό lineup του διημέρου έχει ήδη ανακοινωθεί και η προπώληση εισιτηρίων έχει ανοίξει. Περισσότερες πληροφορίες στο onassis.org.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τέχνη και διασκέδαση για τις γιορτές

Πολιτισμός / Τέχνη και διασκέδαση για τις γιορτές

Νέες ταινίες, πάρτι, κλασική μουσική, σημαντικές εικαστικές εκθέσεις και στολισμένα spots στην πόλη για τις εβδομάδες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ, ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ