Το τέλος μιας εποχής

Το τέλος μιας εποχής Facebook Twitter
0
Το να θεωρείς ένα blogαπειλή για τη δισκογραφία σε μια εποχή που μπορείς να βρεις οτιδήποτε στοSoulseek ή σε χιλιάδες Torrents-ακόμα και μήνες πριν κυκλοφορήσει επίσημα στα δισκάδικα- είναι το λιγότερο γελοίο. Η ελευθερία που σου παρέχει το Ιnternet καλώς ή κακώς δεν μπορεί να ελεγχθεί, γιατί πολύ απλά είναι τέτοιες οι εξελίξεις στο μέσο, ώστε την επόμενη στιγμή κάτι νέο προκύπτει που το κάνει ανεξέλεγκτο. Και η -εντυπωσιακή αλλά και αναπόφευκτη- αλλαγή στον τρόπο που αντιμετωπίζουν την κατάσταση οι ίδιοι οι καλλιτέχνες φαίνεται από τα σχόλια κάτω από κάθεpost των συγκεκριμένων blogs, στα οποία απαντούν οι ίδιοι στις απορίες ή στα άσχημα σχόλια των δεκάδων επισκεπτών.
Υπάρχουν αμερικανικά και αγγλικά blogs που εδώ και δυο χρόνια δίνουν καθημερινά ολόκληρα άλμπουμ και δεν τα έχει ενοχλήσει κανείς· oύτεδισκογραφικές, ούτε η IFPI. Εξαρτάται, βεβαίως, και τι απήχηση έχει ο blogger στο ευρύ κοινό και τι είδους μουσική χαρίζει (συνήθως στα blogs βρίσκεις μουσική για περισσότερο ειδικά ή ακραία γούστα, που ανήκουν σε μικρές, ανεξάρτητες εταιρείες. Αυτές συνήθως δεν ενοχλούνται). Βέβαια, υπάρχουν και αρκετές περιπτώσεις που οι bloggers έχουν αναγκαστεί να κατεβάσουν το blog και να τρέχουν στα δικαστήρια. To να φτάνεις στο σημείο να απειλείς το blog του Γιάννη Πετρίδη με προσφυγή στην ΑΕΠΙ και την IFPI με την κατηγορία της πειρατείας είναι το λιγότερο βλακώδες. Κι ακόμη πιο ανόητος είναι ο χαρακτηρισμός «peer2peer»(!), όταν το μόνο που κάνει είναι να παρέχει links σε κομμάτια που προσφέρονται δωρεάν στα sites των αντίστοιχων καλλιτεχνών. Επιπλέον, μιλάμε για τον άνθρωπο που γνώρισε την ξένη μουσική στην Ελλάδα και έχει προσφέρει όσα κανείς άλλος στη μουσική διαπαιδαγώγηση τριών τουλάχιστον γενιών.

Για να δημιουργήσεις καλλιτέχνες και να διαμορφώσεις το κοινό που εσύ θέλεις, δεν φτάνουν πια τα παραδοσιακά μέσα. Το ανύπαρκτοραδιόφωνο με τις ανοησίες στoplaylist και η αδιαφορία των εντύπων για οτιδήποτε βρίσκεται έξω από τον στενό κύκλο αυτών που θέλουν να προωθήσουν οι δισκογραφικές έχουν κάνει την κατάσταση χειρότερη από ποτέ. Η δισκογραφία δεν περνάει κρίση επειδή την απειλεί το downloading. Περνάει κρίση γιατί, εδώ και καιρό, οι αντιπρόσωποί της έχουν χάσει το τρένο. Το mp3 κοντεύει να ξεπεραστεί και οι δισκογραφικές πασχίζουν να σωθούν με τα ringtones, αδιαφορώντας για το πιο σημαντικό: να κάνουν τον κόσμο να αγαπήσει τη μουσική και να θελήσει να την αγοράσει. Σήμερα, το μόνο που κατορθώνουν είναι να τον κάνουν να τη βαριέται.

Το γεγονός ότι δεν καταφέρνουν να προκαλέσουν κοσμοσυρροή δύο από τα πιο πολυακουσμένα ονόματα στο ελληνικό ραδιόφωνο -και από τα πιο ισχυρά χαρτιά της σύγχρονης ποπ- η Avril Lavigne και η Pink, τη στιγμή που oι Cocorosie(που δεν έχουν μάλιστα κανονική διανομή στα δισκάδικα) συγκεντρώνουν 3000 νέους ανθρώπους, σημαίνει μάλλον ότι κάποιοι ζουν εκτός πραγματικότητας. Το να στέλνεις τον web sheriffσε ένα blog και να απειλείς να το κλείσεις αν συνεχίσει να ανεβάζει κομμάτια -εφόσον είσαι στέλεχος της μουσικής βιομηχανίας- σημαίνει ότι μάλλον πρέπει να αλλάξεις επάγγελμα.




0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ