Σκεπτόμενη και ποπ σταρ: Η Camila Cabello είναι η νέα αποκάλυψη της mainstream βιομηχανίας

Σκεπτόμενη και ποπ σταρ: Η Camila Cabello είναι η νέα αποκάλυψη της mainstream βιομηχανίας Facebook Twitter
Μπορεί η μουσική της Cabello να μην ξεφεύγει από τα σχετικά χαμηλά ποιοτικά στάνταρ στα οποία μας έχουν συνηθίσει τα charts, αλλά φαίνεται πως ως προσωπικότητα και role model έχει κάτι το ξεχωριστό.
0

Πάει καιρός από την τελευταία φορά που νικητής ενός τραγουδιστικού talent show απασχόλησε πραγματικά το mainstream και σημείωσε επιτυχία στα charts.


Έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι τηλεοπτικές εποχές που οι scouters, οι managers και τα μεγαλοστελέχη δισκογραφικών καραδοκούσαν στη γωνία κάθε τελικού για να αποσπάσουν πρώτοι ένα χρυσό συμβόλαιο από την προσωπικότητα που είχε το πακέτο «επιβλητική παρουσία - εντυπωσιακή φωνή» και έγραφε περισσότερο στην κάμερα.


Ωστόσο, η 20χρονη Camila Cabello φαίνεται πως έχει όλα τα φόντα και πληροί τις προϋποθέσεις για να είναι η επόμενη μεγάλη σταρ που έχει βγει από μουσικό reality.

Τη γνωρίσαμε πρώτη φορά ως μέλος της γυναικείας R&B ποπ πεντάδας Fifth Harmony, η οποία σχηματίστηκε το 2012 στο πλαίσιο της δεύτερης σεζόν της αμερικανικής εκδοχής του «X-Factor». Το γκρουπ τερμάτισε τελικά τρίτο και η Camila μέχρι σήμερα έχει καταφέρει, είτε μέσα από τη μετέπειτα πορεία της με αυτό είτε ως solo καλλιτέχνις που είναι σήμερα, να έχει ήδη τρία τραγούδια στο top10 του Hot100 του Billboard.

Η Camila ήταν αυτή που ξεχώρισε εξαρχής από το γκρουπ και η απόφασή της να αποχωρήσει από αυτό πριν από έναν χρόνο ήταν όχι μόνο αναμενόμενη, ακριβώς γιατί ήταν η μόνη που θα μπορούσε να κυνηγήσει μια επιτυχημένη solo καριέρα, αλλά και απρόβλεπτη, καθώς το γκρουπ βρισκόταν στην καλύτερή του φάση.

Η τελευταία και μεγαλύτερη επιτυχία της μέχρι σήμερα είναι το «Havana», ένα κομμάτι βαθιά επηρεασμένο από την pop latin τάση της εποχής. Αποτελεί το πρώτο single από το επερχόμενο ομότιτλο ντεμπούτο της το οποίο θα κυκλοφορήσει τον Ιανουάριο και σκαρφάλωσε στο Νο 1 έξι διαφορετικών χωρών, όπως και μέχρι το Νο 2 των αμερικανικών charts.

 

Camila Cabello - Havana

Μπορεί όλα αυτά να ακούγονται ιδανικά, αλλά η ζωή της Cabello δεν ήταν πάντοτε τόσο παραμυθένια κι έχει χρειαστεί να παλέψει για τις ιδέες, τις κινήσεις και τις πολιτικές της τοποθετήσεις.

Γεννήθηκε το 1997 και μεγάλωσε στην πρωτεύουσα της Κούβας, την Αβάνα, από μητέρα Κουβανή και πατέρα Μεξικανό. Όταν ήταν ακόμα πολύ μικρή μετακόμισαν οικογενειακώς στην Πόλη του Μεξικού και στα έξι της η μητέρα της τής ανακοίνωσε πως θα πήγαιναν μια εκδρομή στην Disney World. Στην πραγματικότητα, φυσικά, οι γονείς της σχεδίαζαν να μεταναστεύσουν στις ΗΠΑ και να συνεχίζουν τη ζωή τους στο Μαϊάμι.

Η Sinu (έτσι ονομάζεται η μητέρα της) ταξίδεψε μαζί με την κόρη της με πούλμαν και αρχικά έμεναν σε έναν φίλο, αλλά ο πατέρας της έμεινε πίσω γιατί δεν είχε τα νόμιμα χαρτιά που απαιτούνταν για να πάει μαζί τους.

Στην Κούβα η μητέρα της δούλευε ως αρχιτέκτονας, αλλά στο Μαϊάμι κατέληξε να δουλεύει στην αλυσίδα Marshalls, ενώ ο πατέρας της, όταν κατέφθασε κάποιους μήνες αργότερα, έπιασε δουλειά σε ένα πλυντήριο αυτοκινήτων.

Τα πράγματα ήταν δύσκολα, αλλά πάντα κατάφερναν να έχουν φαγητό και στέγη. H Camila μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον αγάπης, στήριξης και νοσταλγίας για την Κούβα και τελικά αποφάσισε να εμπιστευτεί την καλλιτεχνική της φλέβα.


Παράτησε το λύκειο και δοκίμασε την τύχη της στο τραγούδι, με την πλήρη συναίνεση των γονιών της. «Πάντα με στήριζαν και με ενθάρρυναν να κυνηγήσω τα όνειρά μου, παρ' όλες τις δυσκολίες, γι' αυτό κι εγώ, τώρα που είμαι καλά οικονομικά, τους έκανα δώρο το ταξίδι μέλιτος στην Τζαμάικα που ποτέ δεν κατάφεραν να κάνουν» δήλωσε πρόσφατα στο Billboard.

Σκεπτόμενη και ποπ σταρ: Η Camila Cabello είναι η νέα αποκάλυψη της mainstream βιομηχανίας Facebook Twitter
Με το single «Work from home» από το τελευταίο τους άλμπουμ κατάφεραν να γίνουν το πρώτο γυναικείο γκρουπ που έχει ένα τραγούδι δεκάδας γι' αυτήν τη δεκαετία.

Αποφάσισε να συμμετάσχει στο «X-Factor» και εκεί έγινε μέλος του γυναικείου γκρουπ Fifth Harmony. Μόλις ολοκληρώθηκε το show, υπέγραψαν σχεδόν αμέσως ένα συνδυαστικό συμβόλαιο με τη Syco Music και την Epic Records, μέσω των οποίων έχουν κυκλοφορήσει ένα EP και δύο δίσκους − όλα έφτασαν στο top10 των charts της πατρίδας τους.


Μάλιστα, με το single «Work from home» από το τελευταίο τους άλμπουμ κατάφεραν να γίνουν το πρώτο γυναικείο γκρουπ που έχει ένα τραγούδι δεκάδας γι' αυτήν τη δεκαετία.

Η Camila ήταν αυτή που ξεχώρισε εξαρχής από το γκρουπ και η απόφασή της να αποχωρήσει από αυτό πριν από έναν χρόνο ήταν όχι μόνο αναμενόμενη, ακριβώς γιατί ήταν η μόνη που θα μπορούσε να κυνηγήσει μια επιτυχημένη solo καριέρα, αλλά και απρόβλεπτη, καθώς το γκρουπ βρισκόταν στην καλύτερή του φάση.


Η κίνησή της θύμισε σε πολλούς την αντίστοιχη επιλογή καριέρας της Beyoncé και χώρισε τους fans του σχήματος σε στρατόπεδα: κάθε πλευρά έχει τη δική της άποψη για το τι συνέβη στην πραγματικότητα.

Η δικαιολογία της Camila ήταν πως «δεν γράφαμε εμείς τα κομμάτια και δεν είχα την καλλιτεχνική ελευθερία που ήθελα. Δεν καταφέραμε να εκφράσουμε πραγματικά τον εαυτό μας μέσα από τη μουσική».

Όπως και να 'χει, ήταν μια τολμηρή κίνηση, αλλά η εξέλιξη των πραγμάτων επιβράβευσε θριαμβευτικά το ένστικτο της Cabello. Ήδη, πριν από την αποχώρησή της είχε συνεργαστεί με τον Καναδό τραγουδιστή Shawn Mendes για το κομμάτι «I know what you did last summer» και τον Οκτώβριο του 2016 με τον ράπερ Machine Gun Kelly για το single «Bad Things», το οποίο ανέβηκε μέχρι το 4 των Billboard charts και μάλλον λειτούργησε καταλυτικά, αλλά και προφητικά, ως προς την επόμενη απόφασή της.

 

Shawn Mendes, Camila Cabello - I Know What You Did Last Summer

Φέτος μετράει κάποιες συμμετοχές σε δίσκους άλλων μουσικών, αλλά το δικό της πρώτο, αποφασιστικό βήμα το επιχείρησε τον Μάιο, όταν κυκλοφόρησε το single «Crying in the club» με συνθετικά credits από τη Sia ως το πρώτο τραγούδι από το επερχόμενο άλμπουμ της «The Hurting. The Healing. The Loving» ή, όπως είχε πει, «η ιστορία του ταξιδιού μου από το σκοτάδι στο φως».

Τελικά, ο τίτλος άλλαξε τον φετινό Αύγουστο και μαζί με αυτό έβγαλε δύο ακόμη προωθητικά singles, το «OMG» και το «Havana». Μετά από αρκετές εβδομάδες παραμονής στις χαμηλές θέσεις των αμερικανικών και βρετανικών charts κατάφερε να κάνει το άλμα και να φτάσει, τον Νοέμβριο, στο Νο 2 των πρώτων και στην κορυφή των δεύτερων. Το «Havana» είναι ένα κομμάτι στο οποίο συμμετέχει και ο ράπερ Young Thug και της δίνει την ευκαιρία να μιλήσει ανοιχτά για το πόσο νοσταλγεί την πραγματική της πατρίδα, την Κούβα.

Πέρα, όμως, από νεανική παρουσία, εκφραστική φωνή και γλυκό πρόσωπο, η Κουβανομεξικανή έχει και κοινωνικοπολιτικές ανησυχίες, τις οποίες εκφράζει ανοιχτά και στηρίζει έμπρακτα.

Λίγο πριν αναλάβει την εξουσία ο Tραμπ, είχε πει στη Lena Dunham, στο πλαίσιο μιας τηλεοπτικής συνέντευξης: «Θα υποστηρίξω τους μετανάστες, θα υποστηρίξω τον ισπανόφωνο πληθυσμό των ΗΠΑ και τα δικαιώματά τους», ενώ μετά τη δυσμενή απόφαση του Tραμπ για τους μετανάστες, τουίταρε «το #MuslimBan είναι απάνθρωπο, νιώθω σοκαρισμένη. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ».

Σκεπτόμενη και ποπ σταρ: Η Camila Cabello είναι η νέα αποκάλυψη της mainstream βιομηχανίας Facebook Twitter
Πέρα από νεανική παρουσία, εκφραστική φωνή και γλυκό πρόσωπο, η Κουβανομεξικανή έχει και κοινωνικοπολιτικές ανησυχίες, τις οποίες εκφράζει ανοιχτά και στηρίζει έμπρακτα.

Παράλληλα, συνεργάζεται με τον φιλανθρωπικό οργανισμό Save The Children, σχεδιάζοντας μπλουζάκια με μηνύματα, προκειμένου να στρέψει την προσοχή σε θέματα που αφορούν τα ίσα δικαιώματα των κοριτσιών στην εκπαίδευση, στην περίθαλψη και στις ευκαιρίες στη ζωή γενικότερα, κι έχει βοηθήσει και άλλους παρόμοιους οργανισμούς.

Μπορεί η μουσική της Cabello να μην ξεφεύγει από τα σχετικά χαμηλά ποιοτικά στάνταρ στα οποία μας έχουν συνηθίσει τα charts, αλλά φαίνεται πως ως προσωπικότητα και role model έχει κάτι το ξεχωριστό. Έχει καταφέρει ήδη πολλά για το νεαρό της ηλικίας της, αλλά το 2018 φαίνεται πως θα είναι η χρονιά της.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ