Σtella: «Μικρή έβγαινα να πω ποίημα και λιποθυμούσα - φοβόμουν την έκθεση»

Σtella: «Μικρή έβγαινα να πω ποίημα και λιποθυμούσα - φοβόμουν την έκθεση» Facebook Twitter
Ουσιαστικά, αυτό που έχω ανάγκη είναι να μπορώ να κάνω live συνέχεια. Αυτό εννοώ όταν λέω πως θέλω να υπάρξει μια συνέχεια σε αυτό που κάνω. Δεν έχει να κάνει με την ανάγκη να γίνω πιο γνωστή. Δεν με νοιάζει κάτι τέτοιο.
0

H Σtella είναι η μοναδική Eλληνίδα μουσικός που έχει δώσει συνέντευξη στο περιοδικό «i-D». Γράφουν ότι η μουσική της δίνει απλότητα στη δουλειά και στο έργο της – και είναι αλήθεια. Από κοντά είναι αυτό που δείχνει, αρκετά απλή. Τη συναντάω λίγο μετά την επιστροφή της από το Όστιν του Τέξας, όπου έπαιξε με το συγκρότημά της στο φεστιβάλ SXSW. Τα τραγούδια της ακούγονται σε heavy rotation στο ελληνικό ραδιόφωνο, δηλαδή τα μεταδίδουν συνέχεια. Μπορεί να μη γνωρίζεις τους τίτλους, αλλά καταλαβαίνεις ότι είναι αυτή επειδή έχει χαρακτηριστική και καθαρή φωνή. Κι αν δεν ακούει κανείς ραδιόφωνο, σίγουρα τα έχει πετύχει σε καφετέριες και μαγαζιά. Για αγγλόφωνη ποπ αυτό είναι σίγουρα επιτυχία. Παρ' όλα αυτά, δεν βγάζει λεφτά από τη μουσική, όπως συμβαίνει συχνά σήμερα με τους νέους μουσικούς.

«Αυτή είναι η πικρή αλήθεια», λέει. «Τα άλμπουμ έχουν πάει καλά. Τουλάχιστον, το πρώτο πούλησε αρκετά. Δεν βγάζεις όμως λεφτά. Πόσα να βγάλεις; Όλοι πλέον ακούνε τα άλμπουμ στο YouΤube. Η ΑΕΠΙ είναι ένα αστείο. Είναι τραγικά τα πράγματα. Υπάρχει φοβερή εκμετάλλευση. Είναι πολύ στενόχωρα αυτά. Αυτό που μπορεί να κάνει σήμερα ένας μουσικός είναι πάρα πολλά live και να δώσει και κάτι για διαφήμιση. Προσωπικά, δεν μου αρέσει και δεν το έχω κάνει, μπορεί να συμβεί όμως. Το να γράφεις μουσική για διαφήμιση έχει διαφορά, με την έννοια ότι ψυχολογικά είσαι προετοιμασμένος πως αυτό που κάνεις προορίζεται για καθαρά εμπορικό σκοπό. Μου είχαν ζητήσει το "Picking Words", αλλά όταν έχω συνδυάσει κάτι με μια φάση ή μια συνθήκη και το βλέπω συναισθηματικά, δεν μου αρέσει να το ακούω σε διαφήμιση για μία τράπεζα ή μία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Θα ήταν σαν να το πρόδιδα, σαν να το ξεφτίλιζα».

Τα δυο φύλα έχουν πάρα πολλές διαφορές. Θυμάμαι πάντα κάτι που με ρωτούσε ο πατέρας μου: αν αφήσεις έναν άντρα και 100 γυναίκες σε ένα νησί, πόσα παιδιά θα κάνουν; Απαντούσα, 100. Και αν συμβεί το αντίθετο; Του έλεγα, ένα. Ήταν ένα πολύ ωραίο παράδειγμα για το πόσο διαφορετικοί είμαστε.

Στο «i-D» μου έκανε εντύπωση η αισιόδοξη άποψη που είχε για την κρίση. Τη ρωτάω γι' αυτό.

«Τη βλέπω πιο πολύ θετικά παρά αρνητικά. Στενοχωριέμαι, βέβαια, που οικογένειες αναγκάζονται να φύγουν από το σπίτι τους. Είναι άσχημο αυτό. Όλοι όμως ενδιαφέρονται για την Αθήνα τελευταία. Όσοι ξένοι έρχονται, τρελαίνονται. Έρχονται για έναν μήνα και δεν θέλουν να φύγουν. Είναι όλα τόσο φτηνά. Αγοράζουν διαμέρισμα με ψίχουλα. Είμαι πραγματικά περίεργη να δω τι θα γίνει τα επόμενα 5 χρόνια. Ή θα βουλιάξουμε ή θα αναστηθούμε – αν και τώρα έχουμε βουλιάξει. Πιστεύω ότι η κρίση καθάρισε το τοπίο κατά κάποιον τρόπο. Είμαστε μια χώρα 10 εκατομμυρίων. Γιατί πρέπει να έχουμε 10.000 περιοδικά; Ποιον ενδιαφέρουν αυτά τα πράγματα; Τι μας ενδιέφερε τόσα χρόνια τι έκανε ο Κωστόπουλος ή η Μιμή Ντενίση; Τι τα θέλαμε όλα αυτά;». Μου αναφέρει τα περιοδικά, επειδή δούλευε ως γραφίστρια πριν τα παρατήσει και ασχοληθεί αποκλειστικά με τη μουσική.

Σtella: «Μικρή έβγαινα να πω ποίημα και λιποθυμούσα - φοβόμουν την έκθεση» Facebook Twitter
Γενικά, δεν μου άρεσε το σχολείο και στο δημοτικό είχα μεγάλο πρόβλημα. Ήταν σαν να μην ανήκα πουθενά. Όταν προσπαθούσα να κάνω παρέες, δεν τα κατάφερνα.

«Για κάποια χρόνια μετά την Καλών Τεχνών δούλευα σε έντυπα, επειδή ήθελα να βγάλω λεφτά και να είμαι ανεξάρτητη. Έβγαλα λεφτά, αλλά πιέστηκα πολύ. Κάποιες φορές έχεις ένα όνειρο, αλλά στην πορεία συνειδητοποιείς ότι δεν ήταν αυτό που ήθελες. Μικρή έλεγα ότι τα σχέδια σκίζονται. Κάποιες φορές κολλάμε με κάτι και μετά αναρωτιόμαστε γιατί το κάναμε. Βέβαια, τότε είχα άρνηση, δεν ήθελα να ασχοληθώ με τη μουσική. Από μικρή φοβόμουν δύο πράγματα: τα αεροπλάνα και την έκθεση στο κοινό. Έβγαινα να πω ένα ποίημα στο σχολείο και λιποθυμούσα. Δεν το άντεχα, δεν μπορούσα να το διαχειριστώ. Κοντραριζόντουσαν δύο πράγματα μέσα μου, επειδή είχα φοβερή αγάπη και πάθος για τη μουσική. Τώρα έχω ξεπεράσει και τον φόβο για το αεροπλάνο, σαν να έφυγαν μαζί. Πλέον, δεν φοβάμαι. Αν με απασχολεί κάτι, είναι να μη σταματήσω να κάνω πράγματα».

Στο νέο της άλμπουμ, το «Works for you», που είναι το τελευταίο με την Inner Ear και κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες, ακούγεται πιο άνετη και τα κομμάτια έχουν την οικειότητα που βγάζει και η ίδια από κοντά. Είναι σαφώς πιο προσωπικό άλμπουμ, «πιο ψύχραιμο και μελό», όπως λέει. «Εμπνέομαι από απλά πράγματα. To "Nest" π.χ. είχε να κάνει με την οικογένειά μου, τη φωλιά μου ή τις "φωλιές" στις οποίες μπαίνεις μεγαλώνοντας. Το "Watch me dive" γράφτηκε σε μια φάση που δεν ήμουν καλά και κάποιος με κοιτούσε να πέφτω. Το "One Toy" ήταν για την παιδική μου ηλικία και το bullying. Το δημοτικό ήταν δύσκολο για μένα. Θυμάμαι, το είχα βγάλει όλο στο μπαλκόνι, μόνη μου. Γενικά, δεν μου άρεσε το σχολείο και στο δημοτικό είχα μεγάλο πρόβλημα. Ήταν σαν να μην ανήκα πουθενά. Όταν προσπαθούσα να κάνω παρέες, δεν τα κατάφερνα. Στο δημοτικό έπαιζα ποδόσφαιρο με τα αγόρια μόνο. Ήθελαν να παίζω στην ομάδα τους, αλλά ζήλευαν λίγο και με κορόιδευαν. Με φώναζαν για πλάκα "Πελού", από τον Πελέ. Μετά στράβωναν κι έτρωγα και καμιά σπρωξιά. Ήταν μια σχέση αγάπης-μίσους. Μετά, στο γυμνάσιο, πήρα την απόφαση να αλλάξω, να μην είμαι αυτή που είμαι, επειδή δεν με έκανε κανείς παρέα – έπρεπε να μπω σε κουστουμάκι. Προσπάθησα να γίνω κουλ και μετά το πράγμα άλλαξε».

 

— Το ότι είσαι γυναίκα σε εμπόδισε ποτέ σε αυτά που ήθελες να κάνεις;

Σίγουρα συνάντησα δυσκολίες, αλλά πιστεύω ότι τις έχω ξεπεράσει. Οι γυναίκες κάνουν κλίκες μεταξύ τους, το ίδιο και οι άντρες. Πιστεύω ότι αν ήμουν άντρας θα είχα άλλη αντιμετώπιση, αλλά αυτά είναι μέσα στο παιχνίδι. Δεν έχει φύλο η μουσική. Το θέμα είναι αν σου αρέσει ή όχι κι έχει να κάνει κυρίως με την παιδεία του άλλου. Πιστεύω ότι κάθε άνθρωπος, είτε άντρας είτε γυναίκα, αν έχει κάτι στο μυαλό του, θα το καταφέρει. Τα δυο φύλα έχουν πάρα πολλές διαφορές. Θυμάμαι πάντα κάτι που με ρωτούσε ο πατέρας μου: αν αφήσεις έναν άντρα και 100 γυναίκες σε ένα νησί, πόσα παιδιά θα κάνουν; Απαντούσα, 100. Και αν συμβεί το αντίθετο; Του έλεγα, ένα. Ήταν ένα πολύ ωραίο παράδειγμα πόσο διαφορετικοί είμαστε.

— Τι σκέφτεσαι για το μέλλον;

Θα ήθελα να παίζω σε καινούργια μέρη, να γνωρίζω καινούργιους ανθρώπους. Σκεφτόμουν στο Όστιν ότι ήταν η πρώτη φορά που τραγουδούσα στη γλώσσα αυτών που με βλέπουν. Είναι άλλο πράγμα να τραγουδάς εδώ. Θα ήθελα να φύγω στο εξωτερικό. Να βγάλω κάτι, αλλά όχι μόνο στην Ελλάδα. Η Ελλάδα είναι γαμάτη, το κοινό της είναι πολύ θερμό και ωραίο, αλλά αρκετά μικρό. Δεν το περίμενα ποτέ ότι θα είχα τέτοια ανταπόκριση. Όταν ξεκινάς, ποτέ δεν ξέρεις τι θα γίνει. Υπήρξε κάποια πρόοδος, αλλά τώρα είναι κάπως στάσιμα τα πράγματα. Δεν μπορώ να καταλάβω ποια θα είναι η συνέχεια. Δεν τη βλέπω. Η χαρά μου και η ευγνωμοσύνη μου γι' αυτό που κάνω είναι απέραντη, επειδή καταφέρνω να το κάνω. Δεν ξέρω αν είναι καλό που ζητάω πιο πολλά. Ουσιαστικά, αυτό που έχω ανάγκη είναι να μπορώ να κάνω live συνέχεια. Αυτό εννοώ όταν λέω πως θέλω να υπάρξει μια συνέχεια σε αυτό που κάνω. Δεν έχει να κάνει με την ανάγκη να γίνω πιο γνωστή. Δεν με νοιάζει κάτι τέτοιο.

Info:

Η Σtella θα παίξει στο Μπάγκειον (πλ. Ομονοίας 18) την Παρασκευή 5 Μαΐου, είσοδος: 3 ευρώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ