Shaolin rap

Shaolin rap Facebook Twitter
0

Ο Dennis Coles (aka Ghostface Killah, Iron man, Tony Starks) είναι ένα από τα αρχικά και βασικά μέλη των Wu-Tang Clan, από τα σπουδαιότερα γκρουπ στην ιστορία της ραπ, έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του σχήματος αλλά είναι και ο executive producer σε όλα τα άλμπουμ τους. Γεννημένος το 1970 και μεγαλωμένος στα Stapleton Housing Projects, στην καρδιά του Staten Island (Shaolin) της Νέας Υόρκης, ξεχώρισε από πολύ νωρίς για την κοφτή ροή του ραπ του, τον αρκετά οξύ τόνο της φωνής του, το μοναδικό, δυναμικό στυλ του κι ένα όνομα που υιοθέτησε από τους χαρακτήρες της ταινίας kung fu του 1979, το Mysteries of Chessboxing.

Στο αυτοβιογραφικό κομμάτι «All That I Got is You», που αναφέρεται στη σχέση με τη μητέρα του Ghos διηγείται την ιστορία της παιδικής του ηλικίας, ραπάροντας για τον τρόπο που μεγάλωσε σε ένα τριάρι χωρίς τον πατέρα του, ο οποίος τους εγκατέλειψε όταν ήταν έξι χρόνων. Η σκληρή πραγματικότητα, η φτώχια και οι δυσκολίες που αντικατοπτρίζονται στους στίχους των κομματιών του είναι η ιδανική συνοδεία για τους up-tempo ρυθμούς του hip hop του και η χαρακτηριστική φωνή του τους κάνει ακόμα πιο συναισθηματικούς.

Στην αρχή της δεκαετίας του ‘90 μετακόμισε σε δικό του διαμέρισμα με συγκάτοικο τον RZA, τον ιδρυτή των Wu-Tang Clan, και ήταν αυτός που βοήθησε να γνωριστούν τα 7 μέλη του γκρουπ και στη συνέχεια να φτιάξουν το σχήμα. Η μεγάλη επιτυχία του πρώτου άλμπουμ τους «Wu-Tang Clan: Enter the 36 Chambers» οδήγησε τον καθέναν στην αναζήτηση σόλο καριέρας, με τον Ghost. να δημιουργεί τον Ironman, μία μυστηριώδη περσόνα κι ένα άλμπουμ που σήμερα θεωρείται κλασικό, και συμμετοχές σε αρκετά προσωπικά άλμπουμ των μελών της ομάδας.

Το 1996 πέρασε μια περιπέτεια με την υγεία του, που τον κράτησε μακριά από τη δισκογραφία μέχρι το 2000: άρχισε να χάνει ξαφνικά βάρος, και υπέθεσε ότι έχει κάποια «σεξουαλικά μεταδιδόμενη αρρώστια», αλλά τελικά αποδείχτηκε ότι είναι διαβητικός. Ακολούθησαν τα άλμπουμ «Supreme Clientele», «Bulletproof Wallets» και στη συνέχεια υπέγραψε στην Def Jam, διώχνοντας το Killah από το καλλιτεχνικό όνομά του. Το υιοθέτησε ξανά το 2006, στην περιβόητη συνεργασία του με τον MF Doom, στο ακυκλοφόρητο μέχρι σήμερα άλμπουμ τους «Swift & Changeable» και στα κομμάτια του «Fishscale», με το οποίο επέστρεψε στα charts της Αμερικής, στην πιο μεγάλη επιτυχία της σόλο καριέρας του.

Οι έντονες jazz και soul επιρροές του κάνουν το στυλ του μοναδικό. Σε μια συνέντευξή του στο «Rolling Stone» πριν από λίγο καιρό δηλώνει ότι είναι πολύ δύσκολη η επανένωση των Wu-Tang Clan, επειδή όλα τα μέλη τους είναι πολύ απασχολημένα με τα προσωπικά τους project. Το πιο πρόσφατο κομμάτι του «Message from Ghostface τον περασμένο Μάρτιο είναι αφιερωμένο «σε όλες τις γυναίκες ¨που έχουν κακοποιηθεί από τους συζύγους τους, ιδιαίτερα στην Rihanna, που είχε ξυλοκοπηθεί από τον Chris Brown». Έχει παίξει τον εαυτό σε αρκετές ταινίες του και την τελευταία πενταετία έχει εμφανιστεί σε αρκετές αμερικάνικες σειρές.

Ο Ghostface Killah έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μια περιοδεία που ονομάζει «The Iron man strikes back», σε ένα event των QNQ Productions που θα ανοίξουν οι Fullefect DJs και ο MC Yinka.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT