Στο live των Μέντα στο σινεμά «Τριανόν»

Στο live των Μέντα στο σινεμά «Τριανόν» Facebook Twitter
0

 

Στο live των Μέντα στο σινεμά «Τριανόν» Facebook Twitter

Όταν οι Μέντα μπαίνουν στην σκηνή του κινηματογράφου «Τριανόν» το visual πίσω τους παίζει αποσπάσματα από την ομιλία ενός γκουρού. Μιλάει στους μαθητές του για την σύνθλιψη του Εγώ. Η σκοτεινή electronica της μπάντας απλώνεται πάνω από τα λόγια του σαν ηλεκτρική κουβέρτα.

Το περσινό άλμπουμ τους Téléphérique είναι γυμνό από ελληνικούς στίχους και ποπ μελωδίες όπως μας είχαν συνηθίσει μέχρι σήμερα. Τώρα, εξερευνούν φωτεινά ηλεκτρονικά τοπία, επενδύουν μουσικά μια σκοτεινή σκηνή από ταινία του Λάνθιμου ή του Χάνεκε που δεν έχει ακόμα γυριστεί , αποκαλύπτουν όλο αυτό που μας έκρυβαν αυτά τα χρόνια κάτω από το σελοφάν της Pop.

Τα κομμάτια του Téléphérique μοιάζουν με εξομολόγηση που ήθελαν αν κάνουν εδώ και χρόνια. Την ακούμε καθώς πίσω της πέφτουν τα ορμητικά νερά ενός καταρράκτη, σχήματα ανατινάζονται, μια αθλήτρια του πατινάζ στροβιλίζεται, λευκοί κύκλοι απλώνονται μέσα στο σκοτάδι. Κάτι μεγαλύτερο από σένα συμβαίνει και για να το απολαύσεις πρέπει να ξεχάσεις ποιος είσαι, να αναγκάσεις το Εγώ σου για αυτή την ώρα να συρρικνωθεί μπροστά στο μεγαλείο της ηλεκτρονικής μουσικής. Ένα είδος μουσικής που μπορεί να σε κάνει να ιδρώσεις ακόμα και αν είσαι καρφωμένος στο κάθισμα ενός σινεμά.

Οι Μέντα φαίνονται να ήταν προορισμένοι για αυτό όλα αυτά τα χρόνια και απορείς πως δεν το είχαν καταλάβει. Σε μια συνέντευξη που έδωσαν πέρσι το Μάρτιο στο ΓΚΡΕΚΑ είχαν μιλήσει για την στροφή που έκαναν στον ήχο τους. «Έπαιξαν ρόλο τα βιώματα που έχουμε από την καθημερινότητα, τα πράγματα που βλέπεις όταν κυκλοφορείς έξω δεν μπορούν να σε αφήσουν ανεπηρέαστο. Απογοήτευση, θυμός, πικρία, υπάρχουν όλα μέσα στον δίσκο.» είχαν πει.

Και ευτυχώς όλο αυτό δεν ήταν μια παρένθεση. Το «Sequencer», το νέο τους εκπληκτικό κομμάτι που κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες παίζεται για πρώτη φορά live. Συνεχίζουν στον δρόμο που άνοιξαν με το Téléphérique σαν γνήσια εγγόνια του Brian Eno. Μοιάζουν να έχουν «λιώσει» στις ακροάσεις το «Nerve Net» από τα μακρινά 90s, να έχουν δανειστεί με προσοχή ότι ήθελαν από τα έπη του Βαγγέλη Παπαθανασίου, δημιουργώντας στο τέλος ένα μυστήριο όμοιο με τα κομμάτια που σου αφήνουν οι ακροάσεις των δουλειών του Max Richter. Ο ήχος του πιάνου μοιάζει με αποχαιρετισμό σε ένα φίλο.

Μιάμιση ώρα περίπου μετά, η ορχηστρική μουσική τους έχει πετύχει να σε βάλει στην θέση σου. Να αφήσεις το Εγώ σου στην άκρη αυτό το Σαββατόβραδο όπως παρότρυνε ο γκουρού στην αρχή της συναυλίας, για να απολαύσεις κάτι πολύ μεγαλύτερο: Την ομορφιά και την απεραντοσύνη της μουσικής που μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτή του σύμπαντος.

Μεσάνυχτα. Τέλος. Επιστροφή στην πραγματικότητα. Στα ανυπόφορα μερικές φορές  Εγώ μας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT