Το πρώτο ντέμο των Ramones

Το πρώτο ντέμο των Ramones Facebook Twitter
0

Οι Ramones σχηματίστηκαν στις αρχές του 1974. Η πρώτη φορά που έπαιξαν στην σκηνή του ιστορικού CBGB ήταν στις 16 Αυγούστου του 1974. Από τότε θα εμφανιστούν εκεί περίπου 74 φορές. Το βίντεο τραβήχτηκε στις 15 Σεπτεμβρίου του 1974. Δεν είχαν ακόμη υπογράψει συμβόλαιο με δισκογραφική. Αυτό θα γινόταν ένα χρόνο μετά όταν η Linda Stein, η γυναίκα του Seymour Stein ιδρυτή της Sire Records τους είδε να παίζουν εκεί.

 

Τότε οι συναυλίες τους διαρκούσαν μόνο δεκαεπτά λεπτά. Στο επτάλεπτο βίντεο ακούγονται τα κομμάτια "Now I Wanna Sniff Some Glue", “I Don’t Wanna Go Down to the Basement” και “Judy Is a Punk”.

Εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε τίποτα παρόμοιο σαν τους Ramones στην Αμερική. Ήταν κάτι τελείως νέο έτσι όπως ήταν ντυμένοι με δερμάτινα μαύρα μπουφάν και στενά παντελόνια σε μια κουλτούρα που ακόμη δεν είχε ξεπεράσει τους χίπις και τις καμπάνες.

Ξεκίνησαν να ηχογραφούν το 1975 και ίσως και νωρίτερα. Το πρώτο τους ντέμο ήταν αρκετά ωμό και ακατέργαστο σύμφωνα με το Open Culture. Γράφει το μπλογκ Ramones: Humming a Sickening Tune που είναι αφιερωμένο στο συγκρότημα: «[Οι πρώτες τους ντέμο ηχογραφήσεις] δείχνουν μια εντυπωσιακή εναλλακτική ματιά στο πώς το ντεμπούτο τους άλμπουμ θα ακουγόταν διαφορετικά. Ο πυκνός, πρωτογενής ήχος αποκαλύπτει το μέγεθος της διάλυσης που το μιξάρισμα του πρώτου δίσκου έφερε πάνω στην θεμελιώδης δύναμη του κουαρτέτου.»

Και πραγματικά κάνοντας μια σύντομη περίληψη του άρθρου στο πρώτο ομώνυμο τους άλμπουμ ο ήχος τους σήμερα ακούγεται τόσο καθαρός και γυαλισμένος όσο δεν παίρνει σε σχέση με το ντέμο. Όλα τα θορυβώδη lo-fi στοιχεία απουσιάζουν. Όχι ότι δεν είναι ένα κλασικό καταπληκτικό άλμπουμ. Για τα δεδομένα της εποχής ήταν ένα πρωτόγνωρο άκουσμα, ας μην γελιόμαστε.  Ακούγοντας όμως το ντέμο σε κάνει να σκέφτεσαι το ότι ακόμη και αν κυκλοφορούσε αυτή η βερσιόν το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ήταν ακόμη μια σπουδαία, ιδιοφυής μπάντα πολύ μπροστά από την εποχή της.

Εκφράζοντας όμως τέτοιες απόψεις μπορεί να σε βάλλουν σε διαδικτυακούς μπελάδες όπως έγινε με τον συντάκτη Josh Jones που ξετρύπωσε το ντέμο και τόλμησε να γράψει ότι του άρεσε περισσότερο από την στούντιο ηχογράφηση και ξαφνικά εξόργισε τον παραγωγό του ιστορικού άλμπουμ Graig Leon που το διάβασε και του απάντησε ότι είναι ηλίθιος στα σχόλια.  Αν ήταν βέβαια ο αληθινός αλλά από ότι φαίνεται μάλλον ισχύει!

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ