Πυρετός το Σαββατόβραδο

Πυρετός το Σαββατόβραδο Facebook Twitter
0

Όταν εμφανίστηκαν το 2001 με το ομώνυμο άλμπουμ τους ήταν μια ευχάριστη έκπληξη απ' τη Γαλλία. Ένα ντουέτο που έπαιζε ηλεκτρονική μουσική φτιαγμένη με ελάχιστα μέσα στο υπνοδωμάτιο του Anthony Gonzales. Το 2001 ο Anthony ήταν μόλις 18 χρόνων. Το δεύτερο άλμπουμ τους που έκανε το διαδικτυακό μπαμ -τοDead Cities, Red Seas & Lost Ghostsπου κυκλοφόρησε τρία χρόνια αργότερα στη δική τους εταιρεία τους χάρισε μεγάλη δημοτικότητα σε ολόκληρο τον κόσμο, κάνοντάς το ένα από τα πιο αγαπημένα άλμπουμ των ‘00s. Ένα άλμπουμ που πιθανόν να προέκυπτε αν οι My Bloody Valentine έπαιρναν διαφορετικά ναρκωτικά. Κι αν χρησιμοποιούσαν λιγότερο τις κιθάρες.

Παρόλο που σήμερα ο Anthony προσπαθεί να αποποιηθεί το ηλεκτρονικό παρελθόν του, αυτές οι πρώτες μέρες παραμένουν και οι πιο συναρπαστικές: «Πάντα ήμουν πιο κοντά στο ροκ εν ρολ παρά στην ηλεκτρονική μουσική» λέει. «Οι δυο πρώτοι δίσκοι ήταν ηλεκτρονικοί από ανάγκη, όχι από επιλογή. Ωστόσο, η μουσική των Μ83 πρέπει να εξελίσσεται συνεχώς και σε κάθε δίσκο. Είναι μια μουσική που πρέπει να μεγαλώνει με το πέρασμα του χρόνου».

Μετά την επιτυχία του Dead Cities το γκρουπ διαλύθηκε -πιο σωστά, ο Anthony έδιωξε τον Nicolas Fromageau και συνέχισε μόνος του, αναλαμβάνοντας ολοκληρωτικά την ευθύνη για την πορεία που θα ακολουθούσε. «Ήταν τόσο ωραίο που είχα τον Νicolas στα δύο πρώτα άλμπουμ» δηλώνει. «Πραγματικά το εκτιμάω αυτό. Αλλά πάντα εγώ συνέθετα για το σχήμα, έτσι ακόμα κι όταν ο Νicolas ήταν μέλος των Μ83 πάλι μόνος μου τις δούλευα τις συνθέσεις. Πάντως, ήταν κάτι καινούργιο το να δουλεύω ολομόναχος σε όλη τη διαδικασία των ηχογραφήσεων. Και είναι κάτι που μου αρέσει. Μου αρέσει η αίσθηση να είμαι μόνος, μόνο εγώ κι η μουσική μου».

Το Before the Dawn Heals Us που ακολούθησε ήταν ένα πιο εσωτερικό και ήρεμο άλμπουμ, περισσότερο ποπ, χωρίς όμως τον ενθουσιασμό που ξεχείλιζε από κάθε κομμάτι του Dead Cities. Η περιοδεία του στις δυο πλευρές του Ατλαντικού για να το προωθήσει ήταν εξαντλητική. Επιστρέφοντας στη Γαλλία, το βάρος της επιτυχίας και τα προσωπικά προβλήματα που προέκυψαν τον έκαναν ακόμα πιο δύστροπο και τον κράτησαν για αρκετό καιρό μακριά από τη μουσική.

Σήμερα ο Anthony είναι 26 ετών. Σε μια ηλικία που άλλοι ξεκινούν την καριέρα τους αυτός έχει χορτάσει και δημοσιότητα και συνεντεύξεις και η επιστροφή του στη δισκογραφία πριν από μερικούς μήνες με το Saturdays=Youthτον βρίσκει σε μια απίστευτη ωριμότητα. Το τέταρτο (κανονικό) άλμπουμ του δεν είναι από αυτά που μπορείς να εκτιμήσεις από την πρώτη ακρόαση και σίγουρα δεν θυμίζει καθόλου το ξεκίνημά του, είναι ένα βήμα προς τα μπρος -παρόλο που βουτάει για τα καλά στα ‘80s- και ένας φόρος τιμής στις αγαπημένες του ταινίες. «Μία από τις μεγαλύτερες επιρροές μου είναι ο John Hughesκαι οι εφηβικές ταινίες των ‘80s», λέει, «το Breakfast Club και το Pretty In Pink. Όταν ήμουν έφηβος παρακολουθούσα όλες αυτές τις ταινίες του Hughes και μου έδιναν πραγματικά έμπνευση. Όσο για τον τίτλο, το Σάββατο είναι η μέρα τις εβδομάδας που σημαίνει πολλά για μένα και είναι σίγουρα η πιο σημαντική μέρα για κάθε έφηβο. Το άλμπουμ είναι ένας φόρος τιμής στα πιο όμορφα και σημαντικά χρόνια της ζωής μου, τα εφηβικά. Έμαθα τόσα πολλά κατά τη διάρκεια εκείνης της "πειραματικής" περιόδου και πέρασα υπέροχα ανακαλύπτοντας πράγματα όπως τα ναρκωτικά, τη νέα μουσική και τις ταινίες. Ανακάλυπτα κάτι νέο και συναρπαστικό κάθε μέρα. Όσο για τη γοητεία των αμερικανικών ταινιών, ήταν πολύ εξωτικά αυτά που έβλεπα ως Γάλλος. Ήταν η ίδια γοητεία που αισθάνεται ένας Αμερικάνος για το Παρίσι όταν βλέπει ταινίες του Γκοντάρ».

Στα 7 χρόνια που πέρασαν από το δισκογραφικό του ντεμπούτο έχουν αλλάξει πολλά. Ακόμα κι ο τρόπος που ηχογραφήθηκε το νέο άλμπουμ του απέχει πολύ από το 8κάναλο της κρεβατοκάμαράς του. «Το Saturdays=Youth ηχογραφήθηκε σε ένα τεράστιο στούντιο στην εξοχή της Ουαλίας και στο Λονδίνο, πιο επαγγελματικά, με πολλούς μουσικούς να συμμετέχουν. Ήταν μια σπουδαία εμπειρία» δηλώνει. Μόνο τα ενδιαφέροντά του συνεχίζουν να παραμένουν ίδια: «Παίζω ποδόσφαιρο, "φτιάχνομαι" χορεύοντας χιπ χοπ, διαβάζω ποιήματα περπατώντας γυμνός και κάνω βόλτα τις γάτες μου. Με το αυτοκίνητο...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ