Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»; Facebook Twitter
Μετα-θέατρο, μετα-συναυλία, μέτα-rave party, ένα υβρίδιο σύγχρονο και προκλητικό ως φόρμα και ως περιεχόμενο. Φωτ.: Πάνος Κέφαλος

Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

0

Εικοσιπέντε ερμηνευτές –έντεκα ηθοποιοί, δώδεκα χορευτές και δύο DJs– έχουν πάρει θέση επί σκηνής. Η μουσική ξεκινά κι εκείνοι μπαίνουν σταδιακά σε τρανς. Ένας από αυτούς παραμένει ακίνητος για λίγα λεπτά, μέχρι να πλησιάσει το μικρόφωνο και να αρχίσει να απαγγέλλει το κείμενο του Ιβάν Βιριπάγιεφ. To «απαγγέλλει» στην προκειμένη δεν είναι απόλυτα σωστό. Η συνθήκη που έχει φτιάξει ο Γιώργος Κουτλής παρομοιάζεται εξαιρετικά με μια εικόνα που θα μου αναφέρει ο ίδιος λίγο αργότερα: η μουσική στην παράσταση είναι κύμα, ο λόγος είναι η σανίδα του σερφ και οι ηθοποιοί κάνουν ένα ταξίδι πάνω σε αυτήν τη σανίδα. Το κείμενο ακούγεται με τρόπο που βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε απαγγελία-αφήγηση, τραγούδι, ραπ και κανονική πρόζα. Και, όντως, αν δεν γνωρίζεις το κείμενο –όπως εγώ–, αν αγαπάς την ηλεκτρονική μουσική –όπως εγώ– και αν έχεις μια σχετική διάσπαση προσοχής –όπως εγώ–, μπορεί να δυσκολευτείς λίγο στην κατανόησή του. Όμως ο τρόπος που έχουν καθοδηγηθεί οι ερμηνευτές στους χωρισμένους σε δέκα κεφάλαια μονολόγους και διαλόγους του Οξυγόνου αίρει αυτό το «εμπόδιο», καθώς η ερμηνεία τους είναι οργανικά συνδεδεμένη με τη μουσική και την κίνηση. H παράσταση δεν είναι τρία διαφορετικά στοιχεία, είναι ένα, ενιαίο και αξεδιάλυτο, κι αυτό είναι ίσως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της – τουλάχιστον από το κομμάτι της πρόβας που είδα εγώ, έναν μήνα πριν από την πρεμιέρα της στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Μετα-θέατρο, μετα-συναυλία, μέτα-rave party, ένα υβρίδιο σύγχρονο και προκλητικό ως φόρμα και ως περιεχόμενο.

Ο Σάσα και η Σάσα είναι μια αφορμή για να μπούμε σε μια ιστορία και να φύγουμε σε ένα άλλο επίπεδο συνειδητότητας. Θυμίζει λίγο τον διαλογισμό, την ψυχανάλυση, που πρέπει να σκοτώσεις το Εγώ σου.

Το ορμητικό κείμενο του Βιριπάγιεφ, κορυφαίου εκπροσώπου το νέου ρωσικού θεάτρου, γράφτηκε σε μια άλλη εποχή, το 2001 –στην Ελλάδα ανέβηκε για πρώτη φορά το 2007 στο Αμόρε–, χαρακτηρίστηκε έργο-μανιφέστο των ‘00s και απευθυνόταν σε μια άλλη γενιά, στο μεταίχμιο της GenX και των millennials. O Κουτλής, γνωστός για την αγάπη του στο ρωσικό θέατρο –το μεγάλο μπαμ το έκανε με τους «Παίκτες» του Γκόγκολ, μία από τις πιο συζητημένες παραστάσεις των τελευταίων ετών, που ακόμα σημειώνει αλλεπάλληλα sold-out όποτε και όπου ανεβαίνει–, με τη συνδρομή του Βασίλη Μαγουλιώτη, μετέφρασε και «χτένισε» το κείμενο ώστε να γίνει ακόμα πιο σημερινό και να μιλά για την GenZ – εξάλλου, όλοι οι ερμηνευτές που βλέπουμε επί σκηνής, αυτό το ολόφρεσκο ensemble, ανήκουν ηλικιακά σε αυτό το γκρουπ.

Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»; Facebook Twitter
O Κουτλής, γνωστός για την αγάπη του στο ρωσικό θέατρο, μετέφρασε και «χτένισε» το κείμενο ώστε να γίνει ακόμα πιο σημερινό και να μιλά για την GenZ. Φωτ.: Πάνος Κέφαλος

Ήρωες του έργου είναι δύο πρόσωπα με το ίδιο όνομα, η Σάσα και ο Σάσα, αλλά αυτό είναι μόνο η αφορμή. Εκείνη είναι από τη Μόσχα, εκείνος κατάγεται από τη ρωσική επαρχία, «από εκεί που δεν διαβάζουν Ντοστογιέφσκι όταν περπατούν στους δρόμους, από εκείνα τα μέρη όπου το μόνο που γνωρίζουν είναι η βότκα και η ηρωίνη». Από το Ιρκούτσκ της Σιβηρίας έλκει την καταγωγή του και ο ίδιος ο Βιριπάγιεφ που υποδύθηκε τον Σάσα στο πρώτο ανέβασμα του έργου το 2002 στη Μόσχα – πλέον ο συγγραφέας είναι επικηρυγμένος από το καθεστώς του Πούτιν, έχει πολιτογραφηθεί Πολωνός και ζει με την οικογένειά του στην Πολωνία. Τα δέκα κεφάλαια που ερμηνεύονται σαν τραγούδια με κουπλέ και ρεφρέν αντλούν υλικό από την Καινή Διαθήκη και τις Δέκα Εντολές· ξεκινούν ανάποδα, από το «Ου φονεύσεις», από έναν φόνο, αλλά δεν χρειάζεται να αποκαλύψουμε περισσότερα.

«Στο πρώτο μισό μπαίνουμε σε ένα σύμπαν που φτάνει σε μια σύγκρουση και μετά, στο δεύτερο μέρος, κινούμαστε πιο ολιστικά, χωρίς τα alter ego του Σάσα και της Σάσα. Στο Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο ανατρέπονται όσα ειπώθηκαν στην Παλαιά Διαθήκη. Είναι σαν ο Βιριπάγιεφ να έγραψε μια νέα Καινή Διαθήκη. “Ακούσατε τι είπε ο Χριστός στην Καινή Διαθήκη; Εγώ λέω ότι στη ζωή γίνεται κάτι άλλο”. Το ιερό συγκρούεται με το βλάσφημο, η πνευματικότητα με την καθημερινή ζωή και μέσα από τη σύγκρουση ξαναβρίσκουμε τον λόγο για τον οποίο έχουμε ανάγκη αυτή την πνευματικότητα», μου εξηγεί ο Γιώργος Κουτλής στο διάλειμμα της πρόβας.

Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»; Facebook Twitter
Φωτ.: Πάνος Κέφαλος

«Κατά 80% έχει κρατηθεί αυτούσιο το αυθεντικό. Έχει τρομερή μουσικότητα και ρυθμικότητα στη ρωσική γλώσσα, οπότε το αντιμετώπισα σαν να απέδιδα ποιητικό κείμενο. Το έχω “κουνήσει” πολύ για να βρει τη μουσικότητα και τη ροή του στα ελληνικά. Έχει πολλές αναφορές από την περίοδο κατά την οποία γράφτηκε και πράγματα που δεν θα λειτουργούσαν στον Έλληνα ακροατή. Μεταφέραμε κάποια στο εδώ και τώρα και στη δική μας συνθήκη, που δεν έχει μόνο δύο αφηγητές, αλλά πολλούς, που μιλούν για το τώρα. Στο δεύτερο μέρος διαλύεται το δίπολο άντρας - γυναίκα, αφού έχει επέλθει το τέλμα και η σύγκρουση».

Κλιματική κρίση, μεταναστευτικό, γυναικοκτονίες, ρατσισμός, θρησκευτικός φανατισμός, έμφυλες ταυτότητες και στερεότυπα, άνοδος της ακροδεξιάς, τα προνόμια του λευκού στρέιτ άντρα, «φάε φρούτα και πίνε φούντα»: όλα τα σύγχρονα θέματα και τα ηθικά διλήμματα της ατζέντας της GenZ περνούν από τα μικρόφωνα του Οξυγόνου με αφορμή τη σχέση του Σάσα και της Σάσα, που από μονόλογος γίνεται διάλογος και εξελίσσεται σε σύγκρουση, μάχη κανονική – σε κάποιο σημείο, μάλιστα, βλέπουμε και ένα εντυπωσιακό breakdance battle ανάμεσα στους χορευτές. Έτσι προκύπτει μια θεατρική παράσταση για μια γενιά που ασφυκτιά και προσπαθεί να βρει νόημα, να υπάρξει, να αφήσει στίγμα και εν τέλει να αναπνεύσει, μια γενιά για την οποία το «I can’t breathe» –φράση που συνδέθηκε με το κίνημα Black Lives Matter και τις δολοφονίες των Έρικ Γκάρνερ και Τζορτζ Φλόιντ, αλλά τελικά εξαπλώθηκε πολύ πέρα από τους Αφροαμερικανούς και την αστυνομική βία– δείχνει να είναι το μότο της.

Γιατί ζεις; Το ερώτημα ακούγεται στο πέμπτο κεφάλαιο και είναι ο πυρήνας του έργου. «Είναι τρελό πώς με λίγες αλλαγές η νέα γενιά του 2000 συζητά τα ίδια πράγματα με τη νέα γενιά του τώρα. Το έργο είναι καθαρά υπαρξιακό, είναι μια προσπάθεια να συνειδητοποιήσει μια ολόκληρη γενιά τη θέση της μέσα στο σύμπαν: ποιοι θέλουν να είναι και πώς να είναι. Ο Σάσα και η Σάσα είναι μια αφορμή για να μπούμε σε μια ιστορία και να φύγουμε σε ένα άλλο επίπεδο συνειδητότητας. Θυμίζει λίγο τον διαλογισμό, την ψυχανάλυση, που πρέπει να σκοτώσεις το Εγώ σου. Δημιουργούμε διογκωμένες, τερατώδεις μορφές, βγάζουμε όλα τα σκουπίδια, όλη τη βρομιά που έχουμε μέσα μας, για να μπορέσουμε, αφού δημιουργηθεί μια κένωση και καθαρίσουμε, να μπούμε στο υπαρξιακό και ψυχεδελικό δεύτερο μέρος», περιγράφει ο Κουτλής.

Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»; Facebook Twitter
Οι ερμηνευτές που βλέπουμε επί σκηνής, αυτό το ολόφρεσκο ensemble, ανήκουν ηλικιακά στην GenZ. Φωτ.: Πάνος Κέφαλος
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»; Facebook Twitter
Φωτ.: Πάνος Κέφαλος
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»; Facebook Twitter
Φωτ.: Πάνος Κέφαλος

Οι πρωτότυπες ηλεκτρονικές μουσικές συνθέσεις του Jeph Vanger και των Reign of Time, τις οποίες έχει επιμεληθεί για τις ανάγκες τις παράστασης ο Jeph και θα παίξει επί σκηνής το αθηναϊκό ντούο, είναι τρομερά εθιστικές και καθώς ξεδιπλώνονται, κεφάλαιο το κεφάλαιο, περνούν από στοιχεία house, techno και ambient, ακόμα και από ήχους της Ανατολής, τα bpm αυξομειώνονται και ο ηχητικός σχεδιασμός λειτουργεί συνεχώς ως cue για τους ερμηνευτές. Το ιδρωμένο rave που φτιάχνουν φαίνεται αυτοσχεδιαστικό, αλλά είναι κουρδισμένο στην εντέλεια και χορογραφημένο από τον Αλέξανδρο Σταυρόπουλο. Άλλωστε, και η μουσική και οι χορογραφίες έχουν φτιαχτεί πάνω στη δραματουργία. «Προσπαθώ να δημιουργήσω εικόνες στη φαντασία του θεατή, ουσιαστικά χωρίς να υπάρχουν πραγματικές εικόνες στη σκηνή. Οι ηθοποιοί πέρασαν πρώτα από το task της κατανόησης, μετά έπρεπε να βρουν τη μελωδία που επικοινωνεί με την ατμόσφαιρα κάθε κομματιού και έπειτα το flow πάνω στη μουσική, χωρίς όλο αυτό να ολισθαίνει ούτε σε τραγούδι ούτε σε αφήγηση. Δεν το έχω ξανακάνει αυτό, ο Βιριπάγιεφ που το διδάσκει λέει πως αν ήταν να παίξει τον Άμλετ, δεν θα έπαιζε στανισλαφσκικά αυτά που νιώθει ο Άμλετ ούτε θα αφηγούνταν μπρεχτικά τα σχετικά με Άμλετ. Θα έλεγε, σαν να ήταν κολλητός του ο Άμλετ, τι νιώθει γι’ αυτά που πέρασε ο ήρωας. Οι ηθοποιοί εδώ είναι αφηγητές που μας μιλούν για κάποιον πολύ κοντινό τους άνθρωπο, οπότε έχουν ταυτόχρονα εμπλοκή και απόσταση».

Σε αυτό το σημείο της κουβέντας μας φτάνει στον χώρο των προβών ο ίδιος ο Ιβάν Βιριπάγιεφ, που βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Αθήνα – ο Κουτλής το φύλαγε για έκπληξη στην ομάδα του και όλοι ενθουσιάζονται όταν βλέπουν τον σπουδαίο δραματουργό, που μελετούν τόσο καιρό, μπροστά τους. «Το έργο είναι ένα μανιφέστο που σε κάνει να ξανασκεφτείς όσα θεωρείς δεδομένα», θα τους πει. «Το να απαντήσεις σήμερα σε βασικές ερωτήσεις, στο “γιατί ζεις”, είναι απαραίτητο σαν το οξυγόνο».

Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»; Facebook Twitter
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»; Facebook Twitter
Φωτ.: Πάνος Κέφαλος
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»; Facebook Twitter
Φωτ.: Πάνος Κέφαλος
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»; Facebook Twitter
Φωτ.: Πάνος Κέφαλος

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση Οξυγόνο εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO. 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ